Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto

Mõisted muusikas (0)

1 Hindamata
Punktid
Mõisted muusikas #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-05-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor driinuh Õppematerjali autor

Märksõnad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
6
docx

Romantism muusikas

Soololaul ehk kammerlaul – Franz Schubert – schubertiaadid – koosviibimised muusika, kirjandusega. Lähtus enamasti klassikalistest vormidest. Lõi 9 sümfooniat, kuulsaim 'Lõpetamata sümfoonia' (I romantiline sümfoonia), laule, klaverisaateid (keerukad partiid), laulutsükleid 'Ilus möldrineiu', kammermuusikat. Instrumentaalsed väikevormid Eeldused: Kõrge haritus kodanluseklassis, kodus musitseerimine, fortepiano arendamine, klaver kui sooloinstrument, salongimuusika, virtuoosikultuse teke Uuendused: muusikasse ilmub uus poeetiline ja emotsionaalne tasand, pikenesid

Muusikaajalugu
thumbnail
12
doc

Eesti muusika

Eesti muusika Aleksander Thomson (1845-1917).......................................................................................... 3 Mart Saar (1882-1963)............................................................................................................ 4 Cyrillus Kreek (1889-1962)...................................................................................................... 4 Heino Eller (1887-1970).......................................................................................

Muusika
thumbnail
12
doc

Eesti muusika

Kontsert tõi orkestrisse ka uusi pillimehi, püsikoosseisuks kujunes 35 mängijat. Läte asutas orkestri juurde ka mees- ja naiskoori. Tema soov oli eesti kontserdipublikut muusikaliselt harida. Selleks valmistas ta ette mitmekülgseid kavu, mis sisaldasid niisümfooniaid, instrumentaalkontserte, oratooriume, katkendeid ooperitest ja ballettidest, aga ka koori- ja soololaule ning instrumentaalset kammermuusikat. Juba teisel kontserdil kõlas ka eesti heliloojate muusika: Läte enda avamäng "Kalevala" ja Kappeli kantaat"Päikesele". 1904. aastal tuli Tartusse Rudolf Tobias, kellest sai Lätele abiline suurteoste ettekannete ettevalmistamisel (näiteks Händeli oratoorium"Juudas Makabeus"). Esimese eestlasest professionaalse muusikakriitikuna tegi Läte Tartus kaastööd ajalehele "Postimees". Lisaks sellele töötas ta klaveriõpetajana ning esines klaveri- ja orelisolistina . 9.Rudolf Tobias (29.05.1873 Käina - 29.10.1918 Berliin) . Esimene

Muusikaajalugu
thumbnail
4
doc

Eesti muusika

õppejõu professoriks. · R. Tobiase esinemised pianistina ja organistina ning improviseerimisoskus innustasid palju noori muusikamehi edasi õppima. Rudolf Tobiasel on suur · Berliinis kirjutas Kalevipoja teksti põhjal üksikuid muusikalisi episode, nagu tähtsus eesti professionaalse muusika rajajana - temalt pärinevad paljude zanride melodraama "Kalevipoeg põrgu väravas" ja ballaadi "Sest ilmaneitsist ilusast" esikteosed eesti muusikas. · 1915 mobiliseeriti sõjaväkke, kuid 1916 pöördus tervislikel põhjustel berliini · R. Tobiase oli esimene rahvusvahelisse klassi kuuluv eesti helilooja ja interpreet

Muusika
thumbnail
3
doc

Vene muusika

Tema loomingusse kuulusid peamiselt laulud, mille meloodiad jäljendavad inimese kõneviisi. 6. Kes, kus, millal asutas vene esimese muusikaülikooli? Selle nimi. Kuidas antud õppeasutus on mõjutanud eesti muusikat? Esimese Vene muusikaülikooli asutas Anton Rubinstein 1862. aastal, mille nimeks on Peterburi Konservatoorium. 7. Kes kuulusid Võimsasse Rühma? Nimeta nende loomingupõhimõtteid (3) * Mili Balakirev * Cesar Cui * Nikolai Rimski Rühma ideoloogiks oli kunsti- ja muusika kriitiks Vladimir Stassov, kelle kodus toimusid ka kogunemised. Nad kõik olid iseõppijad ja pidasid end Glinka järeltulijateks. Huvitusid kaasaegsest elust. Tähtsal kohal oli programmiline muusika- publik pidi helilooja taotlusi mõistma. 8. Nimeta Võimsasse rühma kuulunud heliloojate teoseid. Mili Balakirev kirjutas sümfoonilise poeemi ''Tamara'' Nikolai Rimski kirjutas sümfoonilise süidi "Antar" Modest Mussorski kirjutas ooperi "Boriss Godunov" 9

Muusikaajalugu
thumbnail
1
doc

Mõisted

A capella ­ ilma saateta Dissonants ­ mitte heakõlaline kooskõla Konsonants ­ heakõlaline kooskõla Dodekafoonia ­ 12 helil põhinev heliseeria Homofoonia ­ 1 juhtiv hääl, teised aatehääled Instrumentaalmuusika ­ muusikainstrumentidele kirjutatud muusika Interpreet ­ muusikateose esindaja Klaster ­ kobarkooskõla Aaria ­ soololaul (ooperis) Kromaatiline helirida ­ helirida, mis kõlab pooltoonides Libreto ­ muusikalise lavateose täielik sõnaline tekst Oopus ­ helilooja teos(t)e järjekorra nr Partituur ­ dirigendi noot, kus on kõikide pillide partiide kohastikune üleskirjutis Polüfoonia ­ mitmehäälsus, kõik hääled iseseisvad, võrdse tähtsusega Sakraalmuusika ­ kirikumuusika

Muusika
thumbnail
1
doc

Mõisted

pillide rühm Gregoriuse laul ­ liturgiline ühehäälne laul katoliku kirikus, nimetus tuleb paavst Gregorius I järgi, kes kogus ja süstematiseeris neid viise Kantaat ­ vokaal-instrumentaal suurvorm koorile, orkestrile, solistidele. Koosneb mitmest eraldi osast. Eriti populaarne oli J. S. Bachi ja Händeli ajal Kontsert ­ instrumentaalmuusikavorm, kolmeosaline, kujunes välja klassitsismi ajal Missa ­ vaimuliku muusika vokaal-instrumentaalvorm, tekkis 16. sajandil. Eriliigiks on reekviem (leinamissa) Missa solemnis ­ pidulik missa Ooper ­ tekkis itaalias 16-17 sajandi vahetusel ja on muusikaline lavateos, kus kogu libretot lauldakse Oratoorium ­ vokaal-instrumentaalteos koorile, solistile ja orkestrile Passion ­ oratooriumi lähedane vokaal-instrumentaal teos solistile, koorile ja orkestrile, sisuks Kristuse kannatused

Muusika
thumbnail
1
doc

Mõisted

dünaamika ­ helitugevuse muutumine falsett ­ eriliselt kõrge laulmisviis forte ­ valjusti gigue ­ barrokksüidi kiireim osa Gregoriuse laul ­ roomakatoliku kiriku ühehäälne liturgiline laul harmoonia ­ kooskõla heterofoonia ­ erinevate variantide kooskõla homofoonia ­ mitmehäälsus humanism ­ inimlikkust rõhutav maailmavaade hümn ­ ülistuslaul ikoon ­ pühapilt improvisatsioon ­ muusikapala loomine inspiratsiooni teel instrumentaalmuusika ­ pillidel esitamiseks loodud muusika intermeedium ­ meelelahutuslik vahemäng intervall ­ kahe helikõrguse suhe kaanon ­ mitmehäälsuse vorm kammermuusika ­ ühele esitajale loodud muusika kantaat ­ mitmeosaline piduliku iseloomuga teos kantor ­ kirikumuusik kastraatlaulja ­ meeslaulja, kes on enne murdeiga kastreeritud klassitsism ­ kunstivool 17.-18. saj Euroopas kontratenor ­ falsetiga laulev kõrge meeshääl kontsert ­ mitmeosaline sonaaditeos orkestrile koraal ­ kirikulaul kultus ­ jumalaaustamine

Muusika



Lisainfo

Mõisted

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun