Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"mõttekaart" - 17 õppematerjali

thumbnail
2
docx

Hea kirjandikirjutaja meelespea

VI ülesanne – hea kirjandikirjutaja meelespea 1. Esmasel teemadega tutvumisel ära kuhja enda pead üle mõtlemisega! 2. Enne kõike muud, ürita rakendada teema veeretamise meetodit! See aitab kirja panna kõik tobedad mõtted, mis sul antud teema kohta on. Sel juhul on 2 võimalust: sa ei pannud kirja ühtegi väärt mõtet ja see oli puhas ajaraiskamine või leiad selle segaduse seest vähemalt paar kvaliteetset ideed kirjutamiseks. 3. Koosta mõttekaart, mis toob välja teemaga seotud mõisted. Seejärel arenda neid mõtteid edasi ja kui aega üle jääb, proovi neid ka kirjandi kirjutamisel kasutada. 4. Tänu mõttekaardile võivad hakata selguma ka teksti vormilised jooned, mis aitavad kindlaks teha teksti põhiliini, alateemad, lõigud. 5. Pööra erilist tähelepanu grammatika- ja faktivigadele! Väldi neid iga hinna eest! 6. Püsi teemal! Teemast kõrvalekaldumine võib põhjustada täieliku kirjandi kokkuvarisemise! 7

Eesti keel → Eesti keel
3 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Meedia, liigid ja ülesanded

Medium ­ ladina keeles vahendaja Tee mõttekaart, kuhu paned 3 minuti jooksul kirja meediaga seonduvaid nimi-, omadus- ja tegusõnu. · Ajakiri · Ajaleht · E- ajaleht · Reklaamlehed · Toidureklaamid · Raadiosaated · televisioon o Silmapaistev o Särav o Suur o Meeldejääv o Kaastundlik o Solvav Jahmatab Rabab jalust Tekitab isu Tekitab janu Tekitab sõltuvust Tehnika arenedes sõnumid massidele Tööstuse areng tingis reklaamvajaduse Demokraatia areng ­ ühiskond hakkas osalema poliitikas Majanduse areng ­ tekkis vaba aeg ja vajadus meelelahutuse järele Kommunikatsioon ­ suhtlus Auditoorium ­ kuulajaskond Meedia - massitarbevahendid Meedium ­ teabe vahendajad Sageli kasutatakse meedias kõneledes mõisted ,,ajakirjandus", kuid need pole sünonüümid. Ajakirjandus on te...

Meedia → Meedia
37 allalaadimist
thumbnail
34
doc

SOTSIAALTÖÖ TEOORIA JA MEETODID I

PRAKTIKA, R. Kreem, 1995 ja TÄNAPÄEVA SOTSIAALTÖÖ TEOORIAD: KRIITILINE SISSEJUHATUS, M.payne, 1995. 2. Teadusartiklite esitamine, milles on selgitatud sotsiaaltöö teoreetilist kontseptsiooni/mudelit. Esitatud artiklid on PSÜHHOSOTSIAALNE TÖÖ- MIS SEE ON. A. Tiko Sotsiaaltöö õppetooli dotsent, 1994 ja KLIENDI VAJADUSTE HINDAMINE SOTSIAALTÖÖS. Dagmar Narusson, sotsiaaltöö doktorant. Sotsiaaltöö nr 2, 2005 3. Mõttekaart, mis vastab küsimusele “Kuidas saab valitud sotsiaaltöö teoreetilist kontseptsiooni kasutada sotsiaaltöö praktikas?” Valisin kommunikatsiooniteooria, mis on üks sotsiaalpsühholoogilistest teooriatest ja minu arust üks tähtsamatest. 4. Kirjandusallikate loetelu, kust olen otsinud lisainformatsiooni kommunikatsiooniteooria kohta. 5. Enesereflektsioon, milles on analüüsitud portfoolio koostamise kogemusi ning

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
707 allalaadimist
thumbnail
3
docx

"Kuidas hõlpsalt õppida" Anti Kidron

iseenesest selgeks saanud. · Arusaamist hõlbustab, kui lugema asudes või loengut kuulama valmistudes annad endale paar ainevalda süvenemist aitavat suunitust. · Enne uuele teemale üleminekut püüa luua endale ajsast orienteeruv tervikpilt. · Aine omandamine läheb ladusamalt, kui selle õpingu eel, ajal ja järel argielu kogemustelt tuge saada. Ideeskeemi meetod : · Koosta mõttekaart, mis koondab peamised ideed ja märksõnad. Järgnev õppimine/kirjatöö toetub mõttekaardile. Kordamine 1. Mõtestatud teksti õppides leia kohe pärast läbilugemist see minimaalne hulk võtmesõnu, mis annavad edasi teksti tuuma ja uudse sisu. Piisab 5-6 minutist. 2. Päev või paar pärast teksti kallal töötamist heida pilk selle võtmesõnadele ja proovi meenutada olulisimat tekstis. Piisab 5-6 minutist. 3

Psühholoogia → Psühholoogia
58 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Uue õpitehnika rakendamine õppimises

Antud õpitehnika puhul või olla miinuseks see, et inimene võib jääda liialt süvenema küsimuste otsimisele ning mitte mõelda sellele, et siiski on vaja kogu materjal mingil määral endale selgeks teha. Mõttekaartide õpitehnika puhul on plussiks see, et õpitavast materjalist saab suurema ja parema ülevaate. Mõttekaartide miinuseks on minumeelest see, et peab oskama väga selgelt piiritleda teemat, sest kui koostada mõttekaart liiga laialivalguval teemal, siis on ilmselt ka endal lõpuks raske arusaada materjalist. Tulevikus soovin õppida loomulikult võimalikult efektiivselt aega kasutades. Kindlasti proovin erinevaid õpitehnikaid oma edasistes õpingutes. Leian, et õpitehnikad arendavad rohkem mõtlemist ning on suureks abivahendiks ka ebahuvitava teemavaldkonna muutmisel veidigi huvitavamaks. 3

Kategooriata → Õpioskused ja õppekorraldus
36 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Jõustamine sotsiaaltöös

TALLINNA ÜLIKOOL JÕUSTAMINE Portfoolio KOOSTAS: LISETTE ELMIK TALLINN 2015 Sisukord Sisukord......................................................................................................................................2 Sissejuhatus.................................................................................................................................3 Termin „empowerment”..............................................................................................................4 Jõustamine sotsiaaltöö kontekstis...............................................................................................6 Artiklite ülevaade........................................................................................................................8 1. Artikkel ajakirjast Sotsiaaltöö (nr3, 2008)..........................................................................8 „Jõustamine”...

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
177 allalaadimist
thumbnail
6
docx

The older the discipline the higher the quality of knowledge of that discipline

Jõhvi Gümnaasium Kerdu-Katty Pärss 12.c The older the discipline the higher the quality of knowledge of that discipline Essee Juhendaja:Hristo Neiland Jõhvi 2018 Mindmap/Mõttekaart Mida vanem on teadmiste valdkond, seda kõrgem on selle valdkonna teadmiste kvaliteet. Meie teadmised tänapäeval, erinevatel valdkondadel, on moodustunud läbi aastatuhandete ning ajaloo jooksul on olnud teadmiste omandamisele ja valdkondade uurimisele mitmeid mõjutusi. Kas teadmiste kvaliteet on üldse seotud sellega, kui kaua on nende teadmistega seotud valdkondi uuritud? Millised on antud väite poolt- ja vastuargumendid ning mis jääb minu arvates ülekaalu? Vastusteni jõudmiseks analüüsin inimkonna saavutusi ja teadmisi valdkondades nagu kaunid kunstid, usundid, matemaatika ja erinevad lood...

Keeled → Inglise keel
1 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Portfoolio Rolliteooriast

Laura-Roberta Ründva ootustele, käitudes veelgi hälbelisemalt, mis viib veelgi tugevamale sildistamisele. Becker kirjeldab, kuidas sotsiaalsed rühmitused loovad häbeid, luues reegleid ja otsustades, kelle suhtes need kehtivad ning määratledes teisi normaalse sotsiaalse elu jaoks "autsaideriteks". (Payne, 1995, lk 131) Mõttekaart Erinevate juhtumite puhul Rolliteooria erinevad saab kliente asetada teistesse aspektid aitavad Rolliteooria võib kliendile olukorda rollidese, et seeäbi näha selgitada, mis antud paremini selgitada

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
47 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Kriisisekkumine

Tallinna Ülikool Sotsiaaltöö Instituut Kristi Erika Peets KRIISISEKKUMINE Portfoolio Juhendajad: Reeli Sirotkina Airi Mitendorf Tallinn 2014 Sisukord Sissejuhatus Sotsiaaltöö teoreetiliste mudelite hulgast valisin tutvustamiseks kriisisekkumise, kui ühe enda jaoks kõige lihtsamini mõistetava teoreetilise lähenemise. Kriisisekkumine kõlab tegelikult nagu praktiline kontseptsioon, aga sotsiaaltöös ongi teooria ja praktika omavahelistes suhetes mõningane pinge ning kriisisekkumine on hea näide justnimelt teoreetilise mudeli vajalikkuse kohta praktiliseks tegutsemiseks. Kriisisekkumise definitsioon Kriisisekkumine tähendab klassikaliselt tegevusi kokkulepitud meetoditel, mis katkestavad inimese normaalset funktsioneerimist takistavate sündmuste ahela ning mille tulemuseks on inimese edasine toimetulek. Kriisi olemus ja liigid Kriisisekkumise kui ...

Muu → Ainetöö
220 allalaadimist
thumbnail
10
odt

Lastekaitsetöö alused

 Kõiki õiguseid tuleb rakendada lapse parimast huvist lähtudes  Lapse parim huvi eeldab õigustele põhineva lähenemise rakendamist, kõikide osapoolte kaasamist, tagamaks lapse tervikliku füüsilise, psühholoogilise, moraalse ja vaimse austuse ja tema inimväärikuse edendamise 1. Refleksioon ja sotsiaaltöötaja: reflekteeriv praktik, reflekteeriva praktika mudelid Kõige efektiivsem reflekteeriva praktika arendamise viis:  Mõttekaart  Päeviku pidamine  Kriitiline sõber  Positiivsus  Supervisioon  Juhtumianalüüs Reflekteeriv praktika on midagi enamat kui läbimõeldud praktika; see on praktika, mis toetab õppimist, kasvamist ja arenemist läbi praktika (Jarvis, 1992, 180: ref Maclean, 2010, 10). Reflekteeriv praktika selle laiemas tähenduses hõlmab igapäevase praktika/kogemuse kriitilist analüüsi eesmärgiga parendada

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
119 allalaadimist
thumbnail
16
rtf

Luulekogu analüüs: Heiti Talvik „Palavik“

Täis minu rindki sireleid, mul valla iga tee. Kuu ripub üle aasade kui latern üle vee. Kuu ripub üle aasade, aeg juba minna siit. Ma lähen, jalad kastevees, pääs tuhat vastset viit. Arvamus: Luuletus on täis salapära ning lootusrikkust. Kevad oleks nagu millegi uue algus. Sirelid õitsevad ning noor hing on rõõmu ja tahtmist täis. d) Mõttekaart – „Mu mõtted“ Inimesed suudavad oma mõtetega palju korda saata, kuid mõtted ei jõua alati teisteni. Tahtmine midagi muuta Mõtetel on võim „Mu mõtted on

Kirjandus → Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
9
docx

9.klassi eesti keel

EESTI KEEL 1.KOKKU-LAHKU KIRJUTAMINE PÖÖRDSÕNAD lihtverb - kirjutama liitverb- allkirjastama ühendverb- alla kirjutama väljendverb- kana kitkuma Liitsõna- määrsõna + tegusõna Liit- ja ühendverb puhul pööran `'mina'' vormi: 1) allkirjastama- allkirjastama e liitverb=kokku 2) alla kirjutama- kirjutan alla ehk ühendverb=lahku KÄÄNDSÕNAD om+nim= lahku (ilus poiss, tubli koer) nim+nim= kokku- liik/missugune? (nt pildiraam) = lahku- kelle/mille oma? (nt ema raamat) -ne/-line lõpulised omadussõnad on ALATI kokku (nt Toomase-pikkune, Koidula-nimeline) VA kui lisandub määrsõna, siis on lahku (nt Lembitu Toomase pikkune, Lydia Koidula nimeline) OMADUSSÕNAD Kokku kirjutatakse tüved eht-, puht-, liht-, ime-, puru-, püsti-, uhi-, võhi-, üli-, eba-, ala-, vaeg-, pool- jts, mis tugevdavad või nõrgendavad omadussõnaga väljendatud omad...

Eesti keel → Eesti keel
36 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Rolliteooria, portfoolio

...................................................................................... 10 Eneserefleksioon.................................................................................................. 11 2 Sissejuhatus Antud töö koosneb viiest osast: 1. Kirjalik ülevaade 2. Kaks teadusartikli ülevaadet 3. Mõttekaart 4. Kirjandusallikate loetelu, kust lisa informatsiooni leida 5. Eneserefleksioon 3 Ülevaade Autorid nagu Strean (1971) ja Davis (1986) rõhutavad sotsioloogia ja sotsiaalpsühholoogia arusaamade olulisust sotsiaaltööle. Periman (1968) peab ,,sotsiaalse rolli" mõistet kasulikuks suhete ja isiksuse mõistmiseks, millega sotsiaaltöötajatel tuleb tegelda. Kuna rolliteooria

Varia → Sotsiaaltöö eakatega
51 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Saasteallikad

Toiduhügieeni tagamise nõuded II osa Vedu 1. Toiduainete veoks kasutatavad veokid ja/või mahutid peavad olema puhtad ja heas seisukorras, et toiduained oleksid kaitstud saastumise eest, ning vajaduse korral projekteeritud ja ehitatud selliselt, et võimaldada piisavat puhastamist ja/või desinfitseerimist. 2. Veokite nõudes ja/või mahutites ei tohi transportida midagi muud peale toiduainete, kui see võiks põhjustada toiduainete saastumist. 3. Kui veokeid ja/või mahuteid kasutatakse toiduainetele lisaks muude kaupade veoks või kui nendega koos veetakse erinevaid toiduaineid, siis peavad need vajaduse korral olema saastumise vältimiseks tõhusalt eraldatud. 4. Vedelaid, granuleeritud või pulbrilisi toiduaineid tuleb vedada nõudes ja/või mahutites/tankerites, mis on ette nähtud toiduainete veoks. Sellised mahutid peavad olema märgistatud selgesti nähtavalt ja püsivalt ühes või mitmes ühenduse keeles, et neid kasutatakse toiduainete veoks või ...

Toit → Toiduohutus
16 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Meedia ja Mõjutamine - töökava

Teabekeskkond: infokeskkonna uue meedia võimaluste kasutamise kriitiline analüüs kirjalik analüüs 18. Sotsiaalmeedia 1 sotsiaalmeedia, Õ lk 94–97, sotsiaal- Tekstiloome Õpilane suhtlusportaalid meedia, Google  mõttekaart: sotsiaalmeedia võimalu-  teab, millised nähtused moodusta- LÕIMING sed ja ohud vad sotsiaalmeedia Teabekeskkond: infokeskkonna Suuline suhtlus  arvestab sotsiaalmeedias autori-

Meedia → Meedia
13 allalaadimist
thumbnail
164
pdf

Karjäärinõustamise käsiraamat 2014

4. Probleemid ja eesmärgid Meetod sobib eesmärgi seadmiseks ja tegevusplaani kavandamiseks. Intervjuu ülesehitus: • probleemi sõnastamine; • olukorra täpne kirjeldamine: kes kus millal tegi; • kuidas käitusid ise; • kuidas käitusid teised; • milline oleks soovitatav, oodatav situatsioon; • mis oleks esimene samm soovitud tulemuse suunas; • milline oleks heakskiidetav tulemus; • mida oled valmis tegema, et situatsiooni soovitud suunda pöörata. 5. Mõttekaart Mõttekaart võimaldab visualiseerida olemasolevat olukorda ja ressursse ning analüüsida, kui- das need on omavahel seotud (nt milliseid oskusi tuleks arendada, mida juurde õppida). Nõustamisel võib seda kasutada kahel eesmärgil: 1. iseendale märkmete tegemiseks; 2. kliendile oma oskuste kaardistamiseks. Mõttekaart on visuaalne ja selge. Sul tuleb kasutada vaid väheseid võtmesõnu ja kui sa nad

Ametid → Ametijuhend
28 allalaadimist
thumbnail
60
pdf

Eesti keel ja kirjandus

Teksti vastuvõtt Teksti vastuvõtt loeb ja kuulab isiklikust huvist ning õppimise Eesmärgistatud lugemine, lugemist hõlbustavad eesmärkidel nii huvivald- võtted. kondade kui ka õpi- ja Tööjuhendi lugemine. Kava, mõttekaart, joonis jm elutarbelisi tekste; visualiseerivad vahendid. rakendab tuttavat liiki teksti Tarbe- ja õppetekstide mõtestatud lugemine (reegel, lugemisel ja kuulamisel eri juhend, tabel, skeem, kaart). viise ja võimalusi; Kokkuvõte konkreetsest materjalist (õppetekst, valib juhendamise toel oma arutlus). lugemisvara; Kuuldu konspekteerimine.

Kirjandus → Kirjandus
31 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun