MAINORI KÕRGKOOL Infotehnoloogia Instituut Veebitehnoloogia eriala Mariliis Palu INTERNET TÄNA MAAILMAS Ainetöö Koolipoolne juhendaja: Kalev Avi, MSc Internet täna maailmas Pärnu 2010 2 Internet täna maailmas SISUKORD KASUTATUD KIRJANDUS..............................................................................................20 3 Internet täna maailmas SISSEJUHATUS Töö teemaks sai valitud Internet täna maailmas, kuna paljud eri vanuses inimeste suhtlus
aidata. Need õpilased on eeskujuks kõikidele teistele õpilastele. Kui koolis tahetakse kiusamist leevendada ja lõpetada, siis tuleks kiusamisest rääkida avalikult. Kedagi ei tohiks süüdistada, vaid otsida tuleks lahendusi, mis aitaks nii kiusajat kui ka kiusatavat. Kui sind ennast või kedagi teist kiusatakse, siis tuleks sellest rääkida oma sõpradele, mõnele täiskasvanule, keda usaldatakse või õpetajatele. Samuti on loodud ka palju tugikeskusi, usaldustelefone ja interneti lehekülgi, kus saab oma muret kurta. KOOLIKIUSAMISEST EESTIS Koolikiusamisest on Eestis saanud suur probleem. Võrreldes välisriikidega esineb just Eestis koolikiusamist mõnevõrra rohkem. 2007. aastal korraldatud uuringus selgus, et lapsed seostavad vägivalda kõigepealt füüsilise vägivallaga. Laste vastustest tuli välja ka vaimse vägivalla suur levik Eesti koolides ning seda, et õpetajad ei reageeri vaimse vägivalla ilmingutele piisavalt. Õpilaste hinnangul on neist 24% kogenud
juhendajaga vabalt valitud ainevaldkonnas uurimistöö, sh uurimistöö annotatsiooni emakeeles ja A-võõrkeeles, ning retsensiooni kaasõpilase uurimistöö kohta. Kooli määrata on kursuse ,,Uurimistöö alused" auditoorsete tundide arv ja/või veebipõhises õpikeskkonnas antava iseseisva töö maht teoreetiliste algteadmiste omandamiseks. Valikaine on tihedalt lõimunud emakeele, võõrkeele, infotehnoloogia ja uurimistöö teemaga otseselt seotud ainekursustega. Valikkursus ,,Arvuti kasutamine uurimistöös" kuulub tinglikult informaatika õppeaine alla, kuid keskendub informaatika põhiküsimustele üsna kitsas kontekstis, mis on piiritletud otseselt gümnaasiumiastmes tehtava uurimistöö vajadustega. Selle kursusega tutvustatakse õpilastele praktiliste tegevuste kaudu meetodeid ning tarkvaravahendeid, mis lihtsustavad uurimisandmete kogumist, töötlemist, analüüsi ja esitlemist. Kursus jaguneb seitsmeks viietunniseks
sisselõiked võivad siiski riski tõenäosust suurendada, sest iial ei tea, kuidas asjaolud võivad kokku langeda. Teismelistel vägivald ja haavad, narkomaania ja augustamine suurendavad ka riski. Suult-suule suudlemine, kui suu limaskest on katki ja veritseb mõned sellised nakatumised on registreeritud. Spordiüritustel nakatumist ei ole registreeritud. Kui verejooksu ei ole, ei ole ka HIV-i leviku ohtu. Mõned HIV-i nakatumise ohud on registreeritud, kui perekond on kokku puutunud HIVI-i kandja verega. HIV-i alast haritust vajaksid kindlasti ka erikoolide lapsed. 2000. a. toimus Eestis suur HIV-sse nakatumise tõus Ida-Viru süstivate narkomaanide hulka jõudis HIV. Ja kui seni oli meil uute nakatunute arv umbes 10 juhtu aastas, siis tõusis see üle 1400. Edaspidi on vaikselt vähenenud, praegu vist umbes 600 kandis. Põhiline ennetustöö on süstalde ja kondoomide jagamine. Parandatakse teadmisi HIV-i levikuteedest
Bill Rogers Käitumine klassiruumis Tõhusa õpetamise, käitumisjuhtimise ja kolleegitoe käsiraamat 1 Sisukord Arvustajad raamatust „Käitumine klassiruumis“ 4 Autorist 5 Teemad 6 Tänuavaldused 7
Internetil ja e-turundusel on selle vestluse arendamisel oluline roll. E-turunduse ja e- kommunikatsiooni eesmärk on sama, mis traditsioonilisel turundusel ja kommunikatsioonil – pikaajaliste tulusate koostöö- ja kliendisuhete loomine ja hoidmine ning seeläbi ettevõtte eesmärkide saavutamine. Kui aga turunduskommunikatiivsed tegevused raadios, televisioonis, trükimeedias ja välipindadel on ühesuunalised, siis internet pakub oluliselt laiemaid võimalusi kahepoolseks kommunikatsiooniks ja seeläbi kliendi vajaduste mõistmiseks, kliendikeskse turundusstrateegia ja –plaani loomiseks, kliendisuhte ehitamiseks ja seeläbi ettevõttele kasu toomiseks. E-turundus on turunduse üks olulisemaid uuemaid trende ning antud töö keskendubki e- turundusele. E-turundust ja internetiturundust kasutatakse sageli sünonüümidena, e-turundust
k. physical abuse), seksuaalne väärkohtlemine (ingl. k. sexual abuse), hooletussejätmine (ingl. k. neglect) ja hoolimatu kohtlemine (ingl. k. negligent treatment). Lapse seksuaalse kohtlemise määratlemiseks on mõned autorid võtnud selle mõiste alla mahtuvatena kasutusele veel järgmised terminid: lapse tülitamine (ingl. k. child molestation), seksuaalkallaletung (ingl. k. sexual assult), seksuaalvägivald (ingl. k. sexual violence) ja seksuaalobjektina kasutamine (ingl. k. sexual expolitation) (Rosental ja Tilk 1999,11) Pärast 1996. aasta Stockholmis 122 riigi osavõtul toimunud konverentsi ning Stockholmi Deklaratsiooni ja Abinõude plaani vastuvõtmist võitluseks laste kommertsliku seksuaalse ekspluateerimise vastu on laialdaselt tuntuks saanud trafficingi mõiste: illegaalne kaubitsemine ja inimeste vedu kommertstulu saamiseks. Lastega kaubitsemine nende seksuaalse ärakasutamise eesmärgil on tõsine ja pidevalt kasvav probleem. Lääne-
3. Sotsiaal- kriitiline paradigma keskendutakse sotsiaalsele õiglusele, võrdsusele, tegevusele kaasahaaramisele ja sotsiaalsetele muutustele. Valdkonnad: · sotsiaalsete tingimuste osakaal teadmiste omandamisel · sotsiaalsete tingimuste mõju haridusasutustele, õpetajatele, õpilastele · õpetajate kaasahaaramine õppekavade koostamisel/väljatöötamisel 3. Visuaalne meetod kui informatsiooni edastamise liik + 4. informatsiooni edastamisel visuaalsete materjalide kasutamine Inimene võtab informatsiooni ümbritsevast keskkonnast vastu 5 meele: nägemis-, kuulmis-, lõhna-, maitse- ja kompimismeele abil. Ühe ja sama tegevuse kohta tuleb infot anda mitmel erineval viisil. Visuaalse ettekujutuse andmiseks saab kasutada: jooniseid, pilte, kinogramme, seinamaterjale, liikuvaid mudeleid, videofilme, harjutuste demonstratsioone. Visuaalsete materjalide kasutamine eeldab teatud aja tagant nende uuendamist. Videofilmi kasutamisel
Kõik kommentaarid