Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Pidusöök (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milleks seda aga vaja on?

Lõik failist

Pidusöök
Tekst   räägib   Agathoni   ja   Sokratese   vahelisest   dialoogist.   Agathon   on   just   lõpetanud   Erose 
kirjeldamise  ning  Sokrates  hakkab  tooma  näiteid selle kohta, et ihaldatakse seda, mis puudub ja ei 
ihaldata seda, millest puudust ei tunta. Kui inimesel on midagi juba olemas, siis ta sellest puudust ei 
tunne. Kui ta aga ihaldab seda, mis tal juba olemas on, loodab ta sisuliselt olemasoleva säilumisele. 
Sokratesel õnnestub lõpuks Agathoni veenda selles, et ta  jutus  ei  peitu  täit tõde. Kui  Eros  vajab ilu, 
hea aga on ilus, siis tal on ka head vaja. Lisaks räägib Sokrates Agathonile loo ühest naisest, kes 
sarnaselt Sokratesele oli tema jutu ümber lükanud. Naine tõestab, et Eros ei pruugi üldse olla hea 
ega halb ega midagi konkreetset, vaid võib olla midagi vahepealset. Eros ei pruugi samuti olla 
jumal, vaid võib olla midagi sureliku ja surematu vahepealset. Teda peetavat üldse deemoniks, kes 
on jumalate ja inimeste vahendajaks. Selle päris ta oma vanematelt, emalt selle, et elab pidevalt 
millegi puuduses, head oma mehisuse, reipuse ja arukuse poole püüdlemise aga isalt. Samas tegeles 
Eros     ka    filosoofiaga ,   et   saada   targaks,   sest   hetkel   oli   ta   vaid   poolel   teel.   Jumalad   ei   tegele 
filosoofiaga, nad on juba targad. Tarkust ajavad taga vaid need, kes on pooleldi nõmedad. Nõmedad 
aga ei otsi tarkust just sellepärast, et nende endi arvates on neil niigi juba kõik vajalik olemas. Edasi 
jätkab naine oma arutlust küsides, kui kõik inimesed soovivad olla õnnelikud, mis tähendab omada 
hüvesid, siis miks ei räägita armastusest kõikide suhtes. Kuigi armastus on igasugune hüvede ja 
õnne  ihaldus , ei räägi sellest nii need, kes arvastavad kehalisi harjutusi. Ühesõnaga on armastus 
alati  soov omada  sarnaseid  hüvesid. Armastusega  kaasneb  ka  rasedus .  Kuna  kõik  inimesed  on 
teatud  moel   rasedad ,  olgu  siis  kehalt  või  hingelt,  soovivad  nad kõik  kunagi  midagi  sünnitada. 
Milleks   seda   aga   vaja   on?   Sest   kuna   sünnitamine   on   surematu   ja    igavene    ja   võib   esineda   ka 
surelikes, siis nõnda tuleb noor vana asemele. Surematuse aga ongi see, mis paneb meid oma 
järglasi armastama. Näite toob ta auahnusest, kus kõik tahavad olla  kuulsad  ja  mainitud . Kehalt 
rasedad järgnevad oma naistele ja saavutavad surematuse oma laste kaudu. Hingelt rasedad aga 
loovad püsima jäävaid asju, nt luuletusi, kirjateoseid või seaduseid. Edasi räägib naine armastuse 
kõrgematest   tasemetest.    Armastada    tuleks   ainult   ühte   keha   ning   sünnitada   justnimelt   selles. 
Märgates aga, et ka teised kehad on sama ilusad, hakkab ta ka teisi kehi armastama. See viib  selleni
et   hakatakse   keha   ilu   järjest   tühisemaks    pidama    ning   hinge   ilu   järjest   rohkem   tähtsustama. 
Järgnevalt   tuleks   inimene   juhtida   teadmiste   ilu   juurde.   Jõudnud   nii   kaugele,   märkame,   et   ilu 
eksisteerib igavesti. Ja ja kui sa lõpuks mõistad elu ennast, oledki jõudnud eesmärgini. See ongi 
armastuse   õige   tee.   Tuleb   alustada   kõige   madalamast    astmest    ning   edasi    liikuda    kehade   ilu 
mõistmise läbi teadmiste mõistmise iluni. Ilu ise enam ei võrrelda millegagi. Just selle elundiga, 
millega sa ilu näed, saad sa sünnitada täieliku vooruse ning seeläbi saad sa  jumalale  lähedaseks.
Teose   peaideeks   peaksin   ilu   mõistmist   läbi   erinevate   ilu   mõistmisviiside   ning   ilu   tõeliseks 
mõistmiseks on vaja hulgaliselt teadmisi ja oskusi.
Pidusöök #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-03-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 8 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor teetmees Õppematerjali autor
Tekst räägib Agathoni ja Sokratese vahelisest dialoogist.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
docx

Aristoteles “Metafüüsika”

Kristina Jablokova TABB22 113272 Aristoteles "Metafüüsika" Kõik inimesed püüdlevad teadmiste poole. Kõige rohkem armastatakse neid teadmisi, mida saadakse silmade kaudu, sest nägemine paneb meid kõige rohkem tunnetama ja eristama erinevusi asjades. Meeltetajudest ei peeta ühtki veel tarkuseks. Need, kellesse tekib meeltetaju põhjal mälu, on arukamad ja õppimisvõimelisemad kui need, kellesse ei teki mälu. Arukad ilma õppimiseta on need, kes ei suuda kuulda helisid. Õppivad need, kellel on mälu kõrval meeltetaju. Nad elavad kujutluste ja mälestustega, kuid kogemustest saavad nad vähe osa. Inimsugu elab ka arutluste ja kunstiga. Inimestel tekib kogemus mälust. Teadus ja kunst tulevad inimestele kogemuse kaudu, sest kogemus ongi loodud kunst. Kui tekib kogemuse arvukatest arusaamadest üks üldine arusaam, siis tekib kunst. Arusaam, et Kalliast, kes põdes seda ja seda haigust, aitas see ja see, sam

Filosoofia
thumbnail
1
doc

Pidusöök

Pidusöök Platon Platoni ,,Pidusöök" kirjeldab filosoofide arutlust armastusest. Peale seda kui Agathon on oma kõne pidanud Erosest, tekivad Sokratesel mõned küsimused. Nad jõuavad üksmeelele, et enne kõneldakse Erose olemusest, kes ta on. Seejärel üritatakse kõnelda tema tegudest. Nii hakkabki Sokratest Erose olemust lahti mõtestama esitades Agathonile küsimusi. Agathon pidas oma kõnes Erost kauniks. Sellega pole aga Sokrates päri. Agathon ei soovi enam Sokratesega vaielda ning nõustub Sokratesega. Seejärel annab Sokratest edasi õpetuse armastusest, mida ta kuulis ühelt naiselt, mantineialannalt Diotimalt. Sokrates asub nii õpetlase kui küsija rolli. Sokrates jõuab arusaamale, et kui Eros ei saa kaunis olla, ei pea ta tingimata olema inetu. Eros on midagi vahepealselt. Nii on ka tarku se ja rumaluse vahepeal keskmine tee. Filosoofid asuvad just seal keskel, vahepealses sta

Filosoofia
thumbnail
8
docx

Platoni Pidusöök

Pidusöök (Platon) Pidusöök on Platoni armastusele on pühendatud dialoog. Selles kirjeldatakse koosviibimist (sümpoosioni), kus iga osaline peab ette kandma kiidukõne armastusele. Eelviimasena, pärast viit eelnenud kõnet, esineb Sokrates oma filosoofilise armastusekontseptsiooniga. Viimasena esineb hilinenud Alkibiades, kes esitab Sokratest armastaja ideaalina. Taustaks on mehe homoseksuaalne armastus nooruki vastu, millel oli oluline koht nooruki sotsialiseerimisel. Heteroseksuaalsete suhetega ei seostatud vaimset armastust. Näitekirjanik Aristophanes räägib armastusest müüdi kaudu: kunagi koosnes inimsugu meessoost, naissoost ja mõlemasoolistest olenditest. Igaüks neist olenditest oli ligikaudu kerakujuline, nelja jalaga, nelja käega, kahe ühesuguse vastassuundadesse pööratud näoga ümaral kaelal ning ühe peaga, mis võis vastassuundadesse pöörduda. Nad olid väga uhked ja nii vägevad, et ründasid koguni jumalaid. Nad jäid alla, kuid Zeus halastas neile,

Kirjandus
thumbnail
2
doc

Platon „Pidusöök“ Aristoteles „Metafüüsika

Platon ,,Pidusöök" Aristoteles ,,Metafüüsika" Platon kirjutab oma essess Erosest ehk armastusest. On paratamatu,et ihaldatakse seda millest tuntakse puudust. Inimene ihaldab seda, mis pole talle kättesaadav ja mida tal ei ole, või seda, mis ta ise ei ole ning millest ta puudust tunneb. Armastuse ja ihaluse object on see, millest keegi puudust tunneb. Filosoofid asuvad tarkade ja rumalate ( nõmedate) vahepeal, seega nad püüdlevad tarkuse poole. Nad on tarkuse ihalejad. Tähendabki filosoofia ju kreeka keeles Phileo + Sophia = armastan + tarkus = tarkuse-armastus. Eros on armastus kauni vastu, inetu vastu aga mitte, sellest järeldub,et Eros ei ole kaunis, sest ta ihaldab seda, millest ta ise puudust tunneb, järelikult Eros ei ole jumal, kuna jumalad on üliõnnelikud ja ülikaunid. Eros on võimas deemon, kes on vahendajaks inimeste ja jumalate vahel. Kõik elusolendid ihkavad sünn

Filosoofia
thumbnail
13
doc

Ideede ajaloo küsimuste vastused

EUROOPA IDEEDE AJALUGU METODOLOOGILISED KÜSIMUSED 1. Tekstuaalne ja kontekstuaalne meetod ideedeajaloo uurimisel Kanooniline ehk tekstuaalne meetod(A.Lovejoy) ­ ideed on tsüklilised, ei ole progressi, probleemid on universaalsed ja ideed ajatud; ideoloogiad tulenevad ,,ideedeühikutest"; autori uurimine pole oluline, väidete tähendus on leitav tekstist endast. Kontekstuaalne meetod(Cambridge'i koolkond) ­ leidsid, et peab uurima mitte ainult , mida autor väidab, vaid MIKS ta väidab; oluline on ajalooline kontekst ja keelelised piirangud. Teooria seos praktikaga: ideoloogid tegelevad legitimeerimisega, kasutusel on normatiivsed mõisted, mis ideoloogid uue sisuga täidavad, innovatiivne ideoloog on seega poliitiline tegutseja. ÕNN 1. Platon ja Aristoteles õnne olemusest Antiikfilosoofid nõustusid, et ilma vooruseta ei ole õnne. Platon väitis esialgu, et ainult voorusest õnneks ei piisa, hiljem jõudis järeldusele, et piisab. Vooruslik elu

Euroopa ideede ajalugu
thumbnail
2
docx

Platon - Politeia ja Pidusöök

Kodutöö nr 2. 2/4 teisipäev, 08.00 Platon ,,Politeia" Põhiidee: Me ei ela tõelises maailmas ning sellest pääsemiseks peame laskma oma mõistusel areneda ning end vaimselt harima, kuid ei tohi hakata ennast teistest paremaks pidama. Seetõttu ongi parim riigi valitseja filosoof, kes on saanud hea hariduse ning omandanud palju kogemusi, või keegi, kellest võiks kunagi saada filosoof. Sisu: Arutletakse selle üle, kuidas mõned inimesed elavad ignorantsuses (koopas) ning püsivad sama koha peal paigal. Mugavuse tõttu ei üritatagi pimedusest välja murda ning maailmavaadet avardada ning arvatakse, et piisab sellest, mida juba teatakse. Kui kedagi sunnitaks maailmapilti muutma ilma eelneva harjumiseta, tekiks pigem ilmselt trots ning hirm ning joostaks tagasi vana ning tuttava juurde. Seetõttu tuleb neid vaid õigesti suunata ehk siis inimesi harida, et neid õigele teele juhtida. Kuid vahend teadmisteni jõudmiseks on lõpuks siiski igaü

Filosoofia
thumbnail
14
odt

Referaat - Sokrates

5 häirimatuks. Küsimusele, miks ta üldse sellise naisega elab, vastanud Sokrates: "Inimesed, kes tahavad saada heaks ratsutajaks, ei võta endale mitte kõige rahulikumaid, vaid tuliseid hobuseid: nad arvavad, et kui suudavad taltsutada selliseid, siis saavad kergelt hakkama ka teistega. Nii ka mina, tahtes suhelda inimestega, võtsin endale Xanthippe veendumusega, et kui suudan taluda teda, siis on mul kerge suhelda kõigiga." (Xenophon, Pidusöök, 2. 10) Kord küsinud keegi Sokrateselt, kas abielluda või mitte. Sokrates vastas: "Tee, mis tahad ­ niikuinii kahetsed." Naise etteheidete peale, et ta liiga palju naerab, et ta irvhammas on, olevat Sokrates vastanud: "Naerab ainult see, kelle südametunnistus on puhas." Kord olevat Xanthippe Sokratest sõimanud ja siis veel vett ka kaela valanud. Sokrates kommenteeris: "No seda ma ju rääkisin! ­ Xanthippega on ikka nii, et kõigepealt äike ja siis vihm."

Filosoofia
thumbnail
60
docx

Sissejuhatus ideede ajalukku

IDEEDE AJALUGU, SISSEJUHATUS 2 olulist aspekti: Autori intentsioon e. kavatsus. Mitte ainult mida väidab, vaid miks väidab?  Kujundab maailmapilti (haritlastele ja eliidile suunatud) ->  Annab käitumisjuhiseid-> inimlik tegutsemine Ajalooline kontekst ja keelelised tavad e konventsioonid – mida tähendasid  Aluseks ühiskondlik mõte mingid mõisted teatud ajas.  Jagatakse moraali (armastus, õnn, au, sõprus) ja poliitika (riik, demokraatia,  Lingvistiline pööre: õiglus, vabadus, impeerium) ideedeks, mitte suurteks-väikesteks mõtlejateks.  Ludwig W

Filosoofia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun