Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Juhtimise alused (1)

1 HALB
Punktid

Lõik failist

Sissejuhatus: Referaadis on kirjutatud kolmest juhtimisteoreetikust, Douglas McGregorist, Abraham Maslowst ja David McClellandist. Nad k�ik seadsid esikohale inimeste rahulolu organisatsioonis. Maslow on tuntud oma vajaduste p�ramiidi poolest , McGregor teooria X ja teooria Y poolest ning McClelland oma vajadusteteooria poolest. Referaadi alguses on kirjutatud nende juhtimisteoreetikute elulugudest ning seej �rel on tutvustatud nende teooriaid , mille poolest nad tuntud on. L�petuseks on v�rdlus kolme teoreetiku teooriate p�hjal. Eesm�rk on leida sarnasusi ning erinevusi valitud motivatsiooniteooriates. Materjali otsin peamiselt internetist, kuid kindlasti peab v�ga palju inglise keelest t�lkima. Lisaks tuleb lugeda ka raamatuid antud teemal. Enne kirjutama asumist olen juba tutvunud internetis oleva materjaliga , seega on mul juba mingi ettekujutus olemas, milline peaks minu referaat tulema . P�hilisteks probleemideks v�ivad kujuneda materjali puudus ning v��rkeelsete tekstide t�lkimine. Samuti on oht, et vajalikke raamatuid ei ole v� imalik raamatukogust saada. Douglas McGregori elulugu: Douglas McGregor elas aastatel 1906-1964. Ta oli sotsioloog -ps� hholoog , kes pidas loenguid Harvardis ja MIT`s, kus

Juhtimise alused #1 Juhtimise alused #2 Juhtimise alused #3 Juhtimise alused #4
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-11-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 127 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Raven Õppematerjali autor
Referaadis on kirjutatud kolmest juhtimisteoreetikust, Douglas McGregorist, Abraham Maslowst ja David McClellandist.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
11
docx

X ja Y teooria

kontrollil. Leebe lähenemine on salliv ja taotleb harmooniat, lootuses, et vastutasuks töötajad kuulavad sõna kui vaja. Ometi pole kumbki neist lähenemistest soodne. Range lähenemise tulemuseks on vaenulikkus ning tahtlikult saavutatud väiksemad tulemused. Leebe lähenemise tulemuseks on väiksemate töötulemuste eest suurema tasu nõudmine. Optimaalne lähenemine teooriale X oleks ilmselt kuskil range ja leebe juhtimise vahepeal. Siiski, McGregor kinnitab, et kumbki lähenemine ei ole kohane. (NetMBA, 26.01.2011) Mõned X teooria juhi tunnused: · Tulemusele orienteeritud · Sallimatu · Esitab tähtaegu ja ultimaatume · Eemalolev · Reserveeritud ja ülbe · Elitarist · Äkiline · Karjub · Esitab juhtnööre, juhiseid · Ähvardab, et inimesed juhtnööre järgiks · Käsib, mitte kunagi ei küsi · Ei osale

Juhtimise alused
thumbnail
23
docx

Klassikalised, neoklassikalised ja kaasaegsed juhtimisteooria

Klassikalised juhtimisteooriad Erinevate juhtimisteooriate ja nende arengu tundmine aitab mõista juhtimise printsiipe ning nende rakendamise vajalikkust juhtimises. Klassikaliste juhtimisteooriad: · teadusliku juhtimise teooriad · administratiivse juhtimise teooriad. · bürokraatlikku koolkonna seisukohad. Teadusliku juhtimise ja administratiivse juhtimise käsitlused arenesid peaaegu ühel ajal, s.o. tööstusrevolutsiooni alguses 1900 aastast Inglismaal. Enne tööstusrevolutsiooni toodeti esemeid üksikeksemplaridena käsitööliste poolt ja neid kasutati müügiks või kauplemiseks kaupade vastu, mida vajati. Inimesed andsid ise endale tööd, olid käsitöölised või talupidajad. Juhtimise järgi tänapäevases mõistes vajadust polnud . See kõik muutus, kui masinad hakkasid asendama inimeste tööd või lisandusid inimeste tööle

Juhtimise alused
thumbnail
17
doc

TÖÖRAHULOLU JA MOTIVATSIOONI TEOORIAD PERSONALIUURINGUTES

hoiavad ära tööoludest tingitud tööhuvi nõrgenemist. Herzberg kasutas terminit "motivatsiooni tegur", sest sellel teguril on tööst saadavale rahuldusele positiivne mõju ja nad viivad sageli isiksuse töövõime kasvule. (Kindron 2004: 96-97) Hügieeni faktorite alla kuuluvad (Kindron 2004: 96-97): · palk; · turvatunne; · töötingimused; · kontrolli sagedus ja ulatus; · inimsuhted tööl; · töökultuur; · juhtimise kvaliteet. Rahulolu puudumine ei tähenda veel rahulolematust. Herzberg väidab, et negatiivsete ilmingute kaotamine ei tähenda veel positiivsete tekkimist. Näiteks, kui töölise palk on väike, on tööline rahulolematu. Kui juht tõstab palka, siis ta leevendab alluva rahulolematust, kuid selle asemele ei teki rahulolu. Tal lihtsalt ei ole enam rahulolematust. (Virovere jt 2004: 64) Herzbergi teooria kohaselt on kõrge palk 7

Majandusteadus
thumbnail
5
doc

Motivatsiooniteooriad

mitterahulolu põhjuseid. Ta küsitles inimesi, kui nad olid õnnelikud ja oma tööga rahul ning siis kui nad ei olnud tööga rahul. Kujunes välja kahe faktori teooria ­ Herzberg jõudis järeldusele, et kõiki põhjuseid saab jagada kahte rühma. - hügieenifaktorid: mõjutavad tööga rahulolematust; - motivatsioonifaktorid: nende olemasolul võib tekitada rahulolu. Hügieenifaktorid on näiteks kindlustunne tööl, palk, töötingimused, inimestevahelised suhted, juhtimise kvaliteet, töökultuur. Motivatsioonifaktorid on saavutusvajaduse rahuldamine, vastutuse usaldamine, enesearendamise võimalust ja huvipakkuv töö ning tunnustus. Mõnes olukorras on efektiivsem tõsta rahulolu, kui leevendada rahulolematust. Hügieenifaktorite abil saab leevendada rahulolematust ning motivatsioonifaktorite abil tõsta rahulolu. 4

Juhtimise alused
thumbnail
5
docx

Juhtimise alused esimene osa

Ratsionaalne, mehhaaniline....Coordination...Teaduslik juhtmine, Bürikraatlik, Administreerimine Koordineerimine: planeermine, kontroll, organiseerimine...formaalne organisatsioon Uusklassikaline käsitlus(1930-1990) ­ käitumislik lähenemine (Elton Mayo, Douglas McGregor, Rensis Likert) Kesksel kohal eestvedamine(mõjutamine, pühendumine, motiveerimine). Märksõnad: sotsiaalsed suhted, motivatsioon pühendumine(x ja y teooria) ja juhtimise stiilid Sotsiaalne, käitumuslik...mitteformaalne organisatsioon Moodne käsitlus(1950-....) ­ terviklik lähenemine (West Churchman ­ organisatsioon kui sotsiaalne süsteem, Nerbert Wiener ­ keskkonna ja organisatsiooni omavaheline mõju, James G. Miller ­ süsteem koosneb alamsüsteemidest) Küberneetika ja süsteemiteooria. Süsteem on tervik(ei saa mõista üksisosade kaupa) Otsustamine, kommunikatsioon, tasakaalustus...Avatud hajussüsteem Juhtimisprotsess(H. Fayoli funktsioonid) 1

Juhtimine
thumbnail
12
docx

Motivatsioon

ETTEVÕTLUSKÕRGKOOL MAINOR REFERAAT Motivatsiooni teooriad Julia Kähär EV-1-Q-TAL Tallinn 2011 SISSEJUHATUS Nüüdisaja ühiskond ei kahtle, et kõige olulisem ressurss iga firma jaoks on ettevõtte oma töötajad. Siiski paljud juhid ei tea, kui raske on juhtida seda ressurssi. Mida efektiivsem ja tõhusam on iga töötaja töö, seda edukam on ettevõte. Turundusjuhtide ülesanne seisneb selles, et maksimum efektiivsusega kasutada personali võimeid. Ükskõik kui targad otsused võetakse vastu juhatuse poolt, tulemust on võimalik saada ainult siis, kui need plaanid on edukalt rakendatud töötajate poolt. See võib toimuda ainult juhul, kui töötajad on huvitatud oma tehtud töö tulemustest. Selleks on vaja inimesi motiveerida ja julgustada tegutsema. Peamine motiveeriv tegur on palk, kuid on olemas ka palju teisi tegureid, mis panevad inimest tööle. Praegu kindla isiku motiveerimiseks on tohutult võimalusi ja nende hul

Ärijuhtimine
thumbnail
10
docx

Organisatsioonikäitumine - Kontrolltoo kordamiskusimused

juhtide, juhendajate ja kaastöötajatega suheldes, 20% teadmistest andis erialane haridus ja täiendkoolitus. 2 Kes on juht? Juhiks võib pidada igat inimest, kel on vähemalt üks alluv. 3 Mis on juhtimine? Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu. 4 Nimeta neli sagedamini välja toodud juhtimise ülesannet.  Planeerimine  Organiseerimine  Eestvedamine  Kontrollimine 5 Kirjelda H. Mintzbergi juhi rolle kirjeldavat mudelit. Mintzberg liigitab juhi rollid niiviisi:  Suhtlusrollid – selleks on esindaja, eestvedaja, sidepidaja  Informatsiooniga seotud rollid – info vastuvõtja, jagaja, kõneleja  Otsustamisega seotud rollid – uuendaja, ressursside jagaja, arusaamatuste lahendaja, läbirääkija

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
24
docx

Motivatsioon ja motivatsiooniteooriad

saavad ka elud motiveeritud. Iga liigutuse eesmärk on teha midagi, mis annab meile soovitud tulemuse ja aitab meid elus edasi. Pelgalt oodates ja lootes kaob viimaks motivatsioon ja käega viskamine on lihtne tulema. Seega tuleb elu elada mõttega, kukkudes püsti end ajada ja jonni ajades oma eesmärgini pürgida. 11 Kasutatud kirjandus 1. Alas, R. Organisatsiooni-, juhtimis- ja suhtlemispsühholoogia alused. 2. Allik, J., Luuk, A., Harro, J., Häidikind, R., Kikas, E., Konstabel, K., Kreegipuu, K., Kreegipuu, M., Pullmann, H., Rauk, M., Realo, A., Schmidt, M., Tulviste, P., Tulviste, T., Vadi, M., Viikmaa, M. Psühholoogia gümnaasiumile. 3. Landsberg, M. Motiveerimise kunst. Tallinn: Varrak, 2003, 206 lk 4. Mägi, J. Organisatsioon ja juhtimine. http://web.ametikool.ee/jane/okj/?Avaleht [25.05.2015] 5. Hansed, E. Meeskonna motiveerimine.

Psüholoogia




Kommentaarid (1)

gaidaaaa profiilipilt
gaidaaaa: Suhteliselt normaalne informatsioon, kuid minu töö jaoks ei olnud vajalik.
14:41 23-03-2010



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun