Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

TALLINNA ÜLIKOOL
Haridusteaduste instituut
Alushariduse pedagoogika valdkond
Kätlin Lehmus
LAPSE ARENG JA TUNDMAÕPPIMINE
Õpimapp
Juhendaja : Marika Veisson
Tallinn 2016

SISUKORD




SISUKORD 2
SISSEJUHATUS 4
1. ARENGU MÕISTE, ANDMETE KOGUMISE MEETODID JA NENDE ANALÜÜSIMINE 5
1.1. Läbilõikemeetod 5
1.2. Longituudmeetod 5
1.3. Kohortmeetod 6
1.4. Kohort -järjestikune meetod 6
1.5. Kvalitatiivmeetodid 6
1.6. Kvantitatiivmeetodid 6
1.7. Lapse arengu vaatlemine 7
2. UURINGU EETIKA 8
3. LASTE SÜNNIEELNE ARENG JA SÜND 9
3.1. Viljastumine ja sünnieelne areng 9
3.2.Sünnieelsed riskid 10
3.2.1 Downi sündroom 10
3.2. Sünnitus 11
3.2.1. Avanemisperiood 11
3.2.2. Väljutusperiood 11
3.2.3. Platsenta väljutamine 12
3.3. Enneaegus 12
3.4. Vastsündinu hindamine 13
4. KASVATUS JA INIMESTEVAHELISED SUHTED 14
4.1. Kasvatus väljaspool kodu – lasteaed 14
4.3. inimestevahelised vahelised 15
4.3.1. Isad 15
4.3.2. Vanavanemad 16
4.3.3. Õed ja vennad 16
4.3.4. Eakaaslased 16
4.4. Vanemate kasvatustüübid 17
4.5. Vägivald laste kallal, distsiplineerimine 17
4.6. Emotsioonid 18
5. MÄNG JA ARENG 19
6. LAPSE vaimne areng 20
6.1. Taju 20
6.1.1 Nägemistaju 20
6.1.2. Kuulmistaju 20
6.1.3. Intermodaalne taju 21
6.2.Keele areng 21
6.2.1. Düsleksia 22
6.4. Informatsiooni töötlus 22
6.5. Intelligents 23
7. PIAGET’ TEOORIA 25
7.1. Sensomotoorne staadium 25
7.2. Operatsioonide - eelne staadium 25
7.3. Konkreetsete operatsioonide staadium 26
7.4. Formaalsete operatsioonide staadium 26
7.5. Ülevaade Piaget’ teooriast ja mõju haridusele 26
SKEEMID JA MUDELID 28
KASUTATUD ALLIKAD 30
Bibliograafia 30

SISSEJUHATUS


Õpimapp on koostatud kogumaks kokku teadmised ainest „Laps ja tema arengu mõistmine“. Peamise allikana on kasutatud Peter K. Smithi, Helen Cowie ja Mark Blades’i raamatu „Laste arengu mõistmine“ neljandat väljaannet. See raamat on valitud just seetõttu, et peaaegu kogu vajalik materjal on selles raamatus olemas. Samuti on tegu kursuse kohustusliku kirjandusega. Mapp annab ülevaate loetud ja selgeks saadud teemadest . Õpimapi peamine eesmärk on mõista laste arengut, selle iseärasusi, erinevaid arengu hindamise meetodeid ja skaalasid ning teha saadud infost lühikokkuvõte. Lisaks on kasutatud allikatena veel …………………………..

Vasakule Paremale
Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #1 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #2 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #3 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #4 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #5 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #6 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #7 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #8 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #9 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #10 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #11 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #12 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #13 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #14 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #15 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #16 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #17 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #18 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #19 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #20 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #21 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #22 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #23 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #24 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #25 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #26 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #27 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #28 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #29 Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine #30
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 30 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-03-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 75 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Katlin122 Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
30
docx

LAPSE ARENGU MÕISTMINE

1. Teooriad ja meetodid Arengu uurimine  Areng viitab protsessile, mille abil organism kasvab ning muutub oma eluea jooksul. Inimeste puhul toimuvad kõige suuremad arengumuutused sünnieelses arengus, imikueas ja lapsepõlves, kui vastsündinu areneb nooreks täiskasvanuks, kes on ise suuteline saama vanemaks.  Lapse arengu jälgimiseks on kasutatud kaht erinevat uurimisstrateegiat: läbilõikemeetod ja longituudmeetod.  Läbilõikemeetod – uurija võib vaadelda mitut eagruppi korraga. See on kiire ning rakendatav.  Longituudmeetod – uurija jälgib kindlaid isikuid teatud ajaperioodil, mõõtes muutusi. Pikemaajaline, sest uurija jälgib muutusi hilisema ja varasema käitumise vahel.  Andmete analüüsimiseks on kaks meetodit – kvalitatiivmeetod (rõhk on

Pedagoogika
thumbnail
53
odt

Nimetu

keskkonnast eraldatud. · Shaffer täheldas mutuis selles, kuidas tänapä'eva psühholoogid käsitlevad laste arengut. Need mutused hõlmavad vajadust mõista protsesse, kuidas lapsed kasvavad ja arenevad, mitte lihtsalt tulemusi , ning siduda arvamusi mitmesugustest allikatest ja erinevatest analüüsitasemetelt ­ perekond, kogukond, kultuur. Mis on areng? · Areng viitab protsessile , mille abil organism kasvab ning muutub oma eluea jooksul. · Inimestel toimuvad kõige suuremad muutused sünnieelses arengus , imikueas ja lapsepõlves. · Arenguprotsesse on peamiselt seostatud vanusega. · Arengupsühholoog võib soovida väljha selgitada protsesse, mis olid selle areengu osaks ning teoretiseerida nende üle. · Kaks erinevat uurimisstrateegiat: läbilõike meetod ja longittudmeetod. Mõlemal on eelised ja puudused.

Kategoriseerimata
thumbnail
6
docx

Lapse areng eksami vastused

Lapse areng. Kordamisküsimused eksamiks. Pille Murrik Kasutatav kirjandus: Loengumaterjalid Kikas, E. (toimet) Õppimine ja õpetamine koolieelses eas.TÜ Kirjastus, 2008 (kogu raamat) Valikuliselt: (vt. lk teemade juures) Blades, M., Cowie, H., Smith, P.K.Laste arengu mõistmine. TLÜ Kirjastus, 2008 Kivi, L, Sarapuu, H. (koost) Laps ja lasteaed, Atlex, 2005 või Kivi, L, Sarapuu, H. (koost) Lasteaialaps peres. Atlex, 2009 1. Arengu mõiste. Areng osutab muutustele inimorganismi või selle osade omadustes, funktsioonides või käitumises. Järjestikused muutused, mis kulgevad organismi eluea jooksul elu algusest küpsuse saavutamise poole kuni surmani. Kasvamine,-aluseks igasugusele arengule ning seostub eriti keha välismõõtmete ja elundite füüsilise suurenemisega. Eelkõige füüsiline areng- keha välismõõtude ja elundite suurenemine. küpsemine

Pedagoogika
thumbnail
25
docx

Arengupsühholoogia

tähelepanu, kasvatusstiilid) mõju sotsiaalsele, keelelisele ja kognitiivsele arengule. Kõne arengu etapid ning kõne arengut mõjutavad tegurid. Arengu iseärasused murdeeas, täiseas ja vanaduses. Peamised arenguprobleemid ja nende hindamine. Kognitiivse arengu arengu etapid ja sisu vastavalt J. Piaget’ teooriale. Piaget’ kognitiivse arengu mudel • Areng läbib erinevaid staadiume, teadmiste arengus on kolm erinevat teadmise taset • Hilisemad staadiumid järgnevad varasematele vastavad paremini reaalsuse nõudmistele • Iga staadiumiga seotud vanuselised piirid on keskmised ning võivad erinevate laste ja kultuuride vahel suuresti varieeruda. • Staadiumide järjekord on muutumatu • I-III staadium on universaalsed, IV aga omane vaid täiskasvanute teatud liiki mõtlemisele arenenud tööstusühiskondades

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
19
doc

VÕGOTSKI, ELKONINI JA PIAGET`I MÄNGU ARENGU TEOORIA

.............14 3.5 Reeglitega mäng.............................................................................15 4 KOKKUVÕTE TEOORIATEST...............................................................16 KOKKUVÕTE........................................................................................17 ALLIKAD.............................................................................................18 2 SISSEJUHATUS Mäng on lapse elu sisu ja talle kõige loomulikum viis end väljendada. Oskus mängida näitab kõige paremini lapse arengutaset. Mängu kaudu hakkab laps maailma mõistma ja omandab uut ning kinnistab õpitut. Mängides õpib laps suhtlema eakaaslastega, omandab sotsiaalseid kogemusi ja käitumisreegleid. Mängimisel on mitmekülgne mõju lapse füüsilisele ning psüühilisele arengule. Mäng on läbi aastate olnud nähtus, mis on pälvinud pedagoogide, psühholoogide ja filosoofide tähelepanu

Eelkoolipedagoogika
thumbnail
26
docx

Imikuiga ja lapsepõlv

Imikuiga ja lapsepõlv 24.09.2016 Füüsiline ja sensomotoorne areng imikueas: Imikueas inimlapse ebaküpsus on ilmne, kui me vaatleme otseselt aju. Luuakse imiku ajus uusi närviühendusi ja kõrvaldatakse vanu niisuguse jahvatava kiirusega nagu 100 000 ühendust sekundis. Kuid isegi sünnihetkel on imiku ebaküps aju valmis paljude tegevuste juhtimiseks. Näiteks töötavad imiku meeled üsna hästi – lapsed eristavad eri kõrguse ja valjusega hääletoone ja eelistavad varakult ema höölt tundmatu naise hääle

Isiksusepsühholoogia
thumbnail
12
doc

Arengupsühholoogia

oArengupsühholoogia käsitleb vanusega seotud erinevusi käitumises, tunnetusprotsessides ja inimsuhetes Läbiv küsimus on pärilikkuse ja kultuuri roll arengus Temaatiline jaotus: füüsiline, motoorne, kognitiivne (intellektuaalse funktsioneerimise) ja sotsiaal- emotsionaalne areng. Kronoloogiline jaotus: · imikuiga: sünnieelne periood, vastsündinu, imik, väikelaps (0-2. eluaasta) - infancy · varane lapseiga ehk eelkooliiga (2.-7. eluaasta) · keskmine lapseiga ehk kooliiga (7.-12. eluaasta) · murdeiga (12.-19. eluaasta) · varane täisiga (20.-30.ndad eluaastad) · keskmine täisiga (40.- 50.ndad eluaastad) · hiline täisiga (pärast 60. eluaastat) · vanuriiga (70+)

Arengupsühholoogia
thumbnail
28
docx

Arengupsühholoogia kokkuvõte

Lapse kõne ja suhtlemise areng Miks uuritakse? *Teaduslikus uurimistöös. *Kliinilises praktikas. *Lapsepsühholoogi igapäevases töös, kuna kõne arengu tase ennustab lapse edaspidist kõne arengut (eriti hästi just kõneprobleeme ja 2. eluaastal mõõdetuna), kuid ka lapse arengut teistes valdkondades. Kõne arengu perioodid 3. kuu algul ­ koogamine 4. kuul ­ lalisemine 9. kuu ­ ehholaalia periood 9. kuu ­ asju nimetama 9-24. kuu ­ ühesõnaliste lausungite periood 1.5aastaselt 20-50 sõna 24. kuu ­ umbes 250 sõna, kahesõnalised lausungid 30. kuu ­ umbes 500 sõna, kolmesõnalised lausungid 3-4aastastel lastel erandsõnade kasutamisel ülereguleerimine Eesti lapse esimesed sõnad (nimetatud 254 ema poolt) Emme (167) Aitäh (153) nämm-nämm (78)

Arengupsühholoogia




Meedia

Kommentaarid (1)

Misskohuke profiilipilt
Misskohuke: tore
12:04 17-12-2016



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun