Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi

Hüperaktiivne laps (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis see on ja mis seda põhjustab?

Lõik failist

Hüperaktiivne laps- mis see on ja mis seda põhjustab?
Hüperaktiivsus on üldlevinud nimetus, millega tähistatakse aktiivsus- ja tähelepanuhäiret.
AJALUGU
Esimest korda kirjeldati 1902 .a ( Still )- lapsed vähese tähelepanuvõimega ning väga püsimatud. Kuni 1960ndateni peeti h.akt. peamiselt ajukahjustustega laste probleemiks. Alates 1970 hakati suuremat tähelepanu hüperaktiivsusele panema ka Euroopas, varem ainult Ameerikas.
Kõige tuntum hüperaktiivne nooruk on eesti kirjanduses tuntud Joosep Toots .
PÕHJUSED
  • Närvisüsteemiga seotud
  • Pärilikud põhjused
  • Ãœmbritseva keskkonna mõjutused
    ESINEMINE
    Keskmiselt 3-5% lastest on hüperaktiivsed, mõnede andmete puhul isegi 20%. Eestis tähendaks see 7000-12000 last vanuses 0-15. Poisse on hüperaktiivsete hulgas 2-10korda rohkem kui plikasid.
    PROBLEEMID
  • Spetsiifilised õpiraskused
  • Kõne ja keele areng: võib olla aeglasem , st. et laps ei oska end eakohaselt sõnaliselt väljendada v puudub kõne täiesti. Räägitakse nn `pudikeeles` v väljendab end täiesti arusaamatult. Eakohase normiga võrreldes palju kehvemad tulemused.
  • Psüühilised protsessid
  • Motoorika : liigutused sageli kohmakad, kuid laps ise väga liikuv. Esinevad koordinatsioonihäired. Täpsed liigutused, käeline tegevus ei õnnestu.
  • Uni: unehäired esineb h.akt lastest pooltel- raskused uinuda, pinnapealne uni ja paljukordsed öised ärkamised.
  • Meeleolu ja emotsioonid - meeleolude kiire vaheldumine ning madal enesehinnang . Tihti avaldub sisemine pinge kehaliste kaebustena. Ãœlemäärane kurbus ja ärevus on seotud ümbritsevate inimeste rahulolematusega lapse käitumisega, kuid samas võib esineda ka suurem pärilik soodumus .
  • Suhtlemine : probleemid on iseloomulikud, kuid alati ei tulene need ainult h.akt-sele omastest iseärasustest.

    HÃœPERAKTIIVSUSE AVALDUMINE
    Eakaaslastest
  • Hüperaktiivne laps #1 Hüperaktiivne laps #2 Hüperaktiivne laps #3 Hüperaktiivne laps #4
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-01-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 102 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor xxkatuxx Õppematerjali autor
    Mis see on, mis selle põhjustab?

    Ajalugu, põhjused, esinemine, probleemid, hüperaktiivsuse avaldumine, hüperaktiivne laps läbi erinevate eaperioodide, mõju lapsevanemale ja õpetajatele, ravimid.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    10
    odt

    Referaat Hüperaktiivne laps

    VANA-ANTSLA KUTSEKESKKOOL HÜPERAKTIIVNE LAPS Referaat Vana-Antsla 2011 Sissejuhatus Igas koolis, peaaegu igas klassis on lapsi, kes esmapilgul tunduvad raskesti kasvatatavad. Nad segavad tundi, õpetajat ning kaasõpilasi. Nad ei pea lugu kooli kultuurist ja nende õppeedukus võib olla alla keskmise

    Lapsehoidja
    thumbnail
    15
    doc

    Aktiivsus- ja tähelepanuhäired

    Referaat Juhendaja: Ene Varik Tallinn 2010 SISUKORD Sissejuhatus 2 Aktiivsus- ja tähelepanuhäired 3 Hüpperaktiivsuse põhjused 4 Hüpperaktiivsuse avaldumine 5 Kuidas üliaktiivse lapsega toime tulla? 6- 7 Hüpperaktiivne laps erinevatel eaperioodidel 8- 10 Kuidas ravida hüpperaktiivsust? 11- 12 Kokkuvõte 13 Kasutatud kirjandus 14 2 SISSEJUHATUS Meie referaadi teemaks on aktiivsus- ja tähelepanuhäired. Referaadi teema valisime sellepärast

    Eripedagoogika
    thumbnail
    12
    odt

    Aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH) sümptomitega lapse toetamine kodus, lasteaias ja koolis.

    Väga palju ATH lapsi on, kes on sündinud enneaegselt. ATH vanemate tüüpiliseks tunnuseks on, et keelavad ja käsutavad palju. Poistel diagnoositakse rohkem ATH, kui tüdrukutel. Tüdrukute puhul avaldub ATH rohkem tähelepanu puudulikuse tõttu. ATH lapsel on töömälu kehv ­ ei jää meelde häälikud, ei suuda õppida kogemustest, ei oska planeerida oma aega, samuti ei saa aru järjekorrast, kuidas on nädalapäevad, aastajad, kuud. Üldistamisvõime on kehvasti arenenud nt. ATH laps on rühmas ja õpetaja ütleb talle, et ära togi teist last ja siis kui ATH laps läheb koridori, algab kõik taas uuesti, kuna ta mõtleb, et keeld kehtis ainult rühmas ja see sama keeld ei kehti koridoris..Kui ATH laps mängib ja vanem soovib, et ta hakkaks oma mängu lõpetama, tuleb talle öelda konkreetselt, et hakka mängu lõpetama.ATH lapsel on 90 % koolis raskusi ­ õppimine on raskendatud, motoorika

    Pedagoogika
    thumbnail
    32
    odt

    Referaat, hüperaktiivsus

    ...................................................................................5 4. Uni.................................................................................................................................6 5. Meeleolu ja emotsioonid...............................................................................................6 6. Suhtlemine.....................................................................................................................6 Hüperaktiivne laps kodus.......................................................................................................7 Hüperaktiivne laps lasteaias...................................................................................................9 Hüperaktiivsuse ravimid......................................................................................................10 Kokkuvõte.........................................................................................................................

    Pedagoogika
    thumbnail
    19
    doc

    H�perkineetilised h�ired

    hüplemine, toolilt püstitõusmine jne., olukordades, kus oleks vaja rahulikult istuda; ülemäärane jutukus ja käratsemine või pideva nihelemine ja väänlemine. Need probleemid püsivad tavaliselt kogu kooliaja ja isegi täiskasvanueas, kuigi paljudel indiviididel täheldatakse aja jooksul tähelepanu ja motoorse aktiivsuse olulist paranemist. Hüperkineetiliste häiretega võib kaasneda ka muid psüühika- ja käitumishäireid. Hüperkineetiline laps on sageli: 1) hoolimatu ja impulsiivne, 2) temaga juhtub sageli õnnetusi ning 3) pigem mõtlematuse kui sihiliku vastuhaku tõttu eksib ta kergesti distsipliininõuete vastu. 4) Suhetes täiskasvanutega on selline laps pidurdamatu, puuduliku austusega ja vähese tagasihoidlikkusega, 5) teiste laste hulgas on ta ebapopulaarne või tõrjutud, 4 6) reeglina esineb neil hälbeid ka kognitiivsetes protsessides; sageli kaasnevad lugemis- ja/või

    Psühhiaatria
    thumbnail
    5
    docx

    Aktiivusus ja tähelepanuhäired

    ....................... Aktiivsus ja tähelepanuhäired Iseseisevtöö Juhendaja: ................................... Kooli nimi Tartu 2011 PROBLEEMSITUATSIOON 11-aastane poiss saabus lastepsühhiaatriosakonda. Laps on veendumise, et keegi teda ei salli, Nii näiteks olevat koolis õpetajatega läbisaamine halb ja klassikaaslased narrivad teda. Poiss leiab, et ta ongi teistest halvem ja seetõttu põlastusväärne laps. Osakonnas viibimisejooksul on täheldatav poisi püsimatus mitmesugustes mängudes ja tegevustes, eriti keskendumist ja paigalpüsimist nõudvates lauamängudes. Poisile meeldivad väga liikumist ja jooksmist eeldavad mängud

    Õendus
    thumbnail
    44
    rtf

    AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE

    nõuandeid ning õpetusi püsimatute laste aitamiseks. Keskendumisraskused on eelkõige takistuseks õppimisel ja uute teadmiste teada saamisel, mis on omakorda kogu hariduse omandamise alus. Ma usun, et oleksin olnud väga tänulik, kui keegi oleks juhtinud minu tähelepanu sellele varem, näiteks poisi lasteaias kasvataja või algklasside õpetaja. Noored vanemad lihtsalt ei oska ise selle peale tulla. Näiliselt on ju laps terve ja tugev. Põhikoolis muutub õppimine tõsisemaks ja läbi tuleb töötada palju teksti, mille sisu tuleb analüüsida ja teha järeldusi – see kõik vajab keskendumisoskust. Samas kipub süvenema probleem, kui õpilane jääb korra silma ja üliaktiivsetel lastel lihtsalt juhtub rohkem, kui teistel. On lihtne sattuda klassi „mustaks lambaks“, paljude õpetajate poolt. Klassid on suured ja õpetajal ongi väga keeruline süveneda kõikidesse õpilastesse eraldi.

    Aktiviseerivad tegevused
    thumbnail
    44
    odt

    Psühhopatoloogia kordamisküsimused

    Kordamisküsimused eksamiks (2013) Psüühikahäirete tekkepõhjused Psühhiaatria on arstiteaduse eriala, mis käsitleb psüühikahäirete levikut, etiopatogeneesi, kliinilisi avaldumisvorme, diagnostikat, ravi/rehabilitatsiooni ja ennetamist. Kliiniline psühholoogia on rakenduspsühholoogia valdkondi, mis käsitleb tervise, haiguse, ravi ja raviprotsessis osalejatega seotud psühholoogilisi probleeme. Tekkepõhjused: Bioloogilised ­ psüühikahäired väljendavad haiguslikke muutusi ajutegevuses tingituna arenguhäiretest (nt Alzheimeri tõbi) või ajukahjustustest (nt ajutrauma). Psühholoogilised ­ psüühikahäirete teke on tingitud hälvetest psühholoogilistes mehhanismides. Predisponeerivateks faktoriteks haiguse kujunemisel võivad olla nt looteea eripära, sünnitrauma, sotsiaalpsühholoogilsed tegurid arenguperioodis ja ka geneetika. Haigust vallandavad faktorid võivad olla nt kehalised haigused, uimastid, psühholoogilised stressorid ja sotsiaalsed muutused. Elusündm

    Psühholoogia




    Kommentaarid (2)

    Ene1975 profiilipilt
    Ene1975: jH VÄGA VAJALIK MATERJAL
    10:03 20-11-2017
    Ene1975 profiilipilt
    Ene1975: väga hea ja sisukas
    21:15 10-12-2017



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun