Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"gümnaasium" - 3943 õppematerjali

thumbnail
31
xlsx

Uurimismeetodid

harvem, kui kord kuus sagedamini kui kord päevas Kas te olete ostnud rõivaid internetipoest? Olen küll Ei ole Olen küll Ei ole Olen küll Ei ole Olen küll Ei ole Olen küll Ei ole Olen küll Ei ole Olen küll Ei ole Olen küll Ei ole Olen küll Ei ole Olen küll Ei ole Olen küll Ei ole Olen küll Ei ole Olen küll Ei ole Olen: Vanus Elukoht Viimane lõpetatud õppeasutus Naine 34-37 Harju maakond Gümnaasium, Keskkool Naine 38-41 Harju maakond Gümnaasium, Keskkool mees 42- ... Tartu maakond Gümnaasium, Keskkool Naine 18-21 Rapla maakond Kõrgkool Naine 34-37 Harju maakond Gümnaasium, Keskkool mees 18-21 Järve maakond Kutseõppeasutus Naine 18-21 Järve maakond Gümnaasium, Keskkool Naine 22-25 Harju maakond Gümnaasium, Keskkool mees 26-29 Lääne-Viru maakond Kutseõppeasutus

Muu → Uurimismeetodid
5 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Ilmakaared

ILMAKAARED Loodusõpetus IIII klass Inga Engso Kuressaare Gümnaasium Arvuti koolis kursusetöö Koolitaja: Maidu Varik 4 peamist ilmakaart on: PÕHI LÕUNA IDA LÄÄS 22.11.12 Kuressaare Gümnaasium 22.11.12 Kuressaare Gümnaasium Hommikul tõuseb päike idast. Õhtul loojub päike läände. Kaardi ülemisse serva jääb põhi, paremale poole ida, alumisse serva lõuna ja vasakule lääs. PÕHI LÄÄS IDA LÕUNA 22.11.12 Kuressaare Gümnaasium Kõige tähtsamad ilmakaared on : ............., ..............., ............... ja ................ Keskpäeval seljaga päikese poole seistes on sinu vari suunatud .................. poole.

Eesti keel → Eesti keel
32 allalaadimist
thumbnail
15
odp

''Kasside eest hoolitsemine ''

Kasside eest hoolitsemine Sigrid Järsk Juhendaja: Sirje Kereme Sissejuhatus Valisin teema kuna mulle meeldivad kassid. Töö eesmärk: Teada anda inimestele, kuidas kassi eest õigesti hoolitseda. Mida teha kassiga kui pere läheb reisile. 31.1.13 Kuressaare Gümnaasium 2 Probleemid Kuidas kasside eest peaks tegelikult hoolitsema. Kasside tervise eest hoolitsemine. Mida teha kassiga kui pere läheb reisile. Kasside ajalugu läbi aegade. 31.1.13 Kuressaare Gümnaasium 3 Töö hüpoteesid Kasside eest ei hoolitseta nii nagu tegelikult seda tegema peaks. Paljud inimesed ei tea, mida kassi jaoks üldse teha tuleb. 31.1

Muu → Teadus tööde alused (tta)
3 allalaadimist
thumbnail
24
pptx

Karl Menning

KARL MENNING 11. MAI 1874 – 5. MÄRTS 1941  Ceilis Keermann Tamsalu Gümnaasium 4/14/16 1 ELUKÄIK • 11. mai 1874 Tartu • Teatrijuht, lavastaja, kriitik • Diplomaat • abielus Irmgard Voigtländeriga (14. veebruaril 1963) • 5. märts 1941 Tartu Tamsalu Gümnaasium 4/14/16 2 HARIDUSTEE • Tartu 2. algkool • 1885–1893 Aleksandri gümnaasium • 1893–1902 Tartu Ülikooli usuteaduskond • 1904 Max Reinhardt ja Otto Brahm Tamsalu Gümnaasium 4/14/16 3 KARJÄÄR • Võru praostkonnas abipastor • 1906 Eesti esimene kutseline teater Vanemuine (teatrijuht ja lavastaja) • 1911–1912 Tartu ajalehe Meie Aastasada toimetajana • 1914–1918 Tallinnas Päevalehe teatri- ja kontserdiarvustaja Tamsalu Gümnaasium 4/14/16 4

Kirjandus → Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
17
ppt

Globaliseerumine

Globaliseerumine LK 18 - 20 ÜHISKONNAGEOGRAAFIA E-KURSUS GÜMNAASIUM Globaliseerumine Käsitletavad alateemad: Globaliseerumise olemus (mõiste) Globaliseerumise põhjused. Globaliseerumine erinevates eluvaldkondades. Globaliseerumise mõõtmine Globaliseerumise tagajärjed (mõju arenenud ja arengumaadele). ÜHISKONNAGEOGRAAFIA E-KURSUS GÜMNAASIUM Globaliseerumine Milliseid mõtteid tekitavad need pildid teis? ÜHISKONNAGEOGRAAFIA E-KURSUS GÜMNAASIUM Globaliseerumise mõiste Globaliseerumine on maailma eri osade vastastikuse seotuse suurenemine läbi majanduslike, poliitiliste, kultuuriliste ja keskkonnaalaste protsesside. Knox, Marston Human Geography Globaliseerumine e üleilmastumine Maailm on muutunud väiksemaks. Maailm on muutunud globaalseks külaks. ...

Geograafia → Geograafia
224 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Gustav Adolfi Gümnaasiumi ajalugu

Püha Mihkli naistsistertslaste nunnaklooster valmis 1249. aastal. Kool avati 6. juunil 1631 2. Kooli asutamise eesmärk: Kuningas oli veendunud, et ka Liivimaale on tarvis haritud inimesi, ametnikke, kirikuõpetajaid, arste jt., kes tunneksid kohalikke olusid ja rahva keelt. 3. Nimed Tallinna Gümnaasium 1631 ­ 1653 Kuninglik Gümnaasium 1653 ­ 1710 Linna Keiserlik Gümnaasium 1710 ­ 1805 Tallinna Kubermangu Gümnaasium 1805 ­1890 Keiserlik Nikolai I Gümnaasium 1890 ­1917 Tallinna Linna Poeglaste Gümnaasium 1917 ­1918 Töörahva Valitsuse Tallinna Poeglaste Gümnaasium.1918 ­1918 Tallinna Poeglaste Gümnaasium 1918 ­1918 Gustav Adolfi Gümnaasium 1918 ­1918(Saksa I okupatsioon, kestis veebr kuni nov) Tallinna Poeglaste Gümnaasium 1918 - 1923 Tallinna Linna Poeglaste Humanitaargümnaasium kevad 1923 ­1932 Tallinna Linna Gustav Adolfi Gümnaasium 1932 ­1940 Tallinna I Keskkool 1940 ­1941

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Rohevetikad

Protistid Rohevetikad Keit Arula ja Kadri Talvik Miina Härma Gümnaasium 2012 Üldist: · Rohevetikaid võib lugeda nii protistideks kui taimedeks. · Kõige liigirikkam vetikate hõimkond. · Rohevetikaid on u 6000 liiki. · Rohevetiktaimedel esinevad kõik sugulise ja mittesugulise paljunemise viisid. Miina Härma Gümnaasium 2012 Ehitus: · Rohevetikate ehitus on väga mitmekesine. · Suurus erineb mõnest mikromeetrist kuni mõnekümne sentimeetrini. Nii ainurakseid kui · hulkrakseid Osad liigid suudavad · elada ka puutüvedel, mis näitab head kohastumist. Miina Härma Gümnaasium 2012 Elupaik: · Elavad põhiliselt mageveekogudes, kuid paljud liigid on

Bioloogia → Bioloogia
8 allalaadimist
thumbnail
17
ppt

Riikide arengutase

Riikide arengutase ÜHISKONNAGEOGRAAFIA E-KURSUS GÜMNAASIUM Sisemajanduse kogutoodang ehk SKT (Gross Domestic Product, GDP)- aasta jooksul riigi territooriumil toodetud kaupade ja teenuste koguväärtus. Riikide võrdlemiseks arvutatakse SKT ühe elaniku (per capita SKP ) kohta. Ülemaailmsel tasandil üks enamkasutatavaid näitajaid riikide arengutaseme võrdlemiseks. Suurem SKT ei ole sama mis suurem heaolu. Suurem SKT võib olla seotud näiteks suuremate kütmiskulude, suuremate kuritegevuse vastu võitlemise kulude või vähema vaba ajaga. Need põhjused suurendavad küll kulusid, kuid mitte heaolu. ÜHISKONNAGEOGRAAFIA E-KURSUS GÜMNAASIUM Sisemajanduse kogutoodang SKT arvutamiseks on kolm viisi: toodangupõhine: antud territooriumil toodetud kõigi kaupade ja teenuste koguväärtus tarbimispõhine: kõigi tarbitud kaupade ja teenuste kog...

Geograafia → Geograafia
86 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Retsensiooni koostamine

Retsensiooni koostamine Ceilis Keermann Mis on retsensioon? arvustus, kriitiline hinnang 1. Retsenseeritava töö vormi lühitutvustus 2. Esitatud seisukohtade sisuline analüüs 3. Kokkuvõttev hinnang töö õnnestumise ja tähtsuse kohta 07.10.14 Uurimistöö alused Tamsalu Gümnaasium 2 Eesmärk Konstruktiivne tagasiside töö positiivsete ja parandamist vajavate külgede kohta; Arvamus sisulise külje, autori saavutuste kohta; Hinnata töö kaitsmisele sobivust. 07.10.14 Uurimistöö alused Tamsalu Gümnaasium 3 Lühitutvustus 1-2 lõiku, millest töö räägib Nimetatud peab olema töö autor, pealkiri, ilmumis- või valmimiskoht ja töö maht Töö ülesehituse ja struktuuri tutvustamine 07.10

Muu → Uurimistöö alused
18 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Haapsalu Gümnaasium

Haapsalu Gümnaasium Haridus Haapsalu Gümnaasium, mis 1919. aasta sügisel ühendati Haapsalu Poeglaste Gümnaasium ja Haapsalu Tütarlaste Gümnaasium Haapsalu Gümnaasiumiks. 1920. aasta 1. septembrist nimetati kool ümber Läänemaa I Eesti Segagümnaasiumiks. 19. jaanuaril 1921. aastal registreeriti kool Haridusministeeriumi poolt avaliku koolina. 1922. aastal väljus koolist esimene lend. 1923. aastast hakkas õppeasutuses tööle kaks õppeharu: humanitaar- ja reaalharu; kool nimetati Läänemaa Ühisgümnaasiumiks. 1926/27. õppeaastal töötasid gümnaasiumi juures Läänemaa pedagoogilised kursused algkooliõpetajate ettevalmistamiseks

Ühiskond → Ühiskond
1 allalaadimist
thumbnail
246
pdf

Funktsiooni graafik I õpik

1 10. klass Viljandi Täiskasvanute Gümnaasium KORDAMINE: FUNKTSIOONI GRAAFIK I Joonistel on kuue funktsiooni graafikud. Tee kindlaks, missuguste funktsioonidega on tegemist. 1 2 3 © Allar Veelmaa 2014 2 10. klass Viljandi Täiskasvanute Gümnaasium KORDAMINE: FUNKTSIOONI GRAAFIK II © Allar Veelmaa 2014

Matemaatika → Matemaatika
79 allalaadimist
thumbnail
11
pptx

Sisseastumiseksamid

ruutvõrrandisüsteemi abi; 7) Algebraliste avaldiste lihtsustamine; 8) Ringjoone pikkus ja ringi pindala; 9) Ruudu, ristküliku, rööpküliku, kolmnurga, trapetsi ja rombi ümbermõõt ja pindala; 10) Trigonomeetria kasutamine geomeetriliste ülesannete lahendamisel; 11) Kuubi, risttahuka ja püstprisma ruumala ja pindala leidmine Koidula Gümnaasium Eesti keel (30 min) Eesti keele töö koosneb kahest osast: 1. Lugemisülesanne kontrollib loetust arusaamist ja oskust loetut analüüsida, tõlgendada. 2. Kirjutamisülesanne kontrollib 1) häälikuõigekirja, 2) suure ja väikese algustähe kasutamist, 3) kokku- ja lahkukirjutamise reegleid, 4) oskust kirjavahemärgistada lihtlauset, sh üttega lauset ja koondlauset, rind-ja põimlauset, lauselühendit ja lisandit, otse-ja kaudkõnet,

Eesti keel → Eesti keel
13 allalaadimist
thumbnail
20
ppt

Riigi arengutaseme näitajad: arenenud ja arengumaad

RIIGI ARENGUTASEME NÄITAJAD. ARENENUD JA ARENGUMAAD I kursuse teema: ÜHISKONNA ARENG JA ÜLEILMASTUMINE MAAILMA JAOTUMINE ARENENUD RIIKIDEKS JA ARENGUMAADEKS EHK PÕHJAKS JA LÕUNAKS 2 RIIKIDE ARENGUTASET ISELOOMUSTAVAD NÄITAJAD SKT ­ riigis aasta jooksul toodetud kaupade ja osutatud teenuste koguväärtus rahalises väljenduses 1 elaniku kohta USDs ÜRO inimarengindeks ehk IAI (HDI) ­ heaolu näitaja, mis koosneb SKTst, hariduse ja keskmise eluea näitajatest. IAI skaala on 0st üheni (0.0001,000). (vt. tabel Õ lk 33) Rahvastiku hõive erinevates majandussektorites (esmasektor, töötus, teenindus) Kirjaoskus ehk haridustase Eluiga Imikusuremus Ekspordiimpordi struktuur (arengumaadel ekspordis ülekaalus tooraine ja põllumaj.saadused, arenenud riikides tööstustoodang) Elektrienergia tarbimine elaniku kohta Infrastruktuuride tase (t...

Geograafia → Geograafia
42 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kas Paldiskis peaks säilima gümnaasium?

Kas Paldiskis peaks säilima gümnaasium? Gümnaasiumiharidus on tänapäeval hästi hinnatud. Paljud noored tahavad saada kõrgharidust ja selleks tuleb kõik 12 klassi ära käia. Aga kas Paldiskis peaks säilima gümnaasium? Mina arvan, et Paldiskis peaks gümnaasium alles jääma. Mul on paralleeli tuua kool, kuhu ka mina 10.klassis olin läinud aga see osutus väga raskeks. Tallinnasse sõit võtab palju aega ja on väga väsitav. Paldiskis on ka sõbralikud õpetajad, kellega on kõik harjunud ja nad enam- vähem teavad, mida oma õpilastelt oodata. Paldiski kool pakub erakordset võimalust parandada perioodide hindeid otseses mõttes ükskõik millal, mujal ei ole seda. Kooli

Kirjandus → Kirjandus ja ühiskond
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

GAG ajaloo kontrolltöö vastused

1. Mis kloostri ruumides asub meie kool? Püha Mihkli naistsistertslaste nunnaklooster. Millal klooster asutati? 1249 2. Millal avati pidulikult meie kool? 6.juuni 1631.a 3. Milline oli kooli nimi aastatel...? 1631-1651 - Tallinna Gümnaasium. 1651-1710 - Rootsi Kuninglik gümnaasium. (17.sajandil õppis koolis 65-70 poissi) 4. Kes oli kooli gümnaasiumi legendaarne rektor aastatel 1632-1647? - Heinrich Vulpius 5. Meie kooli aula kannab Mederi nime. Miks? Kes ta oli? - Rootsi ajal 9 aastat gümnaasiumis töötanud kantor, muusikaõpetaja , koorijuht, (helilooja). 6. Millal avati kooli trükikoda? Kes oli I trükkal? - 1633, Christoph Reusner. Reusneri Tallinna trükikoda. Esimene eestikeelne raamat sealt 1637.a H.Stahli "Käsi- ja koduraamat". 7

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Kõrbetaimed

KÕRBETAIMED Õppematerjal VIII klassile Võhma Gümnaasium 2001 Tiiu Uibo Töö koostanud: Tiiu Uibo Võhma Gümnaasium 2001 KÕRBETAIMED TAIMKATE koosneb suurt kuumust ja kuivust taluvaist, pisilehistest ja lehituist, astlalistest, turdlehistest, vahakirmekattega, lühikese vegetatsiooniperioodiga, aeglase kasvuga ning suhteliselt hästi arenenud pindmise ja haruneva (pinnaseveetoitelistest) või sügava ja väheharuneva juurestikuga (põhjaveetoitelistest) taimedest. Tavalisimad on efemeerid, ühe ja kaheidulehelised tava ja turdpüsikud, poolpõõsad, kõvalehised ja lehitud

Geograafia → Geograafia
12 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Disneyland

TAEBLA GÜMNAASIUM 7. klass Mark Metshein DISNEYLAND Referaat Juhendaja: Tiina Prank Taebla 2014 Taebla Gümnaasium Mark Metshein 7. klass Sisukord Sissejuhatus..................................................................................................................3 1.Disneylandi tutvustus..................................................................................................4 2

Ühiskond → Ühiskond
6 allalaadimist
thumbnail
36
docx

Uurimistöö "Õpikeskkond ja õpimotivatsioon"

Internet (9) Lärmakad klassikaaslased (7) Ajapuudus (6) Väsimus (4) Vastuste põhjal selgust, et Võhma kooli õpilasi takistavad õppimast: Ebapädevad õpetajad (10) Lärmakad klassikaaslased (7) Väsimus (6) Internet (5) Ei oska öelda (2) 2. 10 Õpilaste hinded Vastuste põhjal selgub, et Haljala kooli õpilased õpivad parematele hinnetele kui Võhma kooli õpilased. Haljala Gümnaasium 5 17 65.4% 4 22 84.6% 3 14 53.8% 2 1 3.8% 1 0 0% 29 Võhma Gümnaasium 5 19 54.3% 4 23 65.7% 3 22 62.9% 2 10 28.6% 1 7 20% 30 Kokkuvõte

Pedagoogika → Pedagoogika
11 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Michel Sittow

HAAPSALU TÄISKASVANUTE GÜMNAASIUM 10kl Katrin Rüütle Michel Sittow Referaat Juhendaja: Kaia Kullamaa Uuemõisa 2011 Haapsalu Täiskasvanute Gümnaasium Katrin Rüütle 10.kl Haapsalu Täiskasvanute Gümnaasium Katrin Rüütle 10.kl Elulugu Michel Sittow on silmapaistvamaid varasema renessanssi kunstnike, kes on ka seotud Eestiga. Ta sündis Tallinnas 1469. Aastal. Tema isa, Clawes van der Sittow(Suttow), oli samuti maalija ja nikerdaja, kes töötas Tallinnas aastast 1495, kuni oma surmani 1482. aastal.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
9
doc

MOEKUNST JA RÕIVAKUNST KESKAJAL

Kilingi-Nõmme Gümnaasium NIMI MOEKUNST JA RÕIVAKUNST KESKAJAL 1 Kilingi-Nõmme Gümnaasium SISUKORD Sissejuhatus......................................................................................................................................3 Keskaja riietus Euroopas..................................................................................................................4 Keskaja moekapriisid.......................................................................................................................5

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
34 allalaadimist
thumbnail
2
pptx

Narva linna areng

Käesoleval ajal tegutseb Narvas elektrienergiaga Eesti kokku 12 kooli ja gümnaasiumi: tarbijaid ja soojusenergiaga Narva Eesti Gümnaasium Narva linna, ekspordib Narva Keeltelütseum elektrienergiat

Geograafia → Geograafia
6 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Kõrbed

Õppematerjal 8. klassile Maailma suurimad kõrbed Autor: Tiiu Uibo Võhma Gümnaasium 2001 Maailma suurimad kõrbed Maakera suurim kõrb, hõlmab enamiku Põhja Sahara Aafrikat. Piirneb põhjas Atlase mäestiku ja Vahemerega, lõunas Saheliga, ulatub läänes Atlandi ookeanini, idas Punase mereni (Sahara idapiiriks

Geograafia → Geograafia
18 allalaadimist
thumbnail
24
odt

Õpilaste väärtushinnangud

03.2009) 13 3. 3. Küsitluse analüüs 3.1. Koolis käimise eesmärgid. Tabel 1. Miks Sa käid koolis? MIKS SA KÄID KOOLIS? Kooli aste N M põhikool 4 3 Koolis saab suhelda sõpradega gümnaasium 4 8 põhikool 19 18 Kool valmistab eluks ette gümnaasium 62 62 põhikool - - Aja veetmise koht gümnaasium 1 2

Kategooriata → Uurimistöö
120 allalaadimist
thumbnail
7
docx

50 AASTAT KILINIG-NÕMME KESKKOOLI

a. ( Kilingi-Nõmme Gümnaasium ) 1970/71 õppeaastaks oli koolis õpilasi 716, mis küll kevadel langes 700-le ja õpetajaid oli 41. Kooli õppebaasi osas tehti olulisi muudatusi: ehitati bioloogiaklass, laiendati õpetajate tuba ja avaramatesse ruumidesse loodi tütarlaste tööõpetuse ruumid .1977/78 õppeaastal tehakse koolimajas kapitaalremont . 1978/79 sügisel tulevad kooli 6-aastased n.ö 0-klass mis hiljem sai esimeseks klassiks ja sealt muutus ka klassi numeratsioon. ( Kilingi-Nõmme Gümnaasium ) 1998/99.õ.a jätkub koolimaja renoveerimine ja keskkool tähistab 50. Sünnipäeva ja lõpetab tegevuse ning alustab tööd Kilingi-Nõmme Gümnaasium. ( Kilingi-Nõmme Gümnaasium ) 2. Intervjuu Intervjueeritav oli Kaja Voort, kes käis Kilingi-Nõmme keskkoolis 1980-1983. Kooliajast meeldivaks pidas ta kindlast purskkaevu ja raadiosõlme ning reljeefi enne aulat. Lemmik õppeaineteks tõi ta välja sõjalise ettevalmistuse, kehalise kasvatuse , joonistamise ja ajaloo.

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Vaaraode kujutamine skulptuurikunstis

Lühiülevaade vaaraode kujutamisest skulptuuridena---------------------------------------------- 3 Skulptuuride Jõud------------------------------------------------------------------------------------------ 4 Lõppsõna----------------------------------------------------------------------------------------------------- 4 Kasutatud Kirjandus-------------------------------------------------------------------------------------- 5 Riko Visnapuu Kilingi-Nõmme Gümnaasium 2 Sissejuhatus Käesolev uurimustöö käsitleb vaaraode kujutamist skulptuurikunstis. Usu tähtsust selles, lühiülevaadet vaaraode kujutamisest ja vajadusest panna skulptuure hauakambrisse kaasa. Usu tähtsus Skulptuuri seisukohalt on eriti tähtis vanade egiptlaste usk surmajärgsesse ellu. Selle eeltingimuseks peeti surnu keha säilitamist, et hingel oleks, kus asuda. Laipade säilitamiseks nad balsameeriti, muudeti muumiateks

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Kõrbe loomad

tuiskliivas) või kaevuvad ohu korral vilkalt liiva,nende hulgas on omapäraseid hüppurvorme. Enamik on eluviisilt urulised ja omapäraseid hüppurvorme. Enamik on eluviisilt urulised ja öised, teevad suveuinakut (paljud lisaks taliuinakule). öised, teevad suveuinakut (paljud lisaks taliuinakule). Autor: Tiiu Uibo Võhma Gümnaasium 2001 Õppematerjal 8. klassile KILBIKUD Nende munad võivad liivas elustavat vett oodates kümme ja rohkemgi aastat säilida. Pärast vihma peavad vähikesed kiiresti kasvama, suguküpseks saama ning munema, enne kui nende kodulombike ära kuivab. ROHEKÄRNKONN elab oaasides,kus leidub pidevalt vett, kuhu nad saavad kudeda

Bioloogia → Bioloogia
20 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Gümnaasium - kellele ja milleks?

Gümnaasium ­ kellele ja milleks? Eks iga gümnaasiumi õpilane siin on kuulnud õpetajailt küsimust, miks nad siin on? Tavaliselt on vastus, et õppimiseks. Aga kas see ka päriselt nii on, või valetavad õpilased silmaaauku? Peale põhikooli lõpetamist peab ju tegema selle suhteliselt suure otsuse ­ mida edasi teha. Vailkuid tegelikult ju väga palju polegi: gümnaasium, mingisugune kutsekool või minna kohe tööle. See viimane ei ole minu arust just kõige parem variant, sest kes tahaks omale tööle võtta põhikooli haridusega inimest. Mitte just eriti paljud. Samas, kes otsib, see leiab, aga kindlasti pole see parim variant. Ning osadel, kaasaarvatud minul, on midagi kutsekoolide vastu. Nagu see oleks kool neile, kes ei saa gümnaasiumis hakkama. Tegelikult seal saab ju gümnaasiumi ja mingi kutselise hariduse kohe kätte ­ ajavõit missugune

Eesti keel → Eesti keel
40 allalaadimist
thumbnail
18
docx

12 olümplast- taevalik perekond

Pärnu Täiskasvanute Gümnaasium KAKSTEIST OLÜMPLAST- TAEVALIK PEREKOND Referaat Koostaja: Katrin Koger Juhendaja: Aavo Jakobsoo 12. jaanuar 2008 Pärnu Täiskasvanute Gümnaasium 2008 Pärnu Täiskasvanute Gümnaasium SISSEJUHATUS Antiikmütoloogia on väga keeruline ja huvitav. Mütoloogia sünnimaaks võib pidada Kreekat. Hiljem kasvas Kreeka mütoloogiast välja ka Rooma mütoloogai. Valisin selle teema kuna ma pole veel kunagi selgusele jõudnud vanakreeka mütoloogia tegelaste elule. Sellest töös võtan vaatluse alla peamiselt 12 peajumalat Kreeka mütoloogias, kes moodustavad jumaliku perekonna.

Ajalugu → Ajalugu
39 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

Õppimise võimalustest

Võimalused peale algkooli Mida teha tulevikus? Algkool läbi ­ mis nüüd? · Põhikool · Töö Ühe keskmise Eesti kooli laste %, kes jäid peale algkooli samasse õppeasutusse 90 80 70 60 50 tüdrukud 40 poisid 30 20 10 0 A-klass B-klass C-klass D-klass Põhikoolgi läbitud, on valikuid rohkem · Gümnaasium · Kutsekool · Töö · Aasta vabaks, siis üks eelnimetatud variantidest · Piiramatu vabadus Gümnaasium · Gümnaasiumi lõpetanuid soosib tööturg · Kuid on alati võimalus veelgi rohkem õppida · "Inimene õpib kogu elu" · Vastus on lühike ­ ülikool · Gümnaasium annab elule põhja, ent ülikool ehitab katuse Haridus on tähtis ­ iga inimene

Muu → Kutsevalik
8 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Uurimistöö GMO-de kahjulikkusest

Vändra Gümnaasium GMO-de kahjulikkus Uurimistöö Vändra Gümnaasiumis Koostas: Reili Arumäe Vändra 2011 Vändra Gümnaasium Sisukord GMO-de kahjulikkus................................................................................................................ 1 Sisukord ................................................................................................................................. 2 Sissejuhatus............................................................................................................................ 3 Kokkuvõte...........................................................

Bioloogia → Bioloogia
25 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kõne. Gümnaasium ja põhikool - kas koos või lahus

Gümnaasium ja põhikool -- kas koos või lahus Tere kallid õpilased ja õpetaja! Mina olen täna siin, et tutvustada teile teemat, Gümnaasium ja põhikool ­ kas koos või lahus. Isiklikult olen mina täiesti veendunud, et gümnaasium ja põhikool peaksid olema lahus. Selles kõnes põhjendangi oma arvamust. Iga aasta lõpetavad tuhanded nooded põhikooli ja tahavad astuda gümnaasiumi. Selleks, et gümnaasiumi sisse saada peavad noored läbima katsed. Paljud noored ei tea veel, kelleks saada või mida edasi õppida. Samuti on ka kooli valimine väga raske. Alguses hinnatakse oma võimeid üle ja proovitakse kohe riigi või linna parimasse kooli. Minu arvates ei ole oluline ainult kooli sisse saamine, vaid ka kooli

Eesti keel → Eesti keel
17 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Sõnad riiete kohta

Gustav Adolfi Gümnaasium  7.B GAG  2015  SEELIK ЮБКА    PÜKSID БРЮКИ    TEKSAD ДЖИНСЫ    SVIITER СВИТЕР    PLUUS БЛУЗКА    SÄRK РУБАШКА    ÜLIKOND/KOSTÜÜM КОСТЮМ    LIPS ГАЛСТУК    SUKKPÜKSID КОЛГОТКИ    SOKID НОСКИ    PINTSAK ПИДЖАК    KLEIT ПЛАТЬЕ    KINGAD ТУФЛИ    POOLSAAPAD БОТИНКИ    MÜTS ШАПКА    STIILSELT СТИЛЬНО    MOODSALT МОДНО    LIHTSALT ПРОСТО    TÄNA ON СЕВОДНЯ    KÜLM ХОЛОДНА    SOE ЖАРКО    Gustav Adolfi Gümnaasium  7.B GAG  ...

Keeled → Vene keel
12 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Jakob Hurt

Ta oli eesti rahvaluule- ja keeleteadlane, vaimulik ning ühiskonnategelane. Õppis Himmaste küla- ja Põlva kihelkonnakoolis, 1853–1855 Tartu Kreiskoolis ja gümnaasiumis ning 1859–1864 usuteadust Tartu Ülikoolis sai 1886 Helsingi Ülikoolis kraadi. Esindas 1870–1883 Eesti Aleksandrikooli peakomitee ja 1872–1881 Eesti Kirjameeste Seltsi Taandus 1880. aastate alguses ühiskondlikust tegevusest ja pühendus teadusele. Töö 1865-1866 Hellenurme mõisa 1868 Kuressaare gümnaasium 1868-1872 Tartu gümnaasium 1881 Peterburi V gümnaasium 1884 Peterburi tütralastegümnaasium Ühiskonnategevus 1866 Vanemuise seltsi auliige 1870-1883 Eesti Aleksandi kooli peakomitee president 1871 Tartu Põllumeeste Seltsi President 1872-1881 Eesti Kirjameeste Seltsi President Looming “Lühikene õpetus kirjutamisest parandatud viisi”, 1864 “Die estnischen Nomina auf -ne purum” “Eesti sõnadest -line lõpuga” (1903)

Biograafia → Kuulsused
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

CV näidis

Curriculum Vitae ISIKLIK INFORMATSIOON Nimi: Irina Jevstratova Sünniaeg: 08.11.1996 Aadress: Tallinn, Narva mnt 174c/2 - 4 Telefon: +37256883673 E-mail: [email protected] Perekonnaseis: vallaline HARIDUSKÄIK 2002-2010 Modell koolis: « Natali» 2011-2012 Modell koolis: «eR-Models» 2012-2013 Modell studios: «NM-PhotoModels» 2003-2012 Tallinna Pae Gümnaasium(Põhikool) 2012- Tallinna Pae Gümnaasium(Gümnaasium) TÄIENDUSKOOLITUS pole TÖÖKOGEMUS 2012 Kebab House OÜ ­ naiskelner Tööülesanded: Teenindamine kliente, koristamine, aitamine keedukojas Saavutused: Töötasin umbes 5 kuud. Teenindasin hästi kliente KEEL...

Majandus → Majandus
34 allalaadimist
thumbnail
10
doc

WTO World Trade Organisation

WTO ehk Maailma Kaubandusorganisatsioon Gustav Adolfi Gümnaasium Sisukord Sissejuhatus.................................................................................................................... 3 Ajalugu........................................................................................................................... 3 ITO ja GATT..............................................................................................................3 Genevast Tokyoni....................................................................................

Geograafia → Geograafia
65 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Tartu Õpilasesinduste Liidu loomine

ning et eelmine oli viimati tegutsenud 2006. aastal ja et suuremosa tartumaa koolidest ei olnud teadlikud sellise Liidu olemasolust. Tartu Õpilasesinduste Liidu põhikirja ja kodukorra koostamine TÕEL’i põhikirja(lisa2) ja kodukorra(lisa3) aluseks on võetud EÕEL’i põhikiri ja kodukord, mis on TÕEL’ile sobivaks mugavndatud. Põhikirja ja kodukorda aitasid koostada ja parandada erapooletud isikud, kelle alla kuulusid : Maria Johanna Keedus( Tartu Miina Härma Gümnaasium 10a), Karl Karpov (Miina Härma Gümnaasium 10a), Carolin Kuuskmäe (Tallinna Gustav Adolfi Gümnaasium 10), Rebecca Haug ( Tallinna Mustamäe Gümnaasium 10). Kokkuvõte Ei loodud TÕEL’i vaid koolide õpilasesindustest vailti esindajad Tartu Linna Noortevolikokku ning neist moodustati seal eraldi üksus. Kasutatud kirjandus 1. Eesti Õpilasesinduste liidu põhikiri. (2012, aprill 8). Retrieved from http://www.escu.ee/content/põhikiri 2. Eesti Õpilasesinduste liidu kodukord

Ühiskond → Ühiskond
5 allalaadimist
thumbnail
276
xlsx

Andmeanalüüs 3

Timestamp Olen: Vanus Elukoht 3/31/2010 14:37:21 Mees 18-20 Tallinn 3/31/2010 14:42:09 Naine 18-20 Harju maakond 3/31/2010 16:25:30 Naine 18-20 Harju maakond 3/31/2010 16:31:07 Naine 21-23 Tallinn 3/31/2010 17:46:36 Naine 18-20 Tartu maakond 3/31/2010 18:14:09 Mees 18-20 Tallinn 3/31/2010 18:45:40 Naine 18-20 Rapla maakond 3/31/2010 21:14:07 Naine 21-23 Lääne maakond 3/31/2010 21:15:29 Mees 21-23 Tallinn 3/31/2010 22:36:48 Naine 18-20 Harju maakond 3/31/2010 22:41:04 Naine 18-20 Järve maakond 4/1/2010 0:28:03 Mees 18-20 Põlva maakond 4/1/2010 1:24:10 Mees 18-20 Tallinn 4/1/2010 13:16:45 Naine 18-20 Järve maakond 4/1/2010 14:45:10 Mees 18-20 Jõgeva maakond 4/2/2010 20:46:34 Naine 18-20 Harju maakond 4/3/2010 16:12:36 Naine 18-20 Lääne-Viru maakond 4/4/2010 19:33:40 ...

Informaatika → Andmeanalüüs
44 allalaadimist
thumbnail
46
pdf

Uurimistöö koostamise juhend

Essee kui teaduskirjandi oluline struktuurielement on probleem, mis sõnastatakse sissejuha- SISUJUHT SISUJUHT Kuressaare Gümnaasium Uurimistöö koostamisest tuses selgelt ja täpselt ning millele antakse kokkuvõttes ka vastus. Essee eesmärgiks on esitada mingi väide (väited, mitte üle kolme) ning seejärel seda sobivate argumentidega tõestada, tuues ära nii poolt kui vastuargumendid. Essee võib sisaldada ka teiste mõtteid, mida koostaja seostab iseenda seisukohtadega. Uurimistöö ei tohi alla plagiaat (kellegi uurimistööst seisukohtade sõnasõnaline mahakirju-

Eesti keel → Eesti keel
22 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Antiikolümpiamängud

võistlustele registreerunud sportlaste nimekirja ning jälgisid mängude ajal, et võistlused toimuksid määrustepäraselt ja ausalt. Võistlusmäärused olid ranged ning eriti teravalt mõisteti hukka ebasportlikku käitumist. (Kehakultuuri ajalugu, 1990) 30 päeva enne võistluste algust saabusid võistlejad võistluspaika, et rahva ees ühiselt treenida. Võistlejate kasutada olid staadion ja hipodroom, mis mahutasid umbes 45000 vaatajat. Kasutada sai ka harjutuspaiku, milleks olid gümnaasium ja palestra. Kohtunikud otsustasid kes on võistlemiseks sobilikud ning see piiras võistlejate arvu. Jooksudes olid ka eeljooksud. (Pihu, 2011) VANA-KREEKA HARJUTAMIS- JA VÕISTLUSPAIGAD Vana-Kreeka riigid, hinnates kõrgelt kehalist kasvatust, pidasid ausasjaks omada hästikorrastatud harjutamis- ja võistluspaiku. Need asusid alati looduslikult kaunis paigas- linnalähedases metsasalus, tingimata vee

Ajalugu → Ajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
23
pdf

ORGAANILINE KEEMIA 2. osa

C5H10 PENTEEN C6H12 HEKSEEN C7H14 HEPTEEN C8H16 OKTEEN C9H18 NONEEN C10H20 DETSEEN Koostanud: Janno Puks Tallinna Arte ja Kristiine Gümnaasium 1 Alkeenide nimetamisel järgitakse järgmiseid reegleid: 1) Leitakse pikim järjestikune süsinikuahel. (Tsüklilise ühendi puhul moodustavadki tsüklis olevad süsiniku aatomid peaahela ehk tüviühendi. Tsüklilise ühendi nimetamisel lisatakse vastava alkaani ette eesliide tsüklo-.) 2) Ahel nummerdatakse alustades ahela sellest otsast, mille algusele on lähemal kordne side. See on

Keemia → Keemia
74 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Vabadussõda

Saue Gümnaasium Referaat Vabadussõda Saue Gümnaasium Gunnar Mizer 9c. klass 30.12.2012 Saue Gümnaasium Eesti Vabadussõda 02.11.1918-02.02.1920 Vabadussõda pidasid noore Eesti Vabariigi väed Eesti iseseisvuse kaitseks ja kindlustamiseks 28. novembrist 1918 3. jaanuarini 1920 Nõukogude Venemaa vägede

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
7
doc

VABADUSSÕDA

Tapa, Valga, Võru ja Tartu. 1919.a alguseks oli pool Eestit vallutatud. Punaarmee paiknes 35 km kaugusel Tallinnast. EESTI KOMMUNISTID. Vaenlase kõrval tungisid Eestisse ka eestlastest koosnevaid Punaarmee väeosi. Eesti kommunistid moodustasid Narvas oma valitsuse. Rahvas pettus õige pea kommunistides, sest nad ei täitnud rahva ootusi. Näiteks ei jaganud nad mõisnikelt ära võetud maid talurahvale. KAITSE KORRALDAMINE. Tallinna Kuristiku Gümnaasium / Vabadussõda 9. klass / õp. Veinika Lemsalu 2 Sõja alguses ei uskunud paljud eestlased, et Eesti suudab suure Venemaaga edukalt võidelda. Eesti võitu uskusid peamiselt noored, kes astusid vabatahtlikena Eesti kaitseväkke. Vabatahtlikest moodustati hiljem Vabdussõjas kuulsaks saanud väeüksused, nagu Kuperjanovi pataljon ja Sakala pataljon. Esialgu Eesti väed siiski taganesid. Olukord sõjaväes paranes alles siis, kui sõjavägede ülemjuhatajaks sai JOHAN LAIDONER.

Ajalugu → Ajalugu
38 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Keiser Nikolai I esitlus

Gustav Adolfi Gümnaasium Referaat 1890-1917 Keiser Nikolai I Gümnaasium Tallinn 2014 1.Õppetöö 1890.aastal muudeti kooli nime Gymnasium des Kaisers Nikolai I ning sellega kaasnes mitmeid ümberkorraldusi. Kõige tähtsamaks kujunes üleminek saksakeelselt õppetöölt venekeelsele. See ümberkorraldus lõppes 1892.aastal, sest siis toimusid küpsuseksamid esmakordselt kõigis aineis vene keeles. Saksa keelt kasutati edaspidi vaid saksa keele ning luteriusulistele ettenähtud usuõpetuse tundides

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Globaliseerumine ja ühiskonna areng

ÜHISKONNA ARENG JA GLOBALISEERUMINE Globaliseerumine- kogu maailma haarava majandus- ja kultuurialaste kontaktide laienemine side- ja transporditehnoloogia arengu tulemusena Globaliseerumine vajalik: 1.Kolooniate poliitiline iseseisvumine 2.Arenenud riikide vaheline majanduskoostöö 3.Rahvusvahelise kaubanduse liberaliseerumine 4. Pidev tehnoloogiline uurimis- ja arendustöö · Sisemajanduse kogutoodang ehk SKT- aasta jooksul riigi territooriumil toodetud kaupade ja teenuste koguväärtus. Riikide võrdlemiseks arvutatakse SKT ühe elaniku kohta. Ülemaailmsel tasandil üks enamkasutatavaid näitajaid riikide arengutaseme võrdlemiseks. ÜHISKONNAGEOGRAAFIA E-KURSUS GÜMNAASIUM Inimarengu indeks IAI on riikide arengutaset iseloomustav näitaja, mis koosneb 1) SKT 2) haridustaseme 3) keskmise eluea indeksist ·pikk ja tervislik elu, mida mõõdetakse oodatava eluea järgi ·harid...

Geograafia → Geograafia
17 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Matemaatika riigieksam

Tiia Toobal 2008 II osa Pärnu Koidula Gümnaasium Test nr. 1. a 0,5 - 16b 0, 5 1. Leia avaldise - 4b 0, 25 , kui a = 16. a 0, 25 - 4b 0, 25 1) 6 2) -2 3) 4 4) 2 2. Leia antud arvudest suurim ( 2) ( 2) 3, 2 3 1 4, 7

Matemaatika → Matemaatika
526 allalaadimist
thumbnail
4
doc

ROMANTIKUD

August von Schlegel (kirjanik, kirjandus ja keeleteadlane) Caroline von Schlegel (kirjanduskriitik) 1 Sindi Gümnaasium ROMANTISM abimaterjal Friedrich von Schlegel (romantismi teoreetik, poeet, kirjanik, keele Ludwig Tieck (romaanikirjanik, tõlkija) Ludwig Uhland (kirjanik, kirjandusteadlane)

Muusika → Muusika
48 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Tiitelleht ja tiitelehe pööre

Tallinna Järveotsa Gümnaasium Birgit Kukk 10.a klass INIMESTE RAHVA - JA KULTUURIPÄRIMUSED AJALOO VÄLTEL Uurimistöö Juhendaja: õpetaja Katri Silla Tallinn 2012 Uurimistöö on lubatud kaitsmisele 6. mail 2014. aastal Tallinna Järveotsa Gümnaasiumi uurimistööde kaitsmisnõukogu poolt. Kaitsmine toimub 26. mail 2014. aastal kell 10.00 Tallinna Järveotsa Gümnaasiumi aulas. Retsensent: Pille Pilv Koostasin käesoleva uurimistöö iseseisvalt. Kõik antud töös esitatud andmed ja muud faktid on usaldusväärsed ning täpsed. õpilane /nimi, allkiri/ Autoriõigus: Birgit Kukk, 2012 Autoriõigus: Tallinna Järveotsa Gümnaasium, 2012

Eesti keel → Eesti keel
6 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tiitellehe koostamine

Tallinna Järveotsa Gümnaasium Alice Valter 10. a klass NOORTE PROBLEEMID VANEMATEGA Uurimistöö Juhendaja: õpetaja Mari-liis Oja Tallinn 2014 Uurimistöö on lubatud kaitsimisele 25. aprillil 2014. aastal Tallina Järveotsa Gümnaasiumi uurimistööde kaitsmisnõukogu poolt. Kaitsmine toimub 25. mail 2014. aastal kell 12.00 Tallinna Järveotsa Gümnaasiumi aulas. Retsensent: Tiiu Härsing Koostasin käesoleva uurimistöö iseseisvalt. Kõik antud töös esitatud andmed ja muud faktid on usaldusväärsed ning täpsed. õpilane Alice Valter Autoriõigus: Alice Valter, 2014 Autoriõigus: Tallinna Järveotsa Gümnaasium, 2014

Eesti keel → Eesti keel
4 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Mina - esitlus

mina Sirli Mändmets Pärnu Ülejõe Gümnaasium 11b Minust Vanus: 18 Kool: Pärnu Ülejõe Gümmnaasium Klass: 11b Kallak: Majandus Töö: puudub Lapsed: pole Perekonnaseis: vaba Haridus 1999-2000 Surju Lasteaed 2000-2009 Surju Põhikool 2009- ... Pärnu Ülejõe Gümnaasium Mis mulle meeldib Suvi Magamine Kool Piljard Bowling Peod Koolist Õppeained mis meeldivad: majandus, kehaline, füüsika, informaatika, ajalugu, muusika, inglise keel. Õppeained mis ei meeldi: kunst, bioloogia, matemaatika, vene keel, keemia, eesti keel, kirjandus, geograafia. olin blond Enam ei ole Tänan tähelepanu eest

Informaatika → Informaatika
11 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Pank ja pangandus

2. Sularaha laenamine Pank laenab hoiustatud raha välja. Laenu suurus on 900 kr, sest 10% hoiustest peab jääma reservi. Aktiva Passiva 3. Sularahatu laenamine Oletame, et sama summa ei anta laenajale kätte sularahas, vaid pank kirjutab laenu saajale tseki 900 kr väärtuses. Sellisel juhul reserv ei vähene. Passiva pool täieneb kohustusega tsekk välja lunastada. Audentese Gümnaasium 1/5 Martin Sillaots Aktiva Passiva Väljastatud tsekk suurendab ringluses olevat raha. Tsekk on rahaga samaväärne maksevahend. Selle eest võib osta kaupu ja teenuseid. Tsekk võib jääda ringlusesse. 4. Tseki lunastamine Laenu saaja võib ise panka tulla ja tseki rahaks vahetada

Majandus → Majandus
44 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun