Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Äriplaan (3)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist



MATKARAJA GIID
Äriplaan
Juhendaja :
Sisukord:
Lühikokkuvõte 3
Üldandmed: 3
Missioon ja eesmärgid 3
Teenuse kirjeldus 3
SWOT analüüs 4
Turg 5
Konkurents 5
Turustamine 5
Juhtimine ja personal 6
Tegevuse kirjeldus 6
Riskianalüüs 6








  • Lühikokkuvõte

    OÜ Matkaraja Giid pakub giidi teenust matkaradadel ja looduses liikumiseks. Ettevõtte sihtgrupiks on õpilased, pensionärid, loodushuvilised inimesed ja välisturistid. Ettevõtte spetsialiseerub teenuse pakkumisel loodusele, mis eristab firmat teistest giidi teenuse pakkujatest.
  • Üldandmed:

    Ettevõte alustab tegevust 2009. aasta II kvartalis .
    Ettevõte registreeritakse Osaühinguna, osakapitaliga 40 000 eesti krooni.
    Omanik on ..., 100% osalusega põhikapitalis.
    Firma rajamisel on plaanis taotleda ka stardiabi.
  • Missioon ja eesmärgid

    Ettevõtte missioon on inimestele näidata Eesti looduse mitmekesisust ja panna neid ennast ümbritsevat rohkem märkama.
    Ettevõtte eesmärk on teenida kasumit kasutades ära juba olemasolevaid ressursse, säästes sellega keskkonda ning teenuse pakkumise läbi suurendada selliste inimeste arvu, kes hoolivad loodusest.
  • Teenuse kirjeldus

    Ettevõte pakub giiditeenust matkaradadele eesmärgiga tutvustada loodust.
    Giidi teenuse pakkumine matkaradadel. Idee on pakkuda giidi teenust matkaradadele või loodusesse reisimisel . Selleks, et inimesed tunneksid paremini loodust. Põhiline sihtgrupp on õpilased, kes tulevad koos kooliga ekskursioonile. Lisaks võivad teenust kasutada ka niisama loodushuvilised inimesed ja ka välisturistid, kuna teenust saab tellida mitmes keeles. Näiteks eesti, inglise, soome, rootsi ja vene keeles. Mõte on selle abil suurendada inimeste huvi looduse vastu pannes neid rohkem enda ümbrust märkama. Pöörates tähelepanu matkarajale jäävaid taimi, läheduses liikuvaid loomi ja laulu järgi erinevaid linde.
  • SWOT analüüs

    S – Tugevused:
    • Püsikulud madalad – ei ole vaja kontorit, saab toimetada kodus.
    • Võimalus teenust pakkuda mitmes keeles – eesti, inglise, rootsi, soome, vene ja saksa.
    • Erilisus – konkurents selles valdkonnas on väike.
    • Lai valik – pakume teenust paljudele erinevatele matkaradadele üle Eesti.

    W – Nõrkused:
    • Tuleb teha suur eeltöö – tutvuda matkaradadega ja seal leiduvate taimede ning loomadega.
    • Personal – ei ole pruugi leida sobivaid töötajaid, kes tunneks hästi loodust ja oskaks ka giid olla. Võib juhtuda, et tuleb töötajaid ise koolitada – see aga on kulukas ettevõtmine.
    • Ettevõttel pole alguses tuntust ega väljakujunenud mainet, mistõttu võib see klientides ning koostööpartnerites tekitada usaldusväärsuse puudumist.
    O – Võimalused:
    • Olukord majanduses – hetkel suur tööpuudus, järelikult suur valik töötajate otsimisel.
    • Keskkonnasõbralikkus - keskkonnasõbralik käitumine on inimeste seas populaarne
    • Kampaania „ Puhka Eestis“ - inimesed otsivad võimalusi Eesti looduses viibimiseks, seega on ettevõttel rohkem potentsiaalseid kliente.
    • Stardiabi – võimalus taotleda ettevõtte rajamisel stardiabi.
    T – Ohud:
    • Nõudluse langus – praegune olukord ja töötus sunnivad inimesi raha kokku hoidma, mistõttu võib oodata vähem kliente.
    • Uute konkurentide turule tulek.

  • Turg

    Säästuaeg sunnib rohkem inimesi oma puhkust veetma kodumaal ning ühtlasi on siseturismi populaarsus kasvanud seoses kampaaniaga „Puhka Eestis“.
    Matsalu Rahvuspargi külastajate statistika näitab loodusest huvitatud välisturistide kasvu, peamiselt Saksamaalt ja Soomest.
    Seega on turism looduses muutunud populaarsemaks eestlaste seas ning ka üha rohkem välismaalasi on enda jaoks avastanud Eesti looduse võlud.
  • Konkurents

    Peamised konkurendid on FIE-dena töötavad giidid. Siiski on loodust tutvustavaid giide vähe ning peamiselt tegutsevad nad ainult ühes kindlas piirkonnas, näiteks oma elupaiga lähedal või Rahvusparkide aladel. Samuti on nende giidide puhul keelevalik väike, enamasti pakutakse vaid eesti ja inglise keelset teenust. Minu ettevõtte eelis ongi see, et meie pakume oma teenust üle Eesti ning meil on suurem keelevalik.
    Giidid, kes tutvustavad vaatamisväärsusi, ei oska enamasti loodust edasi anda vajalikul määral. Seetõttu selliseid giide otseselt konkurentideks pidada ei saa.
  • Turustamine

    Ettevõte pakub oma teenust internetis läbi oma kodulehekülje. Koduleheküljel on olemas info matkaradade kohta, millistele ettevõte giidi teenust pakub. Lisaks saab sealt ka vaadata, millistes keeltes on teenust võimalik tellida ja ka hinnad. Samuti saab lugeda ka ettevõttes töötavate giidide kohta lühikokkuvõtet töökogemustest ja omandatud teadmistest, et kliendid võiksid veenduda teenust osutava giidi professionaalsuses.
    Samuti tuleb koostööd teha ka RMK-ga, kes võib oma kodulehel koostööpartnerite all välja tuua. Ning kindlasti peab turismiinfopunktidesse enda tegevusest teada andma, et nad oskaksid turistidele meie kohta infot edastada.
    Kindlasti peab ettevõtte alustamisel ka ise pakkumisi tegema. Näiteks pakkuda teenust koolidele ekskursiooni või õppesõidu eesmärgil.
    Koostööpartneritena sobivad ka reisikorraldajad, kes saavad meie teenuse müümise eest komisjonitasu.
  • Juhtimine ja personal

    Kuna töömaht on alguses kindlasti väiksem, kuna ettevõtte puudub tuntus ja maine pole välja kujunenud, siis on plaanis alustada kahe giidiga. Hiljem, kui töömaht suureneb, tuleb giide juurde palgata. Giide peaks olema minimaalselt kuus ning igalühel neil oleks oma põhiline tegevuspiirkond:
  • Lääne-Eesti, Saaremaa ja Hiiumaa ;
  • Pärnumaa;
  • Harjumaa ja Raplamaa ;
  • Lääne-Viru ja Ida-Virumaa;
  • Järvamaa, Jõgevamaa ja Viljandimaa;
  • Tartumaa, Valgamaa, Võrumaa ja Põlvamaa.
    Sellise jaotuse puhul on ettevõttel transpordikulud väiksemad, kuna teenuse tellimisel teeb töö ära antud piirkonnale kõige lähemal asuv giid.
  • Tegevuse kirjeldus

    Ettevõtte alustamisel tuleb kõigepealt ise käia läbi matkarajad, esialgu piirduda ühte piirkonda jäävate radadega. Seejärel tuleb üles märkida radadel leiduvad taimed, märgatavad loomad ja linnud . Edasi tuleb kõikide nende taime-, looma- ja linnuliikide kohta teha eeltööd, uurida ja koguda piisavalt materjali nende kohta ning koostada neist huvitav kokkuvõte, mida edaspidi giidina oma klientidele edasi anda.
    Seejärel tuleb hind välja kujundada. Hinna kujunemise aluseks on teenuse osutamiseks kuluv aeg, matkaraja pikkus ja asukoht. Arvesse võtame ka turu keskmist hinda ja konkurentide poolt pakutavaid hindu.
    Kui eeltöö on tehtud, saab hakata teenust pakkuma. Kuna tellija valib ise endale meeldiva matkaraja ja organiseerib endale transpordi, siis giid peab ainult kohale minema kokkulepitud kohtumispaika.
    Firma peab töökalendrit, kuhu märgitakse üles kõik tellimused kuupäeva ja kellaaja järgi, et oleks kogu aeg ülevaade, ega kogemata mõnda tellimust ära ei unustaks või mitu tellimust ühele ja samale ajale ei satuks.
    Kuna igapäevaselt nagunii tööd ei ole, jääb piisavalt aega, et korraldada raamatupidamist ise ning sellega saab hoida ka püsikulud madalamad.
  • Riskianalüüs

    Juhtimisrisk – firma juhil puuduvad varasemad kogemused firma juhtimisel ja võib töö korraldamisel vigu teha.
    Lahenduseks sobiks juhil läbida juhtide alane koolitus ning esimesel aastal firma juhtimisel ja otsuste tegemisel küsida nõu ka teistelt töötajatelt.
    Finantsrisk – ettevõte ei suuda tuludega tegutsemiskulusid katta .
    Seepärast tuleks firma püsikulud võimalikult madalad hoida, ostes võimalikult vähe teenuseid sisse ning eelistades nende töödega ise toime tulemist. Näiteks raamatupidamine.
    Personalirisk – raske leida sobivate teadmiste ja keeleoskustega inimesi.
    Üheks võimaluseks oleks otsida töötajaid koolidest pakkudes näiteks praktikakohta. Teine võimalus on töötajaid ise koolitada, kui neil on vähemalt üks neist vajalikest oskustest olemas. Näiteks on teadmised loodusest, kuid pole piisavalt head keeleoskust.
    7
  • Vasakule Paremale
    Äriplaan #1 Äriplaan #2 Äriplaan #3 Äriplaan #4 Äriplaan #5 Äriplaan #6 Äriplaan #7
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-09-25 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 414 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor kasklane Õppematerjali autor
    Äriplaan loodusgiidi teenust pakkuvale firmale.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    13
    pdf

    Äriplaan - Taksofirma

    Äriplaan Suur õde/vend Taksofirma Esindaja: Merris Kivisoo E-post: [email protected] Tartu 2018 SISUKORD KOKKUVÕTE 3 1. VISIOON, MISSIOON, EESMÄRGID 4 1.1. Visioon 4 1.2. Missioon 4 1.3. Eesmärgid 4 2. ETTEVÕTLUSKESKKONNA KIRJELDUS 5 3. TOOTED JA TEENUSED 7 4. KLIENT, TURG JA KONKURENTS 8 4.1. Klient 8 4.2. Turg 8 4.3. Konkurents 8 5. TEGEVUSPLAAN 9 6. RISKIANALÜÜS 10 7. FINANTSPROGNOOS 12 2 KOKKUVÕTE Ettevõtte kirjeldus Taksofirma Suur õde/vend on mõeldud laste turvaliseks transportimiseks soovitud sihtkohta. Autojuhtideks on sõbralikud, kontrollitud taustaga noored inimesed, kes uurivad lastelt nende päeva kohta ning on l

    Projektijuhtimine
    thumbnail
    32
    docx

    Äriplaan "Õpiabiteenus"

    TALLINNA ÜLIKOOL Ühiskonnateaduste instituut ÄRIPLAAN ÕPIABITEENUS „KIIRELT TARGAKS“ Tallinn 2016 SISUKORD 1.ÄRIPLAANI LÜHIKOKKUVÕTE................................................................................ 3 2. ÄRIIDEE KIRJELDUS JA SELLE ANALÜÜS...............................................................4 2.1 Ettevõtte üldandmed..................................................................................... 4 2.2 Tootmise / teeninduse planeerimine..............................................................5 3. EESMÄRGID........................................................................................................ 6 4. VISIOON, MISSIOON............................................................................................ 7 4.1 Visioon........................................................................................................... 7 4.2 Missioon............................

    Ettevõtluse alused
    thumbnail
    22
    doc

    Põhjalik äriplaan

    ÄRIPLAANI VORM Sten Lippur Läänemaa 2013 1. Äriplaani kokkuvõte Sten Lippur Filming OÜ eesmärk on pakkuda kasutajasõbralikku ning kõrgkvaliteetset filmimis- ja striimimisteenust üle kogu Eesti. Hetkel on sarnast teenust pakkuvaid ettevõtteid Tartus, Pärnus ja Tallinnas, aga nemad pakuvad oma teenust vaid oma kodulinnas. Filmimisteenust pakutakse eelkõige ürituste korraldajatele ja ettevõtetele, aga teenust pakutakse ka kõikidele teistele, kes seda teenust vajavad. Filmigrupp pakub nõustamist ja planeerimist ning ürituse filmimist. Hiljem on võimalik tellida lisatasu eest monteerimist. Tellija saab kogu materjali ettevõtte logoga mälupulgale. Ettevõtluse alustamiseks andis tõuke ettevõtja visioon endale ise töökoht ning eestlastele rohkem elamusterohket filmijäädvustust luua. Kuna teised ettevõtted pakuvad teenust vaid enda kodulinnas, siis tuli mõte luua filmigrupp, kes pakub teenust terves Eestis. Sten Lippur Filming OÜ juhataja Sten Li

    Ettevõtlus alused
    thumbnail
    12
    doc

    Turismiettevõtlus, enda äriplaani koostamine

    Äriplaan Tõukerattamatkade korraldamine Lõuna - Eestis Sassi Talu tõukerattamatkad Koostaja: Kaisa Kamenik 10.01.15, Tartu SISUKORD 1. ÄRIPLAANI KOOSTAMISE EESMÄRK, ÄRIIDEE JA LÜHIKOKKUVÕTE Äriplaani koostamine annab võimaluse uurida oma äritegevuse erinevad tahke ja analüüsida selle olemust, seejuures sellega kaasanevaid võimalikke riske, ohte, tugevusi, nõrkusi ja ka võimalusi. Äriplaani koostamine hoiab äriidee elluviijal kindlat sihti silme ees, sest valmimas on kindel tegevusplaan ning samuti on alati võimalik enne ellu viimist midagi ümber teha või muuta. Äriidee tõukerattamatkade korraldamiseks Lõuna-Eestis, on vaja taodelda lisafinantse, kuna on vaja soetada vajalik lisavarustus (kiivrid, helkurvestid), omavahenditega saab põhivara (tõukerattad) soetatud. Lisafinantse taotlen kohalikult omavalituselt ning maakonna spordiliidult eeldus

    Turism
    thumbnail
    20
    docx

    Äriplaan - söögikoht

    Poksi põhikool Anti Tiib Tervislik kiirtoidukoht äriplaan Juhendaja: Kusti Potti Tartu 2011 SISUKORD SISUKORD................................................................................................................... 2 1.ÜLDANDMED............................................................................................................ 3 2.LÜHIKOKKUVÕTE...................................................................................................... 3 3.PROJEKTI KIRJELDUS...................

    Majandus alused
    thumbnail
    42
    docx

    ÄRIPLAAN: VideoCV OÜ

    TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL TALLINNA KOLLEDŽ Majandusarvestus Ettevõtluse alused VideoCV OÜ Äriplaan Õppejõud: Tallinn 2014 SISUKORD 1KOKKUVÕTE..............................................................................................................................3 2ETTEVÕTTE ÜLDANDMED......................................................................................................4 3 ETTEVÕTTE KIRJELDUS. ÄRIIDEE, MISSIOON, VISIOON JA EESMÄRGID..................5 4 ETTEVÕTLUSKESKKONNA KIRJELDUS..............................................................................7 5 TEENUSED..................................................................................................................................8 6 KLIENT, TURG, KONKURENTS.............................................................

    Ettevõtluse alused
    thumbnail
    22
    pdf

    Äriplaani juhend

    antud käsiraamatu lisana. Juhendi läbitöötamise käigus valitud äriideed äriplaaniks vormistades omandavad äriplaani koostajad teadmisi oma äriidee analüüsimisest, planeerimis- ja prognoosimise tehnikatest, mida korrektse äriplaani koostamisel vaja läheb, Teema küsimused, millele antud juhendis vastuse leiate: Kuidas koostada äriplaani? Mis on äriplaani komponendid (ehk millistest osadest äriplaan koosneb)? Mida on vaja teada äriplaani teksti ja numbrilise osa koostamise juures? 3 1. KOKKUVÕTE Kuigi kokkuvõte on äriplaani esimene osa, on soovitav selle kirjutada viimasena. Kokkuvõtte koostamisele tasub palju tähelepanu pöörata, sest see on äriplaani kõige rohkem loetud osa. Äriplaani kokkuvõttest peab saama kiire ülevaate, mida ja milliste vahenditega plaanitakse saavutada.

    Äriplaan
    thumbnail
    19
    doc

    Äriplaan

    MAINORI KÕRGKOOL ETTEVÕTLUSE INSTITUUT ÄRIPLAAN Pärnu 2010 1 SISUKORD KOKKUVÕTE...............................................................................3 1. ÜLDINFO................................................................................4 1.1 ÄRIIDEE KIRJELDUS..............................................................5 1.2 Asukoht....................................................................................7 1.3 Töötajad....................................................................................7 1.4 Vajalikud vahendid....................................................................7 1.5 Algbilanss.................................................................................7 2. TOOTMINE JA TURUNDUS.......................................................8 2.1 Teenuse osutamine....................................................................8 2.2 Turu analüüs..................................

    Ärijuhtimine




    Kommentaarid (3)

    mina12 profiilipilt
    mina12: ohh..väga lahe :D
    17:37 28-08-2012
    lenard112 profiilipilt
    Lennu .: Põhjalik, oli abi
    00:58 07-10-2013
    opilane11 profiilipilt
    opilane11: hea plaan
    11:56 01-12-2012



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun