Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Muusikaajalugu - klassitsism (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


Muusikaajalugu
Vanakreeka muusikast –  Klassitsism
Koostanud :
Andres Maasikas
14AT1
10.Klass
Vana-Vigala Tehnika- ja teeninduskool 
2015
Vanakreeka  muusika
 Arhailine ajajärk – iseloomustab  rahvaluule  ja rändlaulikute loomingute 
kujunemine kunstipärasteks eepilisteks lugulauludeks e. Eeposteks. Homerose 
ajal (9-8 sajand) tegutsesid kutselised  laulikud  aoidid, kes  lüüra  saatel kandsid 
ette eepilisi laule, neid suurel määral improviseerides. Rändlaulikud, rapsoodid, 
polnud ise laulude loojad, vaid pigem tekstide ettekandjad.
 Vanimast kreeka  luulest on tuntud mitmesugused kultuslikud  laulutüübid : * 
paiaan (apol onile pühendatud laul kitara saatel
* ditüramb (aulosega  saadetud  laul dionysose  kultusest )
* treen (surnuitk aulose saatel)
* hümenaios (pulmalaul aulose saatel) jt. Neid esitati enamasti kooriga. Kõigi 
kultuslaulude ühine nimetus on hümn. 
Arhailisel ajastul kujunes ka nomose mõiste: see on reeglite kogum, mida peab 
kitara saatel lauldav kultuslik laul järgima


Klassikaline ajajärk –  keskne  žanr oli  tragöödia , mis arenes 
dionysose kultusest ja põhineb koorilüürikal e. Difürambidel. 
Klassikalise tragöödia rajajad aischylos, sophokles ja euripides (5. 
Saj. Ekr) lisasid pidustustel esinevale koorile näitlejaid ja dramaatilise 
tegevuse, millega koori osa jäi tagaplaanile. Lisaks kooridele esitati 
ka vähemalt osa näitlejate monoloogidest lauldes.
5. Sajandi lüürikas kujunes uus, subjektiivsem ja peenem 
väljenduslaad, mida nimetati “uueks muusikaks”. Uue stiili suure 
meistri ja kitaravirtuoosina tuntakse timotheost mileetosest


Hellenismi ja  rooma  võimu ajastu – segunes klassikaline kreeka 
kultuur teiste piirkondade traditsioonidega. Kujunes aristokraatlikus 
keskkonnas uuelaadne, peen ja õpetatud musitseerimine, kus 
peamine oli puhtmuusikale väljendus . Kreeklased kasutasid kaht 
erinevat tähtnoodikirja: vanem pillimuusika ja hilisem vokaalmuusika 
jaoks. Mõlemad võimaldasid märkida kõiki helisid pool- ja 
täistoonilise kõrgendusega.


Rooma impeeriumi  muusika  – lähtus vanakreeka 
muusikapärandist ega lisanud sellele palju olulist. 
Sel ajal koguti teatrietenduste ja muude pidustuste 
puhul kokku hiiglaslikke instrumentaalkoosseise ja 
nende mängus oli kindlasti ka mitmehäälsuse 
elemente. Muusikute hulgas hakkasid järjest enam 
tooni andma enamasti hellenistlikelt  aladelt  
Vasakule Paremale
Muusikaajalugu - klassitsism #1 Muusikaajalugu - klassitsism #2 Muusikaajalugu - klassitsism #3 Muusikaajalugu - klassitsism #4 Muusikaajalugu - klassitsism #5 Muusikaajalugu - klassitsism #6 Muusikaajalugu - klassitsism #7 Muusikaajalugu - klassitsism #8 Muusikaajalugu - klassitsism #9 Muusikaajalugu - klassitsism #10 Muusikaajalugu - klassitsism #11 Muusikaajalugu - klassitsism #12 Muusikaajalugu - klassitsism #13 Muusikaajalugu - klassitsism #14 Muusikaajalugu - klassitsism #15 Muusikaajalugu - klassitsism #16 Muusikaajalugu - klassitsism #17 Muusikaajalugu - klassitsism #18 Muusikaajalugu - klassitsism #19
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 19 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-01-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 9 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Sandra Matsalak Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
doc

10. kl Õpimapp

Muinasaeg on inimeste kõrgem varasem ajajärk, millal koopaelanikest sai tsiviliseeritud inimesed- nad hakkasid maad harima. Lõpuks said neist linnaelanikud. ~40 000 aastat tagasi hakati maju ehitama, muusikat looma ja koopaseintele pilte lmaalima. 8500 aastat eKr tekkisid esimesed kaupmeeste ühingud. Kulus veel 5000 aastat, enne kui hakkasid Egiptuses ja Mesopotaamias väikesed tsivilisatsioonid tekkima. Paljud legendid jutustavad, et muusika loodi jumalate poolt ja anti rahvale. Muusika tekkis praktilisest vajadusest allutada loodus. · Hindud- neil olid konkreetsed laulud( näiteks vihmalaul) + primitiivsed tantsud. Neil lauludel oli suur mõju inimeste üle. · Hiina- kõrgel tasemel 2700 eKr. Õpetlane Ling Lun avastas, et Fa- noodi asukohaks on kammetool. Hiinas oli iga noot seotud riigi juhtimisega. 1. Fa- keiser 2. Sol- minister 3. La- alamik rahvas 4. Do- riigiasjad 5

Muusikaajalugu
thumbnail
30
docx

Muusika ajastud, õpimapp

KESKAEG Sissejuhatus keskaja muusikasse Rooma Riigi kokkuvarisemine (395.a.) on ajaloosündmus, millega tähistatakse keskaja algust. Ristiusu teke ja levik mõjutas ka muusikat. Nii juhatab varakristliku muusika teke ja areng muusikas sisse uue ajastu, mida hiljem nimetatakse keskaja muusikaks. Lääne kirikumuusika sündi seostatakse Milano piiskopi e. püha Ambrosiusega (333-397), kes sai Milano piiskopiks 374. a. Ambrosius oli kõva laulumees ning lauluviiside innustatud korjaja ristikoguduse seas ja pani need viisid ka kirja. Lääne kirikumuusika sümboolseks keskuseks sai Rooma. Keskaegse muusikakultuuri kujunemise ja säilitamise kohaks kujunesid kloostrid (näit. Tours Prantsusmaal, St

Muusikaajalugu
thumbnail
14
doc

BAROKK 17-18saj I pool

kõikvõimalikud äärmuslikud emotsioonid (afektid) – pinge, viha, ekstaas, sügav kurbus Väljendas katoliku kiriku ja absolutismi vägevust.Barokk-kunst elas eelkõige rikastes õukondades. Õukond elas jõudeelu, kunsti tarbiti palju, õukonnapidustustel esinemine sai ajapikku prof muusikute tööks. Muusikute ja kunstnike rohkus rääkis õukonna rikkusest, Louis XIVõukonnas oli 200 muusikut. Pillimängijatest moodustati orkestreid ja ansambleid Tüüpiline reness. muusika ei olnud mõeldud kuulamiseks, vaid kõlas jumalateenistusel, oli tantsumuusika või seltskonnalaul. Nüüd luuakse teoseid kuulamiseks, kujunevad esimesed instrumentaalmuusika žanrid. Kontsert jaguneb erinevateks tüüpideks. Soolokontsert enamasti 3-osalised (kiire-aeglane-kiire) Soolokontserti esitavad orkester ja soolopill(id), Soolokontserdi solistide hulgas ei ole basspilli. Antonio Vivaldi ( 1678-1741) arendas välja soolokontserdi. Neljast 3-osalisest

Muusikaajalugu
thumbnail
2
docx

Barokiajastu muusika

18)Levinumad instrumentaalkoosseisud olid: barokktrio, soolohääl, itaalia orkester. 19) Concerto grosso esitab koosseis, kus barokktriole on liidetud suurem koosseis, mis toetab väiksemat lõiguti. Soolokontsertil vastandatakse orkestrile üht või mitut soolopilli mis toetuvad orkestri bassile. Helilooja: A.Corelli. (Vivaldi-eeskujuks varaklassikalisele orkestrimuusikale) 20) A. Vivaldi rajas soolokontserdi, arendas välja programmilise orkestrimuusika. Tema helikeel oli isikupärane, muusika on energiline ja rõõmus, aeglastes osades laulva meloodiaga. 21) Allemande on rahulik saksa tants, Courante on kiire prantsuse tants, Sarabande on aeglane pidulik hispaania tants, Gigue on kiire soti hüppetants. Arenes välja 17. Saj. Pr.maal. 22)Barokiajastu klahvpillid: orel, klavessiin, klavikord, positiiv, portatiiv. 23)Barokkmuusika Prantsusmaal: zanrid - õukonnaballett, ballettkomöödia, ooper, suur motett.

Muusikaajalugu
thumbnail
50
docx

MUUSIKAAJALUGU konspekt gümnaasium

Etappe on kokku 6. 1. Neuma- märk, millega pandi kirja helisid 2. Noodijooned- punane ja roheline joon, do ja fa 3. Iga noodi jaoks võeti kasutusele eraldi joon, võis olla kuni 10 joont 4. 11. Sajand Guido Arezzost, võtab kasutusele 4 joont ja joonevahed, erinevatel helidel silpnimetused 5. 12. Sajand kasutusele võetakse kandilised noodipead, kvadraatneuma 6. 13. Sajand Franco Kölnist, rütmisüsteem, mis on aluseks tänapäeva noodivältustele Ilmalik muusika Goljaarid - inimesed, tänu kellele me ilmalikust muusikast üldse midagi teame. 11-13 sajand rüütli kultuuri kuldaeg Rüütli laulikud Lõuna-Prantsusmaal trubaduurid Bernart de Ventadorn Põhja-Prantsusmaal truväär Adam de la Halle Saksamaal minnesingerid ehk lembelaulikud Walter von der Vogelweide Algselt pidi rüütli laulik olema seisuselt rüütel, hiljem asi muutus. Rüütli laulikud võisid olla ka naised

Muusika ajalugu
thumbnail
10
doc

BAROKKMUUSIKA ÜLDISELOOMUSTUS

BAROKKMUUSIKA ÜLDISELOOMUSTUS 1) Baroki mõiste (barrocco - port. k “lopergune pärl”), üldiseloomustus, võrdlus renessansiga (ka kunst, arhitektuur jne.) lk. 86 + ajastuste tabel. Ebakorrapärane, kummaline, tavatu. Väliselt toretsev ja elu nautiv. Algselt oli mõistel halvustav tähendus. Kõige selgemalt väljendus barokk arhitektuuris. Heliteos pidi olema algusest lõpuni ühes emotsionaalses seisundis. Eesmärk oli publik nutma ajada. Barokiajastu muusika oli õukonnakesksem.Suund polüfoonialt homofooniale. 2) Kolm barokkajastul levinud muusikastiili Muusikaline barokkstiil pärineb poliitiliselt killustatud Ülem-Itaaliast, mis mõjutas muusikamoodi suures osas Lääne-Euroopast.  Vana ehk kiriklik stiil jätkas Rooma koolkonna polüfoonilist kirjastiili, kuid vabamal kujul  Kammerstiil hõlmas sooloaariaid ja duette, teoseid soolopillidele ja väiksematele pillikoosseisudele.

Muusikaajalugu
thumbnail
10
doc

Muusikaajalugu I kursus (10kl)

MUUSIKAAJALUGU 1 Egiptus Esialgu oli muusika väärika ja piduliku ilmega Kõik pillid on seotud jumalatega ja neil on kultuslik tähtsus. Enamasti musitseerisid naised. Tänu Aasia mõjudele muutus muusika meelelisemaks ja elavamaks ning toimus templimuusikareform visati välja kõik üleliigsed pillid. Alles jäi vaid Isise kultuspill sistrum. Muusikateooria oli Egiptuse preestrite salateaduseks Esines palju pille: flööt(otseflööt, põikiflööt); harf; salmei-> aulos-> oboelaadne pill; trompetilaadsed pillid; lauto; sistrum; ; tsitter; raamtrumm; lüüra Hironoomia-> meloodiakaare näitamine käe abil Egiptuse muusika aluseks oli esialgu laskuv 5-astmeline helirida e. pentatoonika

Muusika
thumbnail
3
docx

Muusikaajaloo konspekt

2. Varajane barokk 1580-1630 Baroki kõrgaeg 1630-1680 Hilisbarokk 1680-1750 3. Barocco- algselt ebapärase kujuga pärl. 15. Sajandil kasutati pilkenimena, kaasnesid halvustavad hinnangud. Selle all mõeldi kõike ebaloomulikku, liialdatut ja veidrat. 4. Inimene sai esmatähtsaks Muusikas Muusikast sai publiku emotsionaalne mõjutusvahend, taheti publikut nutma ajada. Muusika oli proffessionaalsem, õukonnakeskne ja tonaalne. Tekst saab muusika puhul oluliseks. Pillid väljendasid inimloomust ja tundeid. Kunstis Elavad, emotsioone väljendavad näod. Lihased joonistati eriti detailselt välja. 5. Rembrant, Greco, Caravaggio, Rubens 6. Afektiõpetus- Itaalias välja sündinud õpetus inimese tunnetest ja meeleseisundist. 7. Imiteeritud polüfoonia asemele tuli monoodia- ühehäälne meloodia+ basso continuo. 8. Monoodia- stiil, mille väljenduslikkus peitub peamiselt ühehäälses meloodias. Sellel

Muusika ajalugu




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun