Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kool – ühiskonna alustala. (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

 
 
Kool – ühiskonna alustala. 
 
Inimese ja tsivilisatsiooni areng on toimunud läbi inimese õppimisvõime. Iga järgnev 
põlvkond on õppinud oma teadmised eelnevalt, ning sellele siis  omalt poolt juurde lisanud, 
arendades niiviisi kogu inimkonna teadmiste kogumit edasi. Kunagi olid teadmiste 
põhilisteks edasi kandjateks religiooni juhid, või meistrid, kes andsid oma saladusi edasi 
õppipoissidele. Tänapäeval on teadmiste edasi andmise kohustus aga koolidel. Kuna 
teadmiste roll  on ühiskonna seisukohalt väga oluline, siis on tänapäeval arenenud riikides 
teatava haridustaseme omandamine kõigile kohustuslik Koolidel on seega väga tähtis roll 
ühiskonna arendamisel ja selle jätkusuutlikuse säilitamisel. 
 
Kooli üheks kõige ilmsemaks eesmärgiks on teadmiste edasi andmine. Kõik inimesed 
peavad omandama teadmisi, et nad suudaksid ühiskonnas toime tulla. Kooli eesmärgiks on 
anda inimestele piisavad teadmised, et ta saaks edasises elus hakkama. Inimene peab 
omandama vajalikud teadmised, kas töötamiseks või edasi õppimiseks ülikoolis. 
Omandades koolist antavad teadmised on inimene rohkem võimeline otsustama, mida ta 
tahab tulevikus teha, või õppida. Arengu seisukohalt on teadmiste omandamine koolis väga 
oluline, sest juba avastatud teadmiste ja tehnoloogiate põhjal on võimalik omandada uusi 
teadmisi, ning välja töötada uusi tehnoloogiaid . Kõik praegu olemas olevad teadmised pole 
ju hetkega tulnud, vaid on põlvkonnalt järgmisele edasi antud, ning iga põlvkonna poolt 
juurde lisatud teadmised ongi suutnud inimkonna tänapäevase arengutaseme juurde tuua, 
ning suudab ka arengut veel kaugemale edasi viia. 
 
Kuna lapsed veedavad suure osa päevast koolis, ning vanemad tööl, siis pole vanematel 
võimalik kogu aeg oma laste kasvatamisega tegeleda. Koolil on seega ka kasvatuslik roll. 
Koolis on alati omad reeglid, mida õpilased peavad õppima järgima.  Tundidel  on kindlad 
algus ja lõpuajad, vahetunnis peab korralikult käituma, mitte jooksma ja karjuma . See 
õpetab inimesi reeglitest ja seadustest läbi harjumuse kinni pidama . Lisaks õpetatakse koolis 
ka ühiskonnas kehtivaid seadusi ja norme, nii, et õpilased teavad, kuidas peab käituma olles 
väljaspool kooli. Reeglitest ei õpita aga kinni pidama ainult karistuse kartuses . Õpilastele 
tehakse selgeks, miks need reeglid vajalikud on. Nii õpivad õpilased reeglit järgima reegli 
enese, mitte karistuse pärast. 
 
Väga tähtis on ka see, et koolis õpitakse selgeks moraali ja eetika normid. Ilma neist 
normidest kinni pidamata ei oleks inimene teiste poolt ühiskonda vastu võetav. Koolis 
õpetatakse vanemaid inimesi austama. Inimene õpib seal selgeks hea ja halva mõisted. 
Omandatakse oskus käituda õiglaselt ja ausalt . Kindlasti karistatakse lapsi, kes teisi 
kiusavad, nii et seda enam ei juhtuks ja kõik saaksid koos ühiselt hästi läbi. Ühiskonnal on 
vaja, et selle liikmete vahel oleks võimalikult vähe vastuolusid. See on võimalik ainult siis 
kui kõik inimsed elavad teatud raamides. Selleks ongi vaja, et kõigil oleks ühesugune 
moraali tunnetus. Kooli eesmärk ongi selline moraali ja eetika tunnestus lastes välja 
kujundada, seni kuni nad on veel mõjutustele vastuvõtlikud. Kool peab kujundama inimeste 
mõttemaailma, nii, et nad oleksid ühiskonnale vastuvõetavad liikmed. Kui inimesed 
mõtleksid liiga erinevalt, siis oleks ühsikonnas liiga palju konflikte, millele ei leitaks 
lahendust , ning mis kulutaksid ühiskonna ressursse. Ühiskonna liikmetel poleks hea koos 
elada, ning aren oleks aeglasem
 
Kuna inimesed on väga sotsiaalsed on oluline ka selle sotsiaalsuse arendamine koolis. Kool 
saab sellega küllaltki hästi hakkama, sest inimesed leiavad paljud oma sõbrad just koolist. 
Koolis õpitakse olema üksteise, aga eriti vanemate inimeste, vastu viisakas olema.  Viisakus  
aitab kindlasti üksteisega lihtsamalt suhelda, ning on seega väga oluline oskus. Kool 
avardab inimeste suhtlus ringkonda. Kui lapsed enne kooli minekut suhtlevad ainult oma 
sugulaste ja mõndade tuttavatega, sõpradega, siis kooli minnes leitakse oma klassist kohe 
palju uusi sõpru. Lisaks eakaaslastega suhtlemisele peab laps õppima suhtlema ka 
õpetajatega. Tõsisem sotsiaalne areng algab just koolis, sest siis on vaja üha rohkem ja 
rohkem teiste inimestega suhelda. Inimeste jaoks on sõbrad väga olulised, ning just koolist 
leitakse mitmed oma parimatest sõpradest, kellega suheldakse kogu elu. 
 
Koolil on ka väga oluline roll inimestele koostöö õpetamisel. Õpilased õpivad nii üksteiselt 
kui ka õpetajatelt abi otsima , et oma töödega hakkama saada. Koolis tehakse ka palju 
rühmatöid, mis on väga head inimeste vahelise koostöö arendamiseks . Rühmatööde käigus 
õpitakse ülesandeid üksteise vahel jagama , ning üksteise arvamusi arvestama. See kõik on 
inimestele tulevases elus väga kasulik, kui juba koolis on õpitud ühiselt probleemidele 
lahendusi otsima. Ühiskonna või riigi seisukohalt on väga oluline, et inimesed õpiksid 
inimressursse maksimaalselt kasutama. On väga oluline, et osataks jagada ülesandeid 
inimeste vahel vastavalt nende tugevaimatele külgedele. Samuti hakkavad rühmatööde 
käigus välja kujunema isikud, kes on võimelised teiste inimeste tööd väga edukalt 
kordineerima, ning on seega head juhid. 
 
Ühiskonna seisukohalt on väga oluline, et inimene õpiks koolis ka tööd tegema. Inimene 
peab mingit tööd tegema, et ta oleks ühiskonnale kasulik. Kui ta tööd ei tee, siis ta on 
ühiskonnale hoopius koormaks, keegi keda teised inimesed peavad oma tööga ülal pidama. 
Põhikoolis omandab inimene piisava hariduse, et otsustada, mida ta edasi hakab tegema. Ta 
võib minna kutsekooli, et omandada, haridus mingisuguse praktilise töö tegemiseks, või 
edasi õppida, ning hakata tegelema teaduse ja arendustööga. Mõlemad variandid on 
ühiskonnale väga kasulikud. Üks aitab praegu vajalikke töid ära teha, teine loob aga rendusi, 
et tulevikus oleks lihtsam tööd teha. 
 
Seega on kooli eesmärgiks anda inimesele piisavalt tedmisi, ning teda mitmekülgselt 
arendada, et ta avastaks oma tugevad küljed. Omandatud oskuseid peab ta seejärel ka 
rakendama , et neist oleks ühiskonnale kasu. Niisiis suunab kool inimest ka töötama, et ta 
omandatud teadmisi ka rakendaks. Lisaks sisendatakse inimesele seadusekuulekust, ning 
reeglitest kinni pidamist, et ta suudaks koos teiste inimestega elada ilma suuremate 
konfliktideta. Samal põhjusel kujundatakse ka inimese mõttemaailma, ning sisendatakse 
moraali ja eetika norme, et inimesel ei tekiks ka soovi kehtivatele seadustele vastu astuda. 
Ühesõnaga on kool ühiskonna vahend inimese endale kasulikuks ja kuulekaks liikmeks 
kujundamisel. 

Kool – ühiskonna alustala #1 Kool – ühiskonna alustala #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-11-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 1 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor yuliana Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
17
doc

VÄÄRTUSKASVATUS

VÄÄRTUSKASVATUS Kas kool peab õpetama lapsi üksnes targaks või ka töökaks, ausaks, heaks, sallivaks hoolivaks? Väärtuskasvatus on protsess, mille käigus kujundatakse sihipäraselt kellegi väärtushoiakuid. Laiemas tähenduses loetakse väärtuskasvatuse alla kõik see, mis mõjutab inimese väärtushinnanguid ja hoiakuid. Väärtuskasvatusest räägitakse enamasti hariduse kontekstis, pidades silmas õpilastes teatud hoiakute ja hinnangute kujunemise toetamist

Kasvatusteadus ja kasvatusfilosoofia
thumbnail
16
doc

ÕPPENÕUSTAMISKESKUS JA/VÕI KOOLIS TÖÖTAV SOTSIAALPEDAGOOG

Iga lapsevanema kohus on anda oma lapsele teada, et ta on kallis ning tema heaolu on lapsevanemale tähtis, iga vanem peaks tunnustama oma laste edusamme ning märkama muret, säilitama tasakaalu keerulistes olukordades ning uskuma, et lapsed suudavad õppida käituma ka keerulistes olukordades. Sest tihti peegeldavad nad just täiskasvanute käitumist ning seda, kuidas on nendega käitutud. Sarnaselt muu Euroopaga on kool Eestis muutumas pelgalt haridusasutusest üha enam sotsiaalasutuseks. Väga suur osa kooliprobleemidest on oma olemuselt või põhjuselt sotsiaalset laadi. Kuigi õpilaste probleemidega tuleks tegeleda kohe nende ilmnemisel, jäävad muutused käitumises tihti märkamata ja reageeritakse alles siis, kui käitumine on muutunud absoluutselt talumatuks. Probleemse käitumise taustaks olevate põhjusteni on õpetajatel sageli keeruline ja vaevarikas jõuda

Pedagoogika
thumbnail
22
docx

SOTISAALPEDAGOOGIKA

ühiskonnaanalüüsiga ja arusaamisega, millises ajas tegevus toimub. Teoreetilisel enesemääratlusel on praktilise sotsiaalpedagoogika töö seisukohast põhimõtteline tähtsus ­ sellest sõltub, milliseks sotsiaalpedagoogiline praktika kujuneb. Sotsiaalpedagoogika püüab mõjutada ühiskonda aktiivselt. Kogu pedagoogika on seotud tulevikuga, otsitakse pedagoogilisi vaatenurki ja pedagoogilisi vahendeid tuleviku kujundamiseks nii indiviidide, erinevate kollektiivide kui ka kogu ühiskonna arengu seisukohalt. Hariduse peamised distsipliinid on pedagoogiline psühholoogia, haridussotsioloogia, haridusfilosoofia. Pedagoogika on teadus inimese kasvatamisest või kasvatamisoskusest, see sõltub ühiskonnast ja kontekstist. Kasvatus annab inimesele võimaluse ja eristab teda loomast. Kasvatuse põhiküsimus on alati indiviidi arengu mõjutamine ­ see, mis on inimese puhul potentsiaalselt võimalik, teostub suuresti kasvatuse kaudu.

Sotsiaalpedagoogika
thumbnail
19
doc

Õpetaja koolis ja ühiskonnas

Õpetaja koolis ja ühiskonnas. Elukestev õpe. Kogu elu jooksul läbitav õpe, mille eesmärgiks on süvendada oma teadmisi ja oskusi ning tõsta kompetentsi taset vastavuses isiklike, kodaniku, ühiskonna ja/või tööturu huvidega. Euroopa Komisjon, 2001 Elukestva õppimise eesmärgid EL-i dokumentides * enesearendamine * aktiivse kodanikkonna kujunemine/kujundamine * sotsiaalse tõrjutuse vähendamine * konkurentsivõime suurendamine ja kohanemine muudatustega tööjõuturul Lissaboni strateegia üldeesmärgid hariduses. 1.tõsta hariduse kvaliteeti(õpetajahariduse parandamine). 2.Lihtsustada õppimisele ligipääsu(kaasata õppimise laiem elanikkond ja muuta õppimine atraktiivsemaks). 3

Õpetaja koolis ja ühiskonnas
thumbnail
15
rtf

Roger Säljö „Õppimine tegelikkuses“

kontekstis. Koos rääkida tähendab koos mõelda. Tekst, kui kommunikatsioonivorm eraldab sõnumi selle väljendajast (Olson, 1994). Tekst peab juhtima lugeja tõlgendust ja tähelepanu viisil, et lugeja püsiks teksti poolt eeldavates tähenduslikes raamides (Iser, 1976). Teksti tähenduse omamine nõuab spetsiifilist kognitiivset sotsialiseerumist, mida pakuvad meie ühiskonnas kool ja formaalharidus. Õpilase oskus käsitada suhteid kirjakeeleliste kujutluste ja välise reaalsuse vahel on otsustava tähtsusega koolis edasijõudmiseks- kas õpilane suudab otsustada, kuidas on kirjalik sõnum seotud välise, mitteligioleva tegelikkusega. Igasugune keelekasutus tähendab, et meid sunnitakse teatud mõttes valima ja üldistama. Tekstid loovad uusi tegelikkuse versioone ning pakuvad inimestele toimimiseks uusi võimalusi

Kasvatusteadus
thumbnail
8
doc

Pedagoogiline eetika. Seminarid.

16.12.2011 II SEMINAR Väärtuskasvatus koolis. Õpetaja kui väärtuskasvataja. 1. Mida tähendab, Et Eesti vajab pööret teadmistekeskselt tuupimiskoolilt väärtustekesksele koolile? Missusgused elemendid Põhikooli ja gümnaasiumi riiklikus õppekavas (RÕK) peaksid sellele pöördele kaasa aitama? Takistused? Arvamus ja põhjendus. Uus RÕK on juba muutnud suunda väärtuskasvatuse suunalisemaks, kui see enne oli. See on ühiskonna vajaduspõhine muutus hariduse vallas. Eesmärgiks on väikse inimese kasvatamine loovaks, mitmekülgseks isiksuseks, kes suudavad ennast täisväärtuslikult teostada erinevates situatsioonides. Rõhk on ka koolikultuuri uuendamisel koostöö suunaliseks õpetaja- õpilase vahel, vanema ja õpetaja vahel ja vanema ja lapse vahel ning ka õpilaste endi vahel. Õpitava seostamine reaalse eluga, kujundav hindamine kannab väärtusi ja aitab seoseid luua

Pedagoogiline eetika
thumbnail
20
doc

ÜHISKONNAS VALITSEVAD STEREOTÜÜBID MÕJUTAMAS NOORTEVAHELISI SEKSUAALSUHTEID

Maarika Tungal NT 31 ÜHISKONNAS VALITSEVAD STEREOTÜÜBID MÕJUTAMAS NOORTEVAHELISI SEKSUAALSUHTEID Kursusetöö Konsultant: Luule Press TALLINN 2012 SISUKORD SISUKORD....................................................................................................................... 2 Noorte seksuaalsuhtlus ja ühiskonna stereotüüpide omavaheline side .............................6 Soo-ja sugupoolesüsteem.......................................................................................... 6 Ühiskonna väärtused ja normid seksuaalelus.............................................................9 Ühiskonna antiseksuaalsed stereotüübid .................................................................12 Mõistetu ja arusaamade üleminek noortele..............................

Kursusetöö
thumbnail
15
docx

Sotsiaalpedagoogika

ümbritsev keskkond, kus seda teadusharu rakendatakse. Samuti on mõiste väga palju seotud ühiskonnaga ja ajastuga. Sotsiaalpedagoogoika erinevad tõlgendused ei välista alati üksteist vaid pigem täiendavad ja laiendavad mõistet. (Hämäläinen 2001). Sotsiaalpedagoogika koosneb kahest sõnast-sotsiaalne ja pedagoogika. Kui pedagoogika on üheselt mõistetav, teadus kasvatamisest, siis sõnal sotsiaalne on palju tähendusi. Näiteks ühiskondlik tähendus, kus räägitakse ühiskonna sotsiaalsetest probleemidest, kollektiivi ja inimest puudutav tähendus või solidaarne ehk hädasolijaid aitav tähendus. (Hämäläinen 2001). Sotsiaalpedagoogika on teooria ja praktika. Selleks, et sotsiaalset probleemi lahendada, peame mõistma selle probleemi tekke põhjuseid. Me ei saa rakendada praktilisi võtteid kui me ei tea eellugu. Ka vastupidi, kui me teame tekke põhjuseid, siis on sotsiaalpedagoogikale väga iseloomulik leida probleemidele praktilisi lahendusi.

Sotsiaalpedagoogika




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun