Pedagoogika
Kasvatusteadus ehk pedagoogika on kasvatust ja õpetust uuriv teadus
Alternatiivpedagoogika
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
49
Alusharidus
- Tartu Ülikool
21
Alushariduse pedagoog
- Tallinna Ülikool
36
Andekas laps lasteaias
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
1
Andragoogika
- Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor
5
Andragoogika
- Tartu Ülikool
3
Andragoogika
- Tallinna Ülikool
4
Areng ja õppimine
- Tallinna Ülikool
18
Arengupsühholoogia
- Tallinna Ülikool
15
Arengupsühholoogia
- Tartu Ülikool
6
Arengupsühholoogia
- Tartu Ülikool
1
Arenguõpetus
- Tallinna Ülikool
10
Didaktika alused
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
5
Eelkoolipedagoogika
- Tallinna Ülikool
23
Eelkoolipedagoogika
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
19
Elu mitmekesisus
- Tartu Ülikool
5
Emakeele didaktika
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
2
Ennetustöö, alaealiste komisjonid ja politseiamet
- Tallinna Ülikool
2
Eripedagoogika
- Tallinna Ülikool
69
Eripedagoogika
- Tartu Ülikool
16
Eripedagoogika
- Tartu Tervishoiu Kõrgkool
1
Eripedagoogika
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
1
Eripedagoogika - vaatluspraktika
- Tartu Ülikool
3
Eripedagoogika kutseeetika
- Tartu Ülikool
1
Erivajadustega laste hoolekanne
- Tartu Tervishoiu Kõrgkool
2
Erivajadustega laste pedagoogika
- Kutsekool
7
Erivajadustega õppija
- Tallinna Ülikool
13
Haridus
- Tallinna Ülikool
22
Haridus eesti kultuuris
- Tallinna Ülikool
4
Haridusteaduskond
- Tartu Ülikool
25
Haridustehnoloogia koolis
- Tallinna Ülikool
2
Heaoluriikide mudel
- Tallinna Ülikool
1
Intercultural communication
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
2
Jõukohase õppe alused
- Tartu Ülikool
2
Kasvatusfilossoofia
- Eesti Muusikaakadeemia
2
Kasvatusteadus
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
14
Kasvatusteadus
- Akadeemiline
1
Kasvatustöö ja probleemid
- Tartu Ülikool
6
Klassijuhatajatöö koolis
- Tallinna Ülikool
1
Koolieelne didaktika
- Tartu Ülikool
4
Koolikorraldus
- Tartu Ülikool
2
Koolipedagoogika
- Tallinna Ülikool
5
Kursusetöö
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
1
Lapse areng
- Tallinna Ülikool
26
Lapse areng, jälgimine ja analüüs
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
12
Lapse sotsiaalne areng
- Tartu Ülikool
6
Lapse tervise edendamine
- Tartu Tervishoiu Kõrgkool
4
Lapseareng
- Akadeemiline
5
Lapsehoidja
- Kutsekool
13
Lapsekesksed tegevused ja mäng
- Tartu Ülikool
1
Laste neuroloogia
- Tartu Tervishoiu Kõrgkool
1
Lasteasutuse seadlusandlus ja kvaliteet
- Tallinna Ülikool
1
Lastehaigused
- Tartu Tervishoiu Kõrgkool
3
Lastehaigused
- Tartu Tervishoiu Kõrgkool
1
Lastekaitse
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
6
Lastekaitse
- Lääne-Viru Rakenduskõrgkool
3
Lastekaitse
- Akadeemiline
1
Lastekaitse meetodid
- Tallinna Ülikool
2
Logopeedia
- Tartu Ülikool
1
Matemaatika didaktika
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
11
Multikultuurne kasvukeskkond
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
4
Mäng
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
13
Mäng
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
1
Mäng ja laps
- Tallinna Ülikool
5
Mäng kultuuri kontekstis
- Tallinna Ülikool
5
Noorsootöö kujunemine ja filosoofia
-
3
Pedagoogika
- Kutsekool
193
Pedagoogika
- Tartu Tervishoiu Kõrgkool
9
Pedagoogika
- Akadeemiline
1
Pedagoogika alused
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
27
Pedagoogika alused
- Tartu Ülikool
61
Pedagoogika uurimismeetodid
- Tartu Ülikool
1
Pedagoogiline eetika
- Tartu Ülikool
1
Pedagoogiline psuhholoogia
- Tartu Ülikool
14
Pedagoogiline suhtlemine
- Tartu Ülikool
4
Sissejuhatus kasvatuseteadusesse
- Tallinna Ülikool
17
Sissejuhatus kasvatusteadusesse
- Tallinna Pedagoogiline Seminar
13
Sotsiaalpedagoogika
- Lääne-Viru Rakenduskõrgkool
13
Sotsiaalpedagoogika teooria ja praktika
- Tallinna Ülikool
5
Täiskasvanute koolitamine
- Eesti Maaülikool
1
Õppimine ja õpetamine I ja II kooliastmes
-
2
Kategooria pedagoogika populaarseimad õppematerjalid
EELKOOLIPEDAGOOGIA MÕISTED EKSAMIKS
Pedagoogika teadus inimese kasvatamisest ja õpetamisest tema ealise arengu erinevatel etappidel Pedagoogika teaduse uurimisaineks on isiksuse kasvatusprotsess haridus areng ja väljakujunemine
Kasvatus tingimuste teadlik muutmine et toimuks kasvamine paremini Laiemas tähenduses kasvatus on isiksuse arengu toetamine selle suunamine Kasvatus lähtub sellest et lapses toimus iseregulatsioon ja seda tuleb toetada Kasvatus on lapse kasvamise toetamine
Haridus kui protsess on teadmiste oskuste...
Eelkoolipedagoogika (Laasner)
25.Oktoobriks küsimustele vastused
KUJUNEMISELUGU
http://epajalugu.edicypages.com/tooted
- Millised olid F. Fröbeli tegevuse peamised tulemused
koolieelses kasvatuses (EPAM-i materjalide ja video
alusel)?
F. Fröbel institutsionaalse eelkoolikasvatuse süsteemi looja. Asutas esimese
lasteaia 1840.
Tema pedagoogika põhiprintsiibid: täiuslikkuse printsiip, isetegemine, mäng,
usalduslik suhtlemine
täiskasvanu ja lapse vahel. Fröbel töötas...
1840- F.Fröbeli loodud esimene lasteaed 28.juuni 1840
1840- Esimene lastehoid Eestis
1967- Alustati Eestis kõrgharidusega lasteaiaõpetajate koolitamisega Pedas
1905- Eesti rahvuslik lasteaed
1999- Võeti vastu Alushariduse õppekava
2008- Viimati täiendatud õppekava, praegu kasutusel
PÕHIMÕISTED
Eelkoolipedagoogika on kasvatusteaduse valdkonna, mille põhisihiks on toetada kuni 7-
aastase lapse eesmärgistatud arengut ja õpetamist, uurida kasvukeskkonna, lapse õppimise ja
kasvatusega seonduvaid probleeme.
Õpetus
Kasvatus on laste loomuliku arengu toetamine
Alusharidus on teadmiste, oskuste, vilumuste ja käitumisnormide kogum, mis loob eeldused
edukaks edasijõudmiseks igapäevaelus ja koolis
Koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava põhimõtted on esitatud lapsest lähtuvatena:
individuaalsuse a...
Eelkoolipedagoogika mõisted
Valiku valdkonda kuuluvatest mõistetest koostas eelkoolipedagoogika õppejõud MA Jane Rätsep
Algharidus (primary education)- üldhariduse esimene aste, lugemis-, kirjutamis- ja arvutamisoskus
ning algteadmised inimesest,loodusest ja ühiskonnast. Tänapäeval arenenud riikides enam ei eristata,
kuna kohustuslik on põhiharidus.
Alusharidus (early childhood education)- teadmiste, oskuste, vilumuste ja käitumisnormide kogum,
mis loob eeldused edukaks edasijõudmiseks ig...
SOTSIAALPEDAGOOGIKA TEOORIA JA PRAKTIKA
1. Millised on erinevad võimalused mõiste sotsiaalpedagoogika tõlgendamiseks ja miks on võimalik
seda tõlgendada mitmeti?
Sotsiaalpedagoogika kohta ei ole üht, kõigile vastuvõetavat tõlgendust. Sotsiaalpedagoogika ei seostu
ühegi objektiga sedavõrd selgesti kui muud pedagoogikaga terminid, nagu koolipedagoogika jne.
Sotsiaalpedagoogika enesemääratlus kujuneb ja areneb diskusiooni käigus...
TALLINNA PEDAGOOGIKAÜLIKOOL
TÄISKASVANUTE HARIDUSE KESKUS
Tiit Marrandi
V Õ I M A L U S T E S T M U UTA TÖÖ JA
TEHNOLOOGIAÕPET ÕPILASEKESKSEMAKS
NING DEDUKTIIVSEMAKS
Täienduskursuse lõputöö
(Koolipedagoogika 21.03.
29.08.2002.a.)
Juhendas: Mag Kalle Vana
Haimres,
2002
-2-
Sisukord
Sissejuhatus
..
.........................
Pedagoogika ja selle koht teaduste süsteemis
Pedagoogika aluste mõistekaart, milliste teadustega lõimub, kuidas jaguneb jne
Alternatiivpedagoogikast
Referaat
Kasvatuse maailma paljusid mõttesuundi võib jagada tinglikult kaheks. Ühed on välja kasvanud
antropoloogiliselt pinnalt- sellest, mida teatakse inimesest ja kuidas mõistetakse arengut. Teised on
pärit ühiskonna võimustruktuuride majanduse, ideoloogiate, religiooni taotluste pinnalt.
(Kuurme 2003 lk. 163). Üht huvitab rohkem inimene ja mis temas õppimise toimel juhtub, teist
huvitab rohkem tulemus, mis on tihti ...
annab ülevaate sotsiaalpedagoogika üldainest
REGGIO EMILIA PEDAGOOGIKA
Tallinn 2015
SISUKORD
Pedagoogika kujunemine...................................................................................................3
Õppetöö kirjeldus...............................................................................................................3
Reggio Emilia pedagoogika Eestis....................................................................................4
Kokkuvõte..........................................................................................................................4...
II OSA
Sotsiaalpedagoogika praktika
Tööse esineb vigu - nii kirja kui fakti omasid. Tegemist on mustangiga, mida ei ole viimistletud.
Millised erinevad tähendused on kutsel, ametil ja professioonil olnud aegade jooksul?
Milles väljendub pedagoogiline ümberkontekstualiseerimine kutsepedagoogika kontseptsioonis?
Mida tähendavad situatiivsed teadmised (situated knowledge) kutsepedagoogika kontseptsioonis?
Millest on mõjutatud kutseõppimise ja õpetamise sisu ja protsess kutsepedagoogikas?
Milline on situatiivsete ja distsiplinaarsete teadmiste roll erinevatel kutsetasemetel?
Kutsehariduse alguse ajalugu Euroopa riikides Wollschläger, N.,
räägib laialdaselt waldorfedagoogikast.
? Esimene eelkoolikasvatus süsteem on loodud Jan Amos Komensky poolt. Uudne
suhtumine lapsesse, tunnustust lapse õigusele olla aktiivne ja rõõmus. 1. õpperaamat 0-6
aastaste laste kasvatamisest, õpetamisest ja nende meetoditest, millega pani aluse
eelkoolipedagoogikale kui teadusele.
? John Locke rõhutas lapse-ea olulisust inimese isiksuse kujunemisel. Esimene psühholoog,
kes eraldas lapse-ea psühholoogia üldisest psühholoogiast. Olulist tähelepanu pööras
eelkooliealiste laste kehalisele kasvatusele ja mõistuse arengule.
? Jeadn Jacques Rousseau rõhutas, et lapsel on õigus rõõmsameelsele lapsepõlvele,
igakülgsele arengule ja mäng on peamine lapse kasvatamisel. Täiskasvanu sealjuures peab
tundma lapse mängu, ergutama lapse huvi ...