Lapse kasvatamises ja arendamises nähakse sageli lausa elu mõtet. Just laste olemasolu oli vanasti abielu õnnestumise põhinäitaja. SEKSUAALFUNKTSIOON Tänapäeval ühiskond suhtutakse varasemast tolerantsemalt abielu välistesse suhetesse, ammugi pole need enam karistatavad. Perekond pakub turvalisemat seksuaalsuhet, eriti tänu armastusele, lugupidamisele. Seksuaalsuse 4 dimensiooni: - soojätkamine - armastus - nauding - sooidentiteet MAJANDUSLIK TOIMETULEK Siia kuuluvad igasugused perekonnale vajalikud kodutööd, igapäevase söögi ostmine ja valmistamine, kodu korrashoid ja remont, transport, arsti juures käimine jne. Tööjaotus peres, kus igaüks teeb talle jõukohaseid töid, samas laseb ka enda eest hoolitseda SOTSIALISEERUMINE Normide, reeglite, oskuste ja tegevusmallide õpetamine lastele.
Lapse kasvatamises ja arendamises nähakse sageli lausa elu mõtet. Just laste olemasolu oli vanasti abielu õnnestumise põhinäitaja. SEKSUAALFUNKTSIOON Tänapäeval ühiskond suhtutakse varasemast tolerantsemalt abielu välistesse suhetesse, ammugi pole need enam karistatavad. Perekond pakub turvalisemat seksuaalsuhet, eriti tänu armastusele, lugupidamisele. Seksuaalsuse 4 dimensiooni: soojätkamine armastus nauding sooidentiteet MAJANDUSLIK TOIMETULEK Siia kuuluvad igasugused perekonnale vajalikud kodutööd, igapäevase söögi ostmine ja valmistamine, kodu korrashoid ja remont, transport, arsti juures käimine jne. Tööjaotus peres, kus igaüks teeb talle jõukohaseid töid, samas laseb ka enda eest hoolitseda SOTSIALISEERUMINE Normide, reeglite, oskuste ja tegevusmallide õpetamine lastele.
aeganõudev ülesanne. Palju oli abiks õppejõu poolt üleslaetud õppematerjalid ning autorite endapoolsed konspektid, mis olid koostatud erinevates loengutes. Film „Mandariinid“ andis hea ülevaate sõja olemusest ja sellest, milliseks võivad inimesed sõja ajal muutuda. Film andis tõestust, et sõjas on kõik võimalik ja isegi omad inimesed võivad muutuda sõja käigus vaenlaseks. Samuti pani film mõtlema perekonnale ja selle tähtsusele ehk tuli välja, et materiaalsed väärtused ei ole elus kõige tähtsamad. Filmis oli palju õpetlikku ja mõtlemapanevat. 25
.............................4 1. VANEMAROLLI TÄHTSUS..................................................................................................................................5 1.1 Vanemaks olemine.................................................................................................................6 1.2 Vanematevaheline suhe......................................................................................................... 8 1.3 Vanemate ja laste vaheline armastus..................................................................................... 9 1.4 Vanemate tähtsus lapse kujunemisel .................................................................................. 13 1.5 Lapsevanemate panusest lapse enesehinnangu kujunemises...............................................14 1.6 Vanemlikud lõksud.............................................................................................................. 16 1.6
drastilisemalt impotentsis, erektsioonihäiretes, mis mõjuvad paljudele meestele traumaatiliselt, nad tunnevad oma mehevõimete nõrkuse pärast äärmist häbi. Peenise pikkus ja erektsioni tugevus on tavakujutelmades otsekui mehe mehelikkuse mõõt. Kuigi suur osa naisi on ühel meelel, et seksuaalvahekorras ei ole kumbki neist näitajatest sugugi nii oluline, nagu arvatakse. Minevikus, eriti kiriku mõjul on seksuaalsust alavääristatud, häbenetud ja represseeritud. Ideaalne armastus oli midagi, millega seks hästi kokku ei sobinud. Armastus, armumine oli ka midagi, mis kuulus otsekui rohkem naiste maailma. Armunud naist aksepteeriti, armunud mees oli üldsuse ja paraku ka enda silmis ikka rohkem narr. Nüüd oleme sageli kaldumas teise äärmusse, ületähtsustades seksi ja ülerõhutades "mehelikku seksi", potentsi, peenise suurust ja kõvadust, jõulist seksuaalakti. Seks on siiski vaid osa kehalisest armastusest nagu kehaline armastus on osa armastusest üldse.
Vennapoeg armus tütresse, kes andis raha vennapojale. Vennapoeg tuli Pariisist tagasi-rahaahne, kihlus aristokraadiga, oli saanud rikkaks. Tütar pettus täiesti. Lõpuks kihlus advokaadiga. Tüdruk jääb süütuks ja advokaat tasub kõik võlad. Vennapoeg-tulevase naise äi ei luba abielu. Naine meeleheitel vennapoja üle-lohutuseks otsis mehe. Tütar lõpuks elas rikka ja õnnetuna. Tal polnud raha kulla järele. Isa suhtumine oli külge jäänud-isa armastus. Mida õpetab mulle Isa Goriot Ta õpetab, et raha ei ole elus kõige tähtsam, sest see ei pruugi tuua alati oodatud õnne. Rahaga ei saa osta lähedust nagu üritas seda teha Goriot oma tütardega. Rahaahnus võib hukutada inimese iseloomu(Vaquer, tütred)-muuta selle pirtsakaks, ahneks ja ebamoraalseks. ,,Thérèse Raquin" E. Zola Autorist: Sündis 1849 Pariisis, suri 1902. 62-aastasena vingumürgituse tagajärjel. Naturalismi esindaja, prantsuse kirjanik.
6) Kuuldemäng 7) Tragikomöödia A. Kivirähk ,,Eesti matus" 4. LÜRO-EEPIKA 1) Eepos Friedrich Reinhold Kreutzwald ,,Kalevipoeg" 2) Värssromaan Aleksandr Puskin ,,Jevgeni Onegin" 3) Ballaad Marie Under ,,Õnnevarjutus" 4) Valm Ivan Krõlov ,,Luik, haug ja vähk" 5) Poeem B. Alver ,,Leile" KIRJANDUSE FUNKTSIOONID Teadmised Sõnavara Elamused Moraalsed väärtused Aja veetmine Õpetab inimesi tundma Arhitektuur- ,,Triumfikaar", ,, Jumala ema kirik Pariisis" Illustreering- E. Valter ,,Sipsik" Helilooming- ,,Mu isa maa ja mu arm" Muusikalid, teater- ,,Hüljatud" ,,Carmen" Filmikunst- ,,Kevade" 2. Elulooraamat- Usain Bolt 3. Noor-Eesti ja Arbujad I RÜHMITUS NOOR-EESTI (1905-1915) Tartu Gustav Suitsu algatusel loodud kirjanduslik rühmitus. Rühmituse tähtsamad tegijad olid Gustav
probleeme ja personaaze. KESKAEG. VARAKRISTLUS 10 Polnud veel teoreetilist pedagoogikat, olid kasutada vaid üksikute kirikuautoriteetide ütlemised ja mõtisklused kasvatamisest, kasvatajatele ja kasvandikele esitavatest nõudmistes ja õpetuse kirjeldused. Peamine hool laste kõlbelise kasvatamise eest lasus emal, kuna isa aja võtavad reisid ja muud ühiskondlikud ülesanded. Uute väärtustena hakkavad domineerima kloostrite õpetavad väärtused. Seitsmeks vooruseks peetakse usku, armastust, lootust, õiglust, mõõdukust, tugevust ja ettevaatlikkust. Seitsmeks surmapatuks aga kõlblusetust, prassimist, upsakust, viha, laiskust, ihnsust ja kadedust. Kristlikul pedagoogikal oli õppekasvatus tegevuses oma eriline orientatsioonide skaala-vaimu rõhutamine, kasvatus usu kaudu. Kristust vaadeldi kui pedagoogi ja samal ajal kui isa ja kui kasvatatava käendajat. Kasvatus oli Kristuse jäljendamine nii õpetajate kui õpilaste poolt
Kõik kommentaarid