Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"ainekavast" - 17 õppematerjali

thumbnail
2
pdf

Kooliraamatukogu turundusplaan I osa

- õpetajad: õpikud, ilukirjandus, erialakirjandus; - teised kasutajad: pole vaja vajadusi määratleda, kuna siin peetakse silmas kasutajaid, kes tulevad kooli raamatukokku sooviga, mida ei ole suudetud mujal raamatukogudes rahuldada. · segmentide geograafiline, demograafiline, psühhograafiline ja käitumuslik iseloomustus: oleneb kooli asukohast · ostukäitumist mõjutavad tegurid oleneb õppeprogrammist, ainekavast ning samuti sõltub palju eelmisest punktist. Ettevõtte tarbija määratlemine: · iseloomustus ja võrdlus konkurentide tarbijatega · eelistatavad tooted · mitte- eelistatavad tooted Tarbijat mõjutavad tegurid: · missugused reklaamid on mõjutanud tarbijat · võimalikud kokkuvõtted turu-uuringutest

Informaatika → Infoteadus
29 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Õpetamise põhimõtted

Õpetamise põhimõtted, millest olete oma töös lähtunud aine õpetamisel, kasvatuses ja õpilaste teadmiste hindamisel. Kuidas need põhimõtted on kooskõlas koolides rakenduva õppekava ja selle eesmärkidega. Olen ameti poolest küll politseinik, kuid käin Orissaare Gümnaasiumis lugemas sisekaitselise eelkutseõppe valikkursust. Valikkursus koosneb kolmest kursusest ­ politsei, pääste, piirivalve. Omakorda on politseikursus jaotatud kahte sessiooni ­ politsei üldalused ja politseitöösse kaasamine ehk abipolitseiniku õppekursus. Viimased kaks aastat olengi lugenud seda teist sessiooni, mille põhiliseks sisuks on tutvustada õpilastele neid põhialuseid ja kriteeriume, mida jälgitakse abipolitseinike kaasamisel politseitöösse. Sisuliselt viin läbi abipolitseiniku I astme õppe, mille järgselt on õpilasel al 18 eluaastast võimalik hakata abipolitseinikuks. Orissaare Gümnaasiumi kehtiv õppekava on kinnitatud Orissaare Gümnaasiumi direktori 22....

Ühiskond → Ühiskond
2 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Vaatluspraktika iseseisev töö nr 7

sotsiaalsest ja kognitiivsest erivajadusest. Õppetöö taseme ja kasvatuslike meetmete aluseks on nõustamiskomisjoni, eripedagoogi, logopeedi, psühholoogi, psühhiaatri ning eriarstide uuringud ja soovitused. Klassijuhataja (tiimijuht) jälgib koostöös õpilase, aineõpetajate, kasvatajate ning lapsevanematega õppetöö taseme jõukohasust ja teeb vajadusel ettepaneku selle muutmiseks. Kui õpilase teadmiste tase hälbib antud klassi ainekavast, siis määratakse talle tugiteenused, sh individuaalne õppekava. Kooli ainekavade aluseks on põhikooli riiklik õppekava, kuid kooli õppekava koostamisel arvestatakse erivajadustega laste klassi üldist taset ning keskendutakse baasteadmiste ja praktiliste oskuste õpetamisele. Teadmiste hindamisel arvestatakse konkreetseid õpitulemusi, kuid ka õpilase suutlikkust, tema panust kavandatud eesmärkide täitmisel ning arengudünaamikat.

Kategooriata → Vaatluspraktika
29 allalaadimist
thumbnail
5
txt

Keemiline analüüs

Keemilise analsi valikkursuse eesmrgid. Keemilise analsi valikkursuses antakse lhike levaade hest keemia harust - analtilisest keemiast. Kursuse eesmrgiks on eelkige praktiliste oskuste omandamine. Seetttu on teoreetilistele ksimustele pratud vhe thelepanu.Philise osa ainekavast hlmavad praktilised td kvalitatiivsest analsist. Kursuse lbinud pilased peaksid oskama iseseisvalt kasutada analsil vajalikke laborivahendeid (arvestades ohutusnudeid) , koostada juhendite alusel analsi plaani ja seda lbi viia, mrgata reaktsioonide kigus toimuvaid muutusi, neid phjendada ja teha katsete tulemustest jreldusi. Kursuse rakendamisest. Keemilise analsi valikkursuse ppimiseks vajalikud eelteadmised kesoleva kava alusel peaksid olema omandatud phikoolis, nii et teda on vimalik

Keemia → Keemia
17 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Hariduskorraldus kontrolltöö

Mitmekesisus tuleb alati kasuks, kuna erinevatel õpilastel on erinev mälu, kellel jääb hästi kuulates meelde, kellel läbikirjutades või praktikas läbi tehes. Mul endal jääb informatsioon hästi meelde, kui ma selle läbi kirjutan. Kui hiljem seda materjali vaja tuleb, siis ma täpselt mäletan, kus kohas ja kuidas see vihikusse kirjutatud on. Riiklikust õppekavast tulenevalt peab kool töötama välja oma õppekava, õppekavast lähtudes töötatakse välja ainekava ning ainekavast tulenevalt töötab iga õpetaja välja oma töökava. Eelpool mainitud protsessi käigus peab õpetaja ise langetama hulga olulisi otsuseid, sealhulgas, millele keskenduda, millele rohkem või vähem tähelepanu pöörata, millist suunda õpilastele anda. RÕK on selline üldine raamistik ja annab õpetajale päris hulga valikuvõimalusi. Minu kunagine kehalise kasvatuse õpetaja oli sellise kindla kava peal väljas.

Pedagoogika → Pedagoogika
63 allalaadimist
thumbnail
7
doc

RETSENSIOON INGLISE KEELE ÕPPEKOMPLEKTILE I LOVE ENGLISH 2

18 tee küsimine ja juhatamine; poes käik, arsti juures käimine; kool ja klass, koolipäev, õppeained; ametid. Vaba aeg. Huvid, erinevad vaba aja veetmise viisid. Unit 8, 9, 17, 19, 20 LISA 2. Keeleteadmised Järgnevasse tabelisse on märgitud õppetükid, kus põhjalikumalt tegeldakse antud teemadega. Kuna tabelis on esitatud soovitatavad keele struktuuride teemad 4.-6. klassi ainekavast, siis ei saa olla 4. klassile mõeldud õppematerjali eesmärgiks läbida neid kõiki. Keele struktuurid 4.-6. klassi inglise keele ainekavas I Love English 2 Lauseõpetus Õigekiri õpitud sõnavara piires; Unit 1-20 sõnajärg jaatavas , eitavas, küsivas lauses; rindlaused; Unit 1, 3, 4, 6, 7, 12, 13, 17, kaudne kõne (saatelause olevikus); -

Keeled → Inglise keel
10 allalaadimist
thumbnail
13
doc

"Mis on inimene?" Cassireri põhjal

kui loodusõpetuse tunnis tuleb liigitada ,,tuli", ,,kivi", ,,taim", ,,puu", ,,vesi" jne. elusasse või elutusse lahtrisse (kategooriasse). Ja jänni ei jää mitte ainult lapsed, vaid ka nende ,,Mis on inimene?" Ernst Cassirer'i essee ,,Uurimus inimesest" põhjal 5 kasvatajad ja õpetajad ­ seega ka täiskasvanud. Asi meie ühiskonna hariduspoliitikas pöördub veel hullemale rajale, kui loodusõpetuse tund ainekavast üldse välja jäetakse ja asendatakse veelgi abstraktsema ainega. Juba on kuulda, ja ajalehtedest lugeda, et vihmauss kuulub putukate hulka. Siiani on olnud konkreetne putukate määramise tunnus see, et neil on 6 jalga. Sedasi pannakse varsti ka inimene näiteks kaheksajalgsete, roomajate, kahepaiksete vms. klassi. Inimese määratlemisega on probleeme nii eesti keeles kui ilmselt ka paljudes teistes keeltes. Edasi ei aita meid eriti ka see, kui sätime inimese lihtsalt kahejalgsete hulka

Filosoofia → Filosoofia
108 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Õiguse entsüklopeedia

RKPJo... (2 otsust vt PP) SÕT: LK 17-26, 28-34, 45-47, 51-56 Narits ­ jurisprudentsi põhijoontest lk 378-380 Narits ­ Eessõna kogumikule ,,Riigikohtu lahendid... JPM II teema A. Taska ,,Õigusteaduse metodoloogia" lk 11-29 (veebilehel ka) LM II lk 11-17 ja 60-61 Aimre ,,sotsioloogia. Teine trükk, 2005" Riigikohtu põhiseaduslikkuse järelvalve kolleegiumi RKPJKo Otsus 30.09.94 nr III-4/1-5/94 RKPJKo 02.12.2004 nr 3-4-1-20-04 Vt lisaks ainekavast Põhimõisted: Õigus on loomu poolest sotsiaalne kord, kuna ta reguleerib inimeste omavahelisi suhteid. Samas pole õigus aga esimene sotsiaalne kord (ÕE lk 17). Individuaalne reguleerimine... Normatiivne reguleerimine... Norm on üldise määratluse järgi reegel, juhus või mall. Sots. seisukohalt on norm ühiselule omane käitumisreegel, mille abil inimesed püüavad mõjutada üksteise tegevust. (Aarnio lk 56) Tava-, moraali-, korporatiivsed-, ja õigusnormid

Õigus → Õiguse entsüklopeedia
581 allalaadimist
thumbnail
55
doc

Juhendmaterjal loovtöö korraldamisest põhikooli III kooliastmes

andmeid koguda. Väga suur vastutulek õpilastele teemade valimisel osutab lõppkokkuvõttes karuteene neile endile, sest nad jäävad juhendamisest ilma. Pigem valige üks suurem valdkond, millest sel aastal kõik uurimistööd kirjutatakse. Õpetaja tööd tõhustab ka see, kui teemasid valitakse ainekava raames. Selles mõttes pole uurimistöö mingi eraldiseisev tegevus, vaid üks viis läbida ainekava. Ühtlasi lahendab uurimisteemade valimine ainekavast küsimuse, kas teema on jõukohane. RÕK on läbinud mitu ekspertiisivooru, sealhulgas on hinnatud selle eakohasust. Eespool tabelites näidetena toodud teemad hõlmavad kõik mingit ainekava teemat. Lähtekohaks teemade ja uurimisprobleemide sõnastamisel sobivad hästi RÕKis määratud õpitulemused. Allpool on toodud kolm näidet, kuidas ainekavas sisalduv aitab formuleerida uurimisteemasid. Teema õppekavas: Ühiskonna sotsiaalne struktuur Õpitulemused Õpilane: 1

Eesti keel → Eesti keel
68 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Õpetaja koolis ja ühiskonnas

· Tegelik õppekava(kirja ei panda, aga see realiseerub) · Varjatud õppekava(toimib kõikides koolides- anname õpilastele kas väga palju suuremad teadmised või väga palju nõrgemad teadmised, kui oleme kirja pannud) · Nullõppekava(kirja paneme, aga üldse ei õpeta. näit. 1)musaõps läks dekreeti, asendusõps räägib küll teooriat, aga õppekavas kirjapandu jääb tegemata, 2)füüsika teooria on selge, aga katseid pole teinud- see osa ainekavast jääb tegemata.) · Ekstraõppekava(pole kuskile kirja pandud, aga õpilaste teadmised on ainevaldkonnas palju suuremad) Klassijuhataja töö koolis Klassijuhataja roll kooliti varieeruv, kas tehakse väga palju või väga vähe. Mujal maailmas klassijuhatajat kui sellist ei ole. Õpetajate tugivõrgustik palju suurem, ülesanded jagatud erinevate inimeste vahel, puudub vajadus konkreetse klassijuhataja järele. Klassijuhatajatööd reguleerivad dokumendid

Kategooriata → Õpetaja koolis ja ühiskonnas
139 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Pedagoogilise psühholoogia olemus

Ped. psüh. annab meile teoreetilise baasi igati põhjendatud pedagoogiliste otsuste tegemiseks. II Õppe- ja kasvatustöö eesmärgistamine 1) Õppe- ja kasvatuseesmärkide püstitamise tasandid (hierarhia). • Rahvuslik kasvatusideaal (EV haridusseadus, 1992/2006) • Üldhariduse eesmärgid (Põhikooli ja gümnaasiumi riiklikud õppekavad, 2010) • Kooli õppe-ja kasvatuseesmärgid (kooli õppekava) • Õpetaja õppe-ja kasvatuseesmärgid (kooli õppe- ja ainekavast lähtuvalt) • Aine teema/kursuse õppe-(kasvatus) eesmärgid • Õppetunni õppe-(kasvatus) eesmärgid (deklareeritud, realiseeritud ja saavutatud) 2) Konkreetsete eesmärkide tuletamine üldisematest. Kasvatusideaal teostub kasvatuseesmärkide konkretiseerimise teel (kodus, koolis, kogukonnas). Võimalusi eesmärkide konkretiseerimiseks on palju (ehk üldisema eesmärgi saavutamiseks on sageli võimalikud erinevad teed konkreetsete eesmärkide saavutamisena).

Pedagoogika → Pedagoogiline psuhholoogia
43 allalaadimist
thumbnail
64
doc

Uurimistööde korraldamine

alustada; kust saab uurimistööks materjali; sobiva uurimismeetodi valimine. Eraldi tuuakse valik ideid õpilaste uurimistöödeks 9. klassi RÕK 2010 ühiskonnaõpetuse ainekavast lähtudes. UURIMISTÖÖ PÕHIKOOLI INIMESEÕPETUSES - KRISTIINA TROPP (WORD ; PDF ) http://www.oppekava.ee/images/5/5a/Uurimist%C3%B6%C3%B6_p %C3%B5hikooli_inimese%C3%B5petuses.doc Artiklis pakutakse välja valik ideid õpilaste uurimistöödeks, lähtudes põhikooli RÕK 2010 inimeseõpetuse ainekavast. UURIMISTÖÖ SPETSIIFIKA AJALOOS - TIIU OJALA 47 http://www.oppekava.ee/index.php/Uurimist%C3%B6%C3%B6_spetsiifika_ajaloos Väga sisukas artikkel pakub ülevaate järgmistel teemadel: teema valik sh näidisteemad; hindamine; juhendamine. Eraldi käsitletakse ajaloo uurimistöö koostamise põhimõtteid: huvitava teema leidmine ja valdkonna piiritlemine;

Kategooriata → Uurimistöö
35 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Kasvatustöö-ja probleemid konspekt

7. füüsiline sekkumine, isolatsioon Kehtestav distsipliin - see on planeeritud nii, et sekkumine läheb vähemtõsisest tõsisteks sekkumisteks. Planeerides distsipliiniprobleemidega hakkama saamist klassis saame me vaadelda nelja erinevat taset. Vt. lehelt. Kehtestav distsipliin koolis: 1. Võta aeg maha ja saa õpilastega kõigepealt tuttavaks. 2. Jälgi ennast kõrvalt - kuidas sa õpilastega suhtled. 3. Informeeri õpilasi ainekavast ja aineülesannetest ette, tõmba nad võimaluse korral kaasa selle koostamisse. 4. Tõmba õpilasi kaasa selleks, et nad aitaksid otsustada, milliseid reegleid klassis kehtestada. 5. Teadvusta ja väljenda verbaalselt seda, kui õpilane/sed käituvad hästi ja tunnusta neid hea käitumise eest. 6. Kui kohatu käitumine on toimunud, siis tauni seda verbaalselt koheselt (ära tauni ebasobivalt käitunud õpilast). 7

Pedagoogika → Kasvatustöö ja probleemid
98 allalaadimist
thumbnail
69
doc

Matemaatika õpe erivajadustega lastele

Arvestada tuleb ka sellega, et protsessuaalset alust ei saa kujundada tahtlikult. Koolides tuleb kõigile õpilastele luua tingimused protsessuaalsesse alusesse kuuluvate tegevuste omandamiseks. 6. Matemaatika õpetamise õpetuslikud eesmärgid lihtsustatud õppes. Matemaatika eesmärkide õpetamise aluseks on kolm küsimust: Kellele õpetatakse? Tegu on kas intellekti puudega lapsega või õpiraskusega laps. Mida õpetatakse? Seda saab ainekavast teada. Me õpetame seda, mis on eluks vajalik. Et igapäeva elus toime tulla. 4 Kuidas õpetatakse? Kogu metoodika on selle peale üles ehitatud, et kuidas ma õpetan asju nii, see laps saab ka aru, mida ma talle õpetan. Oluline et klassis õpitu kanduks üle ka igapäeva ellu üle. Neid küsimusi peab eripedagoog kogu aeg silmas pidama.

Pedagoogika → Eripedagoogika
211 allalaadimist
thumbnail
38
pdf

Loengukonspekt Kasvatustöö ja -probleemid 2013

; ka eakaaslaste mudel füüsiline sekkumine, isolatsioon, aeg maha. Kehtestav distsipliin klassis: 1. Võta aeg maha ja saa õpilastega kõigepealt tuttavaks. Kasuta fantaasiat, nt ,,Mida võtaksid kaasa üksikule saarele" 2. Jälgi ennast kõrvalt ­ kuidas sa õpilastega suhtled. Kas võimalik mõnedes tundides see, et domineerib õpetaja, suhtlemine, käsud-keelud ­ seda ei toeta, vaid kummutad. Need kaks esimest ennetavad. 3. Informeeri õpilasi ainekavast ja ülesannetest ette, tõmba nad võimaluse korral kaasa selle koostamisse. 4. Tõmba õpilasi kaasa selleks, et nad aitaksid otsustada, milliseid reegleid klassis kehtestada. Kõige rohkem viis reeglit, positiivsetes terminites. 5. Teadvusta ja väljenda verbaalselt seda, kui õpilane käitub hästi ja tunnusta neid hea käitumise eest. 6. Kui kohatu käitumine on toimunud, siis anna verbaalselt koheselt tagasisidet ( ära tauni ebasobivalt käitunud õpilast). 7

Pedagoogika → Kasvatustöö ja probleemid
92 allalaadimist
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

maakonnavooru) kaudu või esimeses voorus koostatud õpilasuurimuse kaudu. Lõppvooru kutsutakse piirkonna ülesandevooru ja/või uurimistöö LISA 9 161 tulemuste üleriigilise üldpingerea alusel kolme vanuserühma peale kokku kuni 80 õpilast. Lõppvoorus tuleb kõikidel vanuserühmadel lahendada ülesandeid, mis tulenevad vanuseastme ainekavast ja seostuvad olümpiaadi üldteemaga. Periooditi toimuvad ka kirjanduse või rahvaluule olümpiaadid, mille tee- mad ja juhendid võivad muutuda. Enamasti saavad ka nendel osaleda 7.–12. klasside õpilased. EESTI KEEL VÕÕRKEELENA Olümpiaadist võivad osa võtta eesti keelt võõrkeelena kõnelevad õpilased (enamasti muukeelsetest koolidest). Olümpiaad toimub kahes vanuserüh- mas: 9.–10. kl ja 11.–12. kl. Esimeses voorus (ehk eelvoorus) tuleb koosta-

Psühholoogia → Psühholoogia
112 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Kohaliku omavalitsuse õigus

episoodiliselt ja valikuliselt või hõlmavalt või sedasama, aga kellegi teise taotluse alusel; b) järelevalve tähendab aga seda teostava institutsiooni poolt järelevalvealuse institutsiooni tegevuse järjepidevat (permanentset) jälgimist. NB! Kontrolli ja järelevalvet ülaltoodud tähendustes tuleb eristada tehnilisest või keskkonna kontrollist e seisundi või omaduste seirest! Märkus: kontrolli süsteemi osas palume lähtuda mitte ainekavast, vaid järgneval slaidil esitatud elementidest. 1a. Süsteem. JL 2. INTERNNE KONTROLL. a) teenistuslik järelevalve; b) revisjonikomisjoni kontroll; c) õigusaktide täitmise kontroll; d) poliitiline kontroll. Internse kontrollina võib KOV puhul mõista haldusekandja (KOV üksuse) sisest kontrolli. Halduse aspektist tervikuna, aga hõlmab internne kontroll ka riiklikku järelevalvet KOV tegevuse üle, kuna seda teostatakse haldusorganite poolt. 2.1. Teenistuslik jäerelevalve

Õigus → Õigus
775 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun