Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tingimuslaused (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Tingimuslaused
Tingimuslaused suunavad programmi tegevuste sooritamist vastavalt sellele, kuidas on täidetud vajalikud tingimused.
NB!
* Tingimuslause kirjutamisel ümbritsetakse mitmest lausest koosnav grupp loogeliste sulgudega st võetakse gruppi.
*Üksiku lause puhul loogelisi sulge vaja pole(kuid võib panna).
*Võtmesõnadega(praegusel juhul if ja else -iga) algavate lausete lõppu semikoolonit ei tohi!

Näiteks:
if(x==o) //Kui muutuja x väärtus on 0,
x=1 // siis omistada x-i väärtuseks 1.
if lause
if lausel on kaks kuju:
A) Sisaldab ainult if operaatorit
Ühelauseline if
if(tingimusavaldis)
lause1;
Mitmelauseline if
if(tingimusavaldis)
lause1;
lause2;
lause3;
B) Sisaldab if ja else operaatorit
else osa täidetakse siis kui ta on väär( false )
Kirjutamisel on kaks varianti
if(tingimusavaldis) if(tingimusavaldis){
{ lause1;
lause1; lause2;
lause2; }else{
} lause3;
else lause4;
{lause3; }
lause4;
{} sulgude paigutus oma valida, kuid programmi lihtsamaks lugemiseks on soovitatav kindlasti kasutada taandeid.
Tingimus koosneb alati kolmest osast- muutuja nimi, operaator , väärtus
Näiteks:
if(abi>=3) kui muutuja abi suurus on suurem või võrdne 3-ga
if(abi=="kool") kui muutuja abi väärtus on samaselt võrdne sõnaga "kool"
if(abi==kool) kui muutuja väärtus on samaselt võrdne muutuja kool väärtusega
Tingimus if(muutuja tehtemärk väärtus)
a > 5
if(a kaks eraldi piirkonda:

a if(a 10)
vahemik a if(a > 5 && a
confirm
+dialoogiaken teatega ja nuppudega OK ja cancel-
väljastamise meetod
Olenevalt sellest, millist kahest nupust vajutada saame:
OK - TRUE ja Cancel - FALSE
Neid valikuid töödeldakse edasises programmi töös.
Süntaks:
window .confirm("teate tekst");
Näiteks:
window.confirm("Kas soovite akent sulgeda?");

switch -lause
Valiklause, kus avaldise väärtust võrreldakse valikutes case toodud
label
(lipnik,väärtus) väärtusega
Kui väärtused langevad kokku, täidetaxe selle valiku juures
paiknev lause.
Kui ühegi valiku väärtus ei lange kokku, täidetakse deafult juures paiknev lause.

Iga case-valiku juures asub ka lause break, mis tagab väärtuse kokkulangemise puhul edasise valimise lõpetamise.

switch-lausel on järgmine süntaks:
switch(muutuja_mida_võrdleme)
case väärtus1:
lause;
break;
case väärtus2:
lause;
break;
deafult:
lause;
Kui ei ole kindel et kasutaja sisestab oma valiku just nii, nagu me
sis. aknas kirjutasime (suur- ja väiketähtede seisukohalt)
switch( avaldis )
case label1:case label 2
lause;
break;
case label1:case label 2
lause;
break;
deafult:
lause;

TSÜKLILAUSED ehk TSüklioperaatorid
for-lause
for-lause kordab selles olevat käsku nii kaua, kuni määratud tingimus on tõene.
Süntaks:
for([esialgne avaldis];[tingimus];[muutus])
laused ;
esialgne avaldis - tsükli loendur 'i algväärtus
tingimus - kui kaua (mitu korda) tsüklit korratakse
muutus-kuidas tsükliloendurit muudetaxe
i++ - suurendataxe ühe võrra
i+=2 - suurendataxe kahe võrra
Tingimuslaused #1 Tingimuslaused #2 Tingimuslaused #3 Tingimuslaused #4 Tingimuslaused #5 Tingimuslaused #6
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-09-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 30 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor caiuz Õppematerjali autor
Tingimuslaused. Selles failis on kirjeldatud kõiki Javascripti tingimuslauseid ja seda kuidas nad toimima peavad.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
doc

Kliendipoolse JavaScript'i lühikonspekt

Ta on sisseehitatud brauserisse ja töötab koos HTML'ga. JavaScript'i keel koosneb kolmest osast: tuum-JavaScript (core JavaScript), kliendipoolne JavaScript (client-side JavaScript) ja serveripoolne JavaScript (server-sideJavaScript). Tuum-JavaScript koosneb kolmest põhiobjektidest (Array, Date, Math) ning programmeerimiskeele põhielementidest, milleks on operaatorid (+, -, /, *,, jne), kontrollstruktuurid (continue, break, jt.) ja laused (if...else, switch, while, do...while, for, jt). Kliendipoolne JavaScript ja serveripoolne JavaScript kasutavad samu tuum- JavaScript'i programmeerimiskeele põhielemente. Joonisel 1 on näha millistest JavaScript'i keele osadest koosneb kliendipoolne ja serveripoolne JavaScript. Joonis 1. JavaScript'i keele osad. Kliendipoolne JavaScript'i programm kirjutatakse HTML dokumeti (kuidas programmi HTML dokumenti kirjutada vaatleme hiljem). Interpretaator, mis kliendipoolset skripti tõlgendab e

Informaatika
thumbnail
230
pdf

Programeerimise algkursus 2005-2006

...............................................................................38 Mis on väljundi vormistamine?...............................................................38 Väljundi vormistamise võimalused keeles Pascal...................................39 Väljundi vormistamise võimalused keeles C...........................................39 Väljundi vormistamise võimalused keeles QBasic..................................41 VIIES TEEMA: tingimuslause. suunamislause. valikulause.................................42 Sissejuhatus...............................................................................................42 Tingimuslause............................................................................................42 Tingimuslause keeles Pascal..................................................................44 Tingimuslause keeles C.................................................................

Programmeerimine
thumbnail
134
pdf

Programmeerimine PHP

algusest lõpuni. Keerukamate programmide kirjutamisel on vaja käske valikuliselt täita või siis isegi täitmata jätta. Näiteks kui meie program arvutab funktsiooni f(x) = 1/x väärtusi, siis juhul kui x on null – program peab ütlema, et 0 korral funktsioon pole määratud. Programmi loogika peab siis välja nägema järgmiselt: Kui x on võrdne nulliga, siis anna veateade vastasel korral arvuta 1/x ja väljasta tulemus Sellise loogika implementeerimiseks PHP-s on olemas tingimuslaused (mõnikord neid nimetatakse valikulauseteks) ja nende üldkuju on: if (tingimus) { plokk1 } else { plokk2 } Tingimus Tingimus, mida kasutatakse if-else tingimuslauses on loogiline avaldis (lihtsam näide on võrdlemine, aga vajadusel võib kasutada ka avaldisi mis on ühendatud && või || abil). Programmi täitmisel kõigepealt kontrollitakse tingimuse kehtivust (kehtivus tähendab seda, et loogilise avaldise lõppväärtus on tõene (true))

Allika?petus
thumbnail
18
doc

Visual Basic

esinevad protseduuris. Täitmise järjekorda saab muuta spetsiaalsete juhtimislausete abil. Juhtmislausete kaheks põhiliigiks on valikulaused ja korduslaused. Lisaks lausetele esinevad protseduurides ja nende vahel ka kommentaarid. Kommentaaris võib olla suvaline tekst, mis ei avalda mingit mõju protseduuri täitmisele. Ta peab alati algama ülakomaga ning võib paikneda kas eraldi real või lause(te) järel rea lõpus. Struktuuri järgi jagunevad laused liht- ja liitlauseteks, mis sisaldavad teisi Liht-ja liitlauseid. Laused paigutatakse moodulilehe ridadele. Ühel real on üks või mitu lauset. Viimasel juhul eraldatakse nad üksteisest kooloniga a = Range("a") : b = Range("b") : c = Range("c_"): h = Range("h") k = 0: a = x/2 Üks lause võib paikneda ka mitmel real. Lause jätkutunnuseks on rea lõpus asuv allkriips. Allkriipsu ja temale eelneva märgi vahel peab olema vähemalt üks tühik. Näiteks paikneb järgnev If-lause kahel real

Arvutiõpetus
thumbnail
89
doc

Loogika ja programmeerimine

............................. 34 MÄRKUS TRANSLAATORITE KASUTAMISE KOHTA................................................34 TINGIMUSLAUSE. SUUNAMISLAUSE. VALIKULAUSE.................................................35 ............................................................................................................................................... 35 SISSEJUHATUS...................................................................................................................35 TINGIMUSLAUSE...............................................................................................................36 SUUNAMISLAUSE..............................................................................................................38 VALIKULAUSE...................................................................................................................39 ÜLESANDED....................................................................................................................

Arvutiõpetus
thumbnail
40
doc

Javascript objektid,näited

Steve Mägi A-08 13.03.2014 PÄRNUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS Arvutiteenindus A-08 Steve Mägi Javascript (Objektid, Sisseehitatud objektid, Html dom objektid, sündmused, näited) Juhendaja: Sander Mets Pärnu 2009 1 Steve Mägi A-08 13.03.2014 Sisukord Javascripti keele objektid.....................................................................................................6 Objekt MATH..................................................................................................................9 Objekti M

Informaatika
thumbnail
238
docx

PHP ALUSED RAAMAT

seniõpitud teadmisi. Ülesanne 3  Nagu ikka alusta kommentaaridest  Küsi kasutajalt vajalikud parameetrid ning leia: o kera ruumala, o koonuse ruumala o ja silindri ruumala  Pii puhul võid kasutada väärtust 3.14  Väljasta andmed täislausega  Väljakontroll pole hetkel oluline ja eeldame, et kasutaja kasutaja mõistab mida talt ootame :) 07 - PHP - Tingimuslaused (Ülesanne 4) Teemad  IF  IF...ELSE  IF...ELSE IF...ELSE  Võrdlusoperaatorid  Loogikaoperaatorid  IF...ELSE kompaktkuju  SWITCH Sissejuhatus Ühel hetkel peame tegema koodis otsuseid, mis sõltuvad kasutaja valikust. Näiteks kas kasutaja on sisestanud piisavalt suure väärtuse või hoopis liiga väikese. Või kas kasutaja on ikka kõik väljad täitnud ja millise veateate peaksime väljastama. Ja

Informaatika
thumbnail
39
pdf

Java algajatele

Java algajatele (v1.0 2011a) See on juhend kiireks Java õppimiseks, esialgsete teadmiste omandamiseks. Näited teen eclipse'iga. Koostanud Alex. Email: [email protected]. Tänud Roelile, kes leidis kirja- ja muid näpuvigasid ning tegi huvitavaid soovitusi manuaali redigeerimiseks/täiendamiseks! I. Valmistumine programmi kirjutamiseks. Alustame kõige lihtsamast asjast ehk põhimõttest. Programm koosneb pakettidest. Pakett koosneb klassidest, millest üks on alati main class, mis jooksutab teisi klasse. Main klassi all mõtlen ma seda, et meil on üks suvalise nimega klass, mis hoiab endas staatilist main nimega funktsiooni (sellest veidi hiljem). Klassid on selleks, et hoida erinevaid programmi osi eraldi. Näitena võib tuua maja. Maja puhul on klassideks näiteks sein, aken, uks, katus, vundament jne. Maja elamiskõlblikuks muutumiseks on vaja Main klassi. Klassid koosnevad funktsioonidest. Java programm koosneb p

Programmeerimine




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun