Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kordamisküsimused ja -vastused - ptk 32, 32a, 32b, 33 (0)

1 Hindamata
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Kuidas muutis maailma 11092001?

Lõik failist


Ajaloo KT küsimused ja vastused
PTK 32
  • Iseloomusta kultuuri arengut maailma ajaloos Külma sõja tingimustes peale II MS. Erinevate vaadetega riigid üritasid näidata ,et just nende poliitiline kord on õige, selle tõestamiseks tehti palju propagandasi- milleks kasutati kõikvõimalikke vahendeid, raadiot , ajalehti, televisiooni, kirjandust jne. Kuid samal ajal sündis ka palju häid kirjanduse- ja filmiteoseid tavakodanike vaatenurgast ja nende tunnetest, muidugi riigipeadele need ei meeldinud ja autoreid hakati taga kiusama .
  • Iseloomusta kuidas kasutati sporti poliitilise vahendina 20 sajandi teisel poolel. Riigid tahtsid näidata oma tugevust spordivõitude kaudu, söötes sisse võistlejatele laborites välja töödatud aineid, mida tänapäeval nimetatakse dopinguks, kuna see kahjustab organismi, keelati see rahvusvaheliste spordiorganisatsioonide poolt ära.
  • Kirjelda kuidas muutis hariduse kättesaadavus maailma ajalugu 20 saj. teisel poolel. Tänu sellele oli võimalik kosmose vallutamine , edusamme tehti ka küberneetika vallas. Sellepärast et haridus muutus kättesaadavamaks ka sellistele ühiskonnagruppidele nagu vaesemad ja neegrid , tekkis rohkem haritud inimesi. Tudengite seas hakkasid levima teatud poliitilised õpetused, mis olid enamasti vasakpoolsed . Tehti palju meeleavaldusi.
  • Massikultuur , näide. Oli n-ö keskmise tarbija maitsele vastav, võimsa reklaamiga loodi ühiskonnas massimood, mis suurendas meelelahutuse tootjate sissetulekuid, kujundas ka ühiskonna hoiakuid, nt rassilise ja soolise võrdsuse küsimustes, kättesaadavaks muutusid ka raadiod ja televiisorid, niiet igaüks sai kuulata/ näha kultuurisündmusi.
    PTK 32a
  • Põhjenda kas tuumaenergia kasutamine on positiivne või negatiivne, näited. Mina arvan et rohkem halb kui hea, kuigi tänu sellele said võimalikuks elektrienergia ja transporidvahendite tootmine, siis ikkagist on selle kasutamine väga ohtlik, kui tuumapommid valede inimeste kätte satuvad võib tulla tuumasõda, mille tagajärjel häviks pool elanikkonnast, või siis võib korduda samasugune õnnetus nagu Tšernobõlis.
  • Kirjelda kuidas toimus NSVL ja USA vahel võidujooks kosmose vallutamisel. Kuigi nõukogude liit oli alguses kosmosetehnika arengus eespool ja saatis kosmosesse esimese inimese, ning esimese naiskosmonaudi, siis USA saatis mehe kuule ja peale seda pole nad oma juhtpositsiooni kosmoseavastamises käest ära andnud.
  • Too välja kõige olulisemad kekskonnaprobleemid tänapäeva maailmas, näide, iseloomustus, globaliseerumine. Kõige olusisem on õhu saastatus, mille tagajärjel tekib kasvuhooneefekt , ja siis sulavad poolused üles kuna kliima soojeneb, madalamad alad ujutatakse üle, see kõik on autode, tehaste ja maavarade põletamise tagajärjel tekkinud. Ja see on väga paha!

    PTK32b
  • Kirjelda millised muutused ja uuendused toimusid inimeste elus ja olmes II MS järel. Kuna tehnika ja teadus arenesid päris kiiresti, siis muutus inimeste elu. Inimeste ostuvõime kasvas üsna kiiresti, ning see soodustas massilise tarbimise tekkimist, kaupu toodeti väga palju ja massiliselt, ning neile leidus ka ostjaid. Suure konkurentsi tõttu tootsid ettevõtjad täiesti uusi olmekaupu.
  • Miks toimusid muutused moes ja soengutes just 50ndatel ja 60ndatel aastatel.
  • Millised muutused toimusid ühiskonnas II MS järel (naiste roll, sotsiaalfäär, poliitika). Maailmavaade läks vabamaks, üha enam hakati nõudma soolist ja rassilist võrdsust. Naised moodustasid suure osa valijaskonnast ja neid valiti ka valitsusse ning erakondadesse niiet poliitika polnud enam ainult meeste pärusmaa. Kõrgetele ametikohtadele ja armeesse tõusid ka teiste rasside esindajad ehk siis mustad ja kollased .
    PTK 33
  • Miks leiab USAlik elulaad ja mõtteviis nii suut vastasseisu maailmas. Sellepärast et inimesed kardavad, et nende rahvuslik eripära ja kultuur hävinevad nii. Kuigi praegu on ameerkaliku elulaadi mõju tunda kõigis maailma piirkondades. See avaldub filmides, infotehnoloogias, todus jne.
  • Kuidas muutis maailma 11.09.2001? Kohe pärast rünnakut Ameerika vastu hakati rääkima et inimkonna ajaloos on tekkinud uus ajastu. Bush kuulutas välja ülemaailmse sõja terrorismi vastu. Vältimaks uusi terrorirünnakuid hakati USAs piirama vaba reisimist, araablastesse ja immigrantidesse suhtuti umbusalduslikult. Maailma haaras terrorihirm, kardeti et võidakse kasutada bioloogilist relva. Usa hakkas afganistaani pommitama, hiljem rünnati ka iraaki- rahu pole seal saabunud siiamaani.
  • Kas ja kuidas on võimalik võidelda terrorosmiga tänapäeva maailmas. Ma arvan et on küll võimalik selle vastu võidelda, aga mitte täielikult. Poliitikud arvavad et kõikjal maailmas on vaja luua inimväärsed elutingimused , sest enamasti on terroristide võim seal kus on madalad/ halvad elutingimused. Äärmuslased ise väidavad et on vaja rangelt täita jumala käsku ja enesetaputerroristid arvavad et selline surm on tee otse paradiisi. Igatahes siiani pole sellevastu tõhusat vahendit leitud.
  • Millised on maailma tähtsama probleemid 21 saj. minu arvates. Minu arust kõige tähtsam probleem on keskonna saastumine. Inimesed kasutavad loodusvarasid täitsa mõtlematult, selline suhtumine võib meile valusati kätte maksta, kuid ikkagi ei loobuta loodusvaenulikest tootmisviisidest. Suureks probleemiks on arengumaades valitsev nälg ja ülemaailmsed haigused eesotsas AIDSiga.
  • Kordamisküsimused ja -vastused - ptk 32-32a-32b-33 #1 Kordamisküsimused ja -vastused - ptk 32-32a-32b-33 #2
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-05-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 33 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor pisisanspu Õppematerjali autor
    Vastatud on küsimustele: PTK 32
    1) Iseloomusta kultuuri arengut maailma ajaloos Külma sõja tingimustes peale II MS.
    2) Iseloomusta kuidas kasutati sporti poliitilise vahendina 20 sajandi teisel poolel.
    3) Kirjelda kuidas muutis hariduse kättesaadavus maailma ajalugu 20 saj. teisel poolel.
    4) Massikultuur, näide.

    PTK 32a
    1) Põhjenda kas tuumaenergia kasutamine on positiivne või negatiivne, näited.
    2) Kirjelda kuidas toimus NSVL ja USA vahel võidujooks kosmose vallutamisel.
    3) Too välja kõige olulisemad kekskonnaprobleemid tänapäeva maailmas, näide, iseloomustus, globaliseerumine.

    PTK32b
    1) Kirjelda millised muutused ja uuendused toimusid inimeste elus ja olmes II MS järel.
    2) Millised muutused toimusid ühiskonnas II MS järel (naiste roll, sotsiaalfäär, poliitika).

    PTK 33
    1) Miks leiab USAlik elulaad ja mõtteviis nii suut vastasseisu maailmas.
    2) Kuidas muutis maailma 11.09.2001?
    3) Kas ja kuidas on võimalik võidelda terrorosmiga tänapäeva maailmas.
    4) Millised on maailma tähtsama probleemid 21 saj. minu arvates.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    4
    doc

    Kontrolltöö kordamisküsimused

    Ajalugu Kordamisküsimused ptk. 32; 32A; 32B; 33 1. Iseloomusta kultuuri arengut maailmas 20. sajandi teisel poolel. Kultuurielu lääne- kui ka idabloki maades oli seotud propagandaga. Valitseva riigikorra ülistamiseks ja vastase mahategemiseks kasutati kõiki olemasolevaid vahendeid: ajalehti, ajakirju, raadiot, televisiooni. Loodi palju suurepäraseid kirjandus-, filmi-, muusika- ja kunstiteoseid, mis väljendasid üldinimlikke tundeid, väärtusi ja probleeme. Nende teoste

    Ajalugu
    thumbnail
    176
    doc

    Nõukogude Liidu ajalugu osa 2

    22.loeng- 24.apr 1944 aastat iseloomustas Punaarmee pidev aktiivsus erinevates rindelõikudes. Moskva soov oli Punaarmee välja jõudmine sõja-eelsetele riigipiiridele. 1944 ka ületati sõjaeelsed riigipiirid, algas Punaarmee vabastusretk Euroopasse. Tavalise punaarmeelase jaoks, kes alates 1941 oli sõdinud sakslaste vastu ja kuulunud pidevalt kui paha oli saksa fašism ja natsism, oligi see vabastusretk. NL juhtkond pidas silmas võimalikult suure osa Eur liitmist enda külge või oma mõjuvõimu laiendamist võimalikult kaugele. Põhjapoolsetes maades algab Soomest, kes oli ühena esimestest I ms käigus langenud NL rünnaku ohvriks, kaotanud suure osa oma territooriumist. Juba 1940 suvel oli hakanud Soome järk-järgult lähenema Sm-le, seda ennekõike hirmust NL ees, et NL võib uuesti rünnata. 1941 suvel kui Sm ründas NL-i, oli Soome juba Sm liitlaste hulgas. Soomlased üritasid iseendale ja välismaailmale jätta muljet, et mitte nemad ei asu revideerima Talvesõja tulemus

    Ajalugu
    thumbnail
    132
    doc

    Massikommunikatsiooni ja Eesti ajakirjanduse ajalugu

    Ajalugu kui konstruktsioon Ajalootekstid ei ole midagi enesestmõistetavat ega ka objektiivset. Millest tuleneb väide, et ajalugu on konstruktsioon, kellegi poolt ülesehitatud käsitlusviis? Allpool on mõned mõtlemisainet pakkuvad märksõnad. 1. uurija distantseeritus, kogemuse erinevus 2. konteksti muutused, tõlgendamise küsimused; võimalikud seosed või üldistused, mille tegelik alus on küsitav, järgmise põlvkonna jaoks arusaamatu vms. 3. uurija mitmesugused huvid ajaloo käsitlemisel (nt sõjaajalugu, kaubandusajalugu, põllumajandusajalugu; nt klassipositsioon, võimuküsimused/propaganda, avalik või salajane okupatsioon / kolonialiseerimine ­ kuidas on kasulik ajalugu näidata, millest kasulik vaikida => kes tellib "muusika" ja kes maksab? St millegi õigustamine.) 4. objektiivse ja subjektiivse ajaloo ebamäärasus: subjektiivsete lugude (nt mälestuste) koondamine mingil kindlal teemal võib kokkuvõttes moodustada objektiivsema pildi kui nn objektiivne või tead

    Sotsiaalteadused
    thumbnail
    343
    pdf

    Maailmataju uusversioon

    UNIVISIOON Maailmataju Autor: Marek-Lars Kruusen Tallinn Detsember 2013 Leonardo da Vinci joonistus Esimese väljaande teine eelväljaanne. NB! Antud teose väljaandes ei ole avaldatud ajas rändamise tehnilist lahendust ega ka ülitsivilisatsiooniteoorias oleva elektromagnetlaineteooria edasiarendust. Kõik õigused kaitstud. Ühtki selle teose osa ei tohi reprodutseerida mehaaniliste või elektrooniliste vahenditega ega mingil muul viisil kasutada, kaasa arvatud fotopaljundus, info salvestamine, (õppe)asutustes õpetamine ja teoses esinevate leiutiste ( tehnoloogiate ) loomine, ilma autoriõiguse omaniku ( ehk antud teose autori ) loata. Autoriga saab kontakti võtta järgmisel aadressil: [email protected]. ,,Inimese enda olemasolu on suurim õnn, mida tuleb tajuda." Foto allikas: ,,Inimese füsioloogia", lk. 145, R. F. Schmidt ja G. Thews, Tartu 1997.

    Teadus
    thumbnail
    80
    docx

    Keskaeg

    1. LOENG 01.09.2020 - 1453 – Konstantinoopoli langemine türklastele - 1492 – Ameerika avastamine Sissejuhatus (vaata ka eksami faili!) - 1517 – reformatsiooni algus Saksamaal Mis on keskaeg? Fenomen seisneb selles, et teaduslikult põhjendatud Keskaja sisemine periodiseerimine: kujutlus ja tavakujutlus keskajast on üsna erinevad. - Varakeskaeg – 5. – 11. sajand Keskaja mõiste on tulnud hiljem, seda pole kaasajal kasutatud – see - Kõrgkeskaeg – 11. – 13. sajand aeg on millegi „keskel“. Keskaeg kui negatiivne hinnang – seda on - Hiliskeskaeg – 13. – 15. sajand nähtud kui allakäiku (ladina keele allakäiku), keskaja lõpus hakati

    Keskaeg
    thumbnail
    990
    pdf

    Maailmataju ehk maailmapilt 2015

    UNIVISIOON Maailmataju A Auuttoorr:: M Maarreekk--L Laarrss K Krruuuusseenn Tallinn Märts 2015 Leonardo da Vinci joonistus Esimese väljaande kolmas eelväljaanne. Autor: Marek-Lars Kruusen Kõik õigused kaitstud. Antud ( kirjanduslik ) teos on kaitstud autoriõiguse- ja rahvusvaheliste seadustega. Ühtki selle teose osa ei tohi reprodutseerida mehaaniliste või elektrooniliste vahenditega ega mingil muul viisil kasutada, kaasa arvatud fotopaljundus, info salvestamine, (õppe)asutustes õpetamine ja teoses esinevate leiutiste ( tehnoloogiate ) loomine, ilma autoriõiguse omaniku ( ehk antud teose autori ) loata. Lubamatu paljundamine ja levitamine, või nende osad, võivad kaasa tuua range tsiviil- ja kriminaalkaristuse, mida rakendatakse maksimaalse seaduses ettenähtud karistusega. Autoriga on võimalik konta

    Üldpsühholoogia
    thumbnail
    477
    pdf

    Maailmataju

    UNIVISIOON Maailmataju Autor: Marek-Lars Kruusen Tallinn Detsember 2012 Esimese väljaande eelväljaanne. Kõik õigused kaitstud. 2 ,,Inimese enda olemasolu on suurim õnn, mida tuleb tajuda." Foto allikas: ,,Inimese füsioloogia", lk. 145, R. F. Schmidt ja G. Thews, Tartu 1997. 3 Maailmataju olemus, struktuur ja uurimismeetodid ,,Inimesel on olemas kõikvõimas tehnoloogia, mille abil on võimalik mõista ja luua kõike, mida ainult kujutlusvõime kannatab. See tehnoloogia pole midagi muud kui Tema enda mõistus." Maailmataju Maailmataju ( alternatiivne nimi on sellel ,,Univisioon", mis tuleb sõnadest ,,uni" ehk universum ( maailm ) ja ,,visioon" ehk nägemus ( taju ) ) kui nim

    Karjäärinõustamine
    thumbnail
    99
    doc

    11. klassi kirjanduse eksami konspekt + raamatu kokkuvõtted

    1. Ilukirjanduse olemus Kirjanduse jaotus üldiselt Ajakirjandus ehk Ilukirjandu Tarbeteksti Graafilised Elektroonilised Teaduskirjandus publitsistika s d tekstid tekstid Artikkel Artikkel Eepika Õpik Skeem Arvuti Uurimustöö Intervjuu Lüürika Teatmeteos Diagramm Mobiiltelefon Referaat Reportaaz Dramaatika Eeskiri Joonised Teletekst Diplomitöö Kiri Lüro-eepika Käskkiri Graafik Reklaam Essee Koomiks Seadustik Kaardid Pilapilt ehk karikatuur Reklaam Gloobus

    Kirjandus




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun