Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks suunduvad noored kõrgharidust omandama Taani?
  • Millised on Taani haridussüsteemi eripärad ning tudengitele pakutavad võimalused?
  • Milliseid võimalusi on leida abi Taani õppima asumisel?
  • Kuid nende liikmeks olemine on sageli väga kallis Mis on Taani kultuur?
  • Kui kaua oled Taanis õppinud ja elanud?
  • Millises ülikoolis käid ning mis eriala omandad kaua õpingud kestavad?
  • Mis ajendas sind minema Taani õppima ning millal selline idee üldse tekkis?
  • Miks otsustasid üldse just Taani kasuks?
  • Kus kohast said infot ja võimalusi Taanis õppimiseks?
  • Millised on välismaal õppimise kõige suuremad varjuküljed millele Sina enne sinna minekut mõeldagi ei osanud?
  • Kui suured on Sinu igakuised kuludelamine toit transport?
  • Kui raskekerge on võõra kohaga kohaneda üldse?
  • Kus näed oma tulevikku?

Lõik failist

Türi Ühisgümnaasium
TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA
ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS
Uurimistöö
Koostaja : Liisa Kuuskler 11LR
Juhendaja : Leelo Kivirand
Türi 2015

SISUKORD


SISUKORD 2
SISSEJUHATUS 3
1.TEOREETILINE ÜLEVAADE 5
1.1.Taani kuningriigi kultuur ja eluolu 5
1.3. Võimalused Taani õppima suundumiseks 9
2. UURIMUS 12
2.1. Uurimistulemused 12
2.2. Uurimistulemuste analüüs 16
KOKKUVÕTE 18
KASUTATUD KIRJANDUS 19
LISAD 21
Lisa 1 21
Lisa 2 24
SISUKORD 2
SISSEJUHATUS 3
1.TEOREETILINE ÜLEVAADE 5
1.1.Taani kuningriigi kultuur ja eluolu 5
1.3. Võimalused Taani õppima suundumiseks 9
2. UURIMUS 12
2.1. Uurimistulemused 12
2.2. Uurimistulemuste analüüs 16
KOKKUVÕTE 18
KASUTATUD KIRJANDUS 19
LISAD 21
Lisa 1 21
Lisa 2 24

SISSEJUHATUS


Aasta-aastalt muutub üha populaarsemaks elamis- ja õppimissihtkohaks heaoluriik Taani, see ei asu kodumaast kaugel, on mõne lennutunni kaugusel ning samuti on üheks tõmbenumbriks sealne kõrge elatustase. Taani on ka üks neist riikidest, mis pakub välistudengile palju hüvesid ning tasuta kõrgharidust. Käesoleva uurimistööga püütakse välja selgitada, millised on väikelinnast pärit noore õppimis- ja elamisvõimalused Taani heaoluühiskonnas. Põhjus, miks autor selle teema valis, on autori suur huvi ise Taani õppima minna ning selgitada välja, mis on Taanis õppimise head ja halvad küljed.
Uurimistöö on jagatud kaheks suuremaks peatükiks, teoreetiline osa ja praktiline uurimuse osa. Mõlemad peatükid jagunevad omakorda alapeatükkideks. Teooria peatükk sisaldab ülevaadet Taani kultuurist, ajaloost, sealsest elukorraldusest ja muust säärasest. Samuti tuuakse teoorias välja Taani haridussüsteemi tutvustus, tudengite -õpilaste võimalused, õigused Taani kuningriigis ning samuti võrdlus Eesti haridussüsteemiga, kus keskendutakse
Vasakule Paremale
TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #1 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #2 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #3 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #4 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #5 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #6 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #7 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #8 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #9 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #10 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #11 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #12 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #13 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #14 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #15 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #16 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #17 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #18 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #19 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #20 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #21 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #22 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #23 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #24 TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS #25
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 25 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-05-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 10 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Raun0 Õppematerjali autor
Aasta-aastalt muutub üha populaarsemaks elamis- ja õppimissihtkohaks heaoluriik Taani, see ei asu kodumaast kaugel, on mõne lennutunni kaugusel ning samuti on üheks tõmbenumbriks sealne kõrge elatustase. Taani on ka üks neist riikidest, mis pakub välistudengile palju hüvesid ning tasuta kõrgharidust. Käesoleva uurimistööga püütakse välja selgitada, millised on väikelinnast pärit noore õppimis- ja elamisvõimalused Taani heaoluühiskonnas. Põhjus, miks autor selle teema valis, on autori suur huvi ise Taani õppima minna ning selgitada välja, mis on Taanis õppimise head ja halvad küljed.

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
doc

Taani Kuningriik

...........................................................................10 4.1. Ärikultuur.......................................................................................................................10 4.2. Turu valik ......................................................................................................................11 4.3. Eesti organisatsioonid.................................................................................................... 12 4.4. Taani organisatsioonid .................................................................................................. 13 2 1. MAJANDUSKESKKOND 1.1. Pindala Taani pindala (ilma Gröönimaa ja Fääri saarteta) on 43 094 km², mis on väiksem kui Eestil. Lähimateks naabriteks on Rootsi, Norra ja Saksamaa

Turundus
thumbnail
13
docx

Taani raamatukultuur

Taani raamatukultuur Kirjanduse algmed Põhjamaade vanemas mütoloogias ja sangariluules oli oma osa ka Taani pärimustel. Nt Edda kangelaslauludes Helgi laul on oletatavalt taani algupäraga. Saxo Grammaticus'e Taani ajaloos on säilitatud paljud taani saagad, nt. Hagbardi ja Signe lugu ja saaga Rolf Krake'st. Ristiusu tulekuga X sajandil langes aga taani vaimuelu tugevate võõraste mõju alla. Kõigepealt sai seal ainuvalitsejaks katoliiklik ladinaharidus. See tähendas seda, et teaduste kuningannaks tunnistati teoloogia ja teised teadused selle teenijaks, kes pidid hoolitsema kirikuõpetuse vankumatu puhtuse eest. Seda kiriklikku suunda teadustes nimetati skolastikaks. Arusaadavalt ei võinud kiriklik vaimuharidus keskaja lõpul sallida osalt veel paganlikust mütoloogiast, osalt rahvuslikest ebausukujutlusist (trolliluule) ainet ammutavat

Raamatukogundus ja infokeskkonnad
thumbnail
6
doc

Euroopa kohus/taani haridussüsteem

valdkonda vahetada ja õpinguid mujal jätkata; · õppimine toimub elukestvalt (Longlife learning); · hariduse kvaliteet on kõrgetasemeline; · õppimine on tasuta, maksta tuleb vaid raamatute/õpikute eest; · õpilased on avatud ja aktiivsed, oma mõtteid ja tundeid väljendatakse vabalt, palju viiakse läbi projektipõhist õpet ja grupitööd (alates algklassidest kutsutakse õpetajaid eesnimepidi jne); · vaba mõttevahetus arendab demokraatlikku mõtteviisi; · rahvusvähemused õpivad Taani noortega samas koolis ja taani keeles. Taani lapsed lähevad kooli kuueaastaselt. Mõned läbivad enne ka 1-aastase koolieelse õppe (meie mõistes lasteaia eelkoolirühm). See on praegu Taanis vabatahtlik, kuid varsti muutub kohustuslikuks. Taanis on kohustuslik omandada 9- klassiline haridus, millele järgneb õpe kümnendal aastal (selles osaleb 61% noortest). Sellega on läbitud põhikool ning madalam keskkooliaste.

Ühiskonnaõpetus
thumbnail
20
docx

Kutseharidus

Erineb ka kutseoskuste omandamise viis — see võib toimuda täielikult töökohal või osaliselt ka õppeasutuses. Näiteks Taanis ja Saksamaal on kutseharidus üles ehitatud nõnda, et koolitus toimub nii õppeasutuses kui ka töökeskkonnas. Oluline on teada, et kutseõppega omandatav kvalifikatsioon on Euroopa riikides väga harva identne, isegi kui tegemist on samade tööülesannetega või sama ametinimetusega. Näiteks Taani müüriladuja amet vastab Ühendkuningriigis neljale erinevale ametile. Reeglina toimub kutsehariduse omandamine kohalikus keeles, vahest leidub seal ka võimalusi keelekursuste läbimiseks. Selleks, et välismaal läbitud koolitust tunnustataks ka kodumaiste õpingute osana, tuleb selles eelnevalt vastavas õppeasutuses kokku leppida. Eelduseks on see, et õpe välisriigis toimub Eestiga samal haridustasemel.

Ühiskond
thumbnail
3
docx

Noori kimbutab unepuudus

maksude maksmisest ja tuludeklaratsioonist peale kooli alles esimest korda ­ palk annaks neile aga võimaluse tutvuda pärismaailma kohustustega juba palju varem. Lisaks oleks lisaraha vaesematele peredele suureks toetuseks igapäevaste raskustega toimetulekul. Kitsikusse sattunud perede lapsed saaksid aidata juba varajases eas vanematel kriisiolukorrast välja tulla, mis loob ka neile endile tulevikuks kindlama vundamendi ja parema elujärje. Eesti koolides kurdetakse endiselt ka noorte madala õpimotivatsiooni pärast ­ kui maksaksime neile heade hinnete eest(või igakuiselt koolilõpetamise eest) palka, oleks neil reaalne ja käega katsutav preemia, mille pärast pingutada. Heade hinnete osakaalu tõus ja õpilaste tahe teadmisi omandada, tooks meie tuleviku tööturule rohkem noori, intelligentseid ja ka elukogenuid töötajaid. Õpilaste tasustamine võib tuua kahjuks kaasa ka mitmeid probleeme, mõjutades just tuleviku tööjõu väärtushinnanguid

Eesti keel
thumbnail
3
docx

Kas peaksime õpilastele õppimise eest maksma?

maksude maksmisest ja tuludeklaratsioonist peale kooli alles esimest korda ­ palk annaks neile aga võimaluse tutvuda pärismaailma kohustustega juba palju varem. Lisaks oleks lisaraha vaesematele peredele suureks toetuseks igapäevaste raskustega toimetulekul. Kitsikusse sattunud perede lapsed saaksid aidata juba varajases eas vanematel kriisiolukorrast välja tulla, mis loob ka neile endile tulevikuks kindlama vundamendi ja parema elujärje. Eesti koolides kurdetakse endiselt ka noorte madala õpimotivatsiooni pärast ­ kui maksaksime neile heade hinnete eest(või igakuiselt koolilõpetamise eest) palka, oleks neil reaalne ja käega katsutav preemia, mille pärast pingutada. Heade hinnete osakaalu tõus ja õpilaste tahe teadmisi omandada, tooks meie tuleviku tööturule rohkem noori, intelligentseid ja ka elukogenuid töötajaid. Õpilaste tasustamine võib tuua kahjuks kaasa ka mitmeid probleeme, mõjutades just tuleviku tööjõu väärtushinnanguid

Eesti keel
thumbnail
64
pdf

Nimetu

Põhjamaade ajalugu II, kevad 2010 Alates 1792--- Põhjamaad 18.sajandil Põhjamaade ajalookronoloogia Põhjamaad: Taani, Norra, Island, Rootsi, Soome Keskaeg: (1050-1520) Taani, Norra, Rootsi kuningriikide algus ja ristiusu vastuvõtmine umbest a. 1000 pk. Rootsi inkorporeerib Soome (u 1155-1293). 1380 Taani-Norra personaaluniooni algus. Põhjamaine Kalmari unioon (1397-1523), mida juhib Taani. Rootsi proovib vabaneda unioonist ja Rootsi- Taani suhete halvenemine. Omapära: talurahvavabadused ja ting-institutsioonide ehk rahva esinduskogude algus. Varauusaeg (1520-1721) Rootsi (-Soome) vabaneb unioonist (1520/23). Rootsi riigi peavaenlased on Taani ja Venemaa (kes on omavahel liitlased) ja jätkuvad sõjad. Norra (koos Islandi, Gröönimaa ja Fääri saartega) jäi Taani koosseisu ja kaotas oma kunagise iseseisvuse riismed. Põhjamaades viivad Rootsi ja Taani

Kategoriseerimata
thumbnail
22
docx

Norra haridussüsteem võrdluses Eestiga

küsitletav ei osalenud õppetöös või koolitusel uuringule eelnenud nelja nädala jooksul. Osatähtsus on võetud sama vanuserühma kogurahvastikust (v.a küsimustele „kõrgeim omandatud haridustase” ja „õppetöös ja koolitusel osalemine” eitavalt vastanud).7 7 https://www.stat.ee/57299 7 Sellisest tabelist me näeme erinevust Eesti ja Norra noorte vahel. 2012 2013 2014 2015 Eesti 10,3 9,7 11,4 11,2 Norra 14,8 13,7 11,7 10,2 Et oleks mugavam, tegin uue tabeli ja siit me näeme, et noorte protsent Norras hakkas langema ühe protsenti võrra alates 2012. aastast kuni 2015. aastani ja selline protsent enam ei suurenud. Eestis on teine situastioon

Sotsioloogia




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun