Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Barokk (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on ooper ?
  • Millistest osadest koosneb?
  • Mis vahe on soolokontserdil ja concerto grossol?
  • Millest koosneb süit ?

Lõik failist

BAROKK
  • Renessansi ja barokiaja kunsti olemuslik erinevus (õpik lk 86)
    Renessansiajastu kunst ja muusika otsisid harmooniat ja tasakaalu, barokkiajastu tõi selle asemele pingestatud dünaamika, efektse teatraalsuse ja sageli äärmusliku tundelisuse.
  • Monoodia - ühehäälne meloodia
  • Polüfoonia- mitmehäälsus muusikas, kus kõik hääled on võrdse tähtsusega
  • Aaria - soololaul või duett, mida esitati lauto või pilliansambli saatel
  • Retsitatiiv - kõnelaul
  • Avamäng - lavateost või vok- sümfoonilist teost sissejuhatav orkestriteos; ka iseseisev orkestriteos
  • Mis on ooper ? Millistest osadest koosneb?
    Ooper- muusikaline lavateos , milles on ühendatud laulmine, instrumentaalmuusika, tants, näitekunst ja kujutav kunst.
    Ooper algab instrumentaalse vahemänguga. Tegevus liigendatakse vaatusteks, mis jagunevad piltideks, need omakorda stseenideks. Vaatuste vahel on intermezzo’d ehk instrumentaalsed vahemängud.
  • Võrdle kantaati, oratooriumi ja passiooni.
    kantaat - mitmeosaline teos vokaalsolistidele ja/või koorile , harilikult pillide saatel
    oratoorium - mitmeosaline dramaatiline või eepiline heliteos vokaalsolistidele, koorile ja orkestrile
    passioon - oratooriumižanri alaliik , põhineb Uue Testamendi evangeeliumi tekstil, teemaks Kristuse kannatused ja surm
  • Barokiaja levinumad meloodiapillid, basspillid?
    Meloodiapillid- viiul , oboe, plokkflööt, klavessiin, orel
    Basspillid- viola da gamba, fagott
  • Tuntumad pillimeistrid.
    Viiulimeister Niccoló Amati ning tema õpilased Andera Guarneri ning Antonio Stradivari.
  • Barokktrio - pilliansambel, mille koosseisus on 2 meloodiapilli , ja basso continuo
  • Mis vahe on soolokontserdil ja concerto grossol?
    soolokontsert - instrumentaalmuusika liik, kus vaheldumisi mängivad solist (id) ja ansambel või orkester
    concerto grosso - instrumentaalmuusika liik, kus vaheldumisi mängivad väike ansambel (concertino) ja suurem ansambel (concerto grosso)
  • Millest koosneb süit ?
    Süit- eri karakterites tantsude, aga ka lihtsalt instrumentaalpalade tsükkel .
  • Prelüüd- lühike sissejuhatava loomuga vabas vormis heliteos
  • Fuuga- polüfoonilise muusika üks põhivorme, mis on üles ehitatud ühe või mitme teema imiteerimisele eri häältes
  • Heinrich Schützi tähtsus – pani aluse kiriklikule oratooriumile, oli 17. sajandil suurim saksa muusik.
  • Arcangelo Corelli tähtsus- kirjutas palju sonaate ja concerto grossosid, oli keelpilli- helilooja
  • Esimesed ooperid ehk muusikalised draamad.
    Ooperi idee sündis Firenze Cameratas – vana-kreeka kultuurist huvitatud haritlaste ringis , kus sooviti luua muusikalisi draamasid.
    Esimesed teada olevad ooperid on Jacopo Peri “Daphne” – 1597 (teos ei ole säilinud) ja “Eurydike” – 1600
  • Esimene avalik ooperiteater.
    1637. aastal avati esimene avalik ooperiteater Teatro San Cassiano , kus publikuks oli peamiselt kodanlus ja kaupmeeskond.
  • Tänapäeval tuntumad ooperiteatrid.
    Sydney Ooperiteater, Viini Riigiooper, Metropolitan Opera New Yorgis , La Scala Milanos, Covent Garden Londonis
  • Claudio Monteverdi tähtsus- esimene suur ooperihelilooja, kelle viievaatuseline ooper „Orpheus“ oli esimene tõeliselt terviklik ja muusikaalaliselt rikka väljenduslaadiga ooper.
  • Bachiga seotud kohad
    Eisenach - sünnikoht (21.märtsil 1685)
    Arnstadt ja Mühlhausen (1703-1708)
    Weimar (1708- 1717 )
    Köthen (1717-1723)
    Leipzig - (1723- 28. juuli 1750)
  • Bachi tuntumad vokaalteosed
    Üks kindel linn ja varjupaik “, „Ärgake, ju vahid hüüdvad“, „Matteuse passioon“, „ Johannese passioon“, „Jõuluoratoorium“, „Kohvikantaat“, „Talupojakantaat“
  • Bachi tuntumad instrumentaalteosed
    Toccata d-moll“, kuus „Brandenburgi kontserti“
  • Händeliga seotud paigad
    Halles - sünnikoht (23. veebruaril 1685)
    Hamburg (1703- 1706)
    Itaalia ja Hannover (1706- 1712 )
    London- (1712- 14. aprill 1759)
  • Händeli teosed.
    Ooperid – 40, tuntumad „Rinaldo“, „ Julius Caesar“, „ Orlando “, „Xerxes“, „Alicina“
    Oratooriumid- 30, tuntumad „Messias“, „Iisrael Egiptuses“, „ Juudas Makabeus“, „ Saul “ ja „Jefta“
    Orelikontsertid- 20
    Concerto grosso’d- 6 orkestrile ja 12 keelpillidele
    Orkestrisüitid- nt „ Veemuusika “, „Tulevärgimuusika“
  • Barokk #1 Barokk #2 Barokk #3
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-05-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 12 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor villers Õppematerjali autor
    Kordamisküsimused Kt-ks
    Barokki ajastu muusikastiil.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    4
    docx

    BAROKK 1600-1750

    BAROKK 1600 - 1750 Täida lüngad. Barokk kunsti- ja muusikastiilina tekkis 16 (1) sajandil. Sõna barocco on pärit Portugaalia(2) keelest, kus ta tähendab lopergune pärl(3). 18. saj keskel sai sõnast pilkenimi, mis väljendas järgmisi hinnanguid: ebaloomulik,kummaline,ebapärane (4).. Stiili nimetusena võeti "barokk" kasutusele 16-17(5). sajandil. Muusikalist barokki piiritletakse aastatega 1600-1750(6). Stiil kujunes välja (kus?) põhja -itaalias(7) Kui renessansiajastu kunstis püüti leida ...............................................(8), siis barokk-muusikast sai publiku ...................................................(9) mõjutusvahend. Filosoof Rene Descartes rajas afektiõpetuse inimese tundeseisundeist. Väljenduslaad oli teatraalne ja kirglik. Kompositsioonitehnikas eelistatakse polüfooniale barokktrio (10), kus meloodia on ühes hääles, teised saadavad seda. Saatepartii nimetus on basso continuo (it k katkematu bass) ehk

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    4
    docx

    Vivaldi, Bach, Händel ja barokkmuusika

    Barokk * Sai alguse Itaaliast * ,,barocco"-lopergune pärl portugali keeles * Tekkisid õukonnad * Teemadeks: loodus, tunded, ajaloosündmused * Afektiõpetus (tundeseisund, kus inimene ei suuda ennast kontrollida) * R. Descartes (1596-1650): ,,Helide eesmärk on rõõmu valmistada ja kutsuda meis esile erinevaid tundeliigutusi" * Kõikides kunstiliikides sai iseloomulikuks liialdamine ja elementide rohkus * Barokkmuusika on väga tundeline ja pingeline * Teosed muutusid keerukamateks, esituseks oli vaja õppinud lauljaid ja pillimehi * Musitseerimine muutus kontertlikuks * Uus amet- õukonnamuusikud * Monoodia- iseseisev meloodia+ harmooniasaade * Polüfoonia arenes on täiuseni * Instrumentaalmuusika muutus iseseisvaks * INSTRUMENDID: viiul (meistrid: Amati, Stradivari, Guarnieri), klavessiin, orel Basso continuo ehk generaabass = basspill+harmooniapill Instrumentaalmuusika * SONAAT: teos soolopillile * I

    Muusikaajalugu
    thumbnail
    6
    doc

    Barokkmuusika

    Kordamisküsimused baroki tööks BAROKKMUUSIKA ÜLDISELOOMUSTUS 1) Baroki mõiste (barrocco - port. k "lopergune pärl"), üldiseloomustus, võrdlus renessansiga (ka kunst, arhitektuur jne.) lk. 86 + ajastuste tabel Barokiks nimetatakse kummalise ja teatraalse väljenduslaadiga ajajärku Euroopa kultuuris aastatel 1600-1750. See oli väliselt toretsev ja elu nautiv. Renessansiajastu kunst ja muusika otsisid harmooniat ja tasakaalu, barokiajastu tõi selle asemele aga pingestatud dünaamika, efektse teatraalsuse ning sageli äärmusliku tundelisuse. (Tunded & kirg) 2) Kolme barokkajastul levinud muusikastiili Muusikaline barokkstiil pärineb poliitiliselt killustatud Ülem-Itaaliast, mis mõjutas muusikamoodi suures osas Lääne-Euroopast. · vana ehk kiriklik stiil jätkas Rooma koolkonna polüfoonilist kirjastiili, kuid vabamal kujul · kammerstiil hõlmas sooloaariaid ja duette, teoseid soolopillidele ja väiksematele

    Muusika ajalugu
    thumbnail
    14
    docx

    BAROKK 16.SAJ LÕPP - 18.SAJ I POOL

    BAROKK 16.SAJ LÕPP - 18.SAJ I POOL Üldine taust: Barokki võib kirjeldada sõnaga “ebatavaline”. Rooma - katolikukirik kasutas barokk-kunsti tundeküllast jõudu, et suurendada rahvas usutunnet. Euroopa riikides valitses monarhia. (kuningad) Laastavad kodusõjad. Katoliku kiriku järjekordne lõhenemine (reformatsioon) viis kolmekümneaastase sõjani, mis oli üks majanduslikult ja psühhiliselt laastavamaid sõdu. Barokk sünnimaa on Itaalia (keskuseks sai Rooma). Ajastule omane on detailide ülekuhjamne (mida rohkem, seda uhkem). Tähelepanu oli tunnetel. Muusika rändas üha enam haritud kodanlaste ellu. Barokk oli väliselt toretsev ja elunautiv. Ülepaisutatult priiskav õukonnaelu. Seisuste süsteem varises kokku (rikas ja vaene). Aadli seisus ei hoolinud ega tundnud huvi tavakodanikest. Barokkajastu lõi pingutatud dünaamika, efektse teatraalsuse ja sageli äärmisliku tundelisuse. Barokk (portugali keeles - barroco) ehk EBAKORRAPÄRASE KUJUGA LOPERGUNE PÄRL. O

    Muusika
    thumbnail
    10
    pdf

    BAROKK (16.SAJ-18SAJ I POOL)

    BAROKK​ ​(16.SAJ-18SAJ​ ​I​ ​POOL) 1660-1750 Barokk​ ​-​ ​ebatavaline,​ ​kirg,​ ​ülepaisutatud,​ ​liialdav. Eu​ ​riikides​ ​valitses​ ​monarhia,​ ​seega​ ​absolutism.​ ​Kodusõjad:30​ ​a'ne​ ​sõda​ ​(1618-1648). Baroki​ ​sünnimaa​ ​oli​ ​Itaalia,​ ​keskus​ ​Rooma​ ​(paavst​ ​oli​ ​seal).​ ​Tähelepanu​ ​oli​ ​emotsioonidel​ ​ja tunnetel.​ ​Barokk​ ​oli​ ​väliselt​ ​toretsev​ ​ja​ ​elu​ ​nautiv.​ ​Polnud​ ​ühtlane​ ​ja​ ​üleeuropaline​ ​stiil, omane​ ​maadele,​ ​milles​ ​valitses​ ​katolik​ ​kirik​ ​(Itaalia,​ ​Hispaania,​ ​MM-de​ ​lõunaosa, Lõuna-Saksamaa). Barokkmuusika​ ​üldiseloomustus​ ​ja​ ​vokaalmuusika Muusikaline​ ​barokkstiil​ ​on​ ​pärit​ ​Ülem-Itaaliast,​ ​enamik​ ​selle​ ​ajastu​ ​muusikažanre. Barokiajastule​ ​iseloo

    Muusika ajalugu
    thumbnail
    10
    pdf

    Barokk

    BAROKK​ ​(16.SAJ-18SAJ​ ​I​ ​POOL) 1660-1750 Barokk​ ​-​ ​ebatavaline,​ ​kirg,​ ​ülepaisutatud,​ ​liialdav. Eu​ ​riikides​ ​valitses​ ​monarhia,​ ​seega​ ​absolutism.​ ​Kodusõjad:30​ ​a'ne​ ​sõda​ ​(1618-1648). Baroki​ ​sünnimaa​ ​oli​ ​Itaalia,​ ​keskus​ ​Rooma​ ​(paavst​ ​oli​ ​seal).​ ​Tähelepanu​ ​oli​ ​emotsioonidel​ ​ja tunnetel.​ ​Barokk​ ​oli​ ​väliselt​ ​toretsev​ ​ja​ ​elu​ ​nautiv.​ ​Polnud​ ​ühtlane​ ​ja​ ​üleeuropaline​ ​stiil, omane​ ​maadele,​ ​milles​ ​valitses​ ​katolik​ ​kirik​ ​(Itaalia,​ ​Hispaania,​ ​MM-de​ ​lõunaosa, Lõuna-Saksamaa). Barokkmuusika​ ​üldiseloomustus​ ​ja​ ​vokaalmuusika Muusikaline​ ​barokkstiil​ ​on​ ​pärit​ ​Ülem-Itaaliast,​ ​enamik​ ​selle​ ​ajastu​ ​muusikažanre. Barokiajastule​ ​iseloo

    Muusika
    thumbnail
    8
    docx

    Muusikaajalugu X klass kokkuvõtted

    koraaliks. Reformatsiooni kiire levik ja suurte alade lahkulöömine roomakatoliku kirikust tõid kaasa vastureformatsiooni. Üritati protestantidega leppida kuid peale jäi reformatsioonivastane suund. Algatati reforme mis pidid tervendama ja tugevdama Rooma kirikut. Muudeti liturgiat, nõuti gregooriuse laulu lihtsustamist ja selle tähtsuse taastamist liturgias. 8. Nimeta kaks renessansiaja kuulsamat heliloojat. Orlandus Lassus ja Josquin Desprez 9. Barokk. Barokiks nimetatakse kummalise ja teatraalse väljenduslaadiga ajajärku Euroopa kultuuris aastatel 1600-1750. See oli väliselt toretsev ja elu nautiv. Ajastule andis tooni ülepaisutatud rituaalidesse uppunud priiskav õukonnaelu, mis justkui püüdis luua mingit uut ja paremat reaalsust. Tunnet ja kirge hakati mõistma inimliku olemise võtmena, ent just need toovad inimese ellu ka ebakõla ja takistavad teda leidmast jumalikku harmooniat

    Muusikaajalugu
    thumbnail
    5
    docx

    Barokk kirjandus

    1. Barokk (16 saj lõpp ­ 1750 a) 1.1. Ajastu ja helikeele üldiseloomustus, võrdlus renessanssiga Väikestest detailidest moodustatakse suurejooneline tervik. On kontsertstiili ja generaalbassi ajastu. · 1580-1630 ­ varane periood, uute väljendusvahendite ja vormide tekkimine · 1630-1680 ­ keskmine periood, piirkonniti erinevate stiilide väljakujunemine · 1680-1750 ­ hiline periood, ajastu zanride kõrgaeg. Muus.line barokkstiil pärit Itaaliast: olulisemad tõuked on andnud Veneetsia koolkond ja Firenze Camerata. Pole enam sellist stiiliühtsust nagu renessanssis: · vana e kiriklik stiil, jätkas pisut vabamal kujul Rooma koolkonna polüfoonilist kirjaviisi · kammerstiil, hõlmas sooloaariaid ja duette, teoseid soolopillidele ja väikestele pilliansamblitele · teatraalne stiil, iseloomulik rõhutatult tundeline, kirglik väljenduslaad, mis kujunes vara

    Eesti keel




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun