Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Erivajaduste identifitseerimine (TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused) (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist





BA eksami kordamisküsimused ja
vastused
ERIVAJADUSTE
IDENTIFITSEERI
-MINE
1. ERIVAJADUSTE IDENTIFITSEERIMISE PROTSESS. 
Lasteaeda või kooli jõuavad lapsed erinevate eelteadmiste ja oskustega. Selleks, et õpetamine toimuks
lapsest   lähtuvalt,   tuleb   teha   kindlaks,   millisel   tasemel   laps   hetkel   on   ja   millised   on   tema   eripärad


õppimises.   Alles selle  põhjal   saab  otsustada,  mida   ja   kuidas  talle   järgnevalt   õpetada.  Enamuse   laste
oskused-teadmised on piisavalt ühesugusel tasemel, et neid saaks õpetada enam-vähem ühtemoodi. Siiski
märkavad õpetajad, et mõne lapse oskused-teadmised või käitumine erinevad rühma/klassi keskmisest
sedavõrd, et nende edasiminek on tunduvalt aeglasem (andekate puhul aga kiirem) ja nende õpetamisel
tuleb teha olulisi muudatusi.
Nüüd,   et   milliseid   muudatusi   täpsemalt?   Et   seda   otsustada,   peab   õpetaja   mõistma,   milles   täpsemalt
mahajäämus seisneb ehk lapse erivajadused tuleb identifitseerida.
Kuna   tegemist   on   protsessiga,   siis   saame   rääkida   mitmetest   üksteisele   järgnevatest   tegevustest   ja
erivajaduste identifitseerimises eristataksegi kolme põhilist etappi: märkaminehindaminesekkumise
Vasakule Paremale
Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #1 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #2 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #3 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #4 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #5 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #6 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #7 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #8 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #9 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #10 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #11 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #12 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #13 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #14 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #15 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #16 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #17 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #18 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #19 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #20 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #21 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #22 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #23 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #24 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #25 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #26 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #27 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #28 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #29 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #30 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #31 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #32 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #33 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #34 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #35 Erivajaduste identifitseerimine-TÜ eripedagoogika BA eksami kordamisküsimused #36
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 36 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2022-02-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 1 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor JohannaLiis13 Õppematerjali autor
Tartu Ülikooli eripedagoogika bakalaureuse eksami kordamisküsimused.
* Erivajaduste identifitseerimise protsess.
* Erivajaduste identifitseerimises osalevate spetsialistide pädevus.
* Laste uurimise vahendid ja võimalused.
* Laste uurimisele esitatavad nõuded.
* Erinevate puuetega laste uurimise spetsiifika.
* Lapse iseloomustusele esitatavad nõuded ja lapse individuaalsuse kaart.
* Potentsiaalsetele arenguhälvetele viitavad tunnused lapseeas.
* Milliste puuete puhul milliseid teenuseid on sekkumiseks tarvis koolieelses eas.
* Millised teenused ja võimalused on erinevate puuetega kooliealiste laste hariduslikus rehabiliteerimises.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
11
docx

Erivajaduste identifitseerimine konspekt

Erivajaduste identifitseerimine  Erivajaduste identifitseerimise protsess. Erivajaduste identifitseerimine tähendab erivajaduste kindlaks tegemist ehk protsessi lapse arenguerinevuste märkamisest sekkumise kavandamiseni.  Erivajaduste identifitseerimises osalevate spetsialistide pädevus. Õpetajate pädevuse üle kasutada laste arengu hindamisel üht või teist meetodit aitavad otsustada kaks asjaolu - väljaõpe ja võimalused. Õpetajate esmaõpe ülikooli bakalaureuse ja/ või magistritasemel ei valmista neid spetsiifiliselt ette ühegi meetodi kasutamiseks. Ülikooli stuudiumi käigus tutvutakse küll teoreetiliselt kõigi meetoditega, kuid põhjalikku

Eripedagoogika
thumbnail
31
doc

Erivajadustega laste Identifitseerimine

Hindamine puuudutab kõiki lapsi. Suunitlus on erivajadustega laste hindamine põhiliselt. Hindamine (assessment) on: protsess, mille käigus kogutakse infot lapse ja tema arengukeskkonna kohta langetamaks otsuseid lapse edasise arendamise, sh õppetegevuste kohta (Sattler, 2001). Tegemist on PROTSESSIGA. Hindamine ei tähenda ühe testi läbiviimist. Tehakse mitu asja selleks, et lapse arengutaset või erivajadust täpsustada. Erinevate juhtude, erivajaduste puhul võib see protsess olla erineva pikkusega (vahel ka aastaid). Muidugi siis lükkub ka spetsiifiline abi kaugemale, millest on kahju. Kogutaksegi infot lapse erinevate arenguvaldkondade kohta ja ka võimete taseme ja iseärasuste kohta. Natuke peab oskama ka valmisoskuste taga näha jägmisena küpsevaid oskusi. Arengukeskkonna kohta info kogumine osutub tarvilikuks eelkõige erivajadustega laste hindamisel

Erivajadustega laste pedagoogika
thumbnail
18
docx

ERIVAJADUSTEGA LASTE ARENGU TOETAMINE ENNE KOOLIIGA

ettevalmistusega pedagoogid) (Koolieelse lasteasutuse seaduse eelnõu, 2012). • Kõnepuudega • Spetsiifiliste arenguhäiretega • Kehapuudega, kroonilise haigusega • Intellektipuudega • Kuulmispuudega • Nägemispuudega • Pervasiivse arenguhäirega • Emotsionaalsete ja käitumisraskustega • Andekad (arenguhäired puuduvad) • Muukeelsed Üldised probleemid, mis avalduvad kahjustatud arenguga lastel erivajaduste liikide kaupa erinevates kombinatsioonides ning raskusastmetes, on: sotsiaalse kohanemise raskused; psüühiliste protsesside ja kõne madalam arengutase; tunde- ja tahteeluhäired; nõrk motivatsioon; motoorika mahajäämus (Strebeleva, 2001). Spetsiifilised probleemid sõltuvad erivajaduste liigist ja arengukeskkonnast, lapse arengu valdkonnad (kognitiivne, kommunikatiivne, sotsiaalne, motoorne ja eneseteeninduse areng) on häiritud erineval määral. Vt

Psühholoogia
thumbnail
48
docx

ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1

Sobitusrühmas on neil lastel lihtsam hakkama saada, sest tavarühmaga võrreldes on seal laste arv väiksem – iga erivajadusega last loetakse kolme lapse eest. Sageli ei ole lihtne veenda ka erivajadusega lapse vanemaid, et just see rühm on lapsele parim. On vanemaid, kes ei taha probleemi tunnistada, sest sellest teada saada on valus. Lisaks kardetakse, et laps saab sildi külge. Sobitusrühma lastega tegelevad sobitusrühmas rühmaõpetajatele lisaks logopeed ja eripedagoog, laste eripära arvestavad nii muusika- kui ka liikumisõpetaja. Diagnoosiga lapsed vajavad muidugi lisatähelepanu. Mõnele lapsele on hästi oluline füüsiline kontakt, ta suudab keskenduda siis, kui tal käest kinni hoitakse. Mõnda ei haaratagi grupitegevusse, vaid tegeletakse temaga pärast individuaalselt. http://opleht.ee/25305-kaasavast-haridusest-ja-sobitusruhmadest/ h. Muusikaline lisategevus erirühma lastele

Alushariduse pedagoog
thumbnail
30
odt

Erivajadustega laste psühholoogia alused (TÜ baka eksami kordamisküsimused)

BA eksami kordamisküsimused ja vastused ERIVAJADUSTEG A LASTE PSÜHHOLOOGIA ALUSED 1. ERIVAJADUSTE PSÜHHOLOOGIA AINES, ÜLESANDED JA UURIMISMEETODID. Erivajaduste psühholoogia on psühholoogia haru, mis uurib hälbinud arenguga laste, noorukite ja täiskasvanute psüühikat. Hälbima – kõrvale kalduma keskmisest eakohasest arengust, võib olla ka positiivne. Mida väiksemad lapsed, seda suuremad muutused arengus. Teooriast saab üldised teadmised, kuid tuleb olla valmis praktikas ümber häälestuda. Erivajaduste psühholoogia ülesanded:

Eripedagoogika
thumbnail
12
docx

Erivajadustega laste arengu toetamine enne kooliiga konspekt

• ühest kasvukeskkonnast teise ülemineku toetamine (Shonkoff , Meisels 1990). Riigi tasandil puutuvad erivajadustega laste arengu toetamisel enam kokku sotsiaalministeeriumi ning haridus- ja teadusministeeriumi haldusalad. Nii koostavad rehabilitatsioonimeeskonnad üle Eesti erivajadustega lastele isiklikke rehabilitatsiooniplaane. Protsessi algatajaks on perearst, lapse arengu mitmekülgse hindamise viivad läbi spetsialistid: sotsiaaltöötaja, logopeed või eripedagoog, tegevus terapeut, füsioterapeut, psühholoog, eriarst ja meditsiiniõde. Hindamise tulemusena määratakse lapse puude raskusaste (kerge, keskmine, raske, sügav) vastavalt sellele, kui sageli laps lisaabi vajab. Puude raskusastme alusel makstakse perele rahalist toetust. Samuti koostatakse ülevaade lapse arenguks vajalikest teenustest ning kasvukeskkonna tingimustest. Rehabilitatsioonimeeskonna soovitustest on muuhulgas abi arendustegevuste planeerimisel, kui esitatud on lapse

Eripedagoogika
thumbnail
9
docx

Lapsehoidja kutseeksami küsimuste vastused kordamiseks

20. Toidupüramiid on tervisliku tasakaalustatud toitumise aluseks alates lapseeast, mil kujunevad välja toitumisharjumused. Süües iga päev püramiidi igast osast valmistatud toiduainetest toitu, saab laps vajaliku koguse toitaineid ja energiat kasvuks ja aktiivsuseks. ERIPSÜHHOLOOGIA JA ­PEDAGOOGIKA TEOREETILISED ALUSED 1.)Millega tegeleb eripsühholoogia? Eripsühholoogia tegeleb füüsiliste ja psüühiliste puuetega inimestega 2.)Millega tegeleb eripedagoogika? Eripedagoogi põhitegevus on hariduslike erivajadustega lapse arengu suunamine eesmärgiga soodustada psüühiliste protsesside ja isiksuse arengut eakohase normi suunas, esmase puude ületamine/vähendamine ja teiseste puuete vältimine pedagoogiliste vahenditega, tema potentsiaalsele arenguvallale vastava õpikeskkonna kujundamine. 3.)Kuidas jaguneb eripedagoogika? Koolieelses eas avalduvaid erivajadusi nimetatakse arengulisteks erivajadusteks, kooliealiste

Lapsehoidja
thumbnail
52
pdf

Erivajadustega laste psühholoogia eksamiküsimused

1. Erivajaduste psühholoogia aines ja ülesanded. Seosed naaberteadustega, eriti arengupsühholoogiaga. Hariduslike erivajaduste määratlus. Erivajaduste psühholoogia on psühholoogia haru, mis uurib hälbinud arenguga laste, noorukite ja täiskasvanute psüühikat. Hälbima ­ kõrvale kalduma keskmisest eakohasest arengust, võib olla ka positiivne. Mida väiksemad lapsed, seda suuremad muutused arengus. Teooriast saab üldised teadmised, kuid tuleb olla valmis praktikas ümber häälestuda. EV psühholoogia ülesanded: o Õppida orienteeruma erinevate arenguhälvete olemuses (lapse peas toimuv,

Eripedagoogika




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun