Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Muusika 1. perioodi arvestus (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Kordamisküsimused muusikaloo arvestuseks!
Eellugu , keskaeg
  • Muusika teke: miks tekkis muusika , mis olid muusika ülesanded, miks vajas inimene muusikat, millised võimed omistati muusikale ja miks? (Kirjuta natuke pikemalt !) V: Muusika tekkis, et väljendada seda mida sõnadega ei saa ning selleks vajas ka inimene muusikat. Muusikat kasutati rituaalideks, ajaviiteks, lugude jutustamiseks, julguseks, suhtlemiseks, eneseväljenduseks. Muusikale on omistatud ka jumalikku päritolu, sest levis selline arusaam, et muusikal on salapärane vägi, mis suudab loodusjõude juhtida.
  • Millised on tänapäeval muusika peamised funktsioonid? (too min 3 näidet)
    V: Meelelahutus , inspiratsioon , raha, liitev funktsioon, motivatsioon , igavuse peletus.
  • Muusika väljendusvahendid – nimeta 5-6 peamist!
    V: Meloodia ; rütm; dünaamika; tempo; tämber; harmoonia; vorm; faktuur.
  • Milline sündmus tähistab meie aja algust? V: Jeesus Kristuse sünd.
  • Milline reegel kehtis pillide kasutamise kohta varakristlikus muusikas (kehtib tänini idakirikus)? V: Pillid olid keelatud.
  • Kust saame teavet varakristliku muusika kohta?
    V:Piiblist.
  • Mis on psalmid ? Kus need kirjas on? V: Heebreakeelsed laulud a.k.a Taaveti laulud. Piiblis.
  • Millal sai ristiusk Rooma riigi ametlikuks usuks ? V: Neljas sajand.
  • Millisest linnast kujuneb keskajal läänekiriku sümboolne keskus? V: Rooma .
  • Kes oli see mõjuvõimas paavst , kelle valitsemisajal kasvas Rooma tähtsus ja kes ühtlustas läänekiriku ja selle liturgia? V: Gregorius Suur.
  • Mis kujunesid keskaegse muusika keskusteks, kus tegeldi laulmisega, hiljem noodikirjaga jms. V: kirikud, kloostrid
  • Mis on missa ? V:Igapäevane peamine jumalateenistus, millel on keeruline ülesehitus ja on seotud paljude rituaalidega.
  • Mis erinevus on propriumi ja ordinaariumi tekstidel? V:Oridanaariumi tekste ei muudeta aga proopriumi tekstid muutuvad igapäevaselt.
  • Missa ülesehitus? V:sissejuhatus, sõnaliturgia, armulaualiturgia, lõpetus.
  • Missa osad? Mida need osade pealkirjad tähendavad? V: Kyrie , Gloria, Credo , Sanctus, Agnus Dei – Issand halasta, Au olgu Jumalale kõrges, Mina usun ainsasse Jumalasse, Püha/Kiidetud olgu, Jumala tall .
  • Mis on gregooriuse koraal ? V: roomakatoliku kiriku ühehäälne saateta liturgiline laul
  • Mis tüüpi gregooriuse laul on „ Veni Creator Spiritus “? V:Hümn
  • Mida tähendab ’halleluuja’? V: Kiitke Jumalat.
  • Mis on neuma ? V: Noodimärk, mis tähistab 1-4 helielementi.
  • Miks on oma nime muusikalukku jäädvustanud Guido Arezzost ? V: Võttis kasutusele joontesüsteemi, mis on kasutusel ka tänapäev.
  • Mis on organum ? Kes on need 2 esimest heliloojat, keda teame nimepidi ja kes kirjutasi organumeid? Mis millises kirikus nad tegutsesid? V: Ainus mitmehäälsuse tüüp. Leonius, Perotinus. Pariisi Notre Dame’i kirikus.
  • Kuidas nimetakse eripiirkondade rüütlilaulikuid ja millest nad peamiselt laulsid?
    V: Turbatuurid, truväärid, minnesingerid nad laulsid enamasti armastusest ja kangelastest.
    23. Nimeta keskaegseid pille! (4-5) V:Rebekk, fiidel , harf, lauto , rataslüüra, flööt.
    Renessanss
    24.Millal oli renessanss muusikas?
  • Milline oluline maailmavaateline muutus kaasnes renessansiga? (jumalakeskne-inimesekeskne) Miks?
  • Milline oluline muutus toimus muusikažanrites?
  • Mis saab renessansi üheks olulisemaks žanriks? (mitmehäälne ilmalik laul)
  • Mis oli renessansiajastul muusikas ideaaliks?
  • Nimeta renessansiajastu kuulsaim koolkond! (Madalmaade koolkond)
  • Nimeta madalmaade koolkonna tähtsamad žanrid! (missa, motett, ilmalik polüfooniline laul)
  • Mis on polüfoonia?
  • Millist muusikat mängiti renessansiajastul pillidega? Nimeta põhilisi pille!
  • Mida uut tõi Martin Luther kirikumuusikasse? (rahvakeelne koguduselaul – luteri koraal; et rahvas saaks laulu kaudu jumalateenistusest aktiivsemalt osa võtta)
  • Kes oli 16. sajandi väljapaistvaim muusik , Rooma koolkonna tuntuim esindaja?
  • Millised žanrid on esindatud Palestrina loomingus? Iseloomusta mõne märksõnaga tema muusikat!
  • Nimeta renessansiajastu heliloojaid (min. 3-4)! ( Lasso , Palestrina, Victoria, Tallis, Desprez )
  • Nimeta vanamuusikaansambleid Eestis! (Vox Clamantis , Hortus Musicus, Rondellus, Linnamuusikud, Heinavanker, Püha Miikaeli Poistekoor)
  • Muusika 1-perioodi arvestus #1 Muusika 1-perioodi arvestus #2 Muusika 1-perioodi arvestus #3
    Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
    Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-12-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 12 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Prosta Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    4
    doc

    Eellugu, keskaeg, renessanss

    Kordamisküsimused muusikaloo arvestuseks! EELLUGU, KESKAEG 1. Muusika teke: miks tekkis muusika, mis olid muusika ülesanded, miks vajas inimene muusikat, millised võimed omistati muusikale ja miks? Sest tänu muusikale on jõutud sinna, kuhu sõnadega ei jõua. Muusikale on omistatud ka jumalikku päritolu, taeva and. Muusikale omistati sageli salapärane vägi, mis suudab loodusjõude juhtida. Muusika kaudu suheldi ka vaimude maailmaga. Inimene vajas muusikat, sest see oli keel kui suhtlusvahend. 2. Kust saame teateid vana maailma muusika kohta? Mida me selle aja muusikast teame: milliseid pille kasutati, kus kõlas muusika, milliseid toiminguid see saatis? Oletused kalju- ja muude jooniste põhjal-arheoloogilised leiud. Vanimad löökpillid; hiljem flöödi ja sarvelaadsed pillid; Vanas Egiptuses otseflööt ja harf; sumeritel lüüra, harfi ja lauto tüüpi keelpillid

    Muusikaajalugu
    thumbnail
    4
    rtf

    Renessanss - Muusika KT kordamisküsimused

    Kordamisküsimused kontrolltööks - Renessanss 10 klass Millal oli renessanss muusikas? 15.-16. sajand Milline oluline maailmavaateline muutus kaasneb renessansiga? Miks Kirik lakkas olemast inimese maailmapildi kesktelg, sest sündis ideaal vabast haritud inimesest ning nn humanistlik mõtlemine, st väärtushinnangute andmisel hakati lähtuma inimesest. Milline oluline muutus toimub muusika ja autori suhetes? Tugevnes muusika seos tekstiga. Õpiti väljendama samu hingeseisundeid. Milline muusika saab renessanssiajastul kunstmuusikas eriti populaarseks? Mitmehäälne ilmalik laul Kuidas saab esitada renesanssiaegset mitmehäälset ilmalikku muusikat? -Kõiki hääli võib laulda -Kõiki hääli võib mängida vabalt valitud pillidel -Hääli võib vabalt jagada lauljate ja mängijate vahel -Kõiki hääli võib laulda neid ühtlasi pillidel dubleerides Mis oli renessansiajastul muusikas ideaaliks?

    Kategoriseerimata
    thumbnail
    2
    rtf

    Kordamisküsimused muusikaloo kontrolltööks - keskaeg

    Kordamisküsimused muusikaloo kontrolltööks Keskaeg Kust on keskaeg saanud oma nime? Keskaja nimetus võeti kasutusele 15. sajandil, kui maadeavastuste tulemusel avardus inimeste maailmapilt ja muutus ellusuhtumine Millisest linnast kujuneb keskajal läänekiriku sümboolne keskus? Roomast. Kes oli see mõjuvõimas paavst, kelle valitsemisajal kasvas Rooma tähtsus ja kes ühtlustas läänekiriku ja selle liturgia? Gregorius Suur Mis kujunesid keskaegse muusika keskusteks, kus tegeldi laulmisega, hiljem noodikirjaga jms. Kloostrid ja kirikud. Mis on missa? Igapäevane peamine jumalateenistus, eelmissa, kuhu kuuluvad sissejuhatavad palved ja sõnaliturgia peamissa, mille keskpunktiks on altarirituaal ja armulaud Mis erinevus on proopriumi ja ordinaariumi tekstidel? Muutumatuid tekste nim. ordinaariumiks. Igal päeval vastavalt kiriku kalendrile muutuvaid osi nim. propriumiks.

    Muusika
    thumbnail
    7
    docx

    10. klassi muusika tunni konspekt

    · Vaimulik ­ (muusika, mis on) seotud usuga · Organum - esimene mitmehäälne zanr saatehäälte kaasalaulmine Gregoriuse laulule · Motett ­ 13 saj Prantsusmaal tekkinud polüfooniline mitmetekstiline laul · Madrigal ­ 2-3 häälne laul karjuseidüllist või armastusest · Sansoon ­ prantsusekeelne ilmalik polüfooniline laul · Dissonants ­ ,,ebakõla", kooskõla mis mõjub pingestatult · Konsonants ­ ,,heakõla", kooskõla, mis kõlab rahulikuna 1. Muusika olemus ja vajalikkus · muusika on vanem kui verbaalne keel ­ loodushäälte matkimine, jumalate ja loodusjõududega suhtlemine, töölaulud, jõud, detailid · eneseväljendusviis ­ tunnete väljendamine, füüsiline, keeleline, kunstiline · suhtlemisvahend · tööstus, kunst, kultuurid, stiilid · vajalik meelelahutuseks, eneseväljenduseks, ühiskonnaga suhtlemiseks jne. · muusikat iseloomustavad jooned - elab ajaliselt, pöördub inimese tundmuste poole 2

    Muusika
    thumbnail
    7
    doc

    Renessanss muusikaajalugu

    ja finantseeris kunsti ning muusikat. Itaalias toimusid esimesed arheoloogilised väljakaevamised (Pompei ja Herculaneum), taasavastati antiikmaailma suursugusus. Huviorbiiti kerkis kirikukammitsatest vaba, antiikeeskujusid järgivalt ilus, vaimsust hindav iseteadev inimene. 14. saj. elas roomakatoliku kirikule toetunud keskaegne maailmapilt läbi kriisi. Kirik lakkas olemast inimese maailmapildi kesktelg. Ilmalikustusid nii kirjandus, kunst kui ka muusika. Kõik uus avaldus muusikas just ilmalikes zanrides. Juurdus mõiste ,,humanism" ­ väärtushinnangute lähtumine inimesest (keskajal jumalikust). Kunsti hindamisel sai kriteeriumiks kategooria ,,ilus" (keskajal ainult "õige", s.t. kooskõlas jumalaga). 3. Renessanss muusikas ­ 3 tähtsat joont ­ uus kõlaideaal, muusika seotus tekstiga ja lihtne, laulev, tundeliselt väljenduslik meloodia

    Muusika ajalugu
    thumbnail
    6
    doc

    Renesanss

    muusikat. Itaalias toimusid esimesed arheoloogilised väljakaevamised (Pompei ja Herculaneum), taasavastati antiikmaailma suursugusus. Huviorbiiti kerkis kirikukammitsatest vaba, antiikeeskujusid järgivalt ilus, vaimsust hindav iseteadev inimene. 14. saj. elas roomakatoliku kirikule toetunud keskaegne maailmapilt läbi kriisi. Kirik lakkas olemast inimese maailmapildi kesktelg. Ilmalikustusid nii kirjandus, kunst kui ka muusika. Kõik uus avaldus muusikas just ilmalikes zanrides. Juurdus mõiste ,,humanism" ­ väärtushinnangute lähtumine inimesest (keskajal jumalikust). Kunsti hindamisel sai kriteeriumiks kategooria ,,ilus" (keskajal ainult "õige", s.t. kooskõlas jumalaga). 3. Renessanss muusikas ­ 3 tähtsat joont ­ uus kõlaideaal, muusika seotus tekstiga ja lihtne, laulev, tundeliselt väljenduslik meloodia (lk. 77-78)

    Muusikaajalugu
    thumbnail
    11
    docx

    Keskaja muusika - Muusikaajalugu

    Sissejuhatus keskaja muusikasse Rooma Riigi kokkuvarisemine (395.a.) on ajaloosündmus, millega tähistatakse keskaja algust. Ristiusu teke ja levik mõjutas ka muusikat. Nii juhatab varakristliku muusika teke ja areng muusikas sisse uue ajastu, mida hiljem nimetatakse keskaja muusikaks. Keskaja muusikakultuuris on kolm erinevat lõiku: · kirikumuusika · rahvamuusika ja kultuur · rüütlite muusika Keskaeg hõlmab 4. ­ 16. sajandit. Keskaja muusikat periodiseeritakse mitmeti, kuid selgemalt võib välja tuua kolm perioodi: 1) varakristlik muusika 2) gootiaegne muusika e. kirikumuusika ( sageli kasutatakse varakristliku ja gootiaegse muusika puhul lihtsalt ühtset mõistet - kirikumuusika 3) renessanssmuusika Pildil 16. sajandi Inglise muusikud. Kirikumuusika sünd ja areng Lääne kirikumuusika sündi seostatakse Milano piiskopi e. püha Ambrosiusega (333-397), kes sai Milano

    Muusika
    thumbnail
    11
    rtf

    Ajastu ja helikeele üldiseloomustus, võrdlus keskaja muusikaga

    NB! Mitte segi ajada 16 saj madrigaliga! caccia it muus 2häälne kaanon 14.-16. saj Itaalias it. k `jaht', tavaliselt kolmehäälne, kus rahulik instrumentaalne alumine hääl toetab kaht elavalt liikuvat ja teineteist kaanonina imiteerivat ülahäält (üks hääl jahib teist). 2.2.2. Trecento esindaja ­ Francesco Landini Francesco Landino (1325/35-1397) ­ oli pime muusik ja trecento suurkuju. Oli oma aja hinnatuim muusik, helilooja, luuletaja, muus.teoreetik Itaalias. Väidetavalt mängis kõikidel tolleaegsetel pillidel. Elu lõpu poole töötas Firenze toomkiriku organistina. Säilinud 154 teost, eanmik neist ballatad. Ta pole kirjutanud ühtki motetti ega vaimulikku teost. 2.3. 14. Saj Prantsusmaal ­ ARS NOVA Nimetusega ars nova tähistatakse muus.stiili Prantsusmaal ajavahemikus 1320-1380. Ars nova ajal toimus oluline muutus kunstmuus. zhanrides:

    Muusikaajalugu




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun