· LÖB süsteem · PIC (Pictogramm Symbols, piktogrammid ) · PSC (Picture Comminication Symbols) · BLISS sümbolid · (Lihtsustatud) viiped · Tehnilised kommunikatsiooni abivahendid (kõnekommunikaatorid) esemeline kommunikatsioon foto- ja piltkommunikatsioon LÖB süsteem · "koosneb 60 lihtsast piktograafjoonisest (sümbolist), mis on hõlbsasti mõistetavad. Sobib suhtlusõppe alustamiseks." (Väljataga 2009: 32) Piktogrammid (PIC) · musta taustaga valgete figuuridega sümbol piltkiri. PIC sümbolid on selgepiirilised, hästi tajutavad ja mõistetavad ning neid on lihtne kasutada. (Väljataga 2009: 33) PCS (Picture Communication Symbols) e piltidesümbolsüsteem on graafilised märgisüsteemid, mis põhinevad enam kui 3000 lihtsalt piirjoonte abil kujundatud tähisel http://www.mayer-johnson.com/2002-pcs-addendum-library BLISS sümbolid (http://www.blissymbolics.us/)...
spetsiaalkinnastega tuleb neid kindlasti testida Teie ettevõtte töötingimustes! Kinnaste iseloomulikud näitajad: vastupidavus abrasiivkulumisele ,vastupidavus lõikele ,rebimistugevus ,torketugevus ,antistaatilisus ,haarduvus kuivalt ,haarduvus õliselt ,näppude tundlikus .Eeltoodud näitajaid hinnatakse 5 palli süsteemis (5 on parim) vastavalt EN388 direktiivile. Kui hinnang on 0 siis kindal puuduvad kaitseomadused antud näitaja suhtes. Kinnastele või kinnaste pakendile on kantud piktogrammid , mis näitavad mille vastu nad kaitsevad 5 Silma- ja näokaitsed Neid kaitsevahendeid tuleks kasutada, kui on tegu kemikaalide pritsmete, lendavate tükikeste või heleda valgusega. Siia alla kuuluvad kaitseprillid, eriprillid röntgen-, laser-, ultraviolett- või infrapunakiirguse või nähtava kiirguse eest kaitsmiseks, näokaitse, kaarkeevitusmask ja kiiver....
· Tuleb õpetada tegema samu tegevusi teistes situatsioonides. · Eeldab koostööd õpetajatega. Tunnusjooned, millega tuleb arvestada: 1. Ägedad jonnihood 2. Enesestimulatsioon- korduvad stereotüüpsed harjumused 3. Raskused motivatsiooniga 4. Raskused tähelepanuga 7.Kõne harjutamine, piktogrammid , koostöö spetsialistidega: kõne arendamise tähtsus ja viisid. Kõne harjutamine: · Oskus infot õigesti vastu võtta ja vastavakt käituda passiivne kõne · Oskus ennast sõnaliselt väljendada(mida näen, kuulen, tunnetan) aktiivne kõne Kui lapsel on raskusi mõlemaga on mõttekas õpetada viiplema, ka viipe keel arendab kõnet. 1.Objektide nimetuse nimetamine(passiivne) Esemed millega laps tihti kokku puutub( riideesemed, toidunõud, mänguasjad) Nt...
Neid signaale tuleb võtta tõsiselt ja valu põhjust tuleb üksikasjalisemalt uurida. Valu on see, mida me tunneme, kui stimuleeritakse tundlikke närvilõpmeid. Selliseid närvilõpmeid leidub hulgaliselt nahas ja teistes kehaosades. Valusensorid võivad tajuda erinevaid stiimuleid, nagu kuumus, rõhk või väänamine. Nende reaktsioonist lähtuvad signaalid võivad samuti varieeruda. Iga inimene tajub valu erinevalt ja psühholoogilised tegurid võivad taju täiendavalt mõjutada. Valu on üldiselt hoiatusnähuks, et organism on ohus, ülepingutatud või haige. Valu tugevus Valu tugevust ei saa mõõta, sest valu tunnetus on erinev. Seetõttu kasutatakse valutugevuse hindamiseks sageli küsimustikke. Kõige lihtsamaks valu kvantifitseerimise meetodiks on nn visuaalne analoogskaala (VAS). Patsiendil palutakse kirjeldada valu tugevust vahemikus 010, kus 0 on valu p...
Kõrte liitekohtades on ka näha, et kõrs on nendest natuke nagu kõrbenud. uurijad on leidnud keskaegsetest ja vanematestki ajaloolistest ürikutest ning suulisest rahvapärimusest teateid, mida võib tõlgendada kui kirjeldusi viljaringidest. Viljaringide mustrid kannavad endas kodeeritud sõnumit, piktogrammid . Selliste viljaringide tegemine inimeste poolt on välistatud,sest sageli on viljaringid 2 jalgpalliväljaku suurused,töömaht on liiga suur et seda teostada paari tunni või ühe ööga.lisaks ei ole võilmalik maapinnal olles kontrollida selle kujundi õigsust ,mida parajasti tehakse. http://www.para-web.org/showthread.php?tid=2968 http://freedomvideo.org/blog/?p=789 1991. a. suvel leiti AlamSaksimaal Grassdorfis viljaringid....
Taju. Tähelepanu. Teadvus PSÜHHOFÜÜSIKA (meelte tundlikkuse mõõtmine) 1. Millega tegeleb psühhofüüsika ning kuidas see erineb psühhofüsioloogiast? Psühhofüüsika - sensoorseid protsesse uuriv psühholoogiateaduse haru, mille põhiprobleemideks on vastavuste leidmine ühelt poolt füüsiliste stiimulite omaduste, ja teiselt poolt vastava sensoorse kogemuse intensiivsuse ning kvaliteedi vahel. Psühhofüsioloogia uurib milliseid närviprotsesse teatud füüsikalised stiimulid tekitavad, psühhofüüsika, aga otsib vastavust füüsiliste stiimuli omaduste ja vastava kogemuse intensiivsuse ja kvaliteedi vael. (Psühhofüsioloogia uurib seda, milliseid närviprotsesse teatud füüsikalised stiimulid tekitavad, alates retseptorite ärritusest ja tekkivatest närviringetest kuni kõige keerulisemate vastusreaktsioonide sooritamiseni.) 2. Kirjelda Fechneri ja Weberi seaduseid...
Testimine oluline on soetada jalanõud, mida on testitud, et olla kaitseomadustes ja vastupidavuses kindel. 6. Disain on loomulik, et töötaja soovib ka tööajal viisakas välja näha, kuid maitsed on erinevad ning seetõttu on jalanõude valik Tamrexis lai, et ka nõudlikuma moemeelega ostja leiaks just oma stiilile ja riietusele sobivad turvajalanõud. Jalatseid valmistatakse eri töökeskkondade tingimusi arvestades. Sobiva mudeli leidmiseks on jalatsitel nende omadustele viitavad piktogrammid . Jalanõude tunnuseid ja alternatiivseid piktogramme saate vaadata ka artiklile lisatud failist. Kuidas valida tööriiet Materjalid Materjal on (eriti külma ilma) riiete puhul määrava tähtsusega. Tuule- ja veekindlus, vastupidavus, hingavus jms on otseselt seotud tootmisel kasutatud materjalidega. Looduslikud materjalid, näiteks puuvill, vill ja lina, on pehmed ja mugavad, kuid võivad pesus kokku tõmmata. Naturaalkiul kulub värv kiiremini, riie tõmbab...
Kõigile õpilasele koostatakse individuaalne õppekava. Praktikal olles sain mina tegeleda 4 - 7nda klassi õpilastega. Me ladusime piktogramme, mis aitavad lastel paika panna oma päeva tegemisi. Piktogrammidel kujutletud tegevused olid laulmine, tantsimine, ujumine, võimlemine, söömine, wc käimine, käte pesemine, kooli minek jne. Piktogrammid on just valitud sellised, et laps saaks neid panna kokku oma päeva koolis. Sel päeval oli koolis ainult kolm õpilast. Ning neil oli väga hea meel, et said minuga koos asju meisterdada. Tegime munarestist päkapikke. Kuna oli jõulu eelne period oli vaja kool ära kaunistada ja selles sain ka mina oma osa panustada. Tegin nimelt koos kunstiõpetaja Ene Udevaldiga mahulisi lumehelbeid, mi soli minu enda idée. Lugesin lastele raamatust muinasjuttu rätsepast ja päkapikkudest....
f. REACH kemikaalide registreesimine, hindamine, autoriseerimine ja piiramine. Sest EL kehtiv kemikaale käsitlev seadusandlus oli ebaefektiivne GHS globaalselt harmoniseeritud süsteem. olemasolevate süsteemide harmoniseerimine globaalselt ühtse klassifitseerimise, märgistamise ja ohutuskaartide koostamise süsteemi väljatöötamiseks. g. Piktogrammid 6. Loeng h. Kemikaali ohutuskaart 6. loeng 80. slaid 19. Aspesti omapärad - tuule- ja ilmastikukindel, halva soojus-, elektri-, mürajuhtivusega, elastne, vastupidav hapetele, alustele, keemilisele töötlusele, kuumusele,ei lahustu vees ega aurustu, keskkonnas stabiilne. EL-s keelatus aspesti sisaldavate toodete kasutamine. Tööpäeva piirnorm 0,1 kiudu/cm². 20. Isikukaitsevahendid:...
V~ordlev analu ¨u¨s m¨argis~onastike kanji etu ¨moloogiatest. Indrek Pehk 2000 m¨arts ¨o diplomito ¨ ¨ Helsingi Ulikooli Humanitaarteaduskond Aasia ja Aafrika keelte ja kultuuride osakond Sisukord Eess~ ona 7 I P~ohim~ oisteid 9 1.1 Kanji m¨arkide makrostruktuur . . . . . . . . . . . . . . . . 9 1.1.1 Kanji erinevad kujud . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 1.1.2 M¨arkide ajalugu . . . . . . . . . . . . . . . ....
Juhul, kui jahvatus on kas liiga peen või liiga jäme, saab espresso liiga kange või lahja. (Ibid) Kohviveski jahvatusjämeduse reguleerimiseks tuleb pöörata kohviubade lehtri aluse juures paiknevat terade hoidikut. Iga veski reguleerimine võib olla veidi erinev, sõltuvalt margist ja mudelist, aga kõigil neil on ära toodud kergestimõistetavad piktogrammid või numbrid, mis veski reguleerimist selgitavad. Reguleerige kohviveskit alati vähehaaval, pöörates jahvatusjämeduse lülitit korraga ühe näidu võrra. Pärast reguleerimist kontrollige, kas espresso vastab põhiparameetritele, st umbes 25 ml joogi jooksmisaeg on umbes 25 sekundit. (Ibid) 4.6 Kohvi omadused Maitse Igal kohvisordil on erinev maitse sõltuvalt sellest, kui tugevalt kohviube röstitakse....
Kust ja kuidas tulevad teadmised psüühikasse sinu arvates? I. Kanti arvates? J. Locke'i arvates? I. Kanti väitel tulevad teadmised psüühikasse sündides, need on meile geneetiliselt programmeeritud, sellest sõltub järgneva informatsiooni vastvõtmine. J. Locke väitel sünnib inimene n-ö puhta lehena, võtab infot vastu objektiivselt nagu masin. Inimestel on passiivne taju. 2. Nimeta inimesel olevad meeled ning meeleelundid ja kirjelda meeleelundite talituse üldpõhimõtteid ja too näiteid kõigile meeltele ühistest füsioloogilistest protsessidest. Inimese meeled: nägemismeel, kuulmismeel, haistmismeel, maitsmismeel, kompimismeel. Inimese meeleelundid: silm, kõrv, nina, keel, nahk Meelesüsteemide talitlus on aluseks aistingute ja taju tekkele. Kõigil meeleelunditel on ühised talituse põhimõtted. Kõigil meeltel on ühine see, et nad registreerivad infot (heli, valgus, lõhnamolekulis jm) mis tuleb mo...
Tallinna Ülikool Haridusteaduste Instituut Õpetajaharidus ja kasvatusteadused ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS Õpipäevik Juhendaja: Tallinn 2016 Sisukord Lugemispäevik............................................................................................................................3 a.Logopeedilised jutukesed.........................................................................................................3 b.Epilepsiahaige lapse toetamisvõimalused igapäevaelus..........................................................3 c.Erivajadusega laps lasteaias.....................................................................................................4 d.Andekas laps lasteaias ja individuaalsed tegevused eriandekatele..........................................4 e.Mis on autismispektri häire?...
Piltkirja abil sai võimalikuks mõtete edasiandmine. Üks pilt võib tähistada sõna,selle sõna sünonüümi,lauset,mitut lauset. Märkidega võib väljendada ka mõningaid abstraktseid mõisteid. Piktograafiline kiri,piktograafia on vanim teadaolev kiri. Pole tarvis osata isegi keelt,milles tekstid on kirjutatud,sest piltmärgi ja selle kaudu vahendatud sõna häälduse vahel pole vähimatki sidet. Näiteks kaasaegsed piktogrammid on liikluskolmnurgad või kolmnurgad WC ukse peal.Piltkirjast eristatakse mõttekirja,mis edastab mõttekomplekse ega põhine ühelgi kindlal keelel. Mõiste ehk sõnadekiri koosneb ideogrammidest.Kiilkiri ja hieroglüüfid koosnevad ideogrammidest.Kiilkiri on kirjaviis,kus kiilukujulised kirjamärgid vajutati kolmekandilise või neljakandilise krihviga niiskesse savitahvlisse. Kiri tekkis algul Sumeris,siis Akkadis ja levis kõikjal Idamaades. Kiri arenes piltkirjast sünamärkidega silpkirjaks...
loeng Mis on maailmavaade? Vaadete seisukohtade ja veendumuste süsteem, mis püüab vastata filosoofilistele põhiküsimustele (kes on inimene? milline on inimese koht maailmas? mida me teame ja mida ei tea, kuidas me teame? mis on maailm? miks ta selline on? mis on elu ja selle mõte/eesmärk? mis on surm, kas sellele ka midagi järgneb? miks on maailmas kurjus ja kannatused? kus on inimese piirid? mis on õiglus?). Inimese arusaamad endast, elust ja maailmast. Erinevad maailmavaated on katsed vastata sarnastele küsimustele. Maailmavaate omandab inimene elu jooksul, selle keskkonna ja kultuuriga, milles ta üles kasvab. Vaated muutuvad elu jooksul, seda mõjutavad sellised asjaolud nagu haridus, sots. keskkond, ühiskond, aga ka indiv. faktorid nagu isiksuse tüüp. Mõiste on suhteliselt uus, tekkinud klassikalises saksa filosoofias. Juba antiikajal oli teada, et erinevad rahvad näevad maailma erinevalt. Usund ja maa...
kurk- kehaosa ja köögivili 2. tamm- lehtpuu ja vesiehitis 3. jaht- loomade püüdmine/jahtimine ja veesõiduk 4. laager- lastelaager (üritus) ja auto osa 5. koor- puid kattev kiht (puuhkoor) ja laulurühm 6. laama- loom ja munk 7. pank- pankrannik (järsak) ja asutus kus tegeletakse finantsasjadega 8. pits- jooginõu ja kudum 9. puur- tööriist ja loomadele eluasemeks mõeldud ehitis (nt hamstripuur) 10. lakk- vahend puidu töötlemiseks ja katusepealne (pööning) Kirjuta homonüüm 1. Lind ja keere - vint 2. Lind ja saiake kakk 3. Lind ja laskerada - tiir 4. Kala ja tööriist ja ringreis tuur 5. Kala ja kehaosa - silm 6. Kala ja kehaosa lest (veeloomade jalg e. lest) 7. Kala ja kaljupragu - lõhe 8. Putukas ja magamisase laevas koi...
f. REACH – kemikaalide registreesimine, hindamine, autoriseerimine ja piiramine. Sest EL kehtiv kemikaale käsitlev seadusandlus oli ebaefektiivne GHS – globaalselt harmoniseeritud süsteem. olemasolevate süsteemide harmoniseerimine globaalselt ühtse klassifitseerimise, märgistamise ja ohutuskaartide koostamise süsteemi väljatöötamiseks. g. Piktogrammid – 6. Loeng h. Kemikaali ohutuskaart – 6. loeng – 80. slaid 19. Aspesti omapärad - tuule- ja ilmastikukindel, halva soojus-, elektri-, mürajuhtivusega, elastne, vastupidav hapetele, alustele, keemilisele töötlusele, kuumusele,ei lahustu vees ega aurustu, keskkonnas stabiilne. EL-s keelatus aspesti sisaldavate toodete kasutamine. Tööpäeva piirnorm 0,1 kiudu/cm². 20. Isikukaitsevahendid:...
Järgneva 1920 märgi puhul kasutatakse kahte kaheksabitist koodiühikut (kreeka, kirillitsa, heebrea, araabia, kopti ja armeenia tähed). Kolme kaheksabitist koodiühikut kasutatakse nt hiina, koera ja jaapani kirjamärkide puhul. Nelja koodiühikut on vaja ülejäänud Unicode tabelis olevate märkide jaoks, mille hulgas on nt matemaatilised sümbolid ja piktogrammid . Kuna kahendsüsteemis läheksid arvud kiirelt pikaks, on tabelites kasutatud kümnend- ja kuueteistkümnendsüsteemis arve. Unicode-i kirjapanekuks on kasutusel mitmesuguseid kaardistusi, tuntud kui UTF (Unicode Transformation Format). Nende seas on UTF-32, UTF-16, UTF-8 ja UTF-7, kusjuures numbrid näitavad, kui mitu bitti on minimaalselt tarvis ühe tähemärgi kirjapanekuks. UTF-32 puhul kasutatakse iga sümboli jaoks 32 bitti ehk 4 baiti, ülejäänute puhul on sümboli...
klass Kose Gümnaasium, õpetaja Moonika Oll Kontrolltöö: Ajaloo baasoskused NB! Kontrolltöö ajal on lubatud kasutada kõiki abivahendeid ja allikaid. Küsimused tuleb vastata eraldi faili kas arvutisse või Google Drive’i, fail või link laadida üles Tera kommentaari. Arvesta esimesele kahele ülesandele kokku umbes 15 minutit, et mitte viimase ülesandega ajahätta jääda. Ülesanne 1. Vaata pilte ja vasta järgmistele küsimustele (NB! Nr 2 all olevad pildid moodustavad ühe grupi). [12 punkti] A. Mis on pildil? B. Mis kultuurist kujutatu pärineb? C. Mis ajastust kujutatu pärineb? D. Mida kujutatu meile mineviku kohta räägib ehk mille kohta me ajaloolastena neilt infot saam...