Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kirjand 21. sajandi Euroopast noorte silmade läbi (3)

4 HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milline on Euroopa nägu 21 sajandi noorele eestlasele?
  • Milline on aga Euroopa nägu 21 sajandi noorele eestlasele?

Lõik failist


Milline on Euroopa nägu 21. sajandi noorele eestlasele ?
Tänapäevases pidevalt muutuvas maailmas on Euroopa silmitsi uute muutustega : üldise maailmapildi ja rahva areng, kliimamuutused ning kuritegevus . Need on uued muutused Euroopas 21. sajandil. Milline on aga Euroopa nägu 21. sajandi noorele eestlasele?
Viimaste aastatega on Euroopa ja ka ülejäänud maailm palju muutunud. Eestlased on väike rahvus ja seepärast kardetakse kõike, mida võib kaotada, ja vihatakse kõike, mis juba kaotatud on. Põlvkonniti on meieni jõudnud eestlaste sallimatus teiste rahvuste vastu. Eestlane on tavaliselt kriitiline nii enda kui ka teiste vastu. Olla eestlane on tänapäeva noore jaoks igati erinev, sest ka iga inimene on erinev. Mõni tunneb uhkust enda rahvuse, traditsioonide, saavutuste üle. Mõni aga arvab , et eestlane olla on tühine ja soovib olla sündinud mõnda teise, mõjuvõimsamasse ning rohkem arenenud riiki. Mina isiklikult arvan, et eestlane olla on uhke. Meie esivanemad on palju üle elanud ja samuti palju saavutanud, ning selle üle on meil põhjust uhkust tunda.
Noort inimest peetakse sageli kellekski, kelle ainsateks kohustusteks on koolis käia, vanemate sõna kuulata, kodutöid teha. See aga ei tohiks nii olla ja eriti just 21. sajandi Euroopas. Kõik see, mida on eelnevatelt põlvkondadelt õpitud, tuleks edasi anda ka järglastele. Nemad hakkavad ju siiski valitsema edaspidi seda, mida meie praegu hoiame. Teistega tuleks käituda nii nagu sa ise soovid, et sinuga käitutakse. Paljud ongi seepärast üleolevad ja ülbed, et nad on seda õppinud endast vanematelt, kes neile eeskuju näitavad. Seepärast peame andma endast parima , et lapsed oleks võimalikult kohesetundlikud, hoolivad, edukad ja enesekindlamad kui võib-olla meie hetkel oskame olla; et neil oleks tulevikku, mille nimel pingutada.
Eesti tulevikust rääkides ei saa tänapäeval mainimatta jätta Euroopa Liitu. Liitumisega muutus riigipiiride ületamine lihtsamaks ja inimestel avanes võimalus rohkem maailmas ringi liikuda . See on jällegi hea võimalus rohkem ringi reisida, saada erinevaid kogemusi, silmaringi laiendada, ennast harida. Paljud soovivad väga palju ringi reisida, maailma erinevaid paiku näha ja huvitavaid inimesi kohata. Paljud on läinud mõnda Euroopa kooli, osad tööle ja mõningad isegi kolinud ja paikseks jäänud. Nüüd, mil võimalusi ja valikuid on rohkem, ei hoolita enam varajasest pereelu alustamisest. Küll aga leitakse endale kaaslasi võõrast rahvusest. Eestlased on segunenud igasugu võõraste rahvustega. Mida aeg edasi, seda enam hakkavad riigid ja rahvused ühtustuma, kokku sulama ühtseks halliks maailmakodanike massiks.
Tänapäeva Euroopas on mõjukaks teemaks ka kuritegevus, mis tekitab ühe enam muret. See on üks neid probleeme, mis haarab ka pidevat rahvusvahelist tähelepanu. Igasugu negatiivne kriminaalne tegevus on sotsiaalses plaanis hullem, kui vanema generatsiooni poolt. Tavaliselt ongi nende alaealiste kuritegevuste ohvriteks nad ise. Praegusel ajal on eriti levinud teemadeks pommiähvardused koolidele, koolitulistamised ja igasugu muu koolivägivald. On neid, kes oskavad sellest üle olla, kuid on ka neid, kes on võetud pidevaks sihtmärgiks. Selle kõige muutmist saab alustada sellest, kui me esiteks muudame iseendid.
Tänapäeva noor on arenev isik, inimene ei tohi oma arengut lõpetada. Inimesed muutuvad ja arenevad iga põlvkonnaga. Nagu ütles Lennart Meri: "Olukord on sitt , aga see on meie tuleviku väetis!". Võtku noored seda kui elu üht tugiposti , kui olukord tundub olevat väljapääsmatu ja miski ei tundu hästi lõppevat. See annab põhjust edasi püüelda tuleviku suunas - proovi ja ebaõnnestu, kuid ära lõpeta proovimist!
Kirjand 21-sajandi Euroopast noorte silmade läbi #1
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-03-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 68 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Ene Rebenits Õppematerjali autor
Kirjand räägib 21.sajandi Euroopast tänapäeva noorte silmade läbi. Teksti on 508 sõna.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
3
rtf

Rahvusriigi võimalustest 21. saj.

Lugeja kirjand: Rahvusriigi võimalikkusest 21. sajandil Igal paigal on oma aura, mis kehtib nii inimese kui ka looduse kohta. Eesti on seisnud aastatuhandeid Euroopa lääne ja ida piiril ja eestlaseks nimetav kooslus Läänemere idarannikul peab seda kohta kangekaelselt enda omaks. Eestlastel on õnnestunud vältida teravaid vastuolusid nii oma vaimses kui materiaalses kultuuris ning sulatada ühte enda vana ja ürgne ning saabunud uus ja võõras. Eestlaste jõud, tarkus ja töökus on alati olnud seotud maa ja loodusega. Meie uhkus ja rahvuslik identiteet ei ole kunagi olnud hoonetes ja rahas, vaid ikka maas ja looduses.

Eesti keel
thumbnail
6
rtf

Mida tähendab olla eurooplane?

Mida tähendab olla eurooplane? 20.10.2006 16:58 Tänapäeva maailmas on Euroopa mõnevõrra veidras olukorras ­ vaevalt, et muidu sellelaadseid küsimusi esitataks. Probleemi paremaks avamiseks võtab autor enesele vabaduse täiendada küsimust ühe komaga ja proovib esiti jalgealust veidi eemal: mida tähendab olla, eurooplane? Essee autor: Julius Juurmaa «Diplomaatidest on kasu vaid ilusa ilmaga, alates hetkest, kui sadama hakkab, tilguvad nad üleni. » Charles de Gaulle

Eesti keel
thumbnail
26
docx

Eesti rahvuslik ideoloogia ja maa selle alusena

Haaras uute olude petlik aineline pers- pektiiv. Salajaseks või ka varjamata deviisiks kujunes — saada. Saada võib aga ainult välist : raha-vara, elumõnusid, või siis — tsivilisatsiooni. Saamises ja jagamises liituti ja erineti, võideldi ja teritati mõistust; haridustki omandati, koolidesse rühiti, et saada kohta või haljale oksale kergema vaevaga. Tähelepanematult oli saanud tsivilisatsioon sihiks, ülimaks eluotstarbeks omaette. Selles mõistetigi — kultuuri, Euroopa kultuuri. Tõeliselt mõistame aga kultuuri mitte tsivilisatsiooni ebemeis ja esemeis, mida inimene võib raha eest hankida, saada, vaid mõistame selles inimese enda teritatud vaimu kehastust temas ja teda ümbritsevas, isiku- või rahvapärast elu- stiili, — kehastugu see elutegevuses, -mõttes või -kujundamises. Sellist tõelist kultuuri on meil tõesti veel vähe, ja see ongi puudus, mille kallal tasub juurelda, arvustada, aktsiooni alustada. Kas ei ole siis andestatav, kui me oma

Ajalugu
thumbnail
5
doc

Religiooni roll tänapäeva eestlase elus ja kaasaegses ühiskonnas

loomuomadus." Tõepoolest, meil ei õnnestu leida ühtegi kultuuri, kus ei eksisteeriks mõnda usundit. Ei erine selle poolest Eestigi. Minnes indiviidi tasemele on keeruline leida ka persooni, kel puuduvad mingisugusest uskumusest mõjutatud maailmavaatelised tõekspidamised. Eesti ühiskond on kristlik ning kristlus juhib meid, meie mõtteid, suhtumisi ja tegemisi igal sammul, hoolimata asjaolust, et suur osa eestlasi end ateistideks peavad. Toon esile mõned mõjutused: Ajalugu. 12. sajandi keskpaigast alates suurenes ristirüütlite huvi Baltimaade, sealhulgas ka Eesti vastu. Ehkki huvi tekkis suurema võimu omamise soovist ning majanduslikel eesmärkidel, võeti ettekäändeks usu levitamine, mida siinmail kohe agaralt ka tegema asuti ning hoolimata sallimatusest oma isandate vastu peavad eestlased end juba mitmendat sajandit kristlikuks rahvaks. Luterluse otsestest mõjudest räägivad selget keelt kasvõi meie rahva traditsioonid, tavad ja kombed. Rahvakalendri tähtpäevad

Üldine usundilugu
thumbnail
17
docx

Sotsioloogia alused

o Haridustase ­ millise hariduse on inimene omandanud? o Akadeemiline edukus ­ kui hästi inimene on õppinud koolis? Igapäevaseks näitajaks hinded. Hinded võivad koolides erineda. Seega on olulised standardiseeritud saavutustestid (USAs SAT, meil Riigieksamid). · Haridustase - Mõõtmiseks ISCE, mille järgi eristatakse nelja haridustaset (alus, põhi, kesk, kõrgtase) · Hariduslik ekspansioon ­ inimeste haridustase on viimase sajandi jooksul üle kogu maailma kasvanud. Trend on see, et hariduse tase muutub järjest kõrgemaks. On ka olemas ebavõrdsus. Erinevates klassides on haridustaseme klass erinev ­ kõrgemates klassides toimub hariduslik ekspansioon kiiremini. · Haridusotsused ­ Raymond Boudon-i järgi on haridusotsus see kas õppida edasi või mitte. Inimese haridustee sisaldab punkte kus tuleb teha haridusotsus. Otsuse langetab inimene ise või tema vanemad

Sotsioloogia
thumbnail
50
docx

TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS

Türi Ühisgümnaasium TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS Uurimistöö Koostaja: Liisa Kuuskler 11LR Juhendaja: Leelo Kivirand Türi 2015 SISUKORD SISUKORD............................................................................................................... 2 SISSEJUHATUS........................................................................................................ 3 1

Geograafia
thumbnail
27
doc

Eesti astumine Euroopa Liitu - probleemid ja väljavaated

.......................................................................................................................................................... 4 Mis on head liikmesriigi kodanikuks olemisel?....................................................................................................... 5 Millised on uute liikmesriikide kodanikele kehtivad piirangud?............................................................................... 5 Mida positiivset loodeti Eesti ühinemiselt Euroopa Liiduga?................................................................................... 6 Mida negatiivset nähakse ühinemises Euroopa Liiduga?....................................................................................... 9 Probleemid ettevõtluses ja nende seos Euroopa Liiduga läbi eraettevõtja silmade..............................................11 Probleemid, mida tunnetavad maamajandusega seotud inimesed Eesti Euroopa Liiduga ühinemisest...............13

Euroopa liidu üldkursus
thumbnail
190
pdf

Kriminaalse käitumise vallandaja: keskkond või geneetika

1.5 Kriminaalse käitumise üksikgeeni otsingutel .......................................................... 21 2.1.6 Big Five ja kriminaalne käitumine .......................................................................... 25 2.1.7 Pärilikud haigused kui kriminaalse käitumise põhjustajad...................................... 27 3. KRIMINAALNE KÄITUMINE KUI OMANDATU .......................................................... 28 3.1 Kriminaalse käitumise õppimise teooriad läbi keskkonna ............................................. 28 3.1.1 Operantne õppimine läbi keskkonna ....................................................................... 28 3.1.2 Sotsiaalne õppimine läbi keskkonna........................................................................ 30 3.1.3 Konstruktivistlik õppimine läbi keskkonna ............................................................. 31 3.1.4 Humanistlik õppimine läbi keskkonna ...........................

Käitumine ja etikett




Kommentaarid (3)

jargo123 profiilipilt
jargo laanmäe: pole käsitletud kõiki probleeme, mis on alguses esile toodud.
13:24 07-04-2011
annikaakinna profiilipilt
annikaakinna: head mõtted
23:30 24-04-2016
tiina206 profiilipilt
15:27 31-01-2016



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun