Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Nietzsche ja Cioran (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas Cioran kirjeldab inimest?
  • Mida arvab Cioran inimese elust?
  • Millega ta seda õigustab?
  • Miks Cioran võitleb elu vastu?
  • Mida tähendab "kõigi väärtuste ümbervääristamine"?
  • Kes on Nietzsche järgi "immoralist"?
  • Mida halba näeb Nietzsche kristlikus moraalis?
  • Kuidas iseloomustab Nietzsche "dekadentlikku inimest"?
  • Kuidas Nietzsche seostab oma filosoofiaga oma füsioloogilist seisundit?
  • Millised on tema "hügieeni" põhimõtted?

Lõik failist


Küsimused Cioran'i Lagunemise lühikursuse kohta:
1. Kuidas Cioran kirjeldab inimest?
Tuhandekordistades alistumisvõimalusi, öeldes lahti vabadusest, tappes endas muretu vagabundi, on inimene täiustanud ma orjust, andnud end jäägitult viirastuste teenistusse. Isegi põlgust ja vastuhakku harrastab ta vaid selleks, et need tema üle valitseksid: ta on oma hoiakute, liigutuste, tujude ori. Inimene on narr, kelle hämmastavad trikid on otsakorral ja ta püüab meeleheitlikult muljet avaldada tehes idiootseid grimasse, tõmmeldes. Cioran usub, et inimene, töö inimene, on rumal, ta ei oska mõelda. Inimene aga kellele on antud anne on tark, sest ta kasutab oma annet , mitte ei ole lihtne tööd rabav lootusega ori. Cioran arvab , et inimene on sisimas tegelikult kurjategija, kuid kuna kurjategijaid ja kurjust põlatakse, siis ta otsustab idioodi ükskõiksuse ja ingli apaatia kasuks ning tapab enda, et ta võiks olla hea. Et ta võiks elada, et teda ei põlataks.
Cioran leiab ka, et keegi kes võib millestki vaimustuda on naiivne ning pime.
2. Mida arvab Cioran inimese elust?
Cioran arvab, et inimene on ori. Ta on universumi tööriist, kes on siia saadetud ja omab mingisugust kindlat elukutset, mida mõned inimesed ei suuda mõista või näha.
3. Peatükis "Minu kangelased" ülistab Cioran enesetappu . Millega ta seda õigustab?
Cioran arvas, et kui ta on teada saanud elu mõtte(rahuldatud kirg), ei ole mitte mingisugust mõtet enam edasi eksisteerida. Ta seletab kõik vaid ühe lausega: ’’Mõnel teisel hetkel küsisin endalt, milleks üldse pikendada oma siinviibimist, kui oled kõigest aru saanud ja selle teadmise tiivul tõstnud oma uhkuse taevatroonile?’’
Ta leiab ka, et surm on ainuõige tõde, lunastus , tarkus ning ainuke mis on elus KINDEL.
4. Miks Cioran võitleb elu vastu?
Elu, vajadused ning keskkond. Need mõjutavad meid ja me ei mõista tõde seni kuni me oleme elus. Surm aga, väidetavalt Ciorani järgi, vabastab meie keha nuhtlusest. Näiteks surmahirmuga inimene mõtleb ning tegutseb märkimisväärselt selgemini kui seda teeb ükskõikne inimene. Ja need, kes ei suuda end tappa kadestavad neid, kes naudivad elamist, kuna nemad ei suuda ei üht ega teist.
Viletsus seega aitab vaimu virgena hoida.

Küsimused Nietzsche Ecce homo kohta:
1. Mida tähendab “kõigi väärtuste ümbervääristamine”?

Nietzche arvab, et siiani on kõik inimesed pidanud õigeks seda, mis tegelikult on vale.

2. Millisena kirjeldab Nietzsche enda rolli “kõigi väärtuste ümbervääristamises” ja “katte eemaldamises” kristlikult moraalilt?

Nietzsche on see, kes selle teostab. Ta on tõe kuulutaja kes teeb pimedad jälle nägijaks ning suunab nad tõeliste asjade juurde. Nietzsche’st algab õige ja uus. Tema on see, kes seda haistis, kes seda tajus, kes on rõõmusõnumi tooja.
Ta arvab, et kristlus on kuritegu elu kallal. Ta ka ei kõnele ega hakka kunagi õpetama massidele, ta ei soovi mitte nn. USKLIKKE, Nietzsche ei soovi, et teda pühaks kuulutatakse.

3. Kes on Nietzsche järgi “immoralist”?

Nimelt hõlmab Nietzsche sõna immoralist enesesse kahte eitust. Õigepealt eitab ta seda inimtüüpi keda on teistest kõrgemaks peetud – häid, heasoovlike, heatahtlikke inimesi. Teisalt eitab ta moraali mis kehtib ja võimutseb moraali iseeneses.

4. Mida halba näeb Nietzsche kristlikus moraalis?

Nietzsche usub, et Kristlus on inimkonna laostanud, et kristlus on muutunud inimesed nõrgaks ja loomuvaeseks. Usk olevat valetanud ja valesid väärtusi austama pannud .

5. Kuidas iseloomustab Nietzsche “dekadentlikku inimest”?

Dekadentlik inimene valib alati ennast kahjustavad vahendid, dekadendile on kaastune kui voorus. Dekadentlik inimene on Nietzsche vastand .

6. Kuidas Nietzsche seostab oma filosoofiaga oma füsioloogilist seisundit ?

Näiteks see haiglusaeg, mille Nietzsche läbi elas, andis talle tahte avastata oma uuesti oma elu, sealhulgas ka iseenda, ta maitses kõiki häid ja isegi tühiseid asju nõnda nagu teised neid maitsta ei osanud.

7. Nietzsche vastandab kristlikule moraalile oma moraali, mida ta kutsub “füsioloogiaks” ja “hügieeniks” (lk. 24-5). Millised on tema “hügieeni” põhimõtted?

Mitte vaenutsemisega ei tule vaenule lõpp, vaid ainult sõprusega lõpetab vaenu ning kindlasti on tuimus tugeva inimese tunnus. Sest asju sisse, hinge võttes kurnab see sind.
Ning viha pidades, vihane olles, mis on kasvanud nõrkusest, on kahjulik hoopis nõrgale(vihkajale).
Nietzsche ja Cioran #1 Nietzsche ja Cioran #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-02-10 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 66 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor ingrid Õppematerjali autor
Nietzsche ja Cioran

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
4
docx

Sissejuhatus filosoofiasse

Inimesed vajavad karmis maailma slohutust ja seda on võimalik saada projitseerimise kaudu fantastilisele olendile. Karl Marx (Saksa Ideoloogia)- ,,Usk on oopium rahvale"- kristlik jumalakujutis on väljamõeldis aga lisab mõõtme, et see pole välja mõeldud lohutamiseks vaid ideoloogiliseks konstruktsiooniks, mille abil hoiavad valitsevad klassid valitsetavaid klasse kontrolli all. F. Nietzsche (1882- Rõõmus teadus)- Jumal on surnud, see on sõnum millega tänapäeva inimene elama peab. Sellest lähtudes jälle oma mõte leida. Freud (1927- Ühe illusiooni tulevik)- kristlus määratletud sarnaselt Nietzschele- kristlik religioon pole midagi muus kui neuroos- kollektiivne vaimuhaigus millest tuleks ravida. Kristlik positsioon I- jumal on olemas, on alati leitud et jumala olemasolu pole raske tõestada: · Ontoloogiline tõestus Anselm Cantenbury'st: 1

Sissejuhatus filosoofiasse
thumbnail
4
rtf

Sissejuhatus filosoofiasse.Vastused Camus,Pascal,Cioran,Nietz sch

Aquino Thomas, ratsionaalsest seisukohast leiab et on 2 liiki tõdesid, loomupärased ja ilmutuslikud tõed, on teatud tõed, milleni ratsionaalsusega aga ei jõua, seal vajame ilmutust, kas vahendatuna või otseselt. Mõõduka seisukoha järgi, Hume ja W. Jamesi kohaselt usku mõistusega võtta ei saa - tuleb panustada usule. Irratsionaalsest seisukohast, Augustinus, Kierkegaard, usutakse sellepärast, et ei mõisteta, usutõdede küsimuses mingit tõestus olla ei saagi. 1. Kuidas Cioran kirjeldab inimest? Inimese tahe kõikuv, jälgi jätmata kulgetakse lõpplahenduse poole. 2. Mida arvab Cioran inimese elust? Elu seotud pettumusega. Elu on võimalik vaid siis, kui unustame elu. Vajalik on lohutuse leidmine oma mandumisele. 3. Peatükis "Minu kangelased" ülistab Cioran enesetappu. Millega ta seda õigustab? Väljaspool enesetappu pole lunastust. 4. Miks Cioran võitleb elu vastu? Kõigevägevama külvatud hinge hirm homse ees, religioon selle üks avaldumisvorme

Filosoofia
thumbnail
18
docx

Sissejuhatus filosoofiasse tekstid 2015

Inimese teadmine ja arusaamine selles, et ta on armetu, näitab tegelikult inimese suurust. 5. Pascal kutsub inimest "mõtlevaks pillirooks". Mida see tähendab? "Mõtlev pilliroog" tähendab Pascali järgi seda, et looduses ja universumi kõrval on inimene nõrk nagu pilliroog ­ teda on kerge hävitada. Ent inimene on universumist siiski üle seetõttu, et inimene teab, et ta sureb ja suudab selle üle mõelda. Aga universum seda ei tea, temal ei ole sellest aimugi. 1. Kuidas Cioran kirjeldab inimest? Cioran kirjeldab iniemst väga neagtiivsel toonil. Tema sõnul on inimene oma hoiakute, liigutuste ning tujude ori. Samuti kirjeldab Cioran inimest kui isekat olevust, kes on enda meelte ning ihade tallaalune. Ciorani sõnul on enamus inimesi osa nö hallist massist, kes kõik mõtlevad ja käituvad kollektiivselt ning ühtemoodi. Cioran võrdleb inimest ka klouniga, kelle trikid on otsakorral ning kes püüüab veel millegi tühisega muljet avaldada.

Sissejuhatus filosoofiasse
thumbnail
10
doc

Sissejuhatus filosoofiasse

Absurditunde alguseks on lihtne "rahutus" . Rohkem kui miski muu ammutab absurdimaailm oma ülevuse just madalast sünnipärast . Veel üheks põhjuseks on tülpimus, mis tähendab juba iseenesest midagi tülgastavat . Siinkohal peab aga tunnistama, et ta on tegelikult hea, sest kõik algab teadvusest ja saab väärtuse vaid selle läbi . Neist piisab absurdi lähtealuste kokkuvõtlikuks ülevaateks . Küsimused Cioran'i Lagunemise lühikursuse kohta: · Kuidas Cioran kirjeldab inimest? Inimesed tahavad tühiste ning mõistetamatute sihtpunktide poole. Igaüks tahab midagi. Inimesed hüsteeritsevad tihti pisiasjade pärast, tekitavad paanika kui mõnd mõttetut asja ei saa. Neil pole süümepiinu, tarkust. Miski ei hoia neid nende rumalalt tegevuselt tagasi. · Mida arvab Cioran inimese elust? Cioran ei suuda ära kiruda reaalset maailma. Kõik tundub talle kas patt või rämps. Teotus on tema arust nii rõõm kui ka kannatamine

Sissejuhatus filosoofiasse
thumbnail
18
doc

Küsimuste vastused

eluks. Camus jaoks on peaaegu koik, mis inimest umbritseb absurd, mis avaldub inimese teadmistes, oigemini selles koiges, mida ta tegelikult ei tea ja ei saagi teada, ning inimese enda kaitumises. Absurditunde pohjuseks on inimlikud ootused, millele ei suuda maailm vastata. Midagi ei ole selge, koik on kaos, inimese ainus selgus ja tapne teadmine kaib ainult absurdimuuride kohta,mis teda umbritsevad. Küsimused Cioran'i Lagunemise lühikursuse kohta: Kuidas Cioran kirjeldab inimest? o Tuhandekordistades alistumisvõimalusi, öeldes lahti vabadusest, tappes endas muretu vagabundi, on inimene täiustanud ma orjust, andnud end jäägitult viirastuste teenistusse. Isegi põlgust ja vastuhakku harrastab ta vaid selleks, et need tema üle valitseksid: ta on oma hoiakute, liigutuste, tujude ori. o Ta on kloun, kelle trikid on otsakorral ja kes püüab veel muljet avaldada

Sissejuhatus filosoofiasse
thumbnail
13
docx

Sissejuhatus filosoofiasse

Kas jumala olemasolu on võimalik tõestada? Klassikalises filosoofias selles ka ei kahelda, sest kui jumalat polekski olemas, siis olematu asja olematust ei saaks ju tõestada. Ateistlik positsioon: 1) Feuerbach -jumala mõiste tuleneb inimese sõltuvustundest, inimesed vajavad karmis maailmas lohutust ja projetseerivad mingile olendile teatud omadused. 2) Marx - usk on oopium rahvale, jumal on ideoloogiline konstruktsioon, mille abil valitsevad klassid hoiavad valitsetavaid kontrolli all. 3) Nietzsche -jumal on surnud. 4) Freud-religioon on neuroos ehk kollektiivne vaimuhaigus. Kristlik positsioon:1)Ontoloogiline-jumala olemus ongi olla, idee täiuslikust olendist, täiuslikkuse juurde kuulub ka olemine. 2)Kausaalne-otsitakse asjade olemise põhjustajat 3)Kineetiline-otsitakse asjade liikumapanejat 4)Kosmoloogiline-otsitakse korrapärase maailma tekitajat 5)Teleoloogiline-vahendite vastavus eesmärgile 6)Eelhäälestuslik-et

Sissejuhatus filosoofiasse
thumbnail
42
docx

Sissejuhatus filosoofiasse kõik kodused tööd

* Ratsionaalne seisukoht – A. Thomase järgi on olemas loomulikud ja ilmutuslikud tõed ja nendeni jõudmine saab toimuda ainult enda mõtlemise tulemina. * Irratsionaalne seisukoht – usutakse seda, mida tegelikult ei mõisteta. * Mõõdukas seisukoht – usutakse vaid seda, milles ollakse kindlad. 2. tekst Küsimused Cioran'i Lagunemise lühikursuse kohta: 1. Kuidas Cioran kirjeldab inimest? 2. Mida arvab Cioran inimese elust? 3. Peatükis "Minu kangelased" ülistab Cioran enesetappu. Millega ta seda õigustab? 4. Miks Cioran võitleb elu vastu? Küsimused Nietzsche Ecce homo kohta: 1. Mida tähendab “kõigi väärtuste ümbervääristamine”? 2. Millisena kirjeldab Nietzsche enda rolli “kõigi väärtuste ümbervääristamises” ja “katte eemaldamises” kristlikult moraalilt? 3. Kes on Nietzsche järgi “immoralist”? 4

Sissejuhatus filosoofiasse
thumbnail
28
docx

Filosoofia konspekt

saada. Näiteks pole võimalik kindlalt teada saada kas inimene on sinu sõber või kas armastus on kahepoolne. Sama moodi pole ka jumala kohta võimalik täielikult teada saada kas ta on olemas. Tuleb lihtsalt võtta risk ja uskuda.Augustinuse ja Kierkegaardi arvates me usume jumalat kuna kogu jumala olemus on absurd. Kuna meil pole mitte kuidagi võimalik teada saada mis või kes jumal tegelikult on. Cioran tekstid 1.Kuidas cioran kirjeldab inimest Cioran kirjeldab inimest kui karjas kõndivat orja, kes lepib saatuse löökidega ja maailma pakutava narrusega. Tema arvates on inimlik headus vastuolus elu endaga. Kõik inimlikud tunded nagu armastus, kurbus, rõõm jne jagab ta eksitavateks või haisvateks tunneteks. Tema arvates vaid pahedega inimesed on elamist väärivad isendid. 2.Mida arvab Cioran inimese elust. Inimese elu on elamist väärt vaid siis kui see on täis pahesi ja tundeid. Kõikide nende elu kes

Kategoriseerimata




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun