Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kes millal ja kuidas?

Lõik failist

Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused
  • Organisatsiooni tegevust mõjutavad sisekeskkonna ja väliskeskkonna tegurid
    Sisekeskkond :
    • Eesmärk
      • organisatsiooni poliitika;
      • organisatsiooni strateegia.
    • Inimesed:
      • nende teadmised ja oskused;
      • nende tegelikkuse tajumine ja väärtused.
    • Tehnoloogia :
      • masinad;
      • info töötlemine.
    • Struktuur:
      • ülesanded;
      • rollid.
    • Kultuur:

    Väliskeskkond:

  • Organisatsioonikarakteristikud
    Organisatsiooni 5 põhikarakteristikut:
  • ülesehitus ehk struktuur – kas meekonnad saavad tekkida, et töötada ühise eesmärgi nimel, kas on võimalus kohtuda suitsuruumis ? Lisaks füüsilistele ruumidele on ka väga olulised alluvus- ja vastutussuhted ning juhtimine ja struktuuriskeem
  • Infovahetus – kas info on kiirelt kättesaadav ja piisav? Kas info suunatakse esmalt sinna kus ta on kõige vajalikum ja kas ta jääb suunamata sinna kus tekiks vaid müra
  • Protsessid - kas on välditud pidev “tulekustutamine” mis tuleneb sageli pisiasjust. Kui ei ole väliskeskkonnast tulenevat erakorralist olukorda, siis on mõnus meeldiv ja kiire tegutsemine eesmärkide suunas. Ootamatuste puhul on võimalik paindlik ja liigsete kadude ning traagikata kohanemine
  • Otsustamine – kes millal ja kuidas? Otsuseid konkreetsetes küsimustes teevad mitte need, kellel on võimupositsioon vaid need kes on eksperdid . Olulised otsused ei jää tegemata hirmust eksida
  • Inimesed – keda ja millest lähtuvalt valitakse ning kuidas neid inimesi “ kohandatakse” ning koolitatakse? Millised on hoiakud ja erinevuste talumine
  • Huvigruppide mudel
    Huvigrupid on inimesed või nende grupid, kes mõjutavad või keda mõjutab organisatsiooni eesmärkide saavutamine. Huvigrupid aitavad kirjeldada organisatsiooni.
    Mudeli kasutamise etapid:
    • huvigruppide ja nende esindajate kaardistamine
    • positsiooni analüüs – huvigruppide hoiakute, ootuste, mõjukuse kaardistamine
    • organisatsiooni ja huvigruppide vastastikuste mõjude kaardistamine
    • huvigruppide arvamuse mõjutamiseks vajalike tegevuste kaardistamine
    • Võimalike huvikonfliktide (koalitsioonide tekke võimaluste) kaardistamine
    • Kaasava otsustusprotsessi kaardistamine

  • Organisatsioonikäitumise piirteadused ja mudel
    • Sotsioloogia – teadus väikeste grupide käitumisest (aitab mõista, milline on organisatsiooni struktuuri ja funktsioonide mõju grupikäitumisele ja indiviididele nendes gruppides)
    • Psühholoogia – teadus inimesest (aitab selgitada ja ennustada indiviidi käitumist organisatsioonis. Mitmed teooriad aitavad mõista töö-rahulolu, pühendumine, töötajate heaolu, tööluusid ja tööjõu voolavuse nähtuste olemust jne)
    • Majandus – ratsionaalne otsustamine (aitab mõista, kuidas võistlus ressursside pärast organisatsiooni sees ja organisatsioonide vahel mõjutab organisatsioone rohkem pühenduma efektiivsusele ja tootlikkusele)
    • Politoloogia – võim ja konfliktid, koalitsioonid ja liidud (aitab mõista, kuidas erinevad eelistused ja huvid võivad viia gruppidevahelise konflikti ning jõuvõitluseni organisatsioonis)
    • Antropoloogia - teadus kultuuridest (aitab mõista, kuidas kultuurid ja uskumuste süsteemid arenevad)

  • Modernistlik ja postmodernistlik organisatsioonikäitumine
  • Organisatsioonikultuuri metafoorid (org. kui masin, org. kui aru)
    Kui masin (mehhaaniline organisatsioon) - mehhanismid toimivad aga ei õpi. Juht on käsutaja ja kontrollija.
    Kui aju ( intelligentne organisatsioon) - intelligentne organisatsioon näeb ette, mõtestab, ennetab, algatab. Juht on tingimuste looja, toetaja, julgustaja.
  • Organisatsioonikultuuri metafoorid (org. kui elusorganism , org. kui kultuur)
    Kui elusorganism (orgaaniline organisatsioon) - organismid käituvad ja kohanevad muutuva keskkonnaga. Juht on liider, eestvedaja , õiguste ja kohustuste delegeerija.
    Kui kultuur - organisatsioon on mõjutatud oma töötajatest, nende hoiakutest, uskumustest jne. Organisatsioon on keerulisem kui paistab, ning tõlgendamine sõltub tõlgendajast. Juht on kultuuri
  • Vasakule Paremale
    Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused #1 Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused #2 Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused #3 Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused #4 Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused #5 Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused #6 Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused #7 Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused #8 Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused #9 Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused #10
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-04-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 80 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor LiisTiirik Õppematerjali autor
    2. Organisatsioonikarakteristikud

    Organisatsiooni 5 põhikarakteristikut:
    1. ülesehitus ehk struktuur – kas meekonnad saavad tekkida, et töötada ühise eesmärgi nimel, kas on võimalus kohtuda suitsuruumis? Lisaks füüsilistele ruumidele on ka väga olulised alluvus- ja vastutussuhted ning juhtimine ja struktuuriskeem
    2. Infovahetus – kas info on kiirelt kättesaadav ja piisav? Kas info suunatakse esmalt sinna kus ta on kõige vajalikum ja kas ta jääb suunamata sinna kus tekiks vaid müra
    3. Protsessid - kas on välditud pidev “tulekustutamine” mis tuleneb sageli pisiasjust. Kui ei ole väliskeskkonnast tulenevat erakorralist olukorda, siis on mõnus meeldiv ja kiire tegutsemine eesmärkide suunas. Ootamatuste puhul on võimalik paindlik ja liigsete kadude ning traagikata kohanemine
    4. Otsustamine – kes millal ja kuidas? Otsuseid konkreetsetes küsimustes teevad mitte need, kellel on võimupositsioon vaid need kes on eksperdid. Olulised otsused ei jää tegemata hirmust eksida
    5. Inimesed – keda ja millest lähtuvalt valitakse ning kuidas neid inimesi “ kohandatakse” ning koolitatakse? Millised on hoiakud ja erinevuste talumine


    3. Huvigruppide mudel

    Huvigrupid on inimesed või nende grupid, kes mõjutavad või keda mõjutab organisatsiooni eesmärkide saavutamine. Huvigrupid aitavad kirjeldada organisatsiooni.

    Mudeli kasutamise etapid:
    • huvigruppide ja nende esindajate kaardistamine
    • positsiooni analüüs – huvigruppide hoiakute, ootuste, mõjukuse kaardistamine
    • organisatsiooni ja huvigruppide vastastikuste mõjude kaardistamine
    • huvigruppide arvamuse mõjutamiseks vajalike tegevuste kaardistamine
    • Võimalike huvikonfliktide (koalitsioonide tekke võimaluste) kaardistamine
    • Kaasava otsustusprotsessi kaardistamine

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    7
    doc

    Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused

    KORDAMISKÜSIMUSED EKSAMIKS 1. Organisatsiooni tegevust mõjutavad sisekeskkonna ja väliskeskkonna tegurid (organisatsiooni mudel) · Väliskeskkond ­ hõlmab kõik seda, mis asetseb väljaspool org. piire ja mis organisatsiooni otseselt või kaudselt mõjutab. Mikrokeskkond, makrokeskkond. Organisatsiooni huvigrupid ­ inimesed või nende grupid, kes mõjutavad või keda mõjutab org. eesmärkide saavutamine. · Kultuur ehk organisatsiooni sisekeskkond ­ väärtuste, arusaamade ja mõtlemisviiside kogum, mida org. liikmed jagavad ja aktsepteerivad ning õpetavad uutele liikmetele. · Eesmärk ehk org. sisuline mõte ­ tulemused milleni organisatsioon tahab jõuda. Oluline nende teadmine kõigi töötajate poolt. Oluline on esmalt tähelepanu pöörata keskkonna tingimustele ja alles seejärel määrata org. missioon ning sellest tulenevad eesmärgid ja tegevussuunad. Plaanid jaotuvad: pikaajalised e

    Organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    8
    docx

    Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused

    Organisatsioonikäitumise olemus ja organisatsioonid 1. Organisatsioonikäitumine ­ mõiste ja olemus OK on teadus, mis uurib süsteemselt ja rakendab teadmisi indiviidide ja gruppide käitumisest organisatsioonis, kus nad töötavad. Organisatsioon on inimgruppi, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamise nimel ja on loonud määratletava omavaheliste suhete struktuuri. Organisatsioonikäitumine on teadus sellest, mida inimesed teevad organisatsioonis ja kuidas nende käitumine mõjutab organisatsiooni saavutusi. Organisatsioonikäitumine uurib töötaja käitumise seletamise, mõistmise, ennustamise, loomise ja muutmise protsessi organisatsiooni kontekstis. 2. Organisatsioonikäitumise kui õpetuse eesmärgid eesmärgid: mõista ja ennetada inimeste käitumist tööl.indiviidide, gruppide ja struktuuride käitumise mõju organisatsioonile. 3. Organisatsioonikäitumise uurimismeetodid Vaatlus ja osalusvaatlusJuhtumite kirjeldus ja analüüsKüsitlusEksperiment ja

    Organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    17
    docx

    Organisatsiooni käitumise eksami küsimused/vastused

    1. Millised olid klassikalise teadusliku koolkonna põhilised seisukohad ja kes olid koolkonna tuntumad esindajad?  Teaduslik juhtimine (F. Taylor) –Töökoht peab olema ettevalmistatud, töötaja peab olema oskustega  "Hawthorne´i" uurimused (E. Mayo) –väärtustab inimsuhteid. Edu alus-meeskonnatöö, grupitöö, suhtlemise tähtsus, sellest tulenevalt paranevad töötulemused.  Ideaalne organisatsioon (M. Weber) – teoreetik, praktik, Preisi päritolu. Ratsionaliseeritud, standardiseeritud. On Kanti põhitõdedega. Seadus täitmiseks. Austus kõigi ametikohtade vahel.  Ohio Ülikooli uuringud (liidristiilid) – liidristiilid, juhi käitumise stiilid. Autorikraatlik, demokraatlik, minnalaskev –passiivne (ei võta teravaid otsuseid vastu nt. omaniku käsutäitja.)  Juhtimine eesmärgi kaudu (P. Drucker) – juht püstitab eesmärgid organisatsioonile

    Organisatsiooniline käitumine
    thumbnail
    7
    doc

    Organisatsiooni käitumise eksam

    1. Organisatsioonikäitumise olemus ja eesmärgid`?Organisatsioonikäitumine uurib inimkäitumist organisatsiooni kontekstis, keskendudes üksikisikut ja rühma puudutavatele protsessidele ja tegevustele. Sel põhjusel hõlmab OK ka organisatsiooni ja juhtimisprotsesside uurimist organisatsiooni pidevalt muutuvas kontekstis ning huvitub eelkõige inimeste mõjust nendele. OK on rakenduslik käitumisteadus, mille eesmärk on kaardistada laialdased teoreetilised ja praktilised teadmised, et avardada meie käitumist inimkäitumise keerukusest organisatsioonis ning anda teadmisi juhtimise mõtteviisist ja tegutsemisest. 2. Organisatsioonikäitumise uurimismeetodid?vaatlus, küsitlus ja intervjuu

    Organisatsiooniline käitumine
    thumbnail
    11
    doc

    Organisatsiooni käitumise olemus 2014

    Organisatsioonikäitumine 2014/15 Eneken Titov 1. Organisatsioonikäitumise olemus 1.1. Organisatsioonikäitumise definitsioonid 1.2. Organisatsiooni huvigrupid 1.3. Väliskeskkonna mõjutegurid organisatsioonikäitumisele 1.4. Organisatsiooni olemus, struktuur, eesmärgid, keskkond, (e-loeng) 1.5. Organisatsioonikäitumise ajalugu (e-loeng) 1.6. Organisatsiooni metafoorid (e-loeng) “The people make the place.” /Benjamin Schneider/ OK on teadus, mis uurib ja rakendab süsteemselt teadmisi sellest, kuidas indiviidid ja grupid tegutsevad organisatsioonis. Organisatsioonikäitumine uurib töötaja käitumise seletamise, mõistmise, ennustamise, loomise ja muutmise protsessi organisatsiooni kontekstis. Organisatsioonikäitumine on teadus sellest, mida inimesed teevad organisatsioonis ja

    Organisatsiooni psühholoogia
    thumbnail
    29
    docx

    Organisatsioonikäitumine eksamimaterjal - vastused kordamisküsimustele

    - Grupiliikmed ei taha teistest halvemad olla, ollakse valmis rohkem panustama grupi nimel. - Grupis suhtlemine soodustab tulemuse saavutamist, kuna töö ei tundu enam nii rutiinne. 3. Selgitage ,,Juhtimine eesmärgi kaudu" olemust. Peter Drucker (sünd 1909 Austrias) Eesmärgi kaudu juhtimine põhineb iga töötaja eesmärkide defineerimises ja seejärel nende tegevuse võrdlemises ja juhendamises vastavalt seatud eesmärgile. Selle eesmärgiks on parandada organisatsiooni võimekust ühendades erinevaid väiksemaid eesmärke kogu organisatsioonis. Juhtimine eesmärkide kaudu sisaldab pidevat jälgimist ja tagasisidet saavutamaks eesmärke. Eesmärgi-orientatsioon, st kõige tähtsam on mingi eesmärgi saavutamine. Kindel kord ja õigused ei ole tabu , vajaduse korral neid rikutakse ja muudetakse. Sisemist kokkukuuluvustunnet liikmete vahel ei teki. · "Management by Objectives" - ühendab organisatsioonilised eesmärgid ning selle liikmete tegevuse.

    Organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    17
    pdf

    ORGANISATSIOONIKÄITUMINE EKSAMI KÜSIMUSED 2014 KEVAD

    ORGANISATSIOONIKÄITUMINE EKSAMI KÜSIMUSED 2014 KEVAD 1. Millised on organisatsioonikäitumises kolm uuritavat tasandit? 1. Indiviid: Kuidas leida töö, mis sobib ja meeldib (kutsumus) ja kuidas saavutada häid tulemusi? Kuidas mõista kaastöötajaid/kliente? Kuidas leida ja hoida motivatsiooni? 2. Grupp: Kuidas töötada meeskonnana efektiivselt? Kuidas lahendada konflikte meeskonnas? 3. Organisatsioon: Kuidas organisatsioon kui tervik on tulemuslikum? Kuidas viia läbi muudatusi? Mis kasu on organisatsioonikultuurist? 2. Milliste sotsiaalteadustega on organisatsioonikäitumine tihedalt seotud? 3. Mis moodustab organisatsiooni sise- ja väliskeskkonna? Sisekeskkond: Struktuur - struktuur ehk koostisosade arv ja seosed nende vahel. Eesmärk määrab struktuuri, eesmärkide muutumisel tuleb muuta ka struktuuri.

    Ühiskonnaõpetus
    thumbnail
    21
    doc

    Organisatsioonikäitumise eksamiküsimused

    Grupp ­ baasteadusteks sel tasandil on sotsioloogia ja sotsiaalpsüholoogia. Sotsioloogia uurib grupikäitumist tööjaotust, konflikte ja organisatsioonikultuuri. Sotsiaalpsüholoogiaga uuritakse näiteks kommunikatsiooni, grupiprotsesse ja otsustamist. Juhtimisteadusteks, mis grupi tasandiga tegelevad on samuti organisatsioonikäitumine ja personali juhtimine. Organisatsioon ­ seda uurivad baasteadusteks on politoloogia ja antropoloogia. Organisatsiooni tasandil uurib politoloogia kontrolli, organisatsioonisisest poliitikat ja võimu. Antropoloogia aga organisatsioonikultuuri ja ­keskkonda. Juhtimisteadusteks, mis organisatsiooni tasandiga tegelevad on organisatsiooniteooria ja personali juhtimine. 2. Defineeri organisatsioon. Organisatsiooni sise- ja väliskeskkond ja nendevahelised seosed. Tänapäevases käsitluses on organisatsioon inimühendus, kes tegutseb koos ühiste eesmärkide saavutamiseks

    Majandus




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun