Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

ROKOKOO (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

ROKOKOO
                             1715-1775
ISELOOMUSTUS
➳ Rokokood loetakse barokkstiili haruks - selle viimaseks perioodiks . Erinevused võrreldes 
baroki raskepärasusega: graatsiline ja ilutsev kergus, peenus, õ rnus , mänglevus,võluvus, 
temaatikas rohkem intiimsust, värvigamma õrn ja pastelne koos valge ja kullaga
➳ Rokokoo kasvas välja hilisbarokki kunstist. Sõna tähendab tollal moes olnud kivikestest ja 
merekarpidest tehtud kaunistust aias, ning see püüdis sarnaneda itaaliakeelsele sõnale 
barocco
➳ Rokokoo sündis Prantsusmaal ja ta võeti omaks ka Saksamaal, kuid mujal Euroopas levis 
ta vähem 
➳ See mõjutas sealhulgas paljusid aspekte kunstis: maali, skulptuuri, arhitektuuri, 
sisekujundust, sisustust, kirjandust, muusikat ja teatrit. See oli 18. sajandi alguse Pariisi 
vastureaktsioon barokki suursugususele, sümmeetriale ja rangetele eeskirjadele, seda eriti 
Versailles ' lossis. Rokokoo kunstnikud ja arhitektid kasutasid rohkem mängulisemat, 
vaimukamat, naljakamat, priskemat ja graatsilisemat lähenemist kui barokk . Nende stiil oli 
ehitud, milles kasutati palju heledaid värve, asümmeetriliselt kõverat ja kuldset kujundust

ISELOOMUSTUS
➳ Rokokoolikud jooned tõusid uuesti luksuslikult esile 19. sajandil uusrokokoo nime all
 Rokokoo tähendab prantsuse keeles „ veider “ ja „ koomiline
➳ Lühike ent hiilgav stiili õitseaeg valitses Euroopas aastatel 1720–1780. See tekkis 
prantsuse aadliühiskonnas, kelle elu põhisisuks oli vaba aja võimalikult lõbusam 
veetmine . Tõsiste probleemidega tegelev kunst ei sobinud kokku ajaviitekunstiga
 Kujutavas kunstis loodi seina-ja tahvelmaale, eelistati pastelseid värvitoone
 Skulptuuris viljeleti aia-ja pargiskulptuuri ning pisiplastikat
 Arhitektuuris avaldus rokokoo esmajoones sisekujunduses. Ruumid muutusid 
väiksemaks ja hubasemaks. Välditi sambaid, poolsambaid ja karniise, seinad kaunistati 
nõtkelt väänduvad naturalistliku taimornamendiga
➳ Rokokoo toa sisekujundus oli kavandatud kui kunstiteos . Seal leidusid valdavalt 
elegantne ja ehitud mööbel, väiksed skulptuurid , dekoratiivsed peeglid ja vaip . Need 
täiendasid arhitektuuri, reljeefe ja seinamaalinguid

ISELOOMUSTUS
➳ Rokokoo ajal kasvas tarbekunsti osatähtsus: ruumide kujundus, gobeläänid, mööbel, 
lauanõud, riietus jne. Kõikidel tarbekunsti aladel saavutasid käsitöömeistrid kõrge 
professionaalsuse. Nende töö oli peen ja maitsekas.
➳ Tarbekunstis oli 18. sajand portselani õitseaeg. Portselan oli keraamika liik. Valgele savile 
lisati jahvatatud kivimeid ning sellest tehtud vorm põletati ja glasuuriti. Rokokoo armastas  
väikseid esemeid ja kaunistuseks motiive , lilledest, lintidest, väänlevatest taimedest
luikedest, linnukestest jne. Portselani põhiväärtus seisneb selles, et ta on kõva ja temast saab 
vormida kõiki neid asjakesi, rääkimata inimeste kätest ja jalgadest. Samuti sobib 
rokokoovaimuga portselani õrnus ja läbipaistvus ning portselanivärvide erksus ja puhtus
Rokokooaegsed toad olid täis toredaid portselanist esemeid, näiteks küünlajalgu, vaase ja 
lihtsalt kujukesi. Lauanõud olid sageli kaunite naiste, laste ja lilledega nõnda üle kuhjatud. 
Küünlajalg aga võis olla puu kujuline, mille otsast kenad noored inimesed vilju korjavad.
➳ Hinnati pikantset nalja ja pealiskaudset peent vaimukust. Kuninga õukond neelas tohutult 
raha, väljend "Pärast meid tulgu või veeuputus" pärineb just neist aegadest.

RIIETUS NAISED
➳ S- kujulised kleidid , kolmnurkne sügav kaelus , korsett , võrudest alusseelik- seelikud muutusid 
nii laiaks, et daamid mahtusid uksest sisse vaid külg ees, jäigad pitsvarrukad, õrnad lehvikud, 
peakatted ja õlasallid.
➳ Lai dekoltee , suur kleit, lipsud, korsett. Naiste riided olid mõeldud pidutsemiseks, 
lõbutsemiseks, mõnulemiseks. Riietel olid mustrid , volangid, õrnad - moodi tulid lendlevad 
tekstiilid.
➳ Tähtsamad materjalid riiete valmistamiseks olid atlass ja satään. Atlassi sära varjutati peene 
mati sameti ja õhukeste pitsidega, materjal pidi esile tooma rikkaliku valguse - varju mängu. 
➳ Moes olid pehmed murtud toonid/pastelltoonid, mis kandsid nimetusi: londoni udu, surev ahv, 
lõbus lesk , noor kirp , vana kirp, kirbu kõht jne. Moes olid triibud ja lillemustrid.
➳ Inimese maitse avaldus kõige enam rõivastuse kaunistuste kaudu. Järjest populaarsemaks 
muutusid volangid, millele lisandusid seosed, lindid ja lilled, isegi elavad lilled. 
➳ Peamine tähelepanu pöördus seelikule, moodi tuli kuppelvormiga rehvseelik, mis püsis moes 
väikeste muudatustega 70 aastat. 
➳ Hügieen: kuna inimesed end ei pesnud, vaid lõhnastasid end selle asemel, siis levisid täid, 
kirbud , sügelised.
RIIETUS MEHED
  valged parukad
➳   habit à la française -  mantel , vest , püksid
  põlvpüksid ja valged sukad ja kontsaga kingad suure kandilise pandlaga
  pitsist jabotid
➳  tricorne müts
JUUKSED
➳ Meeletult kõrged ja võimsad soengud . Kaunistatud uhkelt
➳ Rokokoo soengud on väga legendaarsed oma ebaloomulikkuse ja ebatervislikkuse tõttu. Soengukunstniku elukutse 
kerkis esile Louis XV ajal, tänu tema favoriidile Madame de Pompadourile. Sel ajal olid parukameistrid palju kõrgemalt 
hinnatud, kui juuksurid. Parukate tegemiseks kasutati inimjuuste kõrval ka kitsekarvu, hobusejõhvi ning 
taimekiudu.Madame de Pompadour tõi koos oma lemmikjuuksuri Lèonard`iga moodi kõrgete juuksekuhilate hulluse. 
Stiilipidudel soovis iga naine olla teistest naistest kaunim ja silmapaistvam. Selle aja soengud koosnesid lilledest, 
lindikestest ja kivikestest. Parukaid toestati traatkarkassidega, mida täideti kõikvõimalike materjalidega (vati, riide või 
põhuga), ning ”tsementeeriti” sea -, lamba- ja karurasvaga, et need püsti püsiksid. Suured ja uhked soengud kujutasid  
laevu, linnupuure ja   muud sellist. Iga soeng oli ainulaadne ja kordumatu. Pariisi moeajakiri Courier de la Mode” 
esitas 
ühe ainsa aasta jooksul ligi neli tuhat erinevat soengupilti. Soengud kõrgusid kuni 1,5 meetrini. ”Taiesed” tekitasid pea ja 
seljavalusid . Reisima pidi pea alaspidi või põlvili. Peale selle, et soengud olid suured ja katastroofiliselt ebamugavad, tuli 
neid kanda mitu nädalat ning seetõttu asusid neisse elama erinevad putukad ja isegi hiired. Tööd said ka lõhnameistrid, 
kes proovisid näriliste elu põrguks muuta ja lehka leevendada. Samuti kasutati kratsimispulka, et kõige selle elavaga peas 
toime tulla.Nii mehed kui ka naised puuderdasid oma soenguid ohtrasti. Daamid lisasid nisujahu oma pärisjuustele, 
mehed aga suurtele valgetele parukatele. Parukamoodi jätkas XVIII sajandil Ramillies`s parukas, mis kujutas suurt 
juukserulli kummagi kõrva kohal, ülejäänud juuksed kammiti kuklasse ja seoti musta paelaga kinni. Prantsuse 1789. aasta 
revolutsioon tõi kaasa lihtsamad ja loomulikumad soengud. Mehed loobusid peagi parukatest ning naisedki võtsid omaks 
lihtsamad ja loomulikumad soengud. 

MEIK
➳ Meiki kanti palju ning see oli väga  tähtis
➳ Meiki kandsid nii mees, naine kui ka lapsed
➳ Kulmud tehti hiirekarvadest
➳ Meik oli mürgine - plii, väävel, elavhõbe - suremus suur
MUSTRID
VÄRVID
TÜPOGRAAFIA
MAALIKUNST
 Maalikunst
heledad toonid ( roosa , helesinine)
võbelev valgus
salapärane maastikutaust
õlivärvid
Pastellid

  Tuntumad maalikunstnikud
Watteau
Boucher
Fragonard
Chardin
Greuze
Vigee- Lebrun

ARHITEKTUUR/SISEKUJUNDUS
➳ Õhuline, voolav ornament, heledad toonid, valge, kuld , motiiviks oli merekarbi 
orvand
➳ Hoone välisilmele niivõrd ei panustatud, uhkeks tehti hoone seestpoolt, seega oli 
sisekujundus rokokoos oluline
➳ Kasutati palju peegleid, kasutati lillede, okste, lehtede kaunistusi ja  kristalllühtreid, 
mis muudaks koos küünlaleegiga vaatepildi muinasjutulisemaks
➳ Tapeedid olid lillelised.
➳ Interjöörist kaob rangus ja raskepärasus, interjööris levis palju õrnades toonides 
maalinguid
➳ Mööbel oli väiksem, kergem ja järjest elegantsem
➳ Moodi tulid nipsasjad 
➳  Rokokoo stiilis siseruum oli tavaliselt võluv ja intiimne
Vasakule Paremale
ROKOKOO #1 ROKOKOO #2 ROKOKOO #3 ROKOKOO #4 ROKOKOO #5 ROKOKOO #6 ROKOKOO #7 ROKOKOO #8 ROKOKOO #9 ROKOKOO #10 ROKOKOO #11 ROKOKOO #12 ROKOKOO #13 ROKOKOO #14 ROKOKOO #15 ROKOKOO #16 ROKOKOO #17 ROKOKOO #18 ROKOKOO #19 ROKOKOO #20 ROKOKOO #21 ROKOKOO #22 ROKOKOO #23 ROKOKOO #24 ROKOKOO #25 ROKOKOO #26 ROKOKOO #27 ROKOKOO #28 ROKOKOO #29 ROKOKOO #30 ROKOKOO #31 ROKOKOO #32 ROKOKOO #33 ROKOKOO #34 ROKOKOO #35 ROKOKOO #36 ROKOKOO #37 ROKOKOO #38
Punktid Tasuta Faili alla laadimine on tasuta
Leheküljed ~ 38 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-04-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor luuavarrevabrik Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
7
docx

Barokk ja rokokoo, soengukunsti ajalugu

Iluravi Rahvusvaheline Erakool Juuksur, veebruar 2013 Lilian Seeme BAROKK JA ROKOKOO Referaat Tartu 2013 1. BAROKK Barokk alguse 16. sajandi lõpu poole Itaalias. Levis Itaalias, Hispaanias, Flandrias ja Lõuna-Saksamaal ja ka Eestis. Barokki iseloomustab: jõulisus, hoogsus, tunneteküllus, kummalisus, veidrus. (4) 17. sajandil muutus Prantsusmaa kuninga õukond moe loojaks. Selle sajandi lõpul hakkas ilmuma esimene moeajakiri. (3) 1.1 Soengud Moes olid lokisoengud. Kanti palju parukaid ning laiaäärelisi peakatteid. Soengud ulatusid

Kunst



Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun