Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Sissejuhatus kasvatusteadusse (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mille poolest on vanemad lapsele tähtsad?
  • Mida kujutavad endast teadmised?
  • Mis on perekond?
  • Kumb inimesest on kasvataja?
  • Kuidas on omavahel seotud kasvatus koolitus ja õpetus?
  • Mille poolest on vanemad lapsele tähtsad?
  • Mida mõista teadmise all?
  • Mida me peame teadmiseks?
  • Kuidas kasutada teadmisi õppimises?
  • Millised teadmised on nii väärtuslikud et neid peaks õppima?
  • Mida kujutavad endast teadmised?
  • Millal vajame uusi mõisteid?
  • Miks võtta kasutusele raskeid või uusi mõisteid?
  • Mis on kõige tähtsam?

Lõik failist

Sirkka a> Hirsjärvi, Jouko Huttunen
Sissejuhatus kasvatusteadusesse
(Sisukokkuvõte)
Sisukord
Kasvatuse lähtekohti ja põhimõisteid 4
Terve mõistus 4
Uskumused 4
Teaduslikud teadmised ja teaduse tunnused 4
Teadus kasvab välja argiteadmistest 4
Teaduse tunnused 4
Põhjendatavus 5
Avalikkus ja edastatavus 5
Teaduse edasiarenemine 5
Kasvatuskeskkond ning kasvatus- ja haridussüsteem 5
Formaalne ja informaalne kasvatus 5
Perekond kasvatuskeskkonnana 6
Perekonna määratlemise katsed 6
Uuspere 6
Lahutatud perede lapsed 7
Kasvatus- ja haridussüsteem 7
Hariduse majandamine 7
Kasvatust puudutavad põhimõisted 7
Kasvatus 7
Kasvatus eri vaatenurkadest 8
Kasvatusidee filosoofilises antropoloogias 8
Kasvatus kui sotsialiseerimine 8
Kasvatus kui sugupõlvedevaheline interaktsioon 9
Kasvatus kui inimestevaheline interaktsioon 9
Kasvatustahe 10
Kasvataja kavatsused ja plaanid 10
Kasvatus kui protsess või kui tulemus 10
Kasvatus kui protsess 10
Kasvatus kui tulemus, lõppseisund 10
Kasvatus kui kunst 11
Kasvatus, õpetus ja koolitus 11
Kool ja koolitus 11
Mõistete omavahelised suhted 11
Areng ja õppimine 12
Arengu valdkonnad 12
Kasv 12
Õppimine 13
Kasvataja tegevus 13
Kasvataja 13
Kasvatusalased teadmised, kasvatusoskus, kasvatustahe 13
Kasvatussuhe 13
Ideaalne kasvataja 14
Mentor 14
Vanemlus kui psühholoogiline ja sotsiaalne nähtus 14
Vastuolulised ootused 15
Lapsevanemaks saamine 15
Isa ja ema roll 16
Familistlik ja individualistlik perekonnakäsitus 16
Psühholoogiline vanemlus 16
Kas „head“ vanemad on üldse olemas? 17
Mille poolest on vanemad lapsele tähtsad? 18
Kasvatusteadvus 19
Kasvatusteadvus 19
Teadvustamine 19
Kasvatusteadvuse peamised valdkonnad 19
Kasvatusväärtused ja kasvatuse eesmärgid 20
Kasvatuse suhe väärtusega 20
Inimkäsituse tähtsus 21
Eetika , moraal ja kasvatus 22
Kasvatuseetika nõuded 23
Kasvatus ja teadmised 25
Mida kujutavad endast teadmised? 25
Teadmiste tähtsus ja roll 26
Kasvatusteaduse olemus 27
Kasvatusteadus ja selle mitmetahulisus 27
Teaduse mõiste ja kasvatusteaduse ülesanded 28
Teaduse mõiste 28
Mõistete määratlemine 29
Teaduslik traditsioon 30
Kasvatusteaduse suhe lähiteadustega 30
Teaduste liigitus ja liigitamise problemaatilisus 30
Teaduste integratsioon 31
Kasvatusteaduse uurimisobjektid . 31
Eesmärgid ja teadustöö ideoloogia 32
Teadusutöö eesmärgid 32
Teadlase kaks orientatsiooni 32
Eesmärgid ja vahendid 32
Vajadus uurimuste järele 33
Praktilise elu nõudmised 33
Haridusuuringute valdkonnad 34
Pereuuringute valdkonnad 34
Teadus, väärtused ja eetika küsimused 35
Teaduse suhe väärtusega 35
Uurimistöö eetika 35
Pedagoogilised suunad ja ajaloolised pealiinid 36
Kasvatus ja ühiskonna areng 36
Muutuvad arusaamad lapsepõlvest 36
Kasvatuse tuleviku väljavaated 39
Koolitus ja ühiskonna muutmine 39
Muutuste põhisuunad 39

Kasvatuse lähtekohti ja põhimõisteid


Terve mõistus


Inimesed selgitavad, tõlgendavad ja hindavad olukordi . Nad on aja jooksul talletanud mällu mitmesuguseid teadmisi ning vestluse vahendavad neid üksteisele. Samuti loovad nad oma kogemusi ja mujalt hangitud teavet kokku põimides uusi teadmisi ja kujundavad nii kindlaid arusaamu.

Uskumused


Selle mõistega viidatakse tõigale, et tõlgendame maailma enamasti traditsiooniliste teadmiste ja kogemuste valguses. Uskumused on inimeste ja ühiskonna kultuuris domineerivad arusaamad, mis on oma olemuselt kas mõistuspärased või emotsionaalsed ja teadmiste vahel võib tõmmata selge piiri. Teadmiste oluline on tõele vastavus, mis ongi nende mõistete eristamises otsustav . Uskumisega kaasneb sageli teatud veendumus selle tõele vastavusest, aga esitaja pole selles kindel.

Teaduslikud teadmised ja teaduse tunnused


Teaduse eesmärk on luua põhjendatud teadmisi, mida nimetatakse teaduslikeks teadmisteks. Tundub isegi, et alati ei ole kerge mõista kasvatust, koolitust, õppimist ja õpetamist selliste inimtegevuse alandada, mille kohta on vaja või võimalik saada nn argiteadmisest kõrgemale ulatuvaid teaduslikke teadmisi.

Teadus kasvab välja argiteadmistest


Argiteadmiste ja teaduslike teadmiste vaheline piir ei ole terav : osa nendest taustteadmisest, millest teadusuuring alguse saab, kuuluvad
Vasakule Paremale
Sissejuhatus kasvatusteadusse #1 Sissejuhatus kasvatusteadusse #2 Sissejuhatus kasvatusteadusse #3 Sissejuhatus kasvatusteadusse #4 Sissejuhatus kasvatusteadusse #5 Sissejuhatus kasvatusteadusse #6 Sissejuhatus kasvatusteadusse #7 Sissejuhatus kasvatusteadusse #8 Sissejuhatus kasvatusteadusse #9 Sissejuhatus kasvatusteadusse #10 Sissejuhatus kasvatusteadusse #11 Sissejuhatus kasvatusteadusse #12 Sissejuhatus kasvatusteadusse #13 Sissejuhatus kasvatusteadusse #14 Sissejuhatus kasvatusteadusse #15 Sissejuhatus kasvatusteadusse #16 Sissejuhatus kasvatusteadusse #17 Sissejuhatus kasvatusteadusse #18 Sissejuhatus kasvatusteadusse #19 Sissejuhatus kasvatusteadusse #20 Sissejuhatus kasvatusteadusse #21 Sissejuhatus kasvatusteadusse #22 Sissejuhatus kasvatusteadusse #23 Sissejuhatus kasvatusteadusse #24 Sissejuhatus kasvatusteadusse #25 Sissejuhatus kasvatusteadusse #26 Sissejuhatus kasvatusteadusse #27 Sissejuhatus kasvatusteadusse #28 Sissejuhatus kasvatusteadusse #29 Sissejuhatus kasvatusteadusse #30 Sissejuhatus kasvatusteadusse #31 Sissejuhatus kasvatusteadusse #32 Sissejuhatus kasvatusteadusse #33 Sissejuhatus kasvatusteadusse #34 Sissejuhatus kasvatusteadusse #35 Sissejuhatus kasvatusteadusse #36 Sissejuhatus kasvatusteadusse #37 Sissejuhatus kasvatusteadusse #38 Sissejuhatus kasvatusteadusse #39
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 39 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-05-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 32 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor urmash Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
7
docx

Sissejuhatus kasvatusteadusesse

Kasvatus, maailmavaade ja maailmapilt. Väärtused ei ole mingid eraldiseisvad konstruktsioonid meie mõttesüsteemis, vaid selle süsteemi olulised elemendid. Meie mõttetervik on seega teatud süsteem, mille kohta kasutatakse nimetust maailmavaade ja vahel ka kitsamat nimetust maailmapilt. Kasvatuseülesannet nähaksegi individuaalse maailmapildi kujunemise tarvis materjali pakkumises ja vahendamises. Kasvatusteaduse olemus Kasvatusteadus ja selle mitmetahulisus Arvukad probleemid. Kasvatusteadus tegeleb väga mitmekesiste probleemidega ja nähtusega. Sellised nähtused nagu õpetamine, õppimine ja areng on väga tähtsad ning oluline on uurida nendevahelisi seoseid. Näiteid probleemidest. Kasvatusteaduses on vaja analüüsida, mida ja kuidas õpetada ning mida ja mis suunas kasvatada. Pidevalt on vaja lahendada varase kasvatuse, põhi- ja täiskasvanukoolituse, kutse- ja kõrgkooliõpetuse probleeme. Kõik sellised probleemid

Pedagoogika
thumbnail
4
odt

Sissejuhatus kasvatusteadusesse

Tänapäeva kooliõpetus ei ole mitte liiga teoreetiline, vaid liiga abstraktne. KASVATUSTEADUSE OLEMUS ­ Kasvatusteaduses on vaja analüüsida, mida ja kuidas õpetada ning mida ja mis suunas kasvatada. Pidevalt on vaja lahendada varase kasvatuse, põhi- ja täiskasvanukoolituse, kutse- ja kõrgkooliõpetuse probleeme. ­ Võiks arvata, et kasvatusteadusest võiks kujuneda kõiki inimesi uurivaid teadusi ühendav sild. ­ Kasvatusteadus uurib kasvatust ja õpetust. ­ Kasvatusteadus selgitab kasvatus- ja koolitustegevuse teoreetilisi aluseid. ­ Selle ülesandeks on kirjeldada kasvatuse, õpetuse ja koolituse olemust, eeldusi ja tagajärgi. KASVATUSTEADUSE SUHE LÄHITEADUSEGA joonis 1.1 Kasvatusteaduse koht teaduste süsteemis (lk 95) KASVATUSTEADUSE UURIMISOBJEKTID ­ Me elame teaduslik-tehnilises maailmas. Teaduse tulemusi vajame peaaegu kõigil elualadel. See puudutab ka koolitust ja kasvatust

Sissejuhatus kasvatusteadusesse
thumbnail
6
odt

SISSEJUHATUS KASVATUSTEADUSESSE

SISSEJUHATUS KASVATUSTEADUSESSE Sirkka Hirsjärvi Jouko Huttunen KOKKUVÕTE Sissejuhatav osa tutvustab kasvatuse ja ühiskonna arengut primitiivses-, agraar-, feodaal- ja industriaalühiskondades ning muutunud arusaamsi lapsepõlvest. Inimene ei saa elada ja kasvada tühjuses; ta vajab kasvukeskonda. Primitiivsetes ühiskondades oli raske eristada kasvatust ja õpetust kogu elutervikust. Lapsed ja noored õppisid kuulates, vaadates ja tehes.Vaimne haridus omandati vanemaid kuulates. Ühiskonna traditsioonid ja reeglid anti ühelt sugupõlvelt teisele üle suulise pärimusena. Eelteoreetiline mõtlemine tekkis, siis kui ühiskonna kogemusi ja mitmesuguseid reegleid hakati keele abil väljendama ja kasvatustraditsioonis edasi andma. Koos ühiskonna mitmekülgsemaks muutmisega

Kasvatusteadus ja kasvatusfilosoofia
thumbnail
2
doc

"Sissejuhatus kasvatusteadusse"

,,Sissejuhatus kasvatusteadusse" Autorid: Sirrka Hirsjärvi, Jouko Huttunen Tõlkija Meri-Liis Laherand AS Medicina, 2005 Tallinn Raamat on mõeldud kasvatusteaduse aluste õpikuks. Autorite taotlus oli visandada ülevaatlik pilt kasvatusest ja õpetusest ning neid uurivast teadusest. Raamatus vaadeldakse teadust, mille nimi on kasvatusteadus, otsitakse selle tunnusjooni ja uurimisobjekte. Teose ülesehitus on selline. Esimene tükk on sissejuhatus, kus on antud teose kirjeldus, ülevaade sisust. Püstitatud eesmärk on laiendada traditsiooonilist kasvatusteaduse vaatlusala. Teises peatükis tutvustatakse kasvatuse lähtekohti ja põhimõisteid. Peatükk on mahukas ning sisaldab paljusid alapeatükke. Kõigepealt vaadeldakse kasvatust puudutava mõtlemise

Kasvatusteadus ja kasvatusfilosoofia
thumbnail
14
pdf

Eksamiküsimused Kasvatusteaduse alused

seoseid. Kasvatusteaduses on vaja analüüsida, mida ja kuidas õpetada ning mida ja mis suunas kasvatada. Pidevalt on vaja lahendada varase kasvatuse, põhi- ja täiskasvanukoolituse, kutse- ja kõrgkooliõpetuse probleeme. Kõik sellised probleemid nõuavad teaduslikku lahendust ning eeldavad kasvatusteadlaste, õpetajate, psühholoogide ja sotsioloogide tihedat koostööd. Kasvatusteaduse ülesanded: - kasvatusteadus selgitab kasvatus- ja koolitustegevuse teoreetilisi aluseid. - kasvatusteaduse ülesanne on kirjeldada kasvatuse, õpetuse ja koolituse ning vastavalt ka kasvu ja õppimise olemust, eeldusi ja tagajärgi. - kasvatusteadusliku töö eesmärk on koolitada tööjõudu. 5. Loetlege kasvatusteaduse alavaldkonnad ja kirjeldage, millega miski tegeleb. Kasvatusteaduste valdkonnad: ​ kasvatusteaduslikud valdkonnad – uuritakse ja kirjeldatakse kasvatusega seotud ilminguid.

Kategoriseerimata
thumbnail
9
odt

Kasvatusteadus

seotud probleemide kujutamine ja alternatiivsete lahenduste otsimine kasvatusantropoloogia – ikrjeldatakse inimloomuse kujunemist kasvatuse vaatenurgast, arutletakse inimese olemuse ja olemise üle kasvatuspsühholoogia – seotakse psühholoogiline teadmine kasvamise ja kasvatusega kasvatussotsioloogia – uuritakse kasvatustegelikkuse sotsiaalset poo võrdlev kasvatusteadus - uuritakse ja võrreldakse erinevate kultuuride kasvatussüsteeme kasvatuse ajalugu - ajalooperioodid sisaldavad ka kasvatuskombeid ja -tavasid, mida on kasulik teada 7. Kuidas erinevad omavahel kaks peamist kasvatusteaduslike paradigmade rühma? Loodusteaduslikku mõtteviisi esindavad paradigmad – lähtekohaks on aistingute ulatuses olev kindlatele seadustele alluv tegelikkus Empirism, positivism, pragmatism, biheiviorism

Kategoriseerimata
thumbnail
72
docx

Kasvatusteadused

TALLINNA ÜLIKOOL Rakvere Kolledz AP 1 KÕ KASVATUSTEADUSED Õpimapp Kristina Karu Juhendaja: Anu Carlsson Rakvere 2014 SISSEJUHATUS Õpimappi alustasin arvamusega J.J. Russeau raamatu „EMILE“ põhjal. Raamatu esimese poole kohta tegin konspektivormis mõttekaarte. Teise poole kohta kirjutasin välja mõtteid, mis mind kõnetasid. Edasi on lisatud E.S. Sarve loengu mõtteid tunnist 22 oktoobril. Seejärel lisatud lühikokkuvõte märksõnade näol Hirsijärvi ja Huttuneni raamatust „Sissejuhatus kasvatusteadustesse“. Järgnevalt lisasin essee „Kliima minu töökohas“ ja arutlesin Sinkkose artikli väidete üle. Tutvusin ja arutlesin Eesti Haridusteaduste ajakirjas oleva artikli „Eesti koolide esmakursuslaste õpi ja teadmuskäsitlus“ üle. Ajakirja „Haridus“ artikli „Hariduse tipus. Aga kus tipp asub?“ ja Tiiu Kuurme artikli „Elitaarkoolidest“ refereerisin kokku, kuna teema haakus. Õpetaj

Alusharidus
thumbnail
15
docx

Kasvatusteadustete loengud ja grupitööd

Kasvatusteaduse valdkonnad: · Kasvatusfilosoofia - arutleb väärtusküsimuste üle, sisaldab maailmavaatelist ainest; siit saab alguse arusaam inimesest; · Kasvatusantropoloogia - vaatleb inimolemuse kujunemist kasvatuse vaatenurgast · Kasvatuspsühholoogia - seob psühholoogilist teadmist kasvamise ja kasvatusega · Didaktika - uurib õpetamist ja õppimisprotsessi · Kasvatussotsioloogia - Uurib kasvatustegelikkuse sotsiaalset poolt · Võrdlev kasvatusteadus - uurib ja võrdleb eri kultuuride kasvatussüsteeme · Kasvatuse ajalugu - uurib eri ajastute ning nende esindajate kasvatusalast mõttelugu · Eripedagoogika - uurib erivajadustega indiviidide õpetamist · Andragoogika - uurib täiskasvanuid õppijatena ja arendab välja toimivaid täiskasvanute õpetamisviise Grupitöö Mõõta või mõista Püüa leida ja kirjeldada võimalikult palju neid asjaolusid, tõsiasju ning näitajaid koolis, mida oleks tingimata vaja mõõta?

Sissejuhatus kasvatuseteadusesse




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun