Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Uurimustöö: Väärtustel põhinev käitumine gümnaasiumi astmes (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Saku Gümnaasium

Uurimistöö
"Väärtustel põhinev käitumine gümnaasiumi astmes "
Autor:
klass
Juhendaja :
2010
Sisukord
Sissejuhatus 3
1.Väärtuste olemus 4
1.1 Väärtustel põhinev käitumine gümnaasiumi astmes 5
1.2 Küsitluse tulemused 6
Kokkuvõte 7
Kasutatud materjalide loetelu 8
Lisa 9


Sissejuhatus
Valisin selle uurimistöö teema, sest olen ise gümnaasiumi õpilane ning selle töö käigus saaksin  suurepärase ülevaate väärtustest, mis on omased gümnaasiumi õpilastele. Kuna väärtused peegelduvad inimeste käitumises ja on käitumise aluseks, siis antud töö uurib gümnaasiumi astme õpilaste väärtusi. Töö eesmärgiks on selgitada, millised väärtused on Saku Gümnaasiumis käitumise aluseks gümnaasiumi astme õpilastel.
Töö eesmärgi saavutamiseks on kasutatud:
  • küsitlust
kirjandust
interneti materjale
TÖÖ PROBLEEM:
Millised on Saku Gümnaasiumi õpilaste väärtused gümnaasiumi astmes , mis on nende igapäevase käitumise aluseks?
TÖÖ ÜLESANDED:
  • Analüüsida väärtuste teoreetilist olemust kirjanduse kaudu
Selgitada küsitluse põhjal gümnaasiumi astme õpilaste väärtuste eelistused
Teha kokkuvõtted ja üldistada saadud tulemusi
MEETOD:
  • Kirjanduse analüüs
Küsitlus
Saadud küsitluste tulemuste analüüs ja üldistamine
TÖÖS KASUTATAVAD PÕHIMÕISTED:
  • Põhimõisted käesolevas töös on väärtus, eetika , väärtushoiakutel põhinev käitumine.


1.Väärtuste olemus

Pojman on oma teoses öelnud, et termin väärtus(ladina sõnast valere , mis tähendab „väärt olema“)on äärmiselt paindlik. Mõnikord kasutatakse seda kitsalt kui sünonüümi sõnadele hea või väärtuslik, ja mõnikord kasutatakse seda laiemalt kogu hinnanguliste terminite skaala kohta,alates limast hüvest kuni neutraalseni ja sealt edasi suurima halvani,hõlmates seega positiivsed,neutraalsed ja negatiivsed „väärtused“.
Pojman on ka välja toonud oma teoses väärtuskategooriad:Materiaalsed ja füüsikalised,majanduslikud,moraalsed,sotsiaalsed,poliitilised, esteetilised ,usulised ja intellektuaalsed. Eetika, kui distsipliini keskseks mõisteks on väärtused. Väärtus on midagi, mis paneb inimesi tegutsema. See, et miski on väärtuslik, tähendab, et seda tuleks omada, selle poole püüelda või selle väärtust austada. See tähendab, et kui me peame õnne väärtuslikuks, siis tahame olla õnnelikud ning püüdleme selle poole.Väärtushinnangud peegelduvad inimese tegevuses, kuna nendest lähtudes valib ta käitumisviisi. Jälgides inimesi enda ümber, märkad kindlasti, kuivõrd erinevad on nende eelistused ja püüdlused. Mõnikord ei saa inimene kaaslastest aru või mõistab teda hukka, kuna ei tea tema käitumise tegelikke põhjusi. Ettekujutus õigest ja valest mõjutab suhte sõlmimist, hoidmist ja katkemist. Sarnaste väärtussüsteemidega inimestel on omavahel lihtsam suhelda - nende tõeks pidamised kattuvad, nad kiidavad heaks ning halvustavad samu teguviise ja mõtteid. Nagu ka Tõnis Lukas oma ettekandes on alustanud lausega: Väärtused ja käitumisnormid kujunevad enamasti eeskujude najal , kogemuste ja matkimise kaudu. Lapsed püüavad jäljendada edukate eeskujude käitumist, riietumist, suhtlemist. Siinkohal tuleb rõhutada suhteid koolis, koolis on laste mõjude ühisosa kõige suurem, kool on kõikide nende sadade, isegi tuhandete jaoks ühesugune koht. Just koolis tekivad seltskondlikud hoiakud, moed.Väärtuste kujundamine võib toimuda iseenesest või kogu koolimeeskonna teadliku ja suunatud tegevusena . Peter Senge   väidab, et iga organisatsiooni juhitakse mõnede selgete põhimõtete järgi, mille aluseks on väärtused.


1.1 Väärtustel põhinev käitumine gümnaasiumi astmes
Küsitlus viidi läbi ajavahemikul 16.04.-28.04. 2010. Küsitluses osales 30 gümnaasiumi astme õpilast, neist 16 naised ja 15 mehed.(Diagramm 1).
Küsitluse tulemusena selgus, et kõige rohkem pakutud väärtus oli õiglus(11), sellele järgnes viisakus (10) ning seejärel intelligentsus (9). (Diagramm 2).
Küsitluses valiti veel järgmisi väärtusi:
  • füüsiline turvalisus
    majanduslik turvatunne
    ausus
    vabadus
    kuulekus
    Diagramm 1

    1.2 Küsitluse tulemused



    Diagramm 2
    Küsitluse tulemusena võime öelda, et meie kooli gümnaasiumi astme õpilastel on olulisemad järgmist liiki väärtused:
    1.Õiglus väärtus kuulub Poliitiliste väärtuste kategooriasse.
    2.Viisakus väärtus kuulub Sotsiaalsete väärtuste kategooriasse.
    3.Intelligentsus väärtus kuulub Intellektuaalsete väärtuste kategooriasse.

    Kokkuvõte


    Küsitluse tulemusel sain ma teada,et gümnaasiumi noored väärtustavad kõige enam õiglust. Õiglus on sotsiaalne vahekord ,mida peetakse õigeks. Õiglus on aluseks heale suhtlemisele ning koostöö sujumisele. Selle töö põhjal oleks võimalik laiendada seda uuringut edaspidi kooli õpilaste käitumise eetika koodeksi väljatöötamiseks. Uurida, millised väärtused on õpetajatele käitumise aluseks ja neid võrrelda õpilaste väärtustega . Ehk leidub siin erinevusi ja ehk see võib olla aegaajalt ettetulevate konfliktide põhjuseks,et inimesed väärtustavad erinevaid asju. Väärtuskategooria grupis kuulub õiglus poliitilise väärtuse alla.


    Kasutatud materjalide loetelu
    LOUIS P. POJMAN. Eetika,Õiget ja väära avastamas. Tallinn:EKSA, 2005.
    KATRIN KULLASEPP & MARGIT KAGADZE. Suhtlemine on lahe.-KOOLIBRI , 2005.
    (Tõnis Lukase ettekanne konverentsi avamisel).-Eesti Päevaleht . 2002,19.03
    SÕRMUS, H. Väärtused
    URL= http://www.hot.ee/hettelsormus/tekst_vaartused.pdf
     


    Lisa


    Koostasin küsitluse Google-i abiga.
  • Vasakule Paremale
    Uurimustöö-Väärtustel põhinev käitumine gümnaasiumi astmes #1 Uurimustöö-Väärtustel põhinev käitumine gümnaasiumi astmes #2 Uurimustöö-Väärtustel põhinev käitumine gümnaasiumi astmes #3 Uurimustöö-Väärtustel põhinev käitumine gümnaasiumi astmes #4 Uurimustöö-Väärtustel põhinev käitumine gümnaasiumi astmes #5 Uurimustöö-Väärtustel põhinev käitumine gümnaasiumi astmes #6 Uurimustöö-Väärtustel põhinev käitumine gümnaasiumi astmes #7 Uurimustöö-Väärtustel põhinev käitumine gümnaasiumi astmes #8
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-10-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 29 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor hopstii Õppematerjali autor
    Olen ise selle koostanud ning loodan,et on abiks ka kõigile teistele!

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    43
    doc

    Foobiad uurimistöö

    ..........................................................................................................39 Lisa 5. Psühhoterapeudi kabinet...............................................................................................43 2 Sissejuhatus Minu uurimistöö eesmärgiks on tutvuda erinevate foobiatega. Huvitav on uurida ka erinevaid ravimise võimalusi. Uurimistöö käigus tahan teada saada, kas Suure-Jaani Gümnaasiumi õpilastel on foobiaid, kuidas foobiatega toime tullakse ning millist raviviisi kasutatakse. Uurimistöös püstitan hüpoteesi, et Suure-Jaani Gümnaasiumi õpilastel ei ole enamasti suuri foobiaid, vaid on erinevaid hirme, mis ei anna foobia mõõtu välja. Valisin selle teema, sest mul endalgi on üks suur hirm ­ ma kardan väikseid suletuid ruume. Tahan teada, kas see liigitub juba foobiate alla või on lihtsalt hirm.

    Psühholoogia
    thumbnail
    24
    doc

    TALLINNA SAKSA GÜMNAASIUMI UURIMISTÖÖDE KOOSTAMISE JUHEND

    2.1. Uurimistöö juhendamine Õpilane valib juhendaja vastavalt teemale, mida juhendaja on nõus juhendama. Juhendaja kinnitab oma nõusolekut allkirjaga. Ühe kuu jooksul pärast teema kinnitamist on nii õpilasel kui õpetajal õigus koostööst loobuda. Loobumise korral teeb õpilane või juhendaja direktsioonile vastavasisulise kirjaliku avalduse, mille vaatavad läbi ainetevaheline uurimistööde komisjon ning direktsiooni esindaja. Reeglina on uurimistöö juhendajaks Tallinna Saksa Gümnaasiumi õpetaja. Juhul, kui õpilane tahab võtta juhendaja väljastpoolt TSG-d, peab oma kooli juhendaja töö kujunemisprotsessiga kursis olema. Töö kirjutaja: · otsib teemakohase kirjanduse ja allikad; · töötab välja uurimistöö metoodika; · analüüsib uurimismaterjali sisuliselt; · annab töö käigus perioodiliselt aru juhendajale; · vastutab töös esitatud andmete õigsuse eest; · vormistab töö nõuetekohaselt; · kaitseb töö kaitsmiskomisjoni ees.

    Uurimustöö
    thumbnail
    64
    doc

    Uurimistööde korraldamine

    Uurimistööde ja praktiliste tööde läbiviimise korraldamine gümnaasiumis. Juhendmaterjalid koolidele 2 SISSEJUHATUS Maie Soll Õppekava talitus Haridus- ja Teadusministeerium 2010.a. jõustunud Põhikooli- ja gümnaasiumiseadus ja Gümnaasiumi riiklik õppekava toovad muudatused gümnaasiumi lõpetamise tingimustesse. Muutub kohustuslike eksamite arv, kuid lisaks sellele peab õpilane olema koostanud ka õpilasuurimuse või praktilise töö ja sooritama õppesuunast tuleneva koolieksami. Paljudes Eestimaa koolides on üsna pikk traditsioon nii õpilasuurimuste läbiviimisel kui ka praktiliste tööde tegemisel. Praktiliste tööde koostamise ja kaitsemise kogemused on enamasti koolidel, kus õppesuundadeks on olnud kunst, muusika, majandus jms

    Uurimistöö
    thumbnail
    32
    docx

    LÄHTE ÜHISGÜMNAASIUMI ÕPILASTE ETV, TV3 JA KANAL 2 TARBIMISE HARJUMUSED

    124 000 4. ,,Su nägu kõlab tuttavalt - 5. 116 000 parimad esitused" 5. ,,Üksinda kodus" 5. LÄHTE ÜHISGÜMNAASIUMI 3. KOOLIASTMES JA GÜMNAASIUMIS LÄBIVIIDUD KÜSITLUSE TULEMUSED JA JÄRELDUSED Autor püstitas uurimistöö alguses viis probleemküsimust: ­ Kui palju tarbivad Lähte Ühisgümnaasiumi 3. kooliaste ja gümnaasium telemeediat? ­ Milliseid telesaadete zanre Lähte Ühisgümnaasiumi õpilased eelistavad? ­ Milliseid saateid ja seriaale Lähte Ühisgümnaasiumi õpilased jälgivad? ­ Milline on Lähte Ühisgümnaasiumi õpilaste telemeedia tarbimine, võrreldes TNS Emori andmetega eestlaste telemeedia tarbimise kohta? ­ Milline on enim vaadatud telekanal Lähte Ühisgümnaasiumi kolmanda kooliastme ja gümnaasiumiõpilaste seas? Et saada vastuseid eelnevatele küsimustele, viis autor 2014

    Meedia
    thumbnail
    68
    pdf

    ÕPILASUURIMUSE JA PRAKTILISE TÖÖ KOOSTAMISE JA VORMISTAMISE JUHEND

    Tartu Emajõe Kool ÕPILASUURIMUSE JA PRAKTILISE TÖÖ KOOSTAMISE JA VORMISTAMISE JUHEND Tartu 2015 Sisukord SISSEJUHATUS................................................................................................................................ 4 1. UURIMUSTÖÖ KOOSTAMINE .............................................................................................. 5 1.1. Uurimustöö olemus ................................................................................................................. 5 1.2. Teema valik ja eesmärgipüstitus ............................................................................................. 5 1.2.1. Hüpoteesi või uurimisküsimuse sõnastamine................................................................... 7 1.3. Kirjandusega tutvumine ..........................................................................

    Eesti keel
    thumbnail
    76
    pdf

    Nimetu

    vabateksti väljaga. Ankeet oli anonüümne ning autor kasutas saadud tulemusi üldistatud kujul. Küsitluse küsimused ja ette antud vastuse variandid olid koostatud teoreetilise materjali põhjal. Andmete analüüsimiseks ning jooniste tegemiseks kasutas autor Microsoft Word 2016 ja Microsoft Office Excel 2016 andmetöötlusprogramme. 3.2. Valim Andmete kogumiseks kasutati küsitlust ja eesmärgistatud valimit. Küsitluses osalejad valiti selle alusel, kes õpib praegu gümnaasiumi astmes ning on nõus ja valmis küsitluses olevatele küsimustele vastama. Uurimistöö valimisse kuulus kokku 64 gümnaasiumiõpilast. Küsitlus viidi läbi Loo Keskkoolis. 12 4. TULEMUSTE ANALÜÜS JA JÄRELDUSED Uurimistöö koosnes 16 küsimusest. Kokku oli vastanuid 64. Ülevaate küsimustest annab lisa nr 1. Järgnevalt on tulemusi analüüsitud küsimuste kaupa.

    Psühholoogia
    thumbnail
    81
    docx

    Sissejuhatus eetikasse

    EETIKA 1. Sissejuhatus Mis on eetika? Argo Buinevits Soovituslik kirjandus: · Eetikaveeb www.eetika.ee TÜ eetikakeskus · Eetika ja moraal. Maie Tuulik 2002 · Õpetaja eetika. Maie Tuulik 2008 · Ärieetikat kui niisugust pole olemas. John C. Maxwell 2003 · Evangeelne eetika. Robert Võsu 1996 · Eetikakoodeksite käsiraamat. Tartu Ülikooli eetikakeskus 2007 · Mõtestatud Eesti ­ ühiseid väärtusi hoides. TÜ eetikakeskus 2008 Mida tähendab olla kõlbeline inimene? Milles seisneb moraali olemus? Miks on moraali tarvis? Mis on moraali funktsioon? Mis on hüve? Kas moraaliprintsiibid on absoluutsed või olenevad...? Kas moraal on nagu ilugi vaataja silmades? Kas moraalne olla on kasulik? Mis on moraali aluseks? Kuidas on moraal seotud religiooni, seaduste ja etiketiga? Millega eetika tegeleb? Sõna "eetika" ja "eetiline" viitavad sellele, et kõne all on küsimused heast ja halvast, õigest ja väärast. Eetika puudutab seda, mida me ütlem

    Eetika
    thumbnail
    466
    doc

    Andmeanalüüsi konspekt

    Andemanalüüsi konspekt: Mõisteid küsitakse eksamis: näidete toomise, selgitamise, võrdlemise ja analüüsimise tasandil. Binaarne tunnus-  sugu;  jah/ei Järjestustunnus-  kooli tüüp, 1-väga hea, 2- hea jne(NB!- Õpilaste hinnang koolile),  kui suured on klaassid- väga suured, suured jne,  milline kooli maine- väga hea, hea jne,  millisesse vahemikku jääb arv (0-200, 201-301 jne) oluline oleks, et Display frequence ees oleks linnuke, siis saab teha sagedustabeli Intervalltunnus-  1-väga hea, 2-hea jne (NB!_- Kooli hoolekogu hinnang eelmise õppeaasta tulemustele?/ Kooli hoolekogu hinnang eelmise aasta juhtimisele?) ,  hulk (n: minu klassi avatakse),  vanus (keskmine vanus),  kui kaugel asub kool millestki- km-tes, Nimitunnus-  millegi nimi, huviringude nimed, kooli nimi jne,  kas koolis töötab nõustaja- ei tööta, töötab, mõlemad jne, Kiire ü

    Andmeanalüüs i




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun