Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

SPORTLIKU TREENINGU PÕHITÕED (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Tallinna Ülikool
SPORTLIKU TREENINGU PÕHITÕED
Referaat
MarinTiganik
Juhendaja : Boriss Bazanov
Tallinn 2016

Sisukord


  • Spordipedagoogika põhimõisted.....................................................................................3
  • Treeningu eesmärk..........................................................................................................5
  • Treeningu printsiibid .......................................................................................................7
  • Õpetamise vahendid ja meetodid..................................................................................10
    Kasutatud allikad.................................................................................................................11



  • Spordipedagoogika põhimõisted


    Spordiharjutus – terviklik liigutustegevus kui võistlusvahend
    Õpetamine – liigutustegevuste omandamisele, teadmiste hankimisele jm suunatud õpetaja ja õpilase ühistegevus
    Omandamine – õpetamise tulemuse efekt
    Õppiminesportlase tegevus liigutuse õppimisel
    Tehnika täiustamine – õpetamise kvaliteedi tõstmine, ratsionaalsemate biomehaaniliste asendite otsimine, rütmi muutmine jt
    Liigutusvilumus
  • Vasakule Paremale
    SPORTLIKU TREENINGU PÕHITÕED #1 SPORTLIKU TREENINGU PÕHITÕED #2 SPORTLIKU TREENINGU PÕHITÕED #3 SPORTLIKU TREENINGU PÕHITÕED #4 SPORTLIKU TREENINGU PÕHITÕED #5 SPORTLIKU TREENINGU PÕHITÕED #6 SPORTLIKU TREENINGU PÕHITÕED #7 SPORTLIKU TREENINGU PÕHITÕED #8 SPORTLIKU TREENINGU PÕHITÕED #9 SPORTLIKU TREENINGU PÕHITÕED #10 SPORTLIKU TREENINGU PÕHITÕED #11
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-11-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 37 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor AnnaAbi Õppematerjali autor
    Treeningu printsiipide all mõistetakse neid seaduspärasusi ja reegleid, mis tingivad ja määravad treeningu planeerimise, ülesehituse ja efektiivse sooritamise. Vaadeldavad printsiibid ei haara kogu seaduspärasuste ja reeglite mitmekülgsust, mis on iseloomulik kaasaegsele sportlikule treeningule. Sporditeooria kiire areng nüüdisajal loob võimalusi uute printsiipide tekkeks ja paljude empiirilisel kogemusel põhinevate printsiipide teaduslikuks põhjendamiseks.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    14
    doc

    SPORDITREENERITE TASEMEKOOLITUSE ÕPPEKAVA

    PEDAGOOGIKA JA SPORDIPSÜHHOLOOGIA I – III TASE I TASE Eesmärgid Maht (tundi) 1. On võimeline treeningutundi läbi viima tagades sellest osavõtjatele ohutuse 2. Tunneb kehaliste võimete arendamise põhireegleid 10 3. Tunneb suhtlemise ja rühma juhtimise põhireegleid 1. Treeneritöö pedagoogilised alused (6 tundi) 1.1. Treeningu printsiibid ja nende rakendatavus (2 tundi) 1.1.1. Printsiipide mõiste. Üldpedagoogilised printsiibid Teadlikkus – mida teha ja miks? Järkjärgulisus – järkjärguline treeningu koormuse ja intensiivsuse tõstmine, lähtumine pedagoogilistest reeglitest: „lihtsalt – keerulisele“, „kergemalt – raskemale“, „tuntult – tundmatule“. Aktiivsus – aktiivne osavõtt treeningutest ja võistlustest, ühisüritustest. Näitlikkus – eeskuju kasutamine

    Spordifüsioloogia
    thumbnail
    139
    pdf

    Spordi üldained 1.tase

    ........................................................31 SPORDIMEDITSIIN SPORDIMEDITSIINILINE TERVISEUURING SPORDIS. Rein Jalak .....................................................41 SAGEDASEMAD HAIGUSED SPORDIS. Rein Jalak, Siim Schneider ....................................................47 SAGEDASEMAD TUGI-LIIKUMISAPARAADI HAIGUSED. KINNISTE VIGASTUSTE ESMAABI. Gunnar Männik, Aalo Eller, Siim Schneider, Rein Jalak ....... 61 PEDAGOOGIKA TREENINGU PRINTSIIBID JA NENDE RAKENDATAVUS. Ants Nurmekivi ....................................77 SPORDITEHNIKA ÕPETAMINE JA OMANDAMINE. Jaan Loko ........................................................83 KEHALISE ETTEVALMISTUSE BAASKOMPONENDID. Ants Nurmekivi........................................89 SPORDIPSÜHHOLOOGIA SPORDIPSÜHHOLOOGIA OLEMUS JA VAJALIKKUS. Kaivo Thomson, Aave Hannus ..................97 TREENER KUI GRUPI LIIDER. Kaivo Thomson.................

    Inimeseõpetus
    thumbnail
    34
    docx

    Treeningõpetuse alused

    TREENINGÕPETUSE ALUSED Treening- enda paremaks muutmine. Kehaline treening- sportliku saavutusvõime treening. Peale pikkade distantside läbimist, tuleb alati liikuda, mitte pikutada, kuna lihased muutuvad kangeks ning ainevahetus ja veri ei käi nii hästi ringi. Kehalised võimed:  lihasjõud  lihasvastupidavus  kiirus  painduvus  tasakaal  koordinatsioon  üldine vastupidavus (kardio-respiratoorne vastupidavus) Sport:  põhiolemuseks võistlus.  suur peamine osa on liikumine, laiemalt kehaline aktiivsus.

    Sise- ja närvihaigused
    thumbnail
    26
    docx

    UJUMINE

    Ujumistehnika all mõeldakse liigutuste süsteemi, mis võimaldab ujujal realiseerida oma liigutuslikke võimeid sportlikus tulemuses. Tehnika mõiste hõlmab endas liigutuste vormi, iseloomu, vastastikust seost ning ujuja võimet tunnetada ja kasutada edasiliikumiseks kõiki jõude, mis mõjutavad tema keha. Mõisted „ujumistehnika“, „liigutuslikud võimed“, „tehnilistaktiline meisterlikkus“ kuuluvad kõik kokku ühte punti. Antud sportliku meisterlikkuse aspektide täiustamine on ühtne. Ujumistehnika areneb pidevalt ja on väga mitmekülgne. Näiteks rinnulibrassi tehnikas lühiaajalise tsüklisisese sukeldumisega, delfiini ujumise suhteliselt tasase õlavöö asendiga ning katkematu nõtkete jalaliigutustega, vabaujumises pika jõulise tõmbega, startide ja pöörete sooritamise tehnikas pika veealuse osaga. Tänapäeval on igal ujumisstiilil mitu erinevat variatsiooni

    Ujumine
    thumbnail
    20
    doc

    Spordipedagoogika eksami kordamisküsimuste vastused

    Harjutamise mitmekesisus Eesmärgile lähemale jõudmiseks on vaja harjutada pingelisemalt, kauem ja rohkem sobivamal moel. (erinevate raskustega pallide viskamine, suuna muutmised, raskustega ja kummilintidega hüpete sooritamine jne.). max tulemuse saavutanud, toimub edasine areng minimaalselt, küll aga säilib ja stabiliseerub sooritus. Mõtteline harjutamine Vaimse treeningu (mõtlemine) mõju sooritamise parandamisele on seostatav selle toimega oskuse tunnetuslikele külgedele, parandab psühholoogilist ettevalmistus ning mingil määral ka füsioloogilistele protsessidele. Seda tuleb samuti harjutada ja õppida. Õppimise ülekandumine Kogu õppimine rajaneb ülekandumismehhanismile ­ kasutust leiavad eelnevad omandatud kogemused. Positiivne ülekanne: tehnika harjutamine mõjub oskuse sooritamisele,

    Spordipedagoogika
    thumbnail
    16
    docx

    Treeneri tasemekoolitus 3. tase. Spordi üldained

    koormuse ja liikumise ökonoomsuse kasv. (Olulisima tähtsusega on ilmselt südame kui pumba funktsiooni täiustumine ja kapillaaride tiheduse suurenemine skeletilihastes.) 4) Selgita lühidalt, millel põhineb esialgne kiire lihasjõu kasv ja selle hilisem pikemaajaline areng jõutreeningu mõjul. Jõutreeningu efekt põhineb peamiselt nn neuraalsel kohanemisel ja skeletilihaste hüpetroofial. Esimene neist omab lihasjõu suurenemise seisukohast olulisimat tähtsust treeningu esimese 6-8 nädala vältel. Pikemaajalisel treeningul aga sõltub jõu juurdekasv järjest enam lihasmassi suurenemisest, mille alus on omakorda lihaskiudude läbimõõdu suurenemine. Inimese kohanemisvõime 1) Mille olulise poolest erinevad lühi- ja pikaajaline kohanemine? Lühiajalise kohanemise korral ei toimu strukuurseid muutusi. 2) Kuidas on omavahel seotud elusorganismi struktuur ja funktsioon? Võime alati mõne kehalise võime muudatuse tagant otsida muudatusi seda tagava

    Sport
    thumbnail
    248
    pdf

    Akadeemilise sõudmise üldised alused

    4.1 Sõudjate antropomeetrilised iseärasused 41 4.2 Sõudmise füsioloogiline iseloomustus 53 4.2.1 Skeletilihase struktuur 55 4.2.2 Aeroobne töövõime 58 4.2.3 Anaeroobne töövõime 67 4.3 Sõudjate funktsionaalse võimekuse testimine 69 5. Treeningumetoodika 74 5.1 Treeningu põhiprintsiibid 74 5.2 Treeningu periodiseerimine 79 5.3 Treeningu planeerimine ja arveldus 83 2 6. Üldkehaline ettevalmistus 92 6.1 Vastupidavuse arendamine 92 6.2 Jõuvõimete arendamine 98 6.3 Painduvus ja koordinatsioon 106 7. Vetelpääste 110

    Sport
    thumbnail
    26
    docx

    Spordiüldainete küsimused ja vastused kokku pandud

    on anoreksia (anorexia nervosa) ja buliimia (bulimia nervosa). Nende tekkepõhjused on indiviiditi erinevad ja üksikasjades keerukad, kuid peamiselt seotud psüühika kõrvalekalletega. Söömishäirete esinemise sagedus on ühe Norra uurimisrühma andmetel iluvõimlemises, võimlemises, ilu uisutamises ja võistlustantsus kõrgesse rahvusvahelisse klassi kuuluvate naiste seas 40–42%, kaalukategooriatega spordialadel võistlevate sama kõrge sportliku kvalifi katsiooniga naissportlaste hulgas aga 30–35%. Seevastu pallimängude ja teatud tehniliste spordialade (nt vehklemine, ratsutamine, golf, purjetamine, laskmine, lumelauasõit, motosport, veesuusatamine) naistippsportlaste vastav näitaja on „vaid“ 16–17%. Kõrge kvalifi katsiooniga meessportlastest esineb söömishäireid kõige enam kergejõustiku hüppealade esindajatel (22–42%) ning maadlejatel,

    Toit, toitumine ja sportlik saavutusvõime




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun