Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Bach ja Händel (2)

5 VÄGA HEA
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Lõik failist

JOHANN SEBASTIAN BACH ( 1685 -1750)
GEORGE FRIEDRICH HÄNDEL (1685-1759)
SARNASUSED:
  • Mõlemad sündisid 1685. a
  • Sünnikuupäevad lähestikku: Bach 21. märts, Händel 23. veebr
  • Sünnilinnad lähestikku: Bach Eisenach, Händel Halle
  • Mõlemad väga andekad ja oskasid mitut pilli
  • Mõlema tippteosteks olid vokaal -sümfoonilised suurteosed: Bach missa ja passioon , Händel ooper ja oratoorium
  • Mõlema kunst sügavalt humanistlik
  • Mõlemad surid pimedatena
  • Ei kohtunud kunagi

ERINEVUSED:
BACH – tagasihoidlik , endasse tõmbunud, ei reisinud,
abiellus, palju lapsi, majanduslik kitsikus, oma elu ajal tundmatu.
Loomingus mõtiskleb elu igaveste kaaslaste üle: õnn, mure, rõõm,
kannatused. Teoste kangelaseks tavaline inimene. Kasutab loomingus
kiriku- ja Gregoriuse koraali ning saksa rahvalaulu. Tema muusika meeldib harva kohe, see nõuab süvenemist ja üksi olemist. Maetud Johannese kiriku surnuaeda, 1950 ümbermaetud Tooma kiriku kabelisse.
Polüfoonia – kõik hääled on iseseisvad. Lihtsaim näide
on kaanon , keerulisem fuuga . Fuuga koosneb
järgmistest osadest:
  • I – ekspositsioon: meile tutvustatakse ühte teemat
  • II – töötlus: teemaarendus (teised helistikud , tämbrid, rütm)
  • III – repriis : teema kordus algkujul (nagu ekspositsioonis)
  • IV – coda : lühike lisalõpp (ei pea alati olema)

Fuugale eelneb tavaliselt PRELÜÜD, FANTAASIA , TOCCATA.
Näiteks: prelüüd ja fuuga; toccata ja fuuga.
Anna Magdalena noodivihikud (2) – need kirjutas ta oma
teisele naisele Anna Magdalenale. Kumbki sisaldas 12 lihtsat
klaveripala.
Brandenburgi kontserdid – need 6 kontserti on kirjutatud
krahv Brandenburgi tellimusel. 1720 – 1721 oli Bach Berliinis, et
Köthenisse uut klavessiini tellida. Tal oli võimalus krahvile
esineda, kes siis tellimuse esitas. Oma sisu ja sügavuse poolest on
Bach ja Händel #1 Bach ja Händel #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-09-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 129 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Olgo Õppematerjali autor
Bachi ja Händeli lühike elulugu ja mõlema alu sarnasused ja erinevused.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
8
doc

Barokk muusikas

rajati palju purskkaeve parkidesse; palju skulptuure; hooneid: Santa Susanna kirik, Peetri kirik Roomas,  Kuulsad kunstnikud: Michelangelo, Ruberdson, van Dyek Rembrandt, Nicolas Poussin 2. BAROKK MUUSIKAS – homofoonia (mitmehäälsus), ilmalik muusika, vokaalmuusika, instrumentaal, prelüüd, kantaat. Professionaalsete muusikute kujunemine, hindama hakati muusikute isikupära; solistide kultus. Heliloojad: Bach, Händel, Mozart, Antonio Vivaldi jpt . Monteverdi, Händel, Vivaldi „Aastaajad“ 3. TANTSUSÜIT – (suite pr.k. järgnevus, korrapärane rida). ISnstumentaalmuusikažanr mitmeosaline teos väikestele pillikooseisudele. Kujunes välja Saksamaal 17.saj. lõpul. Koosnes 4 erineva karakteri ja päritoluga õukonnatantsust: 1) allemande – 4-osaline. Rahulik saksa sammtants 2) courante – 3-osaline. Kiire prantsuse hüppetants 3) sarabande – aeglane 3-osaline. Pidulik hispaania tants 4) gigue – šoti hüppetants, kiireim osa 4

Muusika
thumbnail
14
doc

BAROKK 17-18saj I pool

Farinelli ( Carlo Broschi 1705-1782) – itaalia juhtivamaid lauljaid, kuulsamaid kastraat- sopraneid Ooper oli barokkmuusika märksõna ning ooperialane asjatundlikkus kuulus hea tooni juurde. Barokkoopereid lõid veel: Itaalias: Alessandro Scarlatti (1660-1725) Prantsusmaal: Jean Baptiste Lully (1632-1687) Jean Philippe Rameau (1683-1764) Inglismaal: Henry Purcell (1659-1695) Georg Friedrich Händel (1685-1759) Kui Itaalias sündis ooper, siis Prantsusmaal õukonnaballett. Algul esinesid õukondlased ise, hiljem tantsisid professionaalid. Louis XIV oli kirglik tantsija, rajas kuningliku tantsuakadeemia, sealt saab alguse Euroopa ballett, tuntud positsioonid on pärit just sellest koolist. Õukonnaballetis oli lisaks tantsunumbritele ka soolo- ja koorilaule, mis kirjeldasid sündmustikku. Vokaalsed barokkžanrid on veel:

Muusikaajalugu
thumbnail
3
doc

10. klassi muusika seminari materjal

1. BAROKK MUUSIKAS ­ 17-18 saj. algus. Rahutus, ülepaisutatud, eriskummaline, emotsionaalne. homofoonia (mitmehäälsus), ilmalik muusika, vokaalmuusika, instrumentaal, prelüüd, kantaat. Professionaalsete muusikute kujunemine, hindama hakati muusikute isikupära; solistide kultus. Heliloojad: Bach, Händel, Mozart, Antonio Vivaldi jpt . 2. TANTSUSÜIT ­ (suite pr.k. järgnevus, korrapärane rida). Kujunes välja Saksamaal 17.saj. lõpul. Mitmeosaline teos väikestele pillikoosseisudele. Koosnes 4 erineva karakteri ja päritoluga õukonnatantsust: 1) allemande ­ 4-osaline. Rahulik saksa sammtants 2) courante ­ 3-osaline. Kiire prantsuse hüppetants 3) sarabande ­ aeglane 3-osaline. Pidulik, traagiline hispaania tants 4) gigue ­ 3-osaline soti hüppetants, kiireim osa 3

Muusika
thumbnail
6
doc

Barokkmuusika

Fuuga ülesehitus: ekspositsioon ­ teema tutvustus (teema käib läbi kõikide häälte), töötlus ­ teema arendus ja kulminatsioon, repriis ­ teema tuleb algkujul alghelistikus tagasi. Topeltfuugas on kaks teemat. Fuuga lõpus võib olla (ei pea olema) coda (it. keeles ­ saba), mis kinnistab peahelistiku BACH ja HÄNDEL 15) Lühike kokkuvõte heliloojate eluloost, loomingust (zanrid ja tähtsamad teosed) Johann Sebastian Bach ( 1685-1750 ) oli saksa helilooja ja organist, Bachide suguvõsa kõige väljapaistvam liige. Oma eluajal ja ka veel 18. sajandi lõpul oli Bach tuntud vaid võrdlemisi kitsas ringkonnas, heliloojana hakati teda laialt tunnustama alles 19. sajandi esimesel poolel. Praegu peetakse teda üheks põhiliseks heliloojaks barokiajastul ning üheks suurimaks terves muusikaajaloos. Tema loomingut on peetud saksa klassikalise muusika kõrgaja alguseks. Bach elukäiku on tavaks

Muusika ajalugu
thumbnail
10
doc

BAROKKMUUSIKA ÜLDISELOOMUSTUS

toccata või fantaasiaga.  Fuuga ülesehitus: - ekspositsioon – teema tutvustus (teema käib läbi kõikide häälte), - töötlus – teema arendus ja kulminatsioon, - repriis – teema tuleb algkujul alghelistikus tagasi.  Topeltfuugas on kaks teemat.  Fuuga lõpus võib olla (ei pea olema) coda (it. keeles – saba), mis kinnistab peahelistiku. 19) BACH ja HÄNDEL Lühike kokkuvõte heliloojate eluloost, loomingust (žanrid ja tähtsamad teosed) Heliloojate elu ja loomingu võrdlus Johann Sebastian Bach (1685-1750) Sündis 21.märtsil 1685 Eisenachis. Ta oli pärit Kesk-Saksamaa pikkade traditsioonidega muusikute suguvõsast. Olulise osa muusikaharidusest sai vanemalt vennalt. Bachil oli oma aja kohta väga korralik kooliharidus. Loomingus polnud Bach mitte niivõrd julge uuendaja, kuivõrd pigem talle

Muusikaajalugu
thumbnail
6
doc

Muusikaajalugu 11. klass

~1600 a. Oluline sooloaaria ­ solisti üksiklaul, sisult lüüriline vaatlus, mida saadetakse pillidega. Jutustaja e. evangelist kannab sündmuste arendut teoses ­ esinemine retsetatiivne. Koor ­ kehastab massistseene, nö ühiskonda. Kooride vahel koraalid. Esialgselt pühakirja tekstid (Vana testament, lad. k), hiljem luuletekstid ka rahvuskeeles. Kuulsamad loojad Itaalias: Crissini; Saksamaal: Schlütz (jõululugu, Jeesuse ülestõus, kannatus), suurim meister Händel Passioon ­ kristuse kannatuslugu kujutav oratoorium. Põhineb 4 evangeeliumil. Kannab ette tenorsolist (jutustavalt), saateks koor. Ülesehitus: lisanduvad tegelaskujud ja nende otsene kõne; passiooni ava ja lõpukoor. Bach ­ "Matteuse Passioon" (vähem religioosne, rohkem isiklik, jõuline, rahvalauludele omaste meloodiatega) INSTRUMENTAALMUUSIKA 17

Muusikaajalugu
thumbnail
11
docx

Tallinna Polütehnikumi I kursuse muusika konspekt.

Prantsusmaa Jean-Baptiste Lully(1632-1687) on prantsuse ooperi looja. Jean-Philippe Rameau(1683-1764) on klavessiinimuusika looja. Inglismaa Henry Purcell (1659-1695) on inglise ooperi rajaja. Saksamaa Michael Praetorius (1571-1621) oli esimeste saksa keelsete vaimulike kontserdite looja. Heinrich Schütz (1585-1672) saksa muusika isa, hakkas esimesena põhjalikult saksa keelt muusikasse komponeerima. Johann Sebastian Bach (1685-1750) Georg Friedrich Händel (1685-1759) Johann Sebastian Bach Johann Sebastian Bach oli Saksa helilooja keda eluajal tunti suurepärase orelikunstniku ja improvisaatorina. Tänapäeval tema teda kui väljapaistvat heliloojat, aegade suurimat polüfoonia meistrit. Tema helikeel on seotud Saksa kirikumuusikaga. Tema looming on nagu kokkuvõtte eelnevate põlvkondade kogemustest, see on nagu piiritähis vana ja uue muusika vahel. Bach sündis Saksamaal Eisencachi linnas muusikute perekonnas 21-l märtsil. Pärast

Ballett
thumbnail
25
docx

Varane muusikalugu

I õpiaasta kevadsemester 2013: Varane muusikalugu (MTX 310) ­ kursuse teemad. 1. Saksa protestantlik kirikumuusika 16.­17. sajandil. Heinrich Schütz ja tema ajastu saksa muusikas. Kontsertstiil ja oratoorium. Muusikaline retoorika ja figuuriõpetus. Muusika Põhja-Saksamaal 17. sajandi II poolel. 2. Johann Sebastian Bach. Stiili kujunemine, mõjutused. Helikeele semantika, tsitaadid. Olulisemad vokaalteosed (passioonid, kantaadid, missa). Instrumentaalmuusika (orkestri-, kammer-, oreli- ja klaviirimuusika). 3. Georg Friedrich Händel. Stiili kujunemine, mõjutused. Ooperilooming. Inglise oratoorium. Instrumentaallooming. 4.Klassikalise stiili ja uute vormide kujunemine muusikas 18. sajandi keskel. Tähtsamad muusikakeskused (Mannheim, Berliin/Potsdam, Viin, Pariis) ja koolkonnad 18. sajandi keskel, nendega

Muusikaajalugu




Kommentaarid (2)

twicetoldjoke profiilipilt
twicetoldjoke: ma ütleks et täiesti arvestatav
08:48 30-05-2012
fanattt profiilipilt
fanattt: hhea
10:14 06-11-2008



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun