alla ettevõtte juhid ise. On raske olla ametis, kui sinu tööst ei peeta lugu. Olen väikeetteõtte juht ja alati arvamusel, et minu töötajad ehk teenindajad on väga olulised ja tähtsad minu firmale. Nagu igal väikesel ettevõttel, nii ka meil, ei ole võimalusi pidevalt saata oma töötajaid täiendõppele. Kas juht saab luua väheste rahaliste võimaluste korral korraliku teenindusega ettevõtte? Naeratage! Lihtne viis, kuidas jätta head muljet. Ütleb Carnegie Dale oma teoses „Kuidas võita sõpru ja mõjustada inimesi“ ning toob palju näiteid sellest, mida teha, et jätta head muljet klientidele. Tihti piisab ainult naeratusest, aga see peab olema siiras, sest võltslikkuse tabab klient alati ära. Kui teenindaja naeratab, siis tähendab see seda, et ta austab oma tööd, on õnnelik ja teeb oma tööd rõõmuga. Sellest rõõmust saab osa ka klient. Juht, kes tahab luua väga meeldiva teeninduse peab aktsepteerima ja austama esmalt ennast,
Lugesin Dale Carnegie ,,Kuidas võita sõpru ja mõjutada inimesi." Raamat koosnes 6 pt. Ja mina valisin välja ,, viisid, kuidas inimesi enda poole võita" Põhiliselt toobki ta ainult näiteid elulistest kogemustest. 1. teguriks on mõista, et Vaidluses ei ole võitjat. Autor tuletas meelde, et noorpõlves vaidles ta vennaga kõiges kus sai. Ta nimelt ei uskunud midagi, ilma faktideta. Hiljem õppis ta aga New Yorgis kõne ja vaidluskunsti. Ning sellest ajast on ta osa võtnud tuhandeist vaidlustest, neid kuulanud, kritiseerinud ja mõju jälginud.
Kui tundub raske empaatiliselt kuulata, esitage küsimused: 1) Millist vajadust rahuldab see viha vms ? 2) Millist ohtu see inimene tunneb ? 3) Mida ta minult palub ? Sildikleepimise miinused: 1) Kui teie arvamus on osutud valeks, olete teie viimane inimene, kes seda teada saab. 2) Teie vaimne kasv jääb kängu, sest ainus arvamus, mis teile loeb, on teie enda oma. 3) Te pöörate selja täiesti meeldivatele inimestele ainult seepärast, et te pole nedega ühel nõul. 4) Te peletate inimesi eemale, sest te muudkui vaidlete vastu ega üritagi neid kuulata. 5) Tähtsi info libiseb teil kõrvust mööda. Kartus eksida halvab tervet mõistust, sest teie arvamused ja veendumused on enesehinnanguga tihedalt seotud. Võrdleva kuulamise komponentid: 1) Võrdlete kuuldut oma teadmistega ajaloost, inimestest ja nähtustest. 2) Jälgite, kas partneri hääletoon ja lauserõhud, näoilme ning kehahoiak ühilduvad tema jutu sisuga. Totaalne kuulaja: 1) Hoidke pilkkontakti.
Pärnumma kutsehariduskeskus EP-13 Karli Peegel Kuidas võita sõpru ja mõjutada inimest Juhendaja: Karin Luts Pärnu 2013 Sisukord 1. Sisukord.........................................................................................2 2. Sissejuhatus....................................................................................3 3. Mis on sõprus? ..................................................................
· Me talume küllaltki hästi ebaõiglust, kui see meile kasuks tuleb. · Hoiatavad sildid: "Läbikäik keelatud!" on üles seatud selleks, et inimene enne kõhkleks, kui läbi läheb. · Laisad inimesed on meeldivad - ei viitsi kaaslasi tülitada. · Iga kõrkuse taga on oma nõrkus. · Võlad anname andeks oma võlglastele siis, kui need on ära makstud. Arvustamine Kuidas on võimalik suhelda inimestega õigesti? Kuidas aru saada, missugune on õigesti käitumine? Arvan, et need küsimused käivad meil tihti peast läbi, eriti juhul, kui meil on vaja midagi saavutada või uues keskkonnas hakkama saada. 2 Üheks esimestest sammudest, et saavutada paremat suhtlemisoskust, peaksime kõigepealt vaatama endasse. Inimestel on tihti kombeks teisi ja teiste tegemisi arvustada, nende üle
Mis on ärietikett ? "Ärietikett" keskendub kõige olulisemale tööalases suhtlemises, andes nõuandeid ja näpunäiteid: · Kuidas jätta endast positiivne mulje · Kuidas luua positiivne imago(eraldi näpunäited meestele kui naistele) · Mida peab teadma bürooetiketist · Mis teeb ärivestlused ja läbirääkimised edukaks · Kuidas olla meeldejääv ja mõjuv telefonivestluses ja ärikirjas · Mida teada lauakommetest · Kuidas toimida teiste kultuuride esindajatega. Tervitamine ja esitlemine "Tervitus on komme või rituaal, millega inimesed annavad kohtumisel märku austavast või sõbralikust suhtumisest teineteisesse või ka oma suhte iseloomu säilimisest või muutumisest. Tervitusega võivad kaasneda ka mitmesugused füüsilised kontaktid, näiteks kätlemine, embamine, patsutamine, suudlemine." Kõige kindlam ja levinum tervitamisviis, mida ametlikus suhtlemises kasutatakse, on järgnev:
Kuidas on Dale Carnegie ,,Kuidas võita sõpru ja mõjustada inimesi,, raamat mind aidanud? Igast raamatust on midagi abi, kui teda lugeda. Minu öökapi sahtlis on üks raamat, mida ma ikka ja jälle lehitsen. Olen seda raamtut kolm korda läbi lugenud ja teen seda veel kümneid kordi oma elu jooksul. See raamat võiks olla kooli kohustusliku kirjanduse nimekirjas. See on midagi, mis annab võimaluse õppida teiste vigadest. Õppida teiste kogemusest, see on väärtus omaette. Dale Carnegie
Seda tajumaks täida järgnev tabel jaotades oma eesmärgid vastavalt erinevatele situatsioonidele eluvaldkondade järgi. Hea abikaasa (milline pead Hea lapsevanem Hea töötaja tööl olema?) 2.3. Peamised klienditeenindaja stressitekitajad. · MINA allasurumine · Tagasiside puudumine klientidelt · Koostööoskuse puudumine 11 · Vähene mittemateriaalne tunnustus tehtava töö eest Õpi tundma ennast ja inimesi! Ole enda sõber! Õpi juhtima oma töötempot! Õpi töötades puhkama! Otsi endale 3 põhitõde ja ela nende järgi. 3. Hoiakud ja nende kujundamine Hoiak on muutlik emotsioon, mille kaudu hinnatakse tegevusi ja sündmusi, reageeritakse, tuntakse ja käitutakse teatud olukordades sarnasel viisil. Hoiak võib olla näiteks ülbe ja üleolev või sõbralik ja soe või kartlik ja ebakindel. Igal inimesel on omad hoiakud. Hoiakud tulenevad uskumusest.
Kõik kommentaarid