Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Barokk muusika KT (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Millal tekkis barokk ja mida tähendab tõlkes?
  • Millal ja kus tekkis I ooper ooperi autor ja pealkiri?
  • Mis on intsrumentaalmuusika?

Lõik failist

Kontrolltöö küsimused 10. klassile Barokk

  • Millal tekkis barokk ja mida tähendab tõlkes?
    Tekkis 17.saj. ja tähendab ebakorrapärast pärli.
  • Muusika üldiseloomustus
    Tehti muusikat ka ainult kuulamiseks, virtuoossed soololaulud, polüfooniline muusika asendub monoodiaga, helikeel kummaline, ülepaisutatud, rõhutatult kaunistuslik, efektne, emotsionaalne.
  • Uued muusikažanrid (liigid)
    Ooper : kantaat , oratoorium , instrumentaal kontsert , sonaat , süit.
  • Barokkooper , millal ja kus tekkis I ooper , ooperi autor ja pealkiri?
    1597.a. Firenzes, Jacopo Peri „Daphne”
  • C. Monteverdi ooperi uuendused
    *Suure orkestri ja tantsunumbrite kasutamine.
    *Soolod vahelduvad ansambli ja koori numbritega.
    *Juhtmotiivid.
  • Mis on intsrumentaalmuusika?
    Muusika liik, milles teos esitatakse instrumentidega.
  • Nimeta levinumad instrumentaalkoosseisud baroki ajastul?
    Barokk trio ja 4-häälne Itaalia orkester.
  • Nimeta instrumentaalmuusikažanre! (3)
    Sonaat, kontsert, süit, fuuga .
  • Nimeta vokaalmuusikažanre! (3)
    Missa , passioon , oratoorium, kantaat, motetid, lihtsad laulud.
  • Nimeta süidi 4 kohustuslikku osa?
    Allemand, courante, saravande, gigue.
  • Nimeta barokkajastu klahvpille! (4)
    Klavesiin , klavikord ja positiivorel.
  • Prantsusmaa olulisemad žanrid ja heliloojad
    Tähtsamad žanrid: ooper, ballett komöödia, õukonna ballett, lüüriline tragöödia.
    Heliloojad: Jean-Babtiste Lully „ Amori ja Bacchuse pidustused”, „Cadmus ja Hermione .”
  • Inglismaa olulisemad žanrid ja heliloojad
    Tähtsamad žanrid: ooper, barokkooper, draama etendused, semiooper.
    Heliloojad: Henry Purcell „My heart is inditing”, John Blow „ Venus ja Adonis ”, Pelham Humpfrey „Hear, o heav’ns”.
  • Saksamaa olulisemad žanrid ja heliloojad
    Tähtsamad žanrid: süit, sonaat, fuuga, kantaat, kirikukontsert , passioon.
    Heliloojad: Johhann Hermann Schein „Opella nova”, Samuel Scheidt „Tabulatura nova”, Heinrich Schütz „Symphoniae sacrae”, „ Kleine geistliche Konzerte”.
  • J. S. Bachi elukäik ja looming
    Bach ( 1685 -1750) Sai esimesed muusikalised teadmised vennalt. Käis mitmes koolis. Jäi varakult orvuks, lapsest peale andekas. 2 naist ja 20 last, kellest 12 jäid ellu. Elu lõpul jäi silmaoperatsiooni tõttu pimedaks .
    Looming: 300 kirikukantaati, 20 ilmalikku kantaati, 5 passiooni ,
  • Barokk muusika KT #1 Barokk muusika KT #2
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-05-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 69 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor kristiina moosel Õppematerjali autor
    1.Millal tekkis barokk ja mida tähendab tõlkes?2.Muusika üldiseloomustus3.Uued muusikažanrid (liigid)4.Barokkooper, millal ja kus tekkis I ooper, ooperi autor ja pealkiri?5.C. Monteverdi ooperi uuendused6.Mis on intsrumentaalmuusika?7.Nimeta levinumad instrumentaalkoosseisud baroki ajastul?8.Nimeta instrumentaalmuusikažanre! 9.Nimeta vokaalmuusikažanre!10.Nimeta süidi 4 kohustuslikku osa?Nimeta barokkajastu klahvpille! 11.Prantsusmaa olulisemad žanrid ja heliloojad12.Iglismaa olulisemad žanrid ja heliloojad13.Saksamaa olulisemad žanrid ja heliloojad14.J.S.Bachi elukäik ja looming15.G.F.Händeli elukäik ja looming16.Mõisted: Kastraat, Ooper, Kammerlaul, Passioo(n), Kantaat, Oratoorium, Süit, Sonaat, Kontsert, Fuuga, Klaviirmuusika.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    2
    docx

    Barokiajastu muusika

    Kasutatakse pilastreid, kirikutel ümarkupleid, karniise, sambaid, voluuti. Tähtis sümmeetria, fassaad. Tähtis oli väline hiilgus. Nt. Peetri kirik/väljak,Versailles, Blois` loss, Sancta Maria Della Compostela. 6)Maalikuntsis väljendati taltsutamatuid kirgi, maaliti allegoorilisi, mütoloogilisi, usulisi pannoosid. Nt. "Öine vahtkond"(R), "Õuedaamid"(D.V), "Leucippuse tütarde röövimine"(P.P.R). 7)Muusikaline barokk kujunes välja Itaalias. Heliloojad: Arcangelo Corelli, Vivaldi, Scarlatti. 8) Kontsert oli orkestrile mõeldud muusikazanr barokiajastul,eristati kolme tüüpi: mitme-kooriline kontsert, concerto grosso, soolokontsert. Tänapäeval muusikateoste ettekandmine. 9)Barokiajastul levinud muusikastiilid: ooper, kantaat, oratoorium, passioon, sonaat. 10)Generaalbass- e. basso continuo (it. k - katkematu bass) ehk nummerdatud bass on

    Muusikaajalugu
    thumbnail
    6
    doc

    Muusikaajalugu 11. klass

    MUUSIKAAJALUGU 11. KLASS BAROKK Barokk kunsti ja muusikastiilina tekkis 16.18. sajandil. Sõna barrocco on pärit portugali keelest, kus ta tähendab ebakorrapärast pärlit. 18. sajandi keskel sai sõnast pilkenimi, mis väljendas järgmisi hinnanguid: ebaloomulik, kummaline, ekstsentriline, liialdav jne Muusikastiili nimetusena võeti sõna barokk kasutusele 19. sajandil. Muusikalist barokki on kõige lihtsam piiritleda aastatega 16001750. Täpsemalt saab barokkmuusikat jaotada kolmeks perioodiks: · varane periood 15801630 · keskmine periood 16301680 · hiline periood 16801740 Ühtset barokkstiili muusikas pole, erinevatel maadel olid erinevad stiilid. Barokkmuusika oli õukonnakeskne ­ õukond tellis muusika, organiseeris kuulamise, ja tasustas muusikuid. Muusika muutus koos musitseerimise

    Muusikaajalugu
    thumbnail
    29
    doc

    Muusikaajalugu

    virtuoosne kunst, monodia, teatraalsus, pateetika, kunstide süntees. Eristuvad: ooperistiil, kirikustiil, kammerstiil ja segastiil. Barokiajastu ajalised piirid: 1)1580-1630:vanane periood, uute väljendusvahendite ja vormide tekkimine; 2)1630--1680:keskmine periood, piirkonniti erinevate stiilide väljakujunemine; 3)1680-1740:hiline periood, ajastu zanride kõrgaeg; Barokkstiil on alguse saanud Itaaliast. Tulid esiplaanile salongid, muusika õhtud. Tuli monoodia-stiil, mis väljendub ühehäälselt. 17.saj. saab eristada kolme stiili, mis võivad ka omavahel seguneda. Vana ehk kiriklik stiil jätkas pisut vabamal kujul Rooma koolkonna polüfoonilist kirjaviisi. Kammerstiil hõlmas sooloaariaid ja duette Teatraalne stiil oli kõige uudsem ja julgem; tundeline, kirglik väljenduslaad, mis kujunes varases ooperis, ent võeti kohe üle ka kirikumuusikas.

    Muusikaajalugu
    thumbnail
    17
    doc

    ÕHTUMAADE MUUSIKALUGU I konspekt

    ÕHTUMAADE MUUSIKALUGU I KONSPEKT VANA-KREEKA MUUSIKA Lääne muusika (kunstmuusika) ajalugu Kreeka mõiste musike(muusade kunst)-lauldes ette kantud luule. Vanakreeka muusikat iseloomustab poeesia ja muusika täielik ühtsus. Alles hellenismiajastul võib juba rääkida muusikast ja luulest eraldi. Kreeklaste jaoks muusika põhialus oli rütm, muusikat nähti osana reaalainete kogumist. Samuti oli muusika jumaliku päritoluga. Pillid ja jumalad: Apollon-lüüra apollonlik-harmooniline, mõistuslik Dianysos-aulos ekstaatiline, meeleline. 4-keeleline formiks, millest arenes kitara. Barbiton, harf, paanivile, tamburiin. Vanakreeka kultuuris eristatakse alates 8saj. e Kr. nelja ajajärku: 1. Arhailine-8-6 saj ekr. Rahvaluule ja rändlaulikute loomingu kujunemine eeposteks. Sellest ajast

    Muusika ajalugu
    thumbnail
    25
    docx

    Varane muusikalugu

    I õpiaasta kevadsemester 2013: Varane muusikalugu (MTX 310) ­ kursuse teemad. 1. Saksa protestantlik kirikumuusika 16.­17. sajandil. Heinrich Schütz ja tema ajastu saksa muusikas. Kontsertstiil ja oratoorium. Muusikaline retoorika ja figuuriõpetus. Muusika Põhja-Saksamaal 17. sajandi II poolel. 2. Johann Sebastian Bach. Stiili kujunemine, mõjutused. Helikeele semantika, tsitaadid. Olulisemad vokaalteosed (passioonid, kantaadid, missa). Instrumentaalmuusika (orkestri-, kammer-, oreli- ja klaviirimuusika). 3. Georg Friedrich Händel. Stiili kujunemine, mõjutused. Ooperilooming. Inglise oratoorium. Instrumentaallooming. 4.Klassikalise stiili ja uute vormide kujunemine muusikas 18. sajandi keskel. Tähtsamad

    Muusikaajalugu
    thumbnail
    24
    doc

    Kokkuvõte Toomas Siitani muusikaajaloo õpikus.

    + Lk.1 "ÕHTUMAADE MUUSIKAAJALUGU" I VARAKRISTLIK MUUSIKA 1.PSALMOODIA, HÜMNOODIA Kristliku muusika lähtepunktiks on esimesed kristlikud kogudused, mis apostel Pauluse misjonikeskusena oli varakristluse tähtsaim kolle. Varakristlaste laulmise kohta Paulus oma kirjades- kristlaste lauludeks olid psalmid, hümnid, vaimulikud laulud (ei räägita tingimata jumalateenistusest, enam kogudusest laulmisest, vabas ja rahvuslikus maneeris) Kristliku laulu kaks tähtsamat tüüpi: 1.Psalmilaul ehk psalmoodia -juutide religioosses muusikas tähtsaim, jätkab vana

    Muusika
    thumbnail
    50
    docx

    MUUSIKAAJALUGU konspekt gümnaasium

    Etappe on kokku 6. 1. Neuma- märk, millega pandi kirja helisid 2. Noodijooned- punane ja roheline joon, do ja fa 3. Iga noodi jaoks võeti kasutusele eraldi joon, võis olla kuni 10 joont 4. 11. Sajand Guido Arezzost, võtab kasutusele 4 joont ja joonevahed, erinevatel helidel silpnimetused 5. 12. Sajand kasutusele võetakse kandilised noodipead, kvadraatneuma 6. 13. Sajand Franco Kölnist, rütmisüsteem, mis on aluseks tänapäeva noodivältustele Ilmalik muusika Goljaarid - inimesed, tänu kellele me ilmalikust muusikast üldse midagi teame. 11-13 sajand rüütli kultuuri kuldaeg Rüütli laulikud Lõuna-Prantsusmaal trubaduurid Bernart de Ventadorn Põhja-Prantsusmaal truväär Adam de la Halle Saksamaal minnesingerid ehk lembelaulikud Walter von der Vogelweide Algselt pidi rüütli laulik olema seisuselt rüütel, hiljem asi muutus. Rüütli laulikud võisid olla ka naised

    Muusika ajalugu
    thumbnail
    39
    odt

    Ajalugu muusikaajalugu ja kunstiajalugu üleminekueksam 10. Klass

    Samuti on ta end ajalukku jäädvustanud oma kuulsa seadustekoodeksiga. Sargon I - oli Akadi riigi looja, kes tegi Akadi riigist tõelise impeeriumi. ( suured vallutused). Nebukadnetsar II - oli Uus-Babüloonia tuntuim ja edukaim kuningas, kelle ajal ehitati ka nn. "Paabeli torn" ehk peajumal Marduki tempel. Samuti seostatakse teda kuulsate Babüloni rippaedade ehitamisega. Steel ­ Mesopotaamias kuningate poolt tellitud kivisammas. Pilet nr. 3- Muusika roll vanaaja tsivilisatsioonides Vanaaja muusika funktsiooniks oli enamasti jumalate kummardamine ja erinevad usulised rituaalid. Muusika roll oli väga tähtis kuna sellele omistati võlujõudu ja jumalikku väge, jumalate hääli võrreldi pillihäältega. Erinevatel rahvastel oli erinev muusikakultuur, olenevalt usutraditsioonidest ja ka erinevate pillide valmistamisvõimalusest. Peamisteks pillideks olid flöödid, slamei, lüürad ja lautod ja erinevad löökpillid.

    10.klassi ajalugu




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun