Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"mitmendas" - 29 õppematerjali

thumbnail
2
docx

M.Unt “Hüvasti, kollane kass”

Lugemiskontroll 8. Klassile M.Unt “Hüvasti, kollane kass” Koostas: Maria Tširkova 1. Miks Aarne Tartusse sõitis? 2. Kui vana oli Aarne ja mitmendas klassis ta õppis? 3. Iseloomusta Aarne tädi lähemalt? (mis oli tema nimi, kuidas ta välja nägi, milline oli tema perekonnaseis jne) 4. Kus elas tädi? 5. Kes veel elas tädiga? 6. Kes on Linda? 7. Miks Aarnele ei meeldinud olla tädi majas? 8. Mitmeks tsooniks oli liigitanud Aarne Tartu linna? 9. Kuhu õpilased sõitsid sügisel koolist? 10.Kuidas suri Aarne isa? 11. Mis oli Aarne perekonnanimi? 12. Kirjelda tundide kulgu õppepäeva jooksul (Aarne arvates). 13

Kirjandus → Kirjandus
25 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Käändsõnad ja käänded

kõige rohkem . NT: ilus,ilusam,ilusaim ehk kõige ilusam. ARVSÕNA ASESÕNA · Arvsõnad näitavad millegi hulka ja · Asesõnad asendavad teisi järje korda, käändsõnu ja vastavad küsimustele mitu?, vastavad samale küsimusele kui mitmel?, sõna, mida mitmes?, mitmendas? jne. asendatakse, nt ta ­ kes?, mitu ­ kui · Kui arvsõna näitab hulka, siis palju?, nimetatakse selline ­ missugune? seda põhiarvsõnaks. Kui arvsõna · Asesõna võib lauses ka erinevaid näitab lauseosasid järjekorda, siis on see järgarvsõna. ühendada, sellisel juhul on see siduv · Arvsõnu saab kirja panna asesõna, numbritega

Eesti keel → Eesti keel
36 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Trigonomeetria I näidiskontrolltöö

TRIGONOMEETRIA I NÄIDISKONTROLLTÖÖ 1. Mitmendas veerandis asub nurga lõpphaar? 1) = 300o; 3) = 2500o; 5) = -3000o; o 2) = 440 ; 4) = -890o; 6) = -1500o. 2. Avalda radiaanides. 1) 140o; 3) 121?o?30`; 5) 1848o; 2) 855,3o; 4) -65o22`; 6) 57o17`. 3. Avalda kraadides. 1) 2; 3) 20; 5) 12,4;

Matemaatika → Matemaatika
35 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Vene keel väljendusoskus

.. ? : // / //, ....., ....., . 8. Missugune on teie elektronposti aadress? Minu e-mail on... ? -: tuut 9. Kuidas võib teiega ühendust saada? ? 10. Missugune on teie perekond? Meie peres on ...inimest. ? 2, 3, 4 / 5...... 11. Nimetage oma sugulasi. Minu sugulased on: ema, isa, õde, vend, vanaema, vanaisa, tädi, onu, tädipoeg, onutütar, ristivanemad. . : , , , , , , , , , , . 12. Mis koolis te õpite? Ma õpin Lähte Ühisgümnaasiumis. ? . 13. Mitmendas klassis te õpite? Ma õpin 10. meedia-, tehnoloogia-, spordiklassis. ? , , . 14. Millal te sündisite? Ma sündisin jaanuaris, veebruaris, märtsis, aprillis, mais, juunis, juulis, augustis, septembris, oktoobris, novembris, detsembris. ? / , , , , , , , , , , , . 15. Millal on teie sünnipäev? Minu sünnipäev on... ? , , , . 16. Tere tulemast! ! 17. Jätke, palun, oma kontaktandmed. , , . 18. Kuidas te välja näete? Mul on ...(2)...juuksed, ...silmad

Keeled → Vene keele kirjalik...
18 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Valgustiheduse mõõtmine

0 1 2 3 4 5 Ühtlustegur Loomulik valgus kaugus aknast, 1056 403 263 174128 98 0,3 Valgustustihedus, lx (filter aknapoole) Määra koefitsient: 58,9 22,514,7 9,7 7,1 5,5 Eloomulik= (Esise/Evälis ) 100%, joonista graafik) II Kuvar mitmendas reas: Teine kuvar kolmandas reas. Mõõda valgustustihedus kuvari asukohast lähtuvalt piki rida iga meetri tagant kuvariga töötaja silmade kõrgusel Kaugus, m Ruumi 0 1 2 3 4 5 Ühtlustegur Loomulik valgus Valgustustihedus,

Ergonoomika → Ergonoomika
125 allalaadimist
thumbnail
4
doc

“Hüvasti, kollane kass”

Lugemiskontroll 8. Lassile- õpetajale M.Unt “Hüvasti, kollane kass” Koostas: Maria Tširkova 1. Miks Aarne Tartusse sõitis? Õppima 2. Kui vana oli Aarne ja mitmendas klassis ta õppis? 18.a, 11. klassis 3. Iseloomusta Aarne tädi lähemalt? (mis oli tema nimi, kuidas ta välja nägi, milline oli tema perekonnaseis jne) Tädi Idal olid klassikalised näojooned: kõrge laup, sirge nina. Raamatu tegevuse ajal oli ta üle keskea vanatüdruk. Natuke halliga segunenud mustad juuksed. Korralik inimene, kellel on arenenud au- ja kohusetunne. 4. Kus elas tädi? Enda kollases majas. 5. Kes veel elas tädiga? Pime õde Amalie 6. Kes on Linda?

Kirjandus → Kirjandus
135 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Moliere "TARTUFFE" - oma elu kangelane

Iseloomuste peategelast, tema suhteid teiste tegelastega. Mida, keda ta hindab? Miks ta suhted selliseks kujunevad, nagu need kujunevad? Petšorin ei oska inimestega suhteid hoida, eriti naistega. Samas on ta julge ja otsusekindel, proovib inimestele meeldida ja tundub, et ka talle meeldivad inimesed. Petšorini suhtub nendesse pealiskaudselt. Talle meeldib pidevalt tegutseda, aga tegudel puudub eesmärk. Tundub, et ta tahaks kogeda midagi suurt ja uhket, aga see ei õnnestu. Ta võtab impulsiivselt ette ohtlikke seiklusi, riskib oma eluga. Ehkki ta on võimeline sügavalt tundma, ei suuda Petšorin oma emotsioone näidata. Ta pidevalt sekkub ta teiste inimeste tegemistesse ja rikub nende õnne. Tema hinges valitseb segadus, pealiskaudsus ja tühjus. Ta ei tea ise ka, mida soovib. Kas tegu on komöödia, tragöödia või draamaga? Minu arust on tegu tragöödiaga, sest see näided on traagilisel konfliktil põhinev ja traagilise lõpplahendusega. Põhjenda. ...

Kirjandus → 10.Klass Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ülesanded sõnaraamatuga (ÕS)

Ülesanded sõnaraamatuga (ÕS) 1. Anna võõrsõnadele konsensus ja munitsipaal(omand) eestipärane vaste või pikem tähendusselgitus. Konsensus ehk üksmeel. Grupi inimeste arvamuse ühisosa või ühine arvamus. Munitsipaal(omand)- omavalitsusele kuuluv vara. 2. Mitmendas vältes on sõnad kodu, ammune, õitseb, põld, kangelane? Kodu- I välde Ammune-II välde Õitseb-II ja III välte vaba vaheldumine (reegel: pöördsõna olevikus) Põld-II välde Kangelane ­II või III välte vaba vaheldumine (reegel: kolme-ja enamasilbilistes sõnades, mille muutumist välde ei mõjuta) 3. Kuidas tähistatakse Õsis sõna soovitatust või mittesoovitatavust? 1) Sõnad ja väljendid, mida ei peaks kasutama on looksulgudes ja väiksemas

Keeled → Eesti keele õppetaterjal
63 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Õigekeelsusallikate kasutamise ülesanne

20. Mis oleks parem variant lausest „Õnnestusime kohavalikul, aga ebaõnnestusime päevajuhi palkamisel“?  Kohavalik oli täistabamus, kuid päevajuhi palkamine totaalne läbikukkumine. Nimed 1. Kuidas hääldatakse Itaalia maakonna Marche nime?  [marke] 2. Kuidas hääldub z nimedes Belize, Vaduz, Zaragoza, Zwickau ja Venezuela?  [bel`iiz], [fad`uuts ja vad`uuts], [sarag´ossa], [tsv`ikk`au], [venetsueela] 3. Kus asub Preiļi?  Lätis 4. Mitmendas vältes on kohanimi Salme?  Nii II kui ka III vältes 5. Nimetage üks araabia ja üks Araabia riik.  araabia maad (araablaste enamusega maad). Nt: Süüria, Liibanon, Egiptus, Tuneesia  Araabia (poolsaare) maad. Nt: Saudi Araabia, Jeemen, Omaan, Araabia Ühendemiraadid 6. Kas õige on üks kahest või mõlemad? Miks? Brügge – Brugge, Djakarta - Jakarta, Korfu – Kérkyra, Kroaatia – Horvaatia, Mount Everest – Džomolungma, Nice – Nizza, Pearl Harbour –

Eesti keel → Eesti keel
58 allalaadimist
thumbnail
3
doc

ÕS sõnaraamatu töö

Ülesande esitamise tähtaeg on 17.12.12. Enne ülesande kallale asumist lugege läbi ÕSi kasutamise juhend! Ärge üritage täita ülesannet ÕSi abita! Kõik vastused andke siinsamal lehel. Kõik, kelle punktisumma jääb alla 150 punkti, peavad esitama ka veatu vigade paranduse! Seda ootan ka neilt, kes esitavad töö hiljem kui 17.12.12. Ärge jätke töö esitamist viimasele minutile ega mitte ka nädalale! Vigade paranduse veatuks saamine võib võtta päevi! 1. Mitmendas vältes on järgmised märksõnad? (7 p) ­ 7 p karikatuur (III), kirkus (III), kriis (III), kümnis (III), maotu (III), punkarlus (II või III), valjus (III) 2. Kas märksõnades kandidaat ja mantel on n palataliseeritud? Aga märksõnades pudel ja padi d? (4 p) ­ 3 p kan'didaat on n palataliseeritud mantel ei ole n palataliseeritud pudel ei ole d palataliseeritud padi ei ole d palataliseeritud 3

Eesti keel → Eesti keel
18 allalaadimist
thumbnail
104
ppt

Suur ja väike algustäht.

, milline? jne. · Omadussõnu kasutatakse kõige rohkem kirjeldustes. · Omadussõnadest saab moodustada võrdlusastmed: omadussõna sõnastikuvormi nimetatakse algvõrdeks, keskvõrde kaudu näidatakse, et mingit omadust on rohkem kui teisel asjal või nähtusel, ülivõrdega aga, et mingit omadust on kõige rohkem, nt ilus, ilusam, ilusaim e koige ilusam. • ARVSÕNA · Arvsõnad näitavad millegi hulka ja järje korda, vastavad küsimustele mitu?, mitmel?, mitmes?, mitmendas? jne. · Kui arvsõna näitab hulka, siis nimetatakse seda põhiarvsõnaks. Kui arvsõna näitab järjekorda, siis on see järgarvsõna. · Arvsõnu saab kirja panna numbritega. • Järgarvude puhul seisab araabia numbri järel • punkt. Rooma numbri järele punkti ei panda, • vrd 4., IV – neljas, 4 – neli. • ASESÕNA · Asesõnad asendavad teisi käändsõnu ja vastavad samale küsimusele kui sõna, mida asendatakse, nt ta – kes?, mitu – kui palju?, selline – missugune

Eesti keel → Eesti keel
4 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Keemia õppematerjal.

Keemia Perioodilisustabel ja aatom Lahter- Perioodi rühmad- eemiliste elementide perioodilisussüsteem on süsteem, mis jaotab keemilised elemendid nende tuumalaengute järgi rühmadesse ja perioodidesse. Järjekorra number: Keemilise elemendi aatomnumber ehk järjenumber ehk laenguarv on prootonite arv selle elemendi aatomi tuumas. A-rühma numbrist: Kui aktiivne metall on. Perioodi Number: Mitmendas perioodis asub element, Elemendid: 1.Raud : Fe, 2,Vask: Cu, 3,Jood: I, 4,Broom: Br , 5,Tina: Sn , 6,Plii:Pb 7,hõbe: Ag 8, Broom: Br 9, kuld : Au, 10,Elavhõbe : Hg, 11, tsink: Zn, 12,mangaan : Mn, 13 Kroom Cr 14, Baarium: Ba 15,magneesium : Mg 16,naatrium : Na 17,kaalium : K 18,koobalt : Co 19,titann: Ti 20,alumiinum : Al 21,nikkel : Ni 22, Gallium : Ga 23,Iriidium: Ir 24,Plaatina: pt 25,Rubiidium: Rb 26,plii: Pb 27, Indium : In 28,frantsium : Fr 29,Raadium : Ra 30,Vsimut : Bi 31,Tellur : Te

Keemia → Keemia
39 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Õigekeelsusallikate kasutamise ülesanne

1. Kuidas hääldatakse Itaalia maakonna Marche nime? Miks on oluline võõrnimede hääldust teada? Marche [marke]. Kõige tähtsam on võõrnimede käänamisel teada võõrnime hääldust, sest hääldusest sõltub, kas kasutada ülakoma või mitte. 2. Kuidas hääldub z nimedes Belize, Vaduz, Zaragoza, Zwickau ja Venezuela? Belize [bel`iiz], Vaduz [fad` uuts ja vad`uuts], Zaragoza [sarag´ossa], Zwickau [tsv`ikk`au], Venezuela [venetsueela]. 3. Kus asub Preiļi? Preiļi linn Lätis 4. Mitmendas vältes on kohanimi Salme? III ja II vältes. 5. Nimetage üks araabia ja üks Araabia riik. Araabia (poolsaar) maad. Nt: Saudi Araabia, Jeemen, Omaan, Araabia Ühendemiraadid araabia maad, nt: Süüria, Liibanon, Egiptus, Tuneesia. 6. Kas õige on üks kahest või mõlemad? Miks? Brügge – Brugge, Korfu – Kérkyra, Kroaatia – Horvaatia, Mount Everest – Džomolungma, Nice – Nizza, Roheneemesaared – Cabo Verde.

Eesti keel → Eesti keel
20 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Arutlus raamatu Väike Prints põhjal.

3. ,,Suured inimesed armastavad numbreid. Kui jutustate neile mõnest uuest sõbrast, siis ei päri nad teilt kunagi seda kõige tähtsamat. Iialgi ei küsi nad: ,,Missugune on tema häälekõla? Mis mänge ta kõige rohkem armastab? Kas ta kogub liblikaid?"" Mida täiskasvanud küsivad? Miks? Sa räägid vanematele oma uuest sõbrast ja esimesed küsimused, mis sinu suunas lendavad on puhtalt faktilised ­ Kui vana ta on? Mitu õde venda tal on? Mitmendas klassis ta käib? Nii võivad need küsimused jätkuda hulka maad. Vastuseks saadavate numbrite alusel tehakse omad arvutused ja arvustused ning järeldatakse, kas selline uus sõber on nende lapsele kasulik või mitte. Täiskasvanud, kes elavad juba enda elu, peavadki elama numbritest. Enamus neist peab maksma eluaseme, kütte, vee ja paljude muude ressursside kasutamise eest. Need kõik sisaldavad aga ainult numbreid. Raha mida kasutavad kõik täiskasvanud,

Kirjandus → Kirjandus
328 allalaadimist
thumbnail
7
rtf

Õigekeelsussõnaraamatu kasutamine test

ÕIGEKEELSUSSÕNARAAMATU KASUTAMINE Kodutöö 186 p 178 p, arvestatud 1) Mitmendas vältes on järgmised märksõnad? (10 p) 10 p aula, harjus, karikatuur, kirkus, kriis, kümnis, maotu, punkarlus, valjus, 3 õilis Vastused: aula <7>, .aula <8> - 2/3. välde; harjus - 2. välde; karika.tuur ­ 3. välde; .kirkus ­ 3. välde; kriis ­ 3. välde; .kümnis <12 ja 13:-e> 3. välde; .maotu <8> 3. välde; (.)punkarlus <12:-e> - 2. / 3. välde .valjus <12 ja 13:-e> - 3. välde õilis <36 ­ 2. välde 2) Kas märksõnades kandidaat ja mantel on n palataliseeritud

Eesti keel → Eesti keel
49 allalaadimist
thumbnail
11
txt

Uurimistöö 5-9. klassi õpilaste lugemisharjumuste kohta

Teise ja kolmanda kooliastme õpilaste lugemisharjumused ja neid mõjutavad tegurid. http://www.murre.ut.ee/arhiiv/naita_pilt.php? materjal=kasikiri&materjal_id=D1747&sari=D Vija, Maigi, Kadri Sõrmus, Irene Artma 2012. Uurimistöö kirjutajale. Tartu:Atlex LISA 1 Olen Riidaja Põhikooli 8. klassi õpilane Merily Mirka. Koostasin selle küsimustiku, et uurida 7.-9. klassi õpilaste lugemisharjumusi. Küsimustik koosneb 15 küsimusest ning nendele vastamiseks kulub umbes 10 minutit. 1. Mitmendas klassis Sa Käid? 7 8 9 2. Oled sa... Poiss Tüdruk 3. Kas sulle meeldib/ ei meeldi lugeda ilukirjandust? 4. Missuguse sisuga raamatud on Sinu arvates huvitavad? Tähista sind huvitavad teemad. 5. Kas loed ainult kohustuslikku kirjandust või ka vabalt valitud kirjandust? Põhjenda. 6. Mida arvad kohustusliku kirjanduse hulka kuuluvatest raamatutest? 7. Kust leiad endale lugemiseks raamatuid? 8. Mida arvestad vabalt valitud raamatu valikul? 9. Kui tihti (mitu korda nädalas, kuus.

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Geenitehnoloogia kordamisküsimused ja vastused 2018 sügis

rakkudes erinevaid RNA ja valkude molekule.Informatsioon DNA-lt valguni kandub mitme etapina, kõiki neid etappe on võimalik reguleerida (kontroll transkripstiooni tasemel, kontroll RNA protsessingu tasemel) 23. Histoonid, nende modifitseerimise mõju geeniekspressioonile. Globulaarsed valgukompleksid, mille ümber DNA molekul keerdudena pakitakse. Modifitseeritud histoonid võivad geeniekspressiooni nii soodustada kui ka takistada, see oleneb konkreetselt, mitmendas positsioonis olevat aminohapet on modifitseeritud. 24. DNA metüleerimine, selle mõju geeniekspressioonile. Alati takistab/aeglustab geeniekspressiooni. 25. RNA molekulide ruumiline struktuur rakus tRNA- ristikheina kujulised. Erinevatel RNAdel on erinevad struktuurid, kuna nad pakitakse erinevalt kokku. Erinevad komplementaarsed piirkonnad. Erinevad nukleotiidsed järjestused (va tRNA). 26. Molekulaarbioloogia põhidogma.

Bioloogia → Geenitehnoloogia
3 allalaadimist
thumbnail
4
doc

René Descartes, Benedictus de Spinoza, Gottfried Wilhelm von Leibniz, John Locke , George Berkeley, David Hume elu ja filosoofia kokkuvõte

Täiuslik individuaalne mõiste on ühe indiviidiga seotud juhtumuste kogum, mis hõlmab minevikku, olevikku ja tulevikku.Täiuslik individuaalne mõiste loetleb absoluutselt kõik omadused, mis on asjaomasel indiviidil absoluutselt kõikidel ajahetkedel.Täiuslikud individuaalsed mõisted on omavahel seotud.Esimes inimese üks oluline omadus/juhtumus on tema poeg. Siit hakkab hargnema pikk ahel.Kaudselt on esimese inimese omadus ka see, et tal on nii ja nii mitmendas põlves Leibnizi nimeline järeltulija, kes kirjutas teose Monadoloogia. Kogu universum praegusel hetkel ja minevikus, isegi tulevikus, sisaldub esimese inimese täiuslikus individuaalses mõistes.Tuleviku otsuseid ja juhtumisi on võimalik ette teada minevikus elanud inimeste täiuslike individuaalsete mõistete põhjal.Ainult jumal teab kõike ette, sest tema on selle põhjuste ahela autor John Locke

Filosoofia → Filosoofia
110 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Uurimistöö teemal "Tüdrukute kirjalik pärimus. Salmikuluule"

Et ühes koolis käisime(koos olime).(Lisa 1) Kõigis salmikutes kirjutatakse kooliaegsest sõprusest, kirjutatakse soovitusi ja õpetusi eluks, kirjutatakse armastusest läbi huumoriprisma, salmiku täitja palub end meeles pidada. Kui liigub väike paadike Ja kala püüab taadike Siis Aili laia kleidiga Lööb tantsupoose poisiga Su süda on lukk, millel võti on ees Kust võtta poiss, kes lahti teeks...(Lisa 2) 2.2 Salmikute omanike arvamuse kirjeldus intervjuude põhjal 1. Mitmendas klassis või kui vanana kasutasite salmikut? Vastajad on märkinud, et salmikuid kasutati nii algklassides, keskastmes kui ka näteks 10.klassis (1 vastus). 3 vastajat märgivad, et kasutusaeg oli kooli keskastmes. 2. Kas kõigil tüdrukutel oli salmik ja kui oluliseks seda peeti? Kõik vastanud pidasid salmikut küllalt oluliseks või väga oluliseks. Arvati ka, et enamikul tüdrukutest olid salmikud. Üks vastanutest märkis, et salmik oli ka mõnel poisil, kes julges

Kirjandus → Kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
42
odt

Tubakatoodete kahjulikkus tervisele

htm#_Tubakahaigused http://www.oko.skaut.ee/index.php?id=34 16 Lisa 1 KOOLIÕPILASE ANKEET Tere! Minu nimi on Hanna-Maria Hurt. Olen Põlva Keskkooli 8.b klassi õpilane ning teen uurimustööd teemal ’’Põlva Keskkooli III kooliastme õpilaste teadlikus tubakatoodete kahjulikkusest tervisele’’. Palun vasta järgmistele küsimustele. Siin ei ole õigeid ega valesid, märgi enda jaoks õiged vastused. Kui vana Sa oled…….. Mitmendas klassi Sa õpid …….. Oled □ poiss □ tüdruk 1)Kas oled proovinud tubakatooteid ? Kriipsuta alla enda vastus ! JAH EI 2) Kui vanalt Sa proovisid esimest korda tubakatooteid (kas või ühe mahvi)? Proovisin esimest korda…………-aastaselt. 3) Mitu korda oled proovinud tubakatooteid? Kriipsuta alla enda vastus! Ma ei ole proovinud ja ma ei kavatse mitte kunagi proovida. Ma ei ole kunagi proovinud, aga võib-olla kunagi proovin.

Ühiskond → Ühiskond
21 allalaadimist
thumbnail
58
docx

Narkootikumide tarvitamine 9.-12- klassi õpilaste hulgas

aastal http://www.prokuratuur.ee/sites/www.prokuratuur.ee/files/elfinder/article_files/Riigi %20peaprokur%C3%B6ri%20%C3%BClevaade%20p%C3%B5hiseaduskomisjonile %202014.pdf (19.12.2015) Tervise Arengu Instituut 2009. Mis on uimastid ja kuidas need meie elu mõjutavad.Tallinn Whyman, Matt 2002. Raamat poistele. Koolibri 28 LISA 1 Küsitlus 1. Sugu 2. Vanus 3. Mitmendas klassis õpid? 4. Kui levinud on sinu arvates Kullamaa Keskkooli õpilaste seas? 5. Kas oled kunagi tarvitanud uimasteid või teed seda siiani? 6. Kas tead kedagi, kes on kunagi tarvitanud uimasteid või teeb seda siiani? 7. Miks sa proovisid? 8. Millist uimastit oled kõige rohkem tarvitanud? 9. Kui kerge on sinu arvates tänapäeval kätte saada uimasteid? 10. Kas sinu arvates on kanep ohutu narkootikum? 11. Kuidas uimastite tarbimine mõjutab inimese käitumist? 12

Muu → Uurimustöö
11 allalaadimist
thumbnail
23
pdf

Depressiooni levik noorte seas ning selle tekkepõhjused

PIRITA MAJANDUSGÜMNAASIUM Triin Jervson Depressiooni levik noorte seas ning selle tekkepõhjused Uurimistöö Juhedaja: Ruth Vaik-Luga Tallinn 2016 2 Sisukord Sisukord 2 SISSEJUHATUS 3 1. Depressiooni olemus 4 1.1 Mis on depressioon? 4 1.2 Psühholoogiline ja bioloogiline depressioon 5 1.3 Depressiooni levik noorte seas 6 1.4 Depressiooni ravi 7 1.5 Antidepressandite tõhusus ning kõrvaltoimed 8 1.6 Depressiooni vältimise võimalused 9 2. Metoodika 10 3. Uurimistöö analüüs 11 KOKKUVÕTE ...

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
15 allalaadimist
thumbnail
48
pdf

Maatriksid

gude arv on erinev, s.o. m = n, nimetatakse ristk¨ ulikmaatriksiks. Ruut- maatriksit m~ o~ otmetega (n, n) nimetatakse ka n-j¨ arku maatriksiks. Definitsioon 1.4. Reaalarve, millest maatriks koosneb, nimetatakse maatriksi elementideks. Maatriksi kirjapanekuks t¨ahistame tema elemente v¨aikese p~ohit¨ahega, n¨aiteks t¨ahega a, mis on varustatud kahe indeksiga. Neist esimene u ¨tleb mitmendas reas ja teine mitmendas veerus see element maatriksis asub. N¨aiteks (m, n)-maatriks n¨aeb v¨alja j¨argmine a11 a12 . . . a1n a21 a22 . . . a2n . (1.1) .................... am1 am2 . . . amn Selles maatriksis element aij asub i-ndas reas ja j-ndas veerus, ele-

Matemaatika → Algebra ja geomeetria
55 allalaadimist
thumbnail
96
pdf

ALGEBRA JA GEOMEETRIA

o. m = n, nimetatakse ristk¨ ulikmaatriksiks. Ruut- maatriksit m˜ o˜ otmetega (n, n) nimetatakse ka n-j¨ arku maatriksiks. Definitsioon 1.4. Reaalarve, millest maatriks koosneb, nimetatakse maatriksi elementideks. Maatriksi kirjapanekuks t¨ahistame tema elemente v¨aikese p˜ohit¨ahega, n¨aiteks t¨ahega a, mis on varustatud kahe indeksiga. Neist esimene u ¨tleb mitmendas reas ja teine mitmendas veerus see element maatriksis asub. N¨aiteks (m, n)-maatriks n¨aeb v¨alja j¨argmine   a11 a12 . . . a1n  a21 a22 . . . a2n   . (1.1) .................... am1 am2 . . . amn Selles maatriksis element aij asub i-ndas reas ja j-ndas veerus, ele-

Matemaatika → Algebra ja geomeetria
19 allalaadimist
thumbnail
57
rtf

Maatriksid

mis sisaldab n rida ja m veergu : Lühidalt maatriksit võib tähistada erinevate sulgudega (või kahekordsete püstjoontega): [ ] a = aij A = (aij ) = ij , (1.1) kus i = 1,...,n on rea number, j = 1,...,m on veeru number. Arve aij nimetatakse maatriksi elementideks. Nii et esimene alumine indeks näitab, mitmendas reas asub element , ja teine alumine indeks - mitmendas veerus asub element. Maatriksi suurust saab väljendada valemiga: ridade arv x veergude arv. Antud maatriks (1.1) on suurusega n x m ja seda saab kirjutada järgmiselt : An x m või dim A = n x m (dimensioon ­ suurus). 3 - 4 2 A = Näide 1: Antud maatriks 0 1 - 6,5 . Siin A , a = - 4, a = -6,5 .

Matemaatika → Matemaatika
283 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Lineaaralgebra täielik konspekt

1. Üldmõisted Definitsioon 1. Maatriksiks nimetatakse riskülikujulist arvuliste elementidega tabelit, mis sisaldab n rida ja m veergu : Lühidalt maatriksit võib tähistada erinevate sulgudega (või kahekordsete püstjoontega): A = (aij ) = [aij ] = aij , (1.1) kus i = 1,...,n on rea number, j = 1,...,m on veeru number. Arve aij nimetatakse maatriksi elementideks. Nii et esimene alumine indeks näitab, mitmendas reas asub element , ja teine alumine indeks - mitmendas veerus asub element. Maatriksi suurust saab väljendada valemiga: ridade arv x veergude arv. Antud maatriks (1.1) on suurusega n x m ja seda saab kirjutada järgmiselt : An x m või dim A = n x m (dimensioon ­ suurus). 3 -4 2 Näide 1: Antud maatriks A = . Siin A2x3 , a12 = - 4, a23 = -6,5 . 0 1 - 6,5

Matemaatika → Kõrgem matemaatika
858 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Inimõigused konspekt

algallikas. Ajakirjanik keeldus edastaja nime ütlemises ja sai rahatrahvi kohtu mitteaustuse eest. Siis ajakirjanik pöördus Euroopa Inimõiguste Kohtusse teatades, et algallika nimi ütlemise kohustus ei ole artikli 10 inimõiguste kaitse ja põhivanaduste kooskõlas. Kohtu argumentatsioon ja põhiprintsiibid, mis kaasusest välja tulevad: Ajakirjanikke infoallikate kaitse on üks põhitingimusest pressivabaduse teostamiseks nii kui see on kirjutatud ajakirjanike käitumise koodeksites mitmendas riikides. Selle kaitse puudumisel algallikad võivad keelduda pressi abi andmises, aga see omas järjekorras võib jätta ühiskonna vajaliku informatsioonist ilma. Antud juhul press võib kaotada enda võimaluse kaitsta ühiskondliku huvid, aga täpse informatsiooni edastamise võimalus võib olla ohus. Antud määr ei saa olla kooskõlas art 10, kui see ei ole õigustatud kaaluka ühiskondliku huvidega. Algallika avaldamine võib olla erandiks ainult, kui:

Õigus → Inimõigused
131 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Morfoloogia alused

relatiivlausetes. Asesõna mis tähenduses ’missugune’ võib asendada ka omadussõna. Niisugusel juhul on ta muutumatu sõna. Nt Mis raamatu sa raamatukogust võtsid? Mina ei saa aru, mis inimestega sa läbi käid. Asesõnad kumb, missugune, milline, mäherdune, mitmes esinevad alati omadussõna asemel ning ühilduvad arvus põhisõnaga. Nt Kumb õde sulle rohkem meeldib? Missugused inimesed nad tegelikult on? Mitmendas klassis Mari käib? 6) umbmäärased (indefiniitpronoomenid) Viitavad mingile täpselt määratlemata või tundmatule asjale, nähtusele või tunnusele. iga,igaüks, igamees,kõik, mõlemad, kumbki,emb-kumb, kogu, terve, keegi, miski, mingi, mingisugu ne, miskisugune,ükski, mitu, mitmes, mitu-setu, mitmes-setmes, mõni, mõningane, paljud,üks, tein e. 9. Tegusõna e verb, sõnaliigi iseloomustus ja näited.

Eesti keel → Eesti keel
21 allalaadimist
thumbnail
69
doc

Matemaatika õpe erivajadustega lastele

Loendab ära teise kümne, asendab järelejäänud kümnelise ühelistega ja jätkab äraloendamist kuni lõpuni. Õpilased õpivad juurde- ja ära loendama algul 1, siis ka 2, 3, 4 ja 5 kaupa. Algul nad toetuvad loendamisel esemete gruppidele ja hulgakaartidele, hiljem teevad seda juba ilma abivahenditeta. Nii esimese kui ka teise kümne arvude õpetamisel on vaja pöörata tõsist tähelepanu järgarvude loendamisele. Õpilased peavad oskama vastata küsimustele: "Mitmendas reas Sa istud? Mitmendas reas Sinust vasakul istub Kalle? Loenda, mitu õpilast on klassis." Peale seda, kui lapsed on omandanud oskuse kirjutada arve, on vaja jätkata tööd arvude kümnendkoostise kinnistamise alal mitte ainult toetudes abivahenditele vaid ka ilma nendeta. Kahekohalised arvud jaotatakse kümnelisteks ja ühelisteks: 13 = 1k. 3 ü., neid moodustatakse kümnelistest ja ühelistest: 1 k. ja 3ü. = 13; 13 = 10 + 3, 10 + 3 = 13; neid nimetatakse kahel viisil: näiteks 13 või 1 kümneline ja 3 ühelist.

Pedagoogika → Eripedagoogika
212 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun