Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"Konkurentsipositsioon" - 20 õppematerjali

thumbnail
2
docx

Travel and Tourism Report 2011

TRAVEL & TOURISM COMPETITIVENESS REPORT 2011 Kodutöö. Eesti konkurentsipositsioon Euroopas Jan Skurinski AÜTH 3 1. Milline on Eeesti konkurentsipositsioon Euroopas? Mitmendal kohal ollakse? Eesti konkurentsipositsioon Euroopas on indeksiga 4,88 Euroopa piirkondliku arvestuse järgi 18. kohal ning üldise arvestuse kohaselt 25. kohal kõikidest 139 riigist, mis on antud aasta indeksi arvestuses. 2. Kes eelneb ja järgneb? Mida see teile ütleb? Meie naabritest jääb ette Soome indeksiga 5,02 saavutades sellega 12. koha. Läti ja Leedu aga jäävad kõvasti alla poole indeksitega 4,36 (30. koht) Läti ja 4,34 Leedu (32. koht).

Turism → Turismi -ja hotelli...
5 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Nimetu

Finantsseisukord, selle tugevus või nõrkus võib esile kerkida paljudest allikatest. Samas ei sõltu finantsseisukord mitte ainult sellest , kui palju raha ettevõttel on, vaid ka sellest, kuidas raha kasutatakse. Finantsseisukorra kujundamisel on tähtsad järgmised asjaolud: võime saada suurt kasumit, mis edestab kokurentide oma, sularaha pangas, likviidsus, rahavood, varade suurus (maa, hooned) ja võõrkapitali osa. Konkurentsipositsioon, mis viitab ettevõtte võimele kokureerida turusektoris, kus ta tegutseb. Tugeva kokurentsipositsiooniga ettevõttele on omane suur turuosa, kõrge tulusus, suur reinvesteerimiseks kogutud kasum, madalad tootmiskulud, kaasaegne ja efektiivne tootmishoone, soodne juurdepääs toormaterjalidele, kvaliteetsed tooted, tugevad kaubamärgid, head jaotuskanalid, kõrge kasutempo, tarbijate lojaalsus ning olulised intellektuaalsed varad. 2

Varia → Kategoriseerimata
77 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Ettevõtte rajamine

Madal, stabiilne sb Madalad kasumlikkus kasumlikkus, kõrge risk ar jä Kõrge, stabiilne Kõrge kasumlikkus, är Kõrged kasulikkus kõrge risk id Tegevusharu iseärasuste analüüsimine Kes on kavandatava ettevõtte lähemad potentsiaalsed konkurendid ja milline on nende konkurentsipositsioon? Koondhinnang haru atraktiivsusele! Aitäh tähelepanu eest!

Majandus → Äritegevuse alused
48 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Turunduse eksam

Turuosa Suur Väike See maatriks võimaldab firma jooksva toodangu portfelli seisundi väljaselgitamist ning selle strateegilist kavandamist niisugusel viisil, et tagada uute toodete toetamiseks vajalik pidev rahavoog, õigel ajal kõrvaldada vananenud kaupu ning valida sobiv turundusstrateegia igale tootele. Tähed on tooted, millel on hea konkurentsipositsioon. Nendele toodetele on iseloomulik suur kasv ja atraktiivsus. Tähtede esmaseks eesmärgiks on säilitada kasvukiirus. Rahalehmad on tooted, millel on konkurentsipositsioon ja mida ei peeta pikaajalises perspektiivis atraktiivseks. Nende toodete puhul on rõhk positsiooni säilitamiseks. Esikohale on seatud tulud ning kasv on teisejärguline. Koerad on tooted, millel on nõrk positsioon mitte atraktiivsel turul. Koerte puhul tuleb tugevalt kärpida ja minimeerida turunduse üldisi

Majandus → Turundus
24 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Turunduse ja müügijuhtimise alused harjutustest 2: küsimused ja vastused

a. arenejad, stabiliseerijad, vastutajad, nautijad b. tähed, rahalehmad, koerad, küsimärgid c. tähed, küsimärgid, arenejad, stabiliseerijad d. vastutustundjad, katsetajad, säilitajad, materialistid Küsimus 6 Bostoni maatriksi tähti iseloomustab kõige paremini: a. rahavajadus kõrge, rahavoog negatiivne b. nõrk positsioon mitteatraktiivsetel turgudel, turunduse üldkulude minimeerimine c. madala kasvutempoga turg, rõhk kasuliku positsiooni säilitamisel d. hea konkurentsipositsioon turul, suur kasv, juhtpositsioon oma turusegmendis Küsimus 7 Toote elutsükkel: a. aeg turu kasvust kuni tootmise lõpetamiseni b. algab toote juurutamisega ja lõppeb turu kasvuga c. aeg toote kavandamisest kuni tootmise lõpetamiseni d. aeg toote kavandamisest kuni selle lõpetamiseni Küsimus 8 Mis on teisene uuring? a. teisese uurimise objektiks on teisesed andmed. S.t. andmed, mis on kogutud teiste inimeste poolt antund

Majandus → Turunduse ja müügijuhtimise...
16 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Estraveli turundusplaan

inimestele. Poliitilise keskkonna teguritest mõjutavad ettevõtet Eesti ja Euroopa sisesed regulatsioonid ja seadused ning rahvusvahelised suhted koostööpartneritega. Enim muutusi tõi ettevõttele kaasa Eesti astumine Euroopa Liitu. Maailma poliitiline kliima võib muutuda ettearvamatute sündmuste tõttu nagu sõjad, streigid ja ülestõusud turismisihtkohtades. Lennuliiklusele-ja reisimisele mõjus enim 11. septembril 2012 toimunud terrorirünnak. 3. Ettevõtte konkurentsipositsioon, konkurendid ja eristumine konkurentidest Eestis on Estravel AS reisibürool konkurentsieelis teiste reisibüroode ees, kuna ettevõte on Eesti vanim, suurim ja usaldusväärseim. Estravel pakub klientidele personaalset teenindust lähtudes nende soovidest ja vajadustest. Reisibüroo lahendab kiirelt klientide mured, pakkudes seejuures kõrget teeninduskvaliteeti. Estravel valib

Turism → Turismiturundus
348 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Kululiidri strateegia referaat

 Konkurentide arv, nende suurus ja mitmekesisus – konkurents kasvab võrdse suuruse ja võimalustega konkurentide arvu suurenedes.  Nõudluse muutumine – nõudluse kasv leevendab konkurentsi.  Väljumisbarjäärid – konkurentsitase ei lange, kui kõrged väljumisbarjäärid takistavad ettevõtte minekut teisele tegevusalale isegi siis, kui tööstusharul tervikuna ei lähe hästi.  Ettevõtete rahulolu oma kohaga – konkurentsipositsioon ei muutu, kui keegi turuosalistest ei asu aktiivselt endale eeliseid looma. 9  Püsikulude suurus – suured püsikulud suurendavad konkurentsi, sundides ettevõtteid rohkem koormama tootmisvõimsusi, et jaotada püsikulud suurema arvu toodete vahel.  Kliendi kulud hankija vahetamiseks – mida väiksemad kulud klientide ülelöömiseks, seda

Majandus → Juhtimine
80 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Kaupluse müügitöökorraldus

11.2012 · Strateegia omab firma seisukohalt olulist tähtsust kahel põhjusel: 1.strateegia on parim vahend kohandumiseks keskkonna muutustega; 2.strateegia muutmine on palju raskem kui juhid seda ootavad ja loodavad. (((Kaubandusketi strateegia keti iseloomustus- maxima agresiivne turu hõivamine))) · Firma edu sõltub seega õigete strateegiate valikust. · Strateegia tuleb viia kooskõlla muudatustega turul, kuna tänane soodne konkurentsipositsioon võib juba homme kaduda. · Seetõttu tuleb pidevalt uurida kõike, mis mõjutab firma positsiooni konkurentide suhtes ja oma strateegiat arendada. Strateegilise planeerimise olulisus · Strateegiline planeerimine määratleb turunduse rolli ettevõttes. · Strateegiline planeerimine peab tagama kooskõla organisatsiooni eesmärkide, võimsuste ja muutuvate turundusalaste võimaluste vahel.

Ehitus → Müüritööd
76 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Strateegilise juhtimise eksamiks

DIVERSIFITSEERIMINE- ettevõtte tegevuse laiendamine selgelt eristuvastesse tegevusvaldkondadesse, kusjuures pole oluline, kas see toimub sama äriühingu tegevuse raames või kontsernilaadse struktuuri ülesehitamise kaudu. Valdkonnas, kuhu tegevust laiendatakse võivad olla omavahel seotud, kuid kokkupuutepunktid võivad ka puududa. konkurentsipositsioon Nõrk tugev TURU Kiire · Senise tegevusstrateegia ümberkujundamine, · Jätkamine kontsentreerununa KASVUTEM keskendudes endisel ühele tegevusalale; ühele tegevusalale (+ PO · Teise ettevõtte omandamine samal rahvusvaheline ekspansioon

Majandus → Juhtimine
28 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Turundus eksam

1) Ideede genereerimine 2) Ideede hindamine 3) Toote kontseptsiooni väljatöötamine ja kontrollimine 4) Turundusstrateegia valikud 5) Kauba väljatöötamine 6) Turutestid 7) Tootmine Bostoni maatriks tagada uute toodete toetamiseks vajalik pidev rahavoog, õigel ajal kõrvaldada vananenud kaupu ning valida sobiv turundusstrateegia igale tootele. Koosneb tähest, rahalehmast, koerast ja küsimärgist. Tähed on tooted, millel on hea konkurentsipositsioon. Nendele toodetele on iseloomulik suur kasv. Tähtede esmaseks eesmärgiks on säilitada kasvukiirus. Rahalehmad - nende toodete puhul on rõhk positsiooni säilitamiseks. Esikohale on seatud tulud ning kasv on teisejärguline. Koerad on tooted, millel on nõrk positsioon mitte atraktiivsel turul. Koerte puhul tuleb tugevalt kärpida ja minimeerida turunduse üldisi kulutusi. Vahel eristatakse ka kahte tüüpi koeri: Tõelised koerad. Rahakoerad

Majandus → Turundus
211 allalaadimist
thumbnail
38
odt

Turundus ja müügijuhtimise alused

Ei tohi solvata oma sihtgruppi Kui omistad tootele või teenusele konkurendiga sama omaduse, tugevdad konkurendi positsiooni, kuid sinu ettevõttele seejuures klientide teaduses positsiooni ei teki Positsioneerimine on seotud unikaalse müügiargumendiga Bostoni maatriksi neli kategooriad Küsimärgid ehk probleemilapsed • kõik tooted/teenused alustavad küsimärkidena • rahavajadus kõrge, rahavoog negatiivne • tuleb teha uuringuid Tähed • hea konkurentsipositsioon turul • suur kasv, järkuv atraktiivsus • juhtpositsioon turul/segmendis • eesmärk : säilitada kasvukiirus, mis vastaks vähemalt turu kasvu kiirusega • nt. Imax, scape Rahalehmad • madala kasvutempoga turg • säilitada kõige edukamad teenuse ja tooteliinid, vähemedukaid kärpida • rahavajadus väike Koerad • nõrk positsioon mitteaktraktiivsetel turgudel • minimeerida turunduse üldkulusid

Majandus → Majandus
57 allalaadimist
thumbnail
73
docx

Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse

Osade funktsioonide eraldamine. TEGEVUSKESKKONNA, HARU- JA KONKURENTSIANALÜÜS 13 Makrokeskkonna analüüs Üldiste poliitiliste, majanduslike, sotsiaalsete ja tehnoloogiliste tegurite mõju väljatoomine. Tegevusharu analüüs: Haru iseärasused Konkurentsijõud Strateegilised grupid Liikumapanevad jõud Kriitilised edutegurid Ettevõtte konkurentsipositsioon Konkurentide oodatavad sammud Ettevõtte situatsiooni analüüs: Ettevõtte tugevad ja nõrgad küljed Senine strateegia Kuludealane konkurentsivõime Konkurentsipositsiooni hinnang Ettevõtte strateegilised võimalused Hinnang senisele strateegiale Võimalused strateegia parandamiseks ja konkurentsieelise väljaarendamiseks/ tugevdamiseks PEST ­ analüüs Väliskeskkonna mõjurite analüüs. P ­ political E ­ economic S ­ social T - tecnological

Majandus → Juhtimine
85 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016

barjääre. Saab vältida tootmise laienemisega seotud riske ning teenida täiendavat tulu ilma lisakulutusi tegemata. Oht ­ litsentsi ostja võib koostöö käigus arendada oma oskusi sellisel määral, et ta kujuneb edaspidi turul litsentsi müüjale arvestatavaks konkurendiks. 35. Turu kasvutempo ja ettevõtte konkurentsipositsiooni mõju laienemisvalikute tõenäosusele. KONKURENTSIPOSITSIOON T Nõrk Tugev U Kiire - Senise tegevusstrateegia ümberkujundamine, - Jätkamine kontsentreerununa ühele R keskendudes endiselt ühele tegevusalale tegevusalale (+ rahvusvaheline U (turnaround). ekspansioon, kui turuvõimalused - Teise ettevõtte omandamine samal eksisteerivad).

Majandus → Ettevõtluse alused
39 allalaadimist
thumbnail
51
pdf

Turundusplaani koostamise juhend

..........................................................................................................18 Väliskeskkonna kirjeldamine ja analüüs.........................................................................19 Klientide segmenteerimine ja sihtrühmade määratlemine .............................................20 Konkurentsianalüüs........................................................................................................23 Ettevõtte konkurentsipositsioon ja järeldused konkurentsianalüüsist ............................25 Turgude kirjeldamine......................................................................................................26 Eesmärkide püstitamine..........................................................................................................29 Müügieesmärgid .............................................................................................................31

Muu → Ainetöö
176 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Eksami kordamisküsimuste vastused aines ettevõtte majandusõpetus

Finantsseisukord, selle tugevus või nõrkus võib esile kerkida paljudest allikatest. Samas ei sõltu finantsseisukord mitte ainult sellest , kui palju raha ettevõttel on, vaid ka sellest, kuidas raha kasutatakse. Finantsseisukorra kujundamisel on tähtsad järgmised asjaolud: võime saada suurt kasumit, mis edestab kokurentide oma, sularaha pangas, likviidsus, rahavood, varade suurus (maa, hooned) ja võõrkapitali osa. Konkurentsipositsioon, mis viitab ettevõtte võimele kokureerida turusektoris, kus ta tegutseb. Tugeva kokurentsipositsiooniga ettevõttele on omane suur turuosa, kõrge tulusus, suur reinvesteerimiseks kogutud kasum, madalad tootmiskulud, kaasaegne ja efektiivne tootmishoone, soodne juurdepääs toormaterjalidele, kvaliteetsed tooted, tugevad kaubamärgid, head jaotuskanalid, kõrge kasutempo, tarbijate lojaalsus ning olulised intellektuaalsed varad. 2

Majandus → Ettevõtte majandusõpetus
949 allalaadimist
thumbnail
57
docx

Turundus - konspekt eksamiks

riigis? Kuidas need tendentsid mõjutavad turundustegevust antud riigis?  Majanduslikud tegurid Millised olulised sündmused on leidnud aset sissetulekute, hindade, vahendite kokkuhoiu ja krediteerimise jne vallas? Kas neil sündmustel on oluline mõju ettevõtte toodangu müümisel? Inflatsioon  Tehnoloogilised tegurid Millised peamised muudatused on antud valdkonnas toimunud? Milline on firma konkurentsipositsioon nende muutustega seoses? Toote arendamise võtmeküsimused, uute tehnoloogiate kasutamine.  Poliitilised ja õiguslikud tegurid Millised olemasolevad või vastuvõetavad seadused võivad avaldada mõju firma strateegilistele ja taktikalistele plaanidele? Millised seadused on firma seisukohalt turunduse jaoks tähtsad ja kuidas mõjutab firmat nende muutumine? Korruptsiooni tajumise indeks.  Looduslikud ehk ökoloogilised tegurid

Majandus → Turundus
24 allalaadimist
thumbnail
54
doc

“Ettevõtte majandusõpetus” kordamisküsimused

Finantsseisukord, selle tugevus või nõrkus võib esile kerkida paljudest allikatest. Samas ei sõltu finantsseisukord mitte ainult sellest , kui palju raha ettevõttel on, vaid ka sellest, kuidas raha kasutatakse. Finantsseisukorra kujundamisel on tähtsad järgmised asjaolud: võime saada suurt kasumit, mis edestab kokurentide oma, sularaha pangas, likviidsus, rahavood, varade suurus (maa, hooned) ja võõrkapitali osa. Konkurentsipositsioon, mis viitab ettevõtte võimele kokureerida turusektoris, kus ta tegutseb. Tugeva kokurentsipositsiooniga ettevõttele on omane suur turuosa, kõrge tulusus, suur reinvesteerimiseks kogutud kasum, madalad tootmiskulud, kaasaegne ja efektiivne tootmishoone, soodne juurdepääs toormaterjalidele, kvaliteetsed tooted, tugevad kaubamärgid, head jaotuskanalid, kõrge kasutempo, tarbijate lojaalsus ning olulised intellektuaalsed varad. 2

Majandus → Ettevõtluse alused
71 allalaadimist
thumbnail
56
docx

Finantsjuhtimise kordamisküsimused

2. Ettevõtte tegevusvaldkond: - Konkurents – mõju laenule vastuoluline (väikese finantsvõimendusega konkurendid võivad oma agressiivse tegevusega (reklaam, hinnastamine) tõrjuda välja kõrgema finantsriskiga konkurendid. Konkurentsieelis väikese finantsvõimendusega ettevõtetel.) - Turule sisenemise barjäärid – turule sisenemisel suurem laenu osakaal. 3. Ettevõtte sisesed tegurid: - Ettevõtte konkurentsipositsioon turul. - Suurem kapitali suhe tööjõudu – rohkem laenu - Tootmise ja investeeringute paindlikkus – paindlikel ja väiksema materiaalse varaga ettevõtetel vähem laenu. - Unikaalsed tooted või ostjad, hankijad – vähem laenu. - Ettevõtte vanus – mõju empiirikas vastuoluline. - Ettevõtte suurus – suurem kasutab rohkem laenu. - Strateegilised kaalutlused. 4

Majandus → Finantsjuhtimine
38 allalaadimist
thumbnail
194
pdf

KULUDE JUHTIMINE JA CONTROLLING

ühikute hulk ühikute hulk Näiteks tabelist 2 näeme, et omahind alaneb kui suudame teatud püsikulude suuruse tingimustes rohkem toota või teenust pakkuda. Kui majanduskriisi tingimustes on paljudel juhtudel tootmisvõimsused alakoormatud ja ettevõtetel tellimuste saamine tihti sesoonne või stiihiline, siis tooteühiku omahind tänu püsikulude kasvule tooteühiku kohta omahind kasvab ja meie konkurentsipositsioon nõrgeneb. Omahinna arvestuse ja analüüsi peamine eesmärk on teada saada, kui palju meie poolt toodetav toode (teenus) meile endile maksma läheb. Ilma selle teadmiseta on keeruline teha klientidele pakkumisi hinna osas. KULUDE JUHTIMINE JA CONTROLLING T. Haldma 31 Ei eksisteeri häid ega halbu kalkuleerimismeetodeid. Küsimus on vaid selles, kas kasutatav kalkuleerimismeetod kajastab piisavalt adekvaatselt kulude tekke-

Majandus → Finantsjuhtimine
195 allalaadimist
thumbnail
69
doc

Turunduse eksam

· Brändi nimi ­ peab olema lihtne hääldada ja kirjutada ning tähenduslik, tuttavlik või eriline. · Logo ­ brändi tähenduse iseloomustaja ja illustreerija, tekitab tarbijais just neid assotsiatsioone, mida ettevõte oma brändi juures oluliseks peab. · Tunnuslause aka slogan ­ lühike lause/fraas, mis brändi kohta kõige olulisemat sõnumit edastab Brändi kasulikkus tootja jaoks · tarbijate tajutud kvaliteet ja lojaalsus; · konkurentsipositsioon ning kõrgemad · tarbija hoiakute ja ootuste kujundamine; · sisenemisbarjäärid; · suurem toodete läbimüük; · tarbija lojaalsusest tulenevad võimalikud · kõrgemast hinnast tulenev suurem tulu; · madalamad turunduskulud; · eristumine konkurentidest, tugevam · jaotusega tegeleva ettevõtte suurem huvi. Brändi kasulikkus tarbijate jaoks

Majandus → Turundus
430 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun