Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Retsensioon ballett “ Onegin ” (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Retsensioon   ballett  “  Onegin  ”
Boriss   Eifmani  balletti  “Onegin”  käisin  19.02. 2017   esimest  korda  vaatamas   Nordea  
Kontserdimajas. Etendus on Puškini romaani modernseks koreograafiliseks versiooniks.
Balletti   sisuks   oli   armastuslugu ,  mis  täpsemalt  räägib  sellest,  kuidas  suure  viivitamisega 
võib armastus eest minema lipsata.
Autoriks   olev  Boriss  Eifman  on  Venemaal  sündinud  1946  ja  on  koreograaf.  Ta  on  teinud 
rohkem kui 50 balletti.   Samuti oskab Eifman sobitada omavahel erinevaid stiile, nagu on 
selleks on rokkmmusika ballettis. Tema koreograafia on väga hoogne, täis füüsilisi kui ka 
akrobaatilisi elemente.
Etenduses  põihiliseks  tasutaks  mängis  vene  romantistlik   helilooja   Pjotr Tšaikovski. Ta  on 
kirjutanud  ooperi  nimega  “ Jevgeni   Onegin”.  Kokku  on  ta  kirjutanud  6  sümfooniat, 
sümfoonilisi  fantaasiaid,  10  ooperit,  3  balletti,  viiuli-  ja  3  klaverikontserti,  kantaate  ja 
romansse.  Tema  kõige  tuntumaks  teosteks  on   balletid   “ Luikede   järv”,  “ Uinuv   kaunitar”  ja 
“Pähklipureja”.
Etenduses  esitati   klassikalist   muusikat  nagu  näiteks   Eugene   Onegin:   Waltz   kui  ka 
rokilikumat  muusikat  nagu  Aleksandr    Sitkovetsky  “Camels”  või  kitarrimuusikat  nimega 
“Zello”.  Muusika  oli väga võimas, rütm oli kord rahulikum kord tempokam. Dünaamika oli 
vaheldusrikas , ning  harmoonia  oli heakõlaline. Esitati vene rahvuse muusikat. 
Lavakujundus  oli väga  minimalistlik . Kogu etenduse vältel oli laval õige rohkem kaks tooli, 
vahel  ka   kitarr   või  laud.    Jõulisemate  stseenide  ajal  täitus  lava  ka  suitsuga.  Etenduse 
energia  sai  kätte  baleriinide  sünkroonis  tantsimisest,  mitte  lavale  toodud  interjöörist. 
Võimust  andis  ka  kindlasti  juurde  tantsijate  arvukus,  sest  neid  olid  tohutult  palju. 
Kostüümideks  olid  väga  igapäevased  riided,  mehed  polnud  sukkpükstes  ega  naised 
baleriinidele  omastes  kleitides.  Olid  kas  süsimustad  siidkleidid  või  mustad  ülikonnad,  või 
jällegi  väga  kaasaegsed   seelikud   ja  T-särgid  koos  pearättidega.  Etenduses  oli  tehtud 
“Onegini”  kangelastest  tüüpilised meie aja tegelased.
Silmapaistvaid  numbreid  ballettist oli palju. Ütleks, et kõik olid väga head. Esimene tants, 
mis  mulle  meeldis  oli  kui  Onegin  oli   tapnud   oma  sõbra  ning  peale  seda  murdis  esimene 
oma  pead  süümepiinadega.  Ta  oli  ühe  väikste  ratastega  laua  taga  ning  siis  ilmus  tema 
surnud sõber  Lenski . Lenski kostüüm oli valge ning ka tema nägu oli tehtud lumivalgeks. 
Lava täitus suitsuga ning nad tantsisid väga graatsiliselt. Liigutused olid väga sünkroonis 
ja tegid balletile omaseid hüppeid.
Teine, mis silma paisitis oli  stseen  kus hakkasid tantsima kõik  baleriinid  mustades kleitides 
ning mehed ülikondades. Samal hetkel siis toimusid ettevalmistused Tatjana pulmaks. Ta 
sõidtutati  läbi  tantsijate  masaažilauaga  ja  erinevate  kangastega.  Taustaks  oli  Eugene 
Onegin: Waltz (Symphony Iljitsch St. Germain Orchestra & Vladimir Szell). See teos väga 
sobis sinna stseeni, kuna oli väga rõõmsakõlaline.
Kolmas oli lõpus, kui Tantajana oli juba abilelus ning Onegin soovis Tatjanat endale tagasi. 
Nad  tantsisid  kahekesi  ja  oli  selline  number,  et  iga  hetk  vaatad  et  nad  justkui  puutuks 
kokku, kuigi tegelikult mitte. Neile jäi aleti umbes sentimeeter vahe. Tantsunumbri taustaks 
mängis Tchaikovsky - String Quartet No. 3 in E-Flat  minor , Op. 30. 
See  ballett  tekitas   minus   väga  häid  emotisoone. Tatsijad  olid  väga  head,  esituse  tase  oli 
minu arvates väga kvaliteetne. Poleks uskunud, et mulle võiks isegi ballett meeldida. See 
oli  väga   moderne   ja  kaasahaarav,  täis  energilisi  massistseene.  Terve  etenduse  ajal  ei 
räägitud   kordagi ,  kõik  anti  väga  täpselt  edasi  tantsu  ja   muusika   vastastikusel 
kombineerimisel. 
Mulle  meeldis,  et  kõik  tanstsijad  olid  professionaalid  ning  oli  näha  nende  suurt  tööd  ja 
vaeva läbi nende tantsu. Kõik oli väga  perfektne : kujundid ja  ringid . Väga hea  lavastus  oli 
ning   kõik oli hästi älgitav ja arusaadav ka inimesele kellele see lugu oli võõras. Kava oli 
oma  ülesehituse  poolest  huvitav  kuna  teosest  oli  valitutd  täpselt  õiged  kokkuvõtlikumad 
kohad. Ma sain teada, et Venemaal on väga head baleriinid. Varasemalt olen ma näinud 
ka teisi balette nagu näiteks “Luikede järv”, kuid see ei haaranud mind nii palju kaasa kui 
“Onegin”.  Kaasahaaravus  võis  sõltuda  ka  sellest,  et  olen  seda  raamatut  varasemalt 
lugenud ja tänu sellele oli lihtsam jälgida ka selle loo põhjal koostatud balletti.
                                                  Allikad:
1)  https://et.wikipedia.org/wiki/Pjotr_Tšaikovsk i
2)  https://en.wikipedia.org/wiki/Boris_Eifman
3)  http://www.piletilevi.ee/est/piletid/boris-eifmani-ballett-onegin-balet-borisa-ejfmana -
onegin-193349/
                                                                                   Mia  Eliel  Tatsi, 11.B 
                                                                                         20.02.2017
Retsensioon ballett- Onegin- #1 Retsensioon ballett- Onegin- #2 Retsensioon ballett- Onegin- #3
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-10-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor miaelieltatsi Õppematerjali autor
Etenduses põihiliseks tasutaks mängis vene romantistlik helilooja Pjotr Tšaikovski. Ta on kirjutanud ooperi nimega “Jevgeni Onegin”. Kokku on ta kirjutanud 6 sümfooniat, sümfoonilisi fantaasiaid, 10 ooperit, 3 balletti, viiuli- ja 3 klaverikontserti, kantaate ja romansse. Tema kõige tuntumaks teosteks on balletid “Luikede järv”, “Uinuv kaunitar” ja “Pähklipureja”.

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
4
docx

Arvustus/retsensioon balletile "Luikede järv"

Rahvusooper Estonias. Esimest korda mängiti seda balletti 1877. aastal Moskvas Bolshoi Teatris. P. Tsaikovski on loonud ka 6 sümfooniat, sümfoonilisi fantaasiaid, 10 ooperit, 3 balletti, viiuli- ja 3 klaverikontserti, kantaate ja romansse. Etenduse koreograaf-lavastaja on Toomas Edur, dirigendid on Vello Pähn, Lauri Sirp ja Kaspar Mänd, kunstnik on Thomas Mika (Saksamaa) ning valguskunstnik Steen Bjarke (Taani). Odette'i osa mängi Ekaterina Oleynik, prints Siegfriedi osa Jonatan Davidsson. Ballett tekitas minus lapsepõlve tunde, sest kõigile on teada viis «Väikeste luikede tantsust». Etenduse ajal tekkisid minus väga soojad ning positiivsed tunded. E. Oleynik lõpetas Valgevene Riikliku koreograafiakooli ning on tantsinud väga mitmes balletis. Aastatel 2013-14 oli külalissolist Washingtoni Balletis. J. Davidsson õppis Rootsi Kuninglikus Balletikoolis ning ka USAs. Orkestrimäng avaldas mulle suurt mõju, sest oli huvitav jälgida, kuidas orkester teeb koostööd

Muusika
thumbnail
6
docx

Pjotr Tšaikovski „Luikede järv“

Kontsetiarvustus Pjotr Tšaikovski „Luikede järv“ 20. veebruaril külastasin mina Rahvusooper Estoniat, kus käisin vaatamas balletti „Luikede järv“. Nimetatud ballett on kuulsa vene helilooja, Pjotr Tšaikovski looming. Teos oli neljas vaatuses. Olen juba lasteaiast saadik kuulnud sellest kuulsast teosest ning samamoodi ka on teada viis „Dance of the Litte Swans.“ Seda meloodiat kuulates tuli naeratus suule ning äratundmisrõõm oli võrratu. Kuigi võib olla oleksin ma natuke enam sellest oodanud, kui lihtsalt nelja luige käest kinni tantsu. Balleti koreograaf-lavastaja oli Tiit Härm, kes oli kasutanud osakesi ka Lev Ivanovi ja Marius

Muusika
thumbnail
6
docx

Luikede järv retsensioon - lavakujundus ja muusika iseloomustus

· 200 kg PVA liimi · 450 m puuvillast riiet · 200 m² löögikindlat turvaklaasi · 440 m² gobelääntülli · 80 l erinevaid liimivärve · 5 kg kullapulbrit Muusika iseloomustamine Minu arvates ei leidu ühtegi inimest kes ei tunneks ära ja ei teaks Pjotr Tsaikovski muusikat. Eriti tuntav on väikeste luikede tants. Seda muusikat kuuldes kipuvad nii täiskasvanud kui lapsed kohe oma oskusi proovile pannes tantsida, sest Pjotr Tsaikovski ballett ,,Luikede järv" on nii äratuntava sümfooniaga. Mulle meeldis, et Tsaikovski väljendas oma muusikas tonaalsusega nii rõõmu kui kurbust. Etenduse esimeses vaatuses oli muusika kerge, helge. Kandes endas kõike head, õrna ja ilusat, viies meid kaasa unistuste maailma, siis vastavalt etenduse süzeele ja kulgemisele anti tantsijate karakterite abil edasi muusika jõulisus ­ sügavus. Muusika oli seejuures ähvardav ja vali,kurja kuulutavalt sünge. Luues kõleda atmosfääri,

Muusika
thumbnail
4
docx

Ballett "Bajadeer"

„Bajadeer“ Minu üheks hiljutisimaks ja ühtlasi meeldejäävaimaks muusikaliseks elamuseks oli Ludwig Minkuse ballett „Bajadeer“. Etendus toimus 6. aprillil 2014. aastal Rahvusooper Estonias. Esinejateks olid baleriinid ja priimabaleriinid nii Eesti Rahvusballettist, Tallinna Balletikoolist kui ka rahvusvahelistest truppidest. Peategelasi oli neli: Solor – noor sõdalane, kes armastab Nikiat, kuid keda sunnitakse abielluma radža tütre Gamzattiga (Michal Kremar); Nikia – bajadeer ehk templitantsijatar, kes armastab Solorit (Alena Shkatula); Gamzatti –

Ballett
thumbnail
2
docx

Arvustus ballettkontserdist Onegin

Onegini ükskõikne suhtumine Tatjanasse ja neiu kurbus pani mind Tatjanale kaasa tundma. Kurva ja dramaatilise lõpuga duell Onegini ja Lenski vahel tekitas saalis närvipingeid ja lõplik vali püssipauk ehmatas nii mõndagi vaatajat. 19. sajandi eluolu ja inimeste vahelised probleemid sarnanevad väga tänapäevaga, kuigi etenduses oli näha, et vanasti olid inimesed kättemaksuhimulisemad kui praegu. Kõige erksamalt jäi meelde viimases vaatuses toimunud ballistseen, kus Onegin tundis elegantses ja väärikas vürstinnas ära Tatjana, kes oli abiellunud vahepeal vürst Greminiga. Oneginit kehastanud baleriin oskas hästi välja tuua tegelase kahetsuse ja südamevalu kasutades ainult kehakeelt. Balletis ei kasutatud ühtegi korda vokaali ega laulmist, kuid sellegipoolest oli loo sõnumist aru saada. Orkester oskas pille mängida puhtalt, kuigi korra oli aru saada harfimängija ehmatanud näoilmest, et tal oli üks noot segamini läinud, kuid sellegipoolest oli

Muusika ajalugu
thumbnail
8
docx

Ballett

näol. Balletis antakse teose sisu edasi tantsu ja pantomiimiga. Selle aluseks olev kirjanduslik süzee on tavaliselt muusikaga lahutamatult seoses. Muusika kajastab etenduses toimuvaid sündmusi ning tegelaste tundeid ja areneb vastavalt vajadusele kõigi dramaturgiareeglite järgi. Balletietenduste ja tantsude loomise kunsti nimetatakse koreograafiaks. Ballettmeister aga loob teose sisule ja muusikale vastava liikumise ja tantsud. Ballett koosneb nii soolo-, kahe tantsija pas de deux`st- kui ka väiksemate tantsurühmade-kordeballeti esinemisest. Muidugi esitatakse seal ka karaktertantse. Klassikalises balletis kasutatakse sajandite jooksul väljakujunenud tantsutehnikat, mida iseloomustab rangelt fikseeritud kehahoid ja jalgade väljapoole pööratus, mis on vajalik liigituste suurema ulatuse saavutamiseks. 1 Balleti ajalugu 1.1 Balleti algus

Kultuur
thumbnail
5
doc

Ballett

1 Ballett Pr. ballet, it. Balletto. Ballett on sünteeskunsti zanr. Komponentideks ­ koreograafia, dramaturgia, muusika, kujatav kunst (dekoratsioonid, kostüümid). Nendest juhtival positsioonil kahtlemata koreograafia ehk tantsukunst. Balleti sisukorda näitab stsenaarium, mis tutvustab sündmusi, määrab ideesid, konflikte ja karaktereid. Stsenaarium on tulevase lavateose eskiis-tekst. Selle autoriks võib olla balleti dramaturg (kirjanik), balleti lavastaja (ballettmeister), helilooja, maalikunstnik,

Muusika
thumbnail
5
doc

Ballett

1 Ballett Pr. ballet, it. Balletto. Ballett on sünteeskunsti zanr. Komponentideks ­ koreograafia, dramaturgia, muusika, kujatav kunst (dekoratsioonid, kostüümid). Nendest juhtival positsioonil kahtlemata koreograafia ehk tantsukunst. Balleti sisukorda näitab stsenaarium, mis tutvustab sündmusi, määrab ideesid, konflikte ja karaktereid. Stsenaarium on tulevase lavateose eskiis-tekst. Selle autoriks võib olla balleti dramaturg (kirjanik), balleti lavastaja (ballettmeister), helilooja, maalikunstnik,

Muusikaõpetus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun