Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Juhtimine Eesti notaribüroodes (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on juhtimine ja eestvedamine ?
  • Milline juht ja eestvedaja Te olete ja mida peate oluliseks et juhtida edukalt notaribürood?
  • Millised on Teie juhtimispõhimõtted?
  • Millised on Teie tugevad küljed büroo juhtimisel?
  • Milliseid juhile omaseid oskusi ja iseloomuomadusi tahate endas arendada?
  • Mis on olnud Teile oluline uute meeskonnaliikmete valikul ?
  • Kuidas premeerite ja tunnustate töötajaid?
  • Millised on Teie büroos töötajatele mõeldud boonussüsteemid?
  • Kui tihti ja kuidas korraldate koosolekuid?
  • Milliseid distsiplinaarkaristusi rakendate?
  • Millised oleksid Teie arvates notarile vajalikud juhtimiskoolitused?

Lõik failist

Kristina Piilik
Juhtimine Eesti notaribüroodes
Pea kõik inimesed puutuvad ameti kohast hoolimata vähemal või rohkemal määral kokku kohustustega, mis 
on seotud juhtimisega. Ka siis, kui see ei ole nende peamine töö üles anne. See kehtib ka eriala spetsialistide 
puhul. Aga kahjuks – nagu rõhutavad ka T. van Rensburg ja G. Prideaux*1 – asetavad spetsialistid suurema 
rõhu oma tööga seotud tehnilistele oskustele ning juhtimise ja eestvedamisega seotud pädevused ei pälvi 
nii suurt tähelepanu, kui tegelikult vaja oleks. Seega kõrgharitud spetsialistid, nagu näiteks arst, kes peab 
erakliinikut, või kohtu täitur ja notar , kellel on oma büroo, peavad põhikohustuste kõrvalt tegelema ka üles-
annetega, mis on seotud büroo majandamise ning töötajate juhendamisega. See kõik eeldab aga häid tead-
misi juhtimisest ja eestvedamisest.
Spetsialistide keskendumine ametiga seotud teadmistele ning juhtimisega seotud teemadele tunduvalt 
vähem tähelepanu pööramine mõjutas artikli autorit tegema uuringut Eestis tegutsevate notarite näitel. 
Uurimistöö eesmärk oli välja selgitada, milliseid treeninguid ning koolitusi notarid vajaksid seoses efek-
tiivse juhtimise ja eestvedamisega. Küsitlusest*2 võttis osa 37 notarit 25 notari büroost seitsmest Eesti lin-
nast . Põhjalikud intervjuud, mis koosnesid 31 küsimusest, olid jagatud kolme ossa : notar kui juht, notar ja 
büroo töötajad, notar ja töökorraldus büroos .
Laiemalt vaadates uuriti, kuidas notarid tegutsesid ning mõtlesid kui juhid ja eestvedajad, milliseid 
juhtimis põhimõtteid nad järgisid, kuidas nad värbasid ja motiveerisid töötajaid ning kuidas nad olid büroos 
töö korraldanud. Intervjuude vastuste analüüsimiseks kasutati järgmisi juhtimise, eestvedamise ja otsusta-
misega seotud teooriaid: Robert Blake ’i ja Jane Moutoni juhtimis võrgustik*3, Douglas McGregori teooria X 
ja teooria Y*4 ning Paul Hersey ja Kenneth Blanchardi situatiivse eestvedamise teooria.*5
1. Mis on juhtimine ja eestvedamine ?
Mõistet „juhtimine“ on eri aegadel defi neeritud erinevalt. Varasemad teooriad käsitlevad juhtimist kui 
midagi väga bürokraatlikku, protsessina ilma inimesteta. Seetõttu on H. Fayoli*6 1916. aastast pärit lähene-
mine, mille järgi juhtimine on planeerimine , organiseerimine, valitsemine, koordineerimine ning kontrolli-
mine, siiani kasutusel, kuid muudetud kujul. Uuemate teooriate kohaselt saab juhtimist jagada kaheks: töö 
üles annetega ja töö inimestega.*7  Kokkuvõtlikult võib öelda, et juhtimine koosneb neljast olulisest osast: 
planeerimisest, organiseerimisest, eestvedamisest, motiveerimisest ja kontrollist.*8 Seega eestvedamine kui 
juhtimise üks põhiosi on kõige konkreetsemalt seotud inimestega (järgijatega) ehk siis sellega, kuidas eest-
vedaja motiveerimise abil järgijaid mõjutab, et saavutada püstitatud eesmärke.
Eri autorid ning teooriad toovad välja sellegi, et paljud inimesed oskavad olla võimekad juhid, kuid 
mitte alati head eestvedajad. Yukli järgi ilmneb põhiline erinevus juhi ja eestvedaja vahel selles, kuidas 
nad tegutsevad. Nimelt kui juhid asetavad rõhu sellele, kuidas ülesanded täidetud saaksid, siis eestvedajad 

T. van Rensburg, G. Prideaux. Turning Professionals into Managers Using Multisource Feedback. – The Journal of Manage-
ment Development 2006 (25), lk 561.
2  K. Piilik. Management in Estonian Notary Bureaus. Master’s Thesis. Estonian Business School 2010.
3  R. Blake, J. Mouton. The Managerial Grid. The Key to Leadership Excellence. Houston: Gulf Publishing 1964.
4  D. McGregor . The Human Side of Enterprise. – M. D. Richards (ed.). Readings in Management. South -Western Publishing 
Co, 1986, lk 351.
5  C. Williams . Management. First edition. Cincinnati, Ohio: South-Western College Publishing 2000, lk 713.
6 H. 
Fayol. 
Administration industrielle et générale: prévoyance, organisation, commandement, coordination, contrôle 
[Industrial and General Administration, Translated from French by J.A. Coubrough, Pitman, 1930]. Paris: Dunod 1925, lk 
26–27.
7  R. Alas. Juhtimise alused. Tallinn: Külim 2004, lk 5.
8  R. L. Daft. Understanding Management. The Dryden Press 1995, lk 8.
468
JURIDICA  VI/2011
Juhtimine Eesti notaribüroodes
Kristina Piilik
tähtsustavad inimesi, kes peavad ülesandeid täitma.*9 C. Williams lisab, et juhid näevad end ülemustena, 
kes valitsevad ning nõuavad pikki tööpäevi, varjavad informatsiooni töötajate eest ning võtavad otsuseid 
vastu üksinda. Seevastu eestvedajad kaasavad töötajaid otsuste tegemisel, jagavad informatsiooni, nõuavad 
pikkade tööpäevade asemel tulemusi ning töötajad tegutsevad koos eestvedajaga, mitte tema jaoks. Nii on 
eesvedaja üks meeskonna liikmetest.*10 Seega võib kokku võtvalt öelda, et kui juhid keskenduvad rohkem 
töö üles annetele ning nende täitmisele, siis eestvedajad asetavad rõhu inimestele, peaasjalikult nende ins-
pireerimisele ning motiveerimisele.
Kuid nagu rõhutab P. Kotter, ei ole eesvedamine midagi müstilist ega ka jäigalt seotud isiku karismaga, 
nagu tihti väidetakse. Oskused ja teadmised eestvedamiseks on õpitavad ja vajalikud, kuna organisatsiooni 
edu sõltub sellest, kui hästi osatakse juhtimist ning eestvedamist ühendada.*11 Robert Blake’i ja Jane Mou-
toni poolt 1964. aastal välja töötatud juhtimis võrgustik*12 käsitlebki juhtimise ning eestvedamise suhet ehk 
siis juhtide suhtumist töö üles annetesse (juhtimine) ning nende suhtumist töötajatesse (eestvedamine).

Vasakule Paremale
Juhtimine Eesti notaribüroodes #1 Juhtimine Eesti notaribüroodes #2 Juhtimine Eesti notaribüroodes #3 Juhtimine Eesti notaribüroodes #4 Juhtimine Eesti notaribüroodes #5 Juhtimine Eesti notaribüroodes #6 Juhtimine Eesti notaribüroodes #7 Juhtimine Eesti notaribüroodes #8
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-01-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 3 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor assyk Õppematerjali autor
Artiklid Juridica

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
16
pdf

Juhtimine Eesti notaribüroodes

Kristina Piilik Juhtimine Eesti notaribüroodes Pea kõik inimesed puutuvad ametikohast hoolimata vähemal või rohkemal määral kokku kohustustega, mis on seotud juhtimisega. Ka siis, kui see ei ole nende peamine tööülesanne. See kehtib ka erialaspetsialistide puhul. Aga kahjuks – nagu rõhutavad ka T. van Rensburg ja G. Prideaux*1 – asetavad spetsialistid suurema rõhu oma tööga seotud tehnilistele oskustele ning juhtimise ja eestvedamisega seotud pädevused ei pälvi nii suurt tähelepanu, kui tegelikult vaja oleks

Ev õiguskaitsesüsteem
thumbnail
23
docx

Klassikalised, neoklassikalised ja kaasaegsed juhtimisteooria

Mass tootmine, vahetatavad osad, töö spetsialiseerimine kõik see nõudis suure hulga inimeste juhtimist ühel ajal ühe ruumis. Et töökohtadel ei tekiks tõelist kaost, oli vaja hakata looma juhtimispõhimõtteid. Aja edenedes tekkis omanikel ja juhtidel vajadus tõsta efektiivsust ja tootlikkust, mistõttu tuli hakata arendama juhtimise põhimõtteid ja praktikaid , mis aitaksid seda teha. Te a d u s l i k j u h t i m i n e · Teaduslik juhtimine püüdis rakendada teaduslikke põhimõtteid tööülesannete täitmisel efektiivsuse tõstmiseks. Keskenduti tootlikkuse tõstmisele, mitte töötajate heaolule. Uuriti üksikuid töid, täiustati tööriistu. Tööliste ja töötajate vahelist majanduslikku vastuolu püüti lahendada tehniliste lahendustega. Põhitähelepanu oli käsitööl, juhtimist ennast uuriti vähem. Uurimise suunad olid: o töö korraldamine

Juhtimise alused
thumbnail
46
doc

LIIDRISTIILI SOBIVUSE UURING SAAREMAA TARBIJATE ÜHISTUS

........................... 43 KASUTATUD KIRJANDUS.....................................................................................45 LISAD..........................................................................................................................46 Lisa 1. Sihtgrupi küsitlusleht Lisa 2. Küsitluse valikvastuste koondtabel Lisa 3. Küsitluse avatud küsimuste vastuste koond 4 SISSEJUHATUS Ettevõtte edukas juhtimine ning liidriks olek on küllaltki keeruline ja raske tegevus. Mitte iga juht ei saa sellega hakkama. Juhtimise, liidriks olemise ja eestvedamise üle on palju arutlenud nii eesti tuntud autorid kui välismaised teadlased. Kuid tundub, et see teema ei vanane, vähemalt nii kaua kui ettevõtlusega tegeletakse. Teemale annavad aktuaalsust ka eesti suurte firmade tippjuhid, eriti nende korda minekud ja eksimused. Nende teod on leidnud kajastamist nii perioodika väljaannetes kui ka raamatutes

Juhtimine
thumbnail
20
docx

Juhtimise alused kordamisküsimused

inimesed palgatud, koolitatud ja motiveeritud (eestvedamine), võib ikka midagi valesti minna. Et olla kindel, et asjad lähevad nii nagu peab, peavad juhid töötegevust jälgima. Tegelikku tööd võrreldakse eelnevalt seatud eesmärkidega. Kui ilmnevad olulised kõrvalekalded, on juhtkonna ülesanne saada tegevus uuesti rööpasse. See jälgimise, võrdlemise ja korrigeerimise protsess on see, mida mõistetakse kontrollimisfunktsiooni all. 2. Teaduslik juhtimine – põhimõtete sõnastajad (olulised autorid), üldpõhimõtted. Frederic Taylor sõnastas põhimõtted, mis võib võtta juhtimise teadusliku mõistmise aluseks: 1. tööd tuleb teaduslikult uurida, et leida parim meetod ülesandega toime tulemiseks 2. töötaja oskused ja võimed peavad olema talle antud tööle vastavad. Töötajaid tuleb hoolega valida 3. töötajaid tuleb hästi treenida ning nendega koostööd teha, eesmärk on luua eeldused teaduslike

Majandus
thumbnail
16
doc

Referaat Juhtimisstiilid

ebatõhusamaks. Autoritaarsed juhid ei näe sageli vajadust ennast muuta: alluvad ju ootavad neilt just sellist käitumist. Seega on autokraatse juhtimisstiili kasutajatele topeltväljakutse: harjuda eelkõige ise innovaatilisust soodustavaid juhtimisvõtteid kasutama ja saavutada seeläbi ka alluvate mõtteviisi muutumine. Kuivõrd on see praktikas rakendatav, on muidugi iseküsimus. 2.2. Osalev juhtimisstiil Osalev juhtimine eeldab väga tihedat meeskonnatööd, mille käigus koonduvad kogu meeskonna teadmised, kogemused ja oskused ühisele eesmärgile. See stiil eeldab juhilt oskuslikku nii ülesandele kui grupi suhetele orienteeritud käitumisviiside kombineerimist. Juht teeb töötajatega koostööd, töötajad osalevad otsustusprotsessis. Juht aktsepteerib töötajate valikuid eesmärkide saavutamise vahendite valiku osas.

Kategoriseerimata
thumbnail
113
doc

TURISMIETTEVÕTTE JUHTIMINE JA PERSONALITÖÖ

TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Gerda Mihhailova TURISMIETTEVÕTTE JUHTIMINE JA PERSONALITÖÖ LOENGUKONSPEKT Pärnu 2011 SISUKORD SISSEJUHATUS 4 1. JUHTIMINE JA EESTVEDAMINE ­ OLEMUS, SEOSED JA MÕISTED 5 1.1 Sissejuhatus ehk juhtimisega seonduvad mõisted...............................................................................5 1.2 Organisatsiooni keskkond juhi pilgu läbi ja juhi töö..........................................................................8 juhid on väga hõivatud ja nad töötavad pingeliselt, ...................

Turismi -ja hotelli ettevõtlus
thumbnail
11
doc

Juhtimise teooriad

mille põhjal otsustatakse, kuidas on tarvis juhtida, organisatsioon täidaks oma eesmärgid. Senini pole õnnestunud luua terviklikku ja kõikehõlmavat juhtimisteooriat. Aja möödudes on juhtimisolukorrad muutunud väga keerukaks, teooriad toimivad aga vaid piiratud juhtudel. Koolkondade ajalist järgnevust arvesse võttes jaotatakse juhtimisteooriad klassikalisteks ning nüüdisaegseteks teooriateks (Bateman, Snell, 1996: 31). Klassikalised teooriad · teaduslik juhtimine · bürokraatia koolkond · administratiivne juhtimine Nüüdisaegsed teooriad · inimsuhete koolkond · organisatsioonikäitumine · süsteemi koolkond · olukorraline koolkond · piirangute teooria · õppiv organisatsioon Teadusliku juhtimise koolkond Koolkonna on rajanud põhiliselt tööstusorganisatsioonide juhid. Nende huvide keskmes oli organisatsioon ja selle ülesehitus. Praktiliste kogemuste põhjal tuletati reeglid, mida

Juhtimine
thumbnail
9
doc

Personalijuhtimine kordamine

motivatsiooni kohta kasutades selleks personaliuuringuid. Sageli kasutatakse personaliuuringutes anonüümseid ankeetküsitlusi, mille raames uuritakse näiteks töötajate rahulolu organisatsioonikultuuri, väärtuste ja juhtide tegevusega. Lisaks etteantud küsimustele võiksid personaliuuringud võimaldada töötajatel anda organisatsiooni juhtkonnale infot ka ettepanekute ja soovituste ning muude kommentaaride kohta. 4. Juhtimise olemus ja funktsioonid Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärgid oma ressursside plaanimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu Juhtimine on organisatsiooni ja tema keskkonna tasakaalu säilitamine Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste tegevuse abil Juhtimine on komplektne tegevus, mille käigus ühendatakse organisatsiooni inim-, raha- ja materiaalsed ressursid organisatsiooni eesmärkide saavutamise nimel

Ametijuhend




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun