VII TÖÖTAJATE KOOLITUS JA ARENDUS ORGANISATSIOONI TÖÖTAJATE ARENDAMINE JA KOOLITAMINE Pikka aega oldi Eestis arvamusel, et töötaja arendamine ja koolitamine on kulutus organisatsioonile. Tänaseks on jõutud arusaamisele, et töötaja pidev arendamine ja koolitamine on investeering ja tuleb ainult kasuks konkurentsi- võimelisena püsida soovivale organisatsioonile. Personali koolitamisel ette tulevad mõisted: · Haridus baasteadmiste ja oskuste omandamine koolis ja ülikoolis. · Treening konkreetse töö tegemiseks vajalike oskuste omandamine koolitusfirmades saavutatakse treeningute kaudu. · Arendamine organisatsiooni arenguvajadustest tulenevalt personali kompetentsuse tõstmine töökohal · Personali arendamise eesmärk töötajate ametialase kompetentsuse pideva tõusu tagamine vastavalt organisatsiooni vajadustele. · Personali arendamise ja koolituse etapid - arendus- ja koolitusvajaduste väljaselgitamine; koolitus
Konverentsid (ingl. k. conferences, videoconferences, telephone conferences) TLS §15 osaleb TA nõutud koolitustel, §28 TA tagab vajaliku koolituse, kompenseerib selle ja tagab keskm töötasu Täiskasvanute koolituse seaduse kohaselt TK koolitus jaguneb tasemeõppeks ja täienduskoolituseks ning täienduskoolitus on väljaspool tasemeõpet õppekava alusel toimuv eesmärgistatud ja organiseeritud õppetegevus. Poliitiline raamistik Eesti elukestva õppe strateegia 2020 paneb paika järgnevate aastate kõige olulisemad hariduseesmärgid, mille saavutamiseks on vaja pikemaajalist süstemaatilist tööd. Üldeesmärgiks on kõigile Eesti inimestele nende vajadustele ning võimetele vastavate õpivõimaluste loomise kogu elukaare jooksul, et tagada neile isiksusena väärika eneseteostuse võimalused ühiskonnas, töö- ja pereelus. Õppimine on muutus mille tulemusena me hakkame midagi teisiti mõtlema, tegema, mitte tegema jne
Estonian Business School Juhtimise õppetool Getri Järvsoo KOOLITUSPÕHIMÕTETE VÄLJATÖÖTAMINE JA ARENDAMINE FORTUM TERMEST AS-s Bakalaureusetöö Juhendaja Maris Zernand, MBA Tallinn 2005 SISUKORD SISUKORD...................................................................................................................2 JOONISTE LOETELU..................................................................................................4 SISSEJUHATUS...........................................................................................................5 1. KIRJANDUSE ÜLEVAADE.....................................................................................7 1.1. Koolituse ja arengu põhimõisted.................................................................
omandada põhiharidust ja üldkeskharidust, osakoormusega läbida kutseõpet või kutsekeskharidusõpet ja osakoormusega või eksternina omandada kõrgharidust. Tasemekoolituse läbimist tõendab tunnistus või diplom.; Osalemiseks antakse töötaja või teenistuja soovil õppesessioonideks õppepuhkust koolitusasutuse teatise alusel sessiooni ajaks vähemalt 30 kalendripäevaks õppeaasta jooksul. Tasemekoolituse puhul antakse õppe lõpetamiseks täiendavat õppepuhkust: 1) põhihariduse omandamise puhul 28 kalendripäeva; 2) keskhariduse omandamise puhul 35 kalendripäeva; 3) kõrghariduse omandamise või bakalaureuse kraadi kaitsmise puhul 42 kalendripäeva; 4) magistri- ja doktoritöö kaitsmise puhul 49 kalendripäeva. Tasemekoolitusega seotud õppepuhkusel viibivale töötajale või teenistujale säilitab tööandja keskmise töötasu 10 päevaks
Personalijuhtimine 2013 Konkurentsivõime eeldab innovatsiooni, ettevõtlikkust, kooperatsioonivõimet, paindlikkust, transparentsust. Võitlus turuosa eest muutub võitluseks ajude eest. Bill Gates: "Kõige tähtsam asi, mida ma teen, on heade inimeste töölevõtmine" I ORGANISATSIOONI ARENDAV FUNKTSIOON II PERSONALITÖÖ FUNKTSIOON III SIDUV FUNKTSIOON Kaasaegsed trendid Inimressurss loob organisatsiooni peamise konkurentsieelise keskendudes intellektuaalsele ja sotsiaalsele kapitalile, see tähendab: Inimeste võimete avastamisele ja rakendamisele; Karjääri kavandamisele; Suhtevõrgustike ja sotsiaalse keskkonna mõjude juhtimisele; Organisatsioonilise keskkonna kujundamisele. Inimkapitali juhtimine (Human Capital Management) Lisa
hea usu ja mõistlikkuse põhimõttest lähtuvalt. Mis ületab kokkulepitud tööd ning ei tulene töö iseloomust, see eeldab kokkulepet ning selle ees tuleb maksta tasu. 2) teeb tööd kokkulepitud mahus, kohas ja ajal; 3) täidab õigel ajal ja täpselt tööandja seaduslikke korraldusi; 4) osaleb oma tööalaste teadmiste ja oskuste arendamiseks koolitusel; TLS on koolitusele pööratud erilist tähelepanu. Ühelt poolt on T-l kohustus ennast erialaliselt täiendada (elukestava õppe põhimõte) aga ka TA-l on kohustus tagada töötajale vajalik koolitus. Tuleb eristada, kellelt tuleb koolituse vajaduse hindamine ja koolituse korraldamise algatus. Kui algatus tuleb T-lt, siis saab tööandja toetada töötaja algatust koolitusele lubamisega ja koolituskulude katmisega. Otseselt seadusest ei tulene TA kohustust hüvitada koolitus. Kui aga TA otsustab töötaja koolitusele saata, siis on tegemist tööandja antud
........................................... 9 2.1 Õppekava nimetus ................................................................................................................... 9 2.2 Õppekavarühm ......................................................................................................................... 10 2.3 Õppekava koostamise alus ............................................................................................... 10 2.4 Koolituse maht ja õppe ülesehitus .............................................................................. 10 2.5 Õppekeskkond .......................................................................................................................... 12 2.6 Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused ............................................................ 12 2.7 Eesmärk .............................................................................................................................
Kindlasti avaldab oma mõju ka tõusev pensioniiga, mille puhul kümne aastaga on eesmärk jõuda 65. eluaastani, samuti plussis rändesaldo. Töötajate arv kahaneb jaekaubanduses, avalikus halduses ja riigikaitses, ehituses, mootorsõidukite hoolduse ja remondiga seotud ametikohtadel ning seoses õpilaste arvu vähenemise ja tehnoloogia arenguga ka hariduses. Samas kompenseerib töökohtade vähenemist hariduse valdkonnas mõnevõrra vajadus elukestva õppe ja täiskasvanute täiendõppe järele. 20 6.4. Milline on teie grupi arvamus/seisukoht antud probleemide/küsimuste suhtes Grupp nõustub eespool mainitud probleemidega, mis tõepoolest on tänases ühiskonnas aktuaalseteks teemadeks. Töötajate arv kahaneb seoses väljarändega ning tööjõu puudujäägiga, mille põhjuseks on vananev rahvastik ning väikesed palgad, mille tõttu minnakse tööle rikkamatesse riikidesse.
Kõik kommentaarid