sajandi teisel poolel ja on seega üks vanemaid maailmas. 20. sajandi alguses võis juba öelda, et kogu või suurem osa rahvast oli omandanud kirjaoskuse. Jaapanis õpib praegu 99% algkooliõpilastest riiklikes koolides ja ka keskkooliõpilastest käib erakoolides ainult 30%. Peaaegu kõigis neis koolides, ülikoolides ja kolledzites tuleb läbi teha sisseastumiseksamid ja igal koolil on omad eksamid. Igal sisseastujal on kohustus sooritada eksam, välja arvatud juhul, kui ta on varem samas koolis madalamas astmes õppinud. Kuna sisseastumiseksamid on väga rasked, siis käivad paljud õpilased aastaid tavalise kooli kõrvalt veel ettevalmistuskoolides. Tihti viivad emad oma lapsi neisse koolidesse juba algkooliajal. Vaheajad on Jaapanis kõvasti lühemad kui Eestis. Seal algab kooliaasta 1. aprillil. Suvel on kõigest mõnenädalane...
( KOOL ) ( NIMI ) PARFÜÜMID Referaat Juhendaja: ( JUHENDAJA NIMI ) TÖÖ TEGEMISE KOHT JA AASTARV SISSEJUHATUS Parfüüm luksuse sümbol ajast aega. Parfüümidel on inimkonna kultuuriajaloos olnud tähtis roll juba muistsetest aegadest saadik ning täpselt sama kaugele ulatub ka seda kallihinnalist luksuskaupa hoidvate parfüümipudelite ajalugu. Parfüümide ajalugu on sama vana kui inimkond. Kaubamajade ja ostukeskuste parfüümiosakonnad on kõikjal ühed külastatavamad kohad kes naistest (ja ka meestest) suudaks meelierutavatest luksuslikest aroomidest eemale hoida? Kuid kas teatakse mida üks parfüüm endas sisaldab ja millest ta koosneb? Mis paneb ühe parfüümi nii meeldivalt lõhnama? Millisel teel on saadud need lõhnaained, kust need pärinevad? Selles referaadis nö kaevun kosmeetika maailma ühe suurima haru- parfümeeria ajalukku ning leian kõigile eelpool mainitud küsimustele vastused...
( KOOL ) NIMI KREEMID Referaat Juhendaja: ( nimi ) Töö tegemise koht ja aastaarv SISSEJUHATUS Kreemid, salvid, geelid on asjad, mida paljud meist kasutavad iga päev. Kosmeetikatööstuses kasutatavaid aineid on tuhandeid. Samuti on kreemide koostises tohutult palju koostiosi. Tarbitavad kosmeetikakogused kasvavad päev-päevalt. Lisandub uusi tooteid ja neis kasutatavaid komponente. Juba praegu on arvud soliidsed: kosmeetikumide valmistamiseks kasutatakse ligi 8000 ainet, maailmas ringleb üle kolme miljoni toote. Milles on nende erinevus, millest need koosnevad? Kas kreemid võivad ka sisaldada ka inimesele kahjulikke aineid? 1 KREEMID 1.1 Kreemid, losjoonid Lihtsad kreemid ning losjoonid on läbipaistmatud tuunjad nahahooldusvahendid, mis sisaldavad õlisid (taimsed rasvõlid, leotisõlid), vett (näiteks destilleeritud vesi või taimetee) ja emulgaatorit. Olemuselt võib k...
20 LISA 2......................................................................................................................... 20 LISA 3......................................................................................................................... 21 SISSEJUHATUS Valisin oma loovtöö teema loodusõpetuse valdkonnast, sest mind on juba väikesest saati huvitanud kõik putukad. Meie koolil ei ole liblikakogu ja kuna liblikate erinevaid liike 2 on üle tuhande, siis otsustasin valida oma loovtöö teemaks liblikakogu valmistamise ja tutvustada õpilastele mõningaid liblikaliike. Hiljem otsustasin lisada tööle juurde ka õppekaardid. Liblikakogu abil oleks õpilastel reaalne võimalus näha, millised on meie Otepää ümbruskonna liblikad...
Milline järgmistest vastusevariantidest on õigeim? a) välisriikides saab loota vaid iseendale; b) Rootsis kaitseb Eesti kodanikku vaid Rootsi riigivõim; c) välisriikides võib abi saada antud riigi ja asjaomaste rahvusvaheliste organisatsioonide poolt, kuid kohustus oma kodanikku kaitsta on ka Eesti riigil; d) kõigis riikides kaitseb võõrriigi kodanikke ainult Rahvusvaheline Punane Rist. (PS §13) 6. Laste hariduse valikul on otsustav sõna: b) vanematel, c) koolil , d) lapsel endal. (PS §37) 7. Informatsiooni vaba levitamise õigust võib piirata: a) valitsuse kritiseerimise ärahoidmiseks, b) ärisaladuse kaitseks, c) avaliku korra kaitseks, d) perekonna ja eraelu kaitseks. (PS §45) 8. Kes on Eesti riigipea? a) rahvas, b) president, c) peaminister, d) Riigikogu esimees. (PS §77) 9. Kelle kaudu teostab rahvas kôrgeimat riigivôimu? a) kodanike kaudu, 16 b) hääleôiguslike kodanike kaudu,...
Kokku oli peres 12 last, kirjanik ise oli neljas laps. 2 last surid imikueas.Isa oli karm ning kirjanik pandi varakult tööle.Esimese alghariduse sai isalt. 8 aastaselt pandi kooli (Sääseküla külakool, Prümli kool, Väike-Maarja kihelkonnakool, H. Treffneri gümnaasium) Teda valdas segadus maailma pärast. Lõpueksamid sooritas Narvas, mis andis keskkooli tunnistuse kuna Treffneri koolil polnud õigust tunnistust väljutada. 1903 hakkas ajakirjanikuks ,,Teataja,, , ,,Vaatlejad,, ja ,,Sõnumid,, toimetustes. Ei läinud kaua kui ilmus Tammsaare esimene teos ,,Postimehes,, nimega ,,Kilgivere Kustas,, 1907 hakkas Tartu Ülikooli õigusteadus osakonnas õppima. Lisaks kuulas loodus-ja psühholoogia loenguid + võõrkeeled. Ülikooli ajal haigestus tuberkuloos. 1912a. läks soovituste pärast Kaukaasiasse Musta mere äärde. Ülikooli ei lõpetanud. Seejärel ravis...
Tere, kallid kuulajad! Täna sooviksin kõneleda kohustusliku koolivormi miinustest. Vanem põlvkond mäletab kindlasti igavat ja ebamugavat vormi, mida päevast päeva kandma kohustati. Õpilaste rõõmuks loobuti koolivormist kiiresti pärast taasiseseisvumist 1990. aastatel, kuid selle taastasid uuesti eliitkoolid eesotsas Audentese erakooliga. Tänaseks on oma kindel vorm enam kui kümnel koolil ning selle populaarsus aina kasvab. Põhiliseks poolt argumendiks koolivormile tuuakse distsiplineeritust ja võrdsust, mis peaks vähendama koolivägivalda. Õpilased kipuvad võrdlema kõike ja kõiki, niisamuti ka riideid. Majanduslikult vähem edukate perede lapsed aga jäävad koolis teiste naerualuseks, sest ei saa endale firmariideid lubada. Paljud arvavad, et koolivorm lahendaks olukorra. Mina sellega aga ei nõustu...
Ta vajab tuge võimalikult palju ja kõigilt kes seda talle võimaldada suudaksid.. Kõige rohkem peab saama ta seda kodust ja see järel koolist. Laps usaldab ja kuulab väiksena oma vanemaid kõige rohkem. Väikese lapse jaoks on kõik elus uus ja teadmisi põhimõtteliselt ei olegi ja selleks tuleb teda suunata mõistlikult. Lapsele tuleb tekitada turvaline keskkond õppimiseks ja oma elutegevuseks. Aga kellel on suurem roll inimese arengus, kas koolil või kodul? Mõlemal on suur tähtsus, kuid koolil on inimese arengus suunav, kodul määrav roll . Kui kodus on raske ja ei arvestata millegagi, siis lapsel on raske kõikjal. Kodu peab süstima enesekindlust ja tahet. Kodust peab algama õppimis tahe ja pere peab respekteerima kooli, muidu võib olla laps ebakindel ja tal on raske hakkama saada. Kui kodu ei pea kooli vajalikuks, siis laps kasvabki teadmisega, et kool ei ole tähtis. Kodu on inimese kõige suuremaks mõjutajaks...
puudumine vahetundidest meelitama romaanitegelased pahandusi tegma. kuid ega poisid sellegipoolest ainult omavahel ei sõbrutsenud. Näiteks peeti koolipidusid koos tütarlaste koolidega. Ma arvan et Wikmani Gümnaasiumis oleks hea õppida ja seal saaks hea hariduse. Kahtlemata oleks suuremad võimalused ka elus läbi löömisel, kuid kool nõudis enda õpilastelt asju, mida nad ei oleks tohtinud nõuda. Lisaks ei ole normaalne kasvada ainult poiste seltsis kuni täiskasvanuks saamiseni. Kuna koolil on piisavalt miinuseid ja plusse, ei võtagi ma kindlalt seisukohta....
aastal ja 1988.aastast oleme Tallinna Tehnikaülikooli baaskooliks. Meie koolis on loodud nii õpilastele kui õpetajatele sobiv ja mugav töökeskkond. Meil on kaks korralikku arvutiklassi, suur lugemissaal ja raamatukogu, renoveeritud aula. Kooli neljandal korrusel asub moodne presentatsioonisaal .Koolis töötavad lisaks pädevatele õpetajatele ka oma ala spetsialistid - psühholoog, logopeed, arvutiinsenerid. Koolil on välja töötatud oma sümboolika ja traditsioonid - kooli lipp ja müts. TTG lipp on sisse õnnistatud Kaarli kirikus 21.detsembril 1995.aastal ja igal aastal tähistame seda päeva oma koolis lipupäevaga. Aga kõigest ei jõua rääkida - tule ja vaata parem ise, sest oma silm on kuningas!