Kuidas netis maksad? Vasta


Arengupsühholoogia konspekt (0)

5 VÄGA HEA
 

Areng

- Süstemaatilised muutused alates munaraku viljastamisest kuni inimese surmani.

- Kasvamine - Küpsemine

Bioloogiline, kognitiivne, sotsiaalne


Arengupsühholoogia kui uurimisvaldkond
• Arengupsühholoogia käsitleb vanusega seotud muutuseid käitumises, psüühikas ja
inimsuhetes

Imikuiga 0-2 eluaasta • Varane lapseiga 2-6 eluaasta • Keskmine lapseiga 7-12 eluaasta •
Murdeiga alates 12-13 elauaastast • Varane täisiga 20-30 eluaastat • Keskmine täisiga 40-

eluaastat • Hiline täisiga alates 60 eluaastast

Arengupsühholoogia lätted I • John Locke (1632-1704) – laps sündides tabula rasa • Jean
Jacques Rousseau (1712-1778) – lapsed kasvavad “looduse plaani” kohaselt

Arengupsühholoogia lätted II • Teaduslik lähenemine tekkis 19. saj koos Charles Darwini
evolutsiooniteooriaga: • Süstemaatiline arengu uurimine • Areng – lapse pidev kohanemine
keskkonnaga • Iseseisva distsipliinina 1882 a. - Wilhelm Preyeri raamat “Lapse psüühika”
• Laste arengu empiirilised uurimused • Alfred Binet – väikeste laste eksperimentaalne
uurimine, vaimsete võimete testid • Mark Baldwin – lapse mõtlemise areng – staadiumid
< strong >Areng - Bioloogiliselt määratletud, geneetiline protsess: Kasvamine ja küpsemine

- Psüühika ja psüühiliselt vahendatud protsesside muutumine läbi interaktsiooni
keskkonna ja teiste inimestega: Õppimine
Areng - pidev muutumine või astmed ? Arengu staadiumid (Flavell, 1993): • Eristavad
kvalitatiivsed muutused • Üleminekutega kaasnevad muutused samaaegselt mitmetes lapse
käitumise aspektides • Üleminekud tavaliselt kiired Areng = segu pidevatest ja astmelistest
muutustest.
Areng ja õppe - kasvatustöö Õppe- ja kasvatustöö seisukohalt on õpilase arengu mõtestamise
väljund kahetine: 1. Eesmärk – tagada inimese võimalikult parim toimetulek ; 2. Eeltingimus
- õpilase arengutasemest tulenevad suutlikkused on tulemusliku õppetöö korraldamise
eeltingimuseks. Kui õpilase arengulisi eripärasid õppeprotsessi läbiviimisel ei arvestata, siis
pidurdatakse sellega tema õppimist (Ots, 2005).

Arenguteooriad ja õpikäsitlused


Õppimise teooriad ( Biheiviorism , sotsiaalne õppimine – Biheivioristlik õppimise käsitlus
Bioloogilised teooriad (Küpsemise koolkond) – Humanistlik õppimise kästlus, Kognitiivne
õppimise kästlus Kognitiivsed teooriad (Plaget intellektuaalse arengu staadiumid) –
Kognitiivne õppimise käsitlus, sotsiaal- konstruktivistlik õppimise käsitlus Kultuurilis - ajalooline arenguteooria - Sotsiaal-konstruktivistlik õppimise käsitlus

Arenguteooriad

Teooria: • Loogiliselt terviklik – sisemiselt kooskõlas, väited ei ole üksteisega vastuolus • Empiiriliselt kehtiv - on toetatud uurimuslikult kogutud tõendusmaterjaliga • Faktipõhine raamistik nähtuse kirjeldamiseks - toetub ka varasematele uuringutele • Baseerub teatud
oletustele ja kannab endas piiratud hulka kontseptsioone või ideesid, mida on võimalik testida
• Mudel – teooria „pehmem“ ja piiratum vaste
90% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Arengupsühholoogia konspekt #1 Arengupsühholoogia konspekt #2 Arengupsühholoogia konspekt #3 Arengupsühholoogia konspekt #4 Arengupsühholoogia konspekt #5 Arengupsühholoogia konspekt #6 Arengupsühholoogia konspekt #7 Arengupsühholoogia konspekt #8 Arengupsühholoogia konspekt #9 Arengupsühholoogia konspekt #10 Arengupsühholoogia konspekt #11
50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2015-12-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
57 laadimist Kokku alla laetud
0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Grete S Õppematerjali autor

Lisainfo

Arengupsühholoogia konspekt. Füüsiline, sotsiaalne, kõlbeline areng.
lugemiskontrollid.

arengupsühholoogia , teooria , uurimismeetodid , seaduspärad , suhted , muutused , kiusamine , Kohlberg , Piaget , eetika

Dokumendis esitatud küsimused

  • Milline on inimese olemus ?
  • Mis see on, mis areneb ?
  • Mida uurija tahab teada saada ?
  • Kui kaua oodata lapse vastust ?
  • Kui vanade laste puhul peab küsima ?
  • Miks? – Pärast uurimust seletada ja põhjendada (nt Milgrimi katse) – Laste puhul ?
  • Kui palju varem või hiljem küpseb ?
  • Kuidas suhtuvad ümbritsevad inimesed ?
  • Kuidas toetada turvalise seotussuhte kujunemist lapse/õpilasega ?
  • Mis õige vanus ?
  • Kui poisid. Millest see tuleneb ?
  • Kuidas toetada kõlbelist arengut koolis ?
  • Kuidas me neid väljendame, edastame (sõnade ja tegevuste lahknevus ?
  • Kuidas õpetada ?

Mõisted

Teemad

  • Areng
  • Arengupsühholoogia
  • uurimisvaldkond
  • Arengupsühholoogia lätted I
  • Arengupsühholoogia lätted II
  • Kasvamine ja küpsemine
  • Õppimine
  • Areng – pidev muutumine või astmed?
  • Areng ja õppe- kasvatustöö
  • Eeltingimus
  • Arenguteooriad ja õpikäsitlused
  • Õppimise teooriad
  • Bioloogilised teooriad
  • Kognitiivsed teooriad
  • Kultuurilis-ajalooline arenguteooria
  • Arenguteooriad
  • Teooria
  • Arenguteooriate 3 ülesannet
  • muutuseid
  • seletusi
  • Arengu uurimine
  • Võimalused uurimiseks – KEDA?
  • Läbilõike uuring (crosssectional
  • PLUSSID
  • MIINUSED
  • Pikilõike uuring (longitudinal)
  • MIINUSED
  • VAATLUS
  • Struktureeritud vaatlus
  • Loomulik vaatlus
  • INTERVJUU
  • Plussid-miinused
  • TESTIMINE
  • EKSPERIMENT
  • JUHTUMIUURING (Case study)
  • arenguprotsesse sügavuti
  • Valiidsus ja reliaablus
  • Eetika
  • KAHJU versus KASU?
  • Uurijatel lasub vastutus kuidas minimeerida võimalikku kahjulikku mõju uurimuses
  • osalejatele
  • Uurija ettevalmistus, pädevus, kvalifikatsioon!
  • Eetika standardid laste uurimiseks
  • Laste uurimise eripärad
  • LAPSE FÜÜSILINE ARENG
  • Mõjutajad
  • Arengu printsiibid
  • Arenguperioodid
  • Maimik
  • Koolieelik
  • Kainik
  • Murdeiga
  • füüsilised
  • Suurimad
  • muutused
  • Tüdrukud
  • Sekundaarsed
  • sootunnused => Tüdrukud
  • Poisid
  • Murdeealinefüüsiliste muutuste võimalik mõju
  • Murdeealine - probleeme
  • Mõju sõltub
  • POISID: PLUSSID
  • MIINUSED
  • TÜDRUKUD: PLUSSID
  • SOTSIAALSE ARENGU SEADUSPÄRAD. Varajane areng ja suhted perekonnas
  • Populaarsete laste vanemad
  • seotussuhte kujunemise etapid
  • Nutt ja naer on kaasasündinud
  • Tingituse mobiil
  • Vastsündinu nägemistaju
  • Sotsiaalse arengu eeldused: taju
  • Suhtlemisoskuste areng II
  • Kuidas toetada turvalise seotussuhte kujunemist lapse/õpilasega?
  • Sotsiaalse arengu seaduspärad II. Suhted eakaaslastega. Noorukiiga
  • Lugemiskontroll
  • ÕIGE
  • Muretsemises „kujutletava publiku“ hinnangute pärast
  • ja uskumises „iskilikku legendi“
  • Suhted eakaaslastega
  • Sõprus
  • Kiusamine ja tõrjutus
  • Sotsiaalne
  • mõistmine
  • Suhted
  • Oskused
  • II kooliaste
  • Sotsiaalne mõistmine
  • Oskused
  • mõistmine
  • mõtlemine
  • Sotsiaalne mõistmine
  • Suhted
  • KÕLBELINE ARENG
  • Lugemiskontroll
  • prosotsiaalne käitumine võib toimuda ka omakasu põhjustel, kuid altruism mitte
  • Õige on
  • Piaget’
  • Piaget’ ja Kohlberg
  • Kohlbergi kõlbelise/moraalse arengu
  • sooline aspekt
  • ealine
  • arutluskäigust lähtuv järeldamine kõlbelise/moraalse
  • arengu üle
  • tüdrukud on prosotsiaalsemad kui poisid
  • soostereotüüpne suhtumine
  • eakaaslaste surve
  • Mõiste: kõlbeline areng
  • Laste moraalne areng...liikumine
  • Piaget’ kõlbelise arengu teooria
  • L. Kohlberg (1927-1987)
  • I: prekonventsionaalne moraal
  • st
  • inimestevahelised suhted, “hea poiss/tüdruk”
  • st: sotsiaalse korra
  • säilitamine
  • st: sotsiaalne
  • kokkulepe ja individuaalsed
  • st: universaalsed eetilised printsiibid
  • Uurimuste rakenduslikkus?
  • PROSOTSIAALNE ARENG
  • Prosotsiaalne areng
  • Mõjutavad tegurid
  • Kuidas toetada kõlbelist arengut koolis?
  • Prosotsiaalne areng: Vanemate ja kodu mõju
  • Prosotsiaalne käitumine peres: Kuidas õpetada?

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

1072
pdf
524
doc
152
docx
88
doc
68
docx
528
doc
161
pdf
937
pdf





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto