Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Juhtimine kontrolltÖÖ küsimused (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millisena näeb juht töötajat ja enda rolli D McGregori X- ja Y-teooria kohaselt?
  • Milliseid organisatsioonikultuuri tunnuseid tõi välja Newstrom?
  • Millisest tegevusest saavad juhid suurema osa oma teadmistest?
  • Mis on missioon?
  • Miks on organisatsiooni struktuur organisatsioonile vajalik?
  • Mida tuleb silmas pidada organisatsiooni struktuuri loomisel?
  • Mis iseloomustab staabi-liiniorganisatiooni?
  • Mis iseloomustab divisjoniorganisatsiooni?
  • Mis iseloomustab maatriksorganisatsiooni?
  • Milliste projekti puhul tuleks eelistada meeskonnaorganisatsiooni?
  • Milline erinevus on juhil ja liidril?
  • Kuidas mõjutasid Elton Mayo eksperimendid valgustuse konveiertöölistega ning intervjuudega?

Lõik failist

TEEMA: Organisatsioonikäitumine
  • Nimeta organisatsioonikäitumise eesmärke.
    • Süstemaatiliselt kirjeldada inimeste käitumist erinevates tingimustes.
    • Aru saada, miks käituvad inimesed nii, nagu nad seda teevad.
    • Ette näha alluvate nii soovitavat kui ebasoovitavat käitumist.
    • Kontrollida ja arendada inimeste tööalast aktiivsust.

  • Millisena näeb juht töötajat ja enda rolli D. McGregori X- ja Y-teooria kohaselt?
    X-teooria põhjal
    • Inimene ei armasta töötada ja püüab seda vältida kui võimalik
    • Inimesel pole vastutustunnet ega ambitsioone ja ta püüdleb kõiges turvalisuse poole.
    • Inimesed on enesekesksed ja nad hoolivad vähe organisatsiooni vajadustest .

    Juhi roll on sundida ja kontrollida oma alluvaid.
    Y-teooria põhjal
    • Töö on inimesele niisama loomulik tegevus kui mäng või puhkus
    • Inimene pole loomu poolest laisk
    • Inimesel on potentsiaali, soodsate tingimuste korral soovib ta vastutada
    • Inimesel on kujutlusvõimet, leidlikkust ja loovust

    Juhi roll on arendada oma alluvate potentsiaali ja luua neile selleks vajalikud tingimused
    McGregori seisukoht oli, et juhid on ignoreerinud inimeste kohta kehtivaid tõsiasju. Kuna inimesed on erinevad, siis on erinev ka nende töösse suhtumine. Osa inimeste puhul kehtib enam X-mudel, osa inimesi soovib aga oma võimetele täielikku rakendust. Peaaegu kõigil alluvatel on mingisugust potentsiaali oma võimete arendamiseks ja kasvuks.
  • Vasakule Paremale
    Juhtimine kontrolltÖÖ küsimused #1 Juhtimine kontrolltÖÖ küsimused #2 Juhtimine kontrolltÖÖ küsimused #3 Juhtimine kontrolltÖÖ küsimused #4 Juhtimine kontrolltÖÖ küsimused #5 Juhtimine kontrolltÖÖ küsimused #6 Juhtimine kontrolltÖÖ küsimused #7
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-12-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 74 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor L2nny Õppematerjali autor
    TEEMA: OrganisatsioonikäitumineTEEMA: Sissejuhatus juhtimisseTEEMA: Organisatsiooni keskkondTEEMA: Juhtimise teooriadTEEMA: Eestvedamise teooriad ja tehnikadTEEMA: Sotsiaalne ja emotsionaalne intelligentsusTEEMA: Töörahulolu ja motivatsioonTEEMA: Personalistrateegia ja töö analüüsTEEMA: Planeerimine ja organiseerimineTEEMA: Grupid ja meeskonnad TEEMA: Konfliktid

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    15
    doc

    Juhtimine

    Nagu näha osutusid kõige vajalikumaks valusad õppetunnid. Uuringu põhjal olid nendeks valusateks õppetundideks kõige sagedamini suurte vigade tegemine, raskete ülesannetega ülekoormatus, enda ohustatuna tundmine, raske valiku või väljapääsmatuna tunduva olukorra ees seismine ja ebaõigluse all kannatamine. Juhiks võib pidada iga inimest, kellel on vähemalt üks alluv. Juhtimist kui tegevust on eri autorid väga mitmeti defineerinud. Järgnevalt mõned valikud: · Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu. · Juhtimine kujutab endast inimeste tegevuse ja käitumise sihipärast suunamist ning ühtseks hästi talitlevaks tervikuks sulatamist selleks, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadusi. · Juhtimine on teiste inimeste tegevuse kaudu organisatsiooni eesmärkide saavutamise

    Juhtimine
    thumbnail
    8
    doc

    Kontrolltoo kordamiskusimused: SISSEJUHATUS JUHTIMISSE

    TEEMA: SISSEJUHATUS JUHTIMISSE 1) Millisest tegevusest saavad juhid suurema osa oma teadmistest? Tööülesandeid täites ja oma eksimustest õppides. Vähemal määral kaastöötajate ja juhendajagha suheldes ning erialastest teadmistest ja täiendkoolitustest. 2) Kes on juht? Juht on inimene, kellel on vähemalt 1 alluv. 3) Mis on juhtimine? Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu. 4) Nimeta neli sagedamini välja toodud juhtimise ülesannet. · Planeerimine ( eesmärkide püstitamine ja nende saavutamise teede määratlemine) · organiseerimine (kohustuste, õiguste ja vastutuse kindlaksmääramine); · eestvedamine (inimeste motiveerimine vajalike tööde tegemiseks);

    Turismiettevõtte juhtimine ja personalitöö
    thumbnail
    18
    doc

    Juhtimisaluste eksami kordamisküsimused

    Tagasiside praktiline puudumine sunnib keskenduma sellele, kuidas midagi tehakse. Suhtlemine on valdavalt paberlik. Kultuuri põhiväärtuseks on tehniline täiuslikkus asjade korraldamisel. Kaitstus ja ettevaatlikkus on peamised tunnusjooned. Selle kultuuri esindajad on organiseeritud, viisakad, pööravad palju tähelepanu detailidele ning austavad hardalt igat liiki eeskirju, formulare jms. TEEMA: Sissejuhatus juhtimisse 1) Mis on juhtimine? Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu. 2) Kirjelda H. Mintzbergi juhi rolle kirjeldavat mudelit (too iga rolli juurde üks näide). 1. suhtlusrollid - esindaja, eestvedaja, sidepidaja 2. informatsiooniga seotud rollid - info vastuvõtja, jagaja, kõneleja 3.otsustamisega seotud rollid - uuendaja, ressursside jagaja, arusaamatuste lahendaja, läbirääkija

    Organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    20
    docx

    Organisatsioonikäitumine - eksamiküsimuste vastused

    Antud teooriast lähtudes on edukal juhil kõrge võimu ja madal saavutusvajadus. Võim on otsustav edutegur. Sotsiaalne võim aitab juhil saavutada organisatsiooni ja rühma eesmärke. Samuti on juhil kõrgem saavutusvajadus ja madalam ühtekuuluvusvajadus. TEEMA: Organisatsiooni keskkond 1) Joonista skeemina organisatsiooni sise- ja väliskeskkond. Organisatsiooni keskkond jaguneb sise- ja väliskeskkonnaks. Sisekeskkonna moodustavad inimesed, organisatsiooni kultuur ja juhtimine. Organisatsiooni väliskeskkonda võib määratleda kui väljaspool organisatsiooni asuvate ja seda mõjutavate tegurite kogumit. MAKROKESKKOND Väliskeskkond Rahvusvahelised Majanduslikud tegurid tegurid MIKROKESKKOND

    Organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    10
    docx

    Kordamisküsimused EKSAMIKS juhtimine 2014.

    Mayo pani ühe konveieri taha sõbrad. Korraldajad kuulutasid aeg- ajalt välja kohvipause ja esitasid töölistele küsimusi selle kohta, millal nende arvates oleks parem vaheaega teha. Tootlikkus tõusis. Järel oli samuti, et oluline on inimestesse suhtumine. Eksperiment intervjuudega. Küsitleti suhteliselt suurt hulka inimesi selle kohta, kuidas neile organisatsioonis meeldib. Algul kasutati struktureeritud intervjuud, kus kõigilt küsiti ühesuguseid küsimusi. Hiljem kindlad küsimused kaotati ja küsitleja ainult suunas vastajat. Inimeste rahulolu suurenes, nad muutusid avatumaks ja rääkisid isegi oma perekonnast. Järeldus, et vabas vormis vestlused on efektiivsemad. 6) Mis on visioon? Visioon on inimesi ligitõmbav organisatsiooni tulevikuideaal, mis on raskesti, kuid reaalselt saavutatav ja millesse organisatsiooni liikmed usuvad. Visioon peab looma seose tänase ja homse vahel ning

    Juhtimine
    thumbnail
    19
    docx

    Organisatsioonikäitumine (kevad 2018)

    Korraldajad kuulutasid aeg-ajalt välja kohvipause ja esitasid töölistele küsimusi selle kohta, millal nende arvates oleks parem vaheaega teha. Tootlikkus tõusis. Järeldus oli samuti, et oluline on inimestesse suhtumine. Eksperiment intervjuudega. Küsitleti suhteliselt suurt hulka inimesi selle kohta, kuidas neile organisatsioonis meeldib. Algul kasutati struktureeritud intervjuud, kus kõigilt küsiti ühesuguseid küsimusi. Hiljem kindlad küsimused kaotati ja küsitleja ainult suunas vastajat. Inimeste rahulolu suurenes, nad muutusid avatumaks ja rääkisid isegi oma perekonnast. Järeldus, et vabas vormis vestlused on efektiivsemad (Mayo, 1970: 394). 3) Kirjelda lühidalt Goldratti piirangute teooriat. Teooria autor on Eliyahu M. Goldratt. Piirangute teooria väidab, et igas süsteemis on piirang, mis ei suuda täita kõiki temale pandud ülesandeid. See võib olla nii inimene kui masin ja ära

    Organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    5
    doc

    Juhtimise alused KT kordamisküsimused

    Juhtimise alused Kontrolltöö kordamisküsimused TEEMA: Sissejuhatus juhtimisse 1) Millisest tegevusest saavad juhid suurema osa oma teadmistest? Tööülesandeid täites ja oma eksimustest õppides. Vähemal määral kaastöötajate ja juhendajagha suheldes ning erialastest teadmistest ja täiendkoolitustest. 2) Kes on juht? Juht on inimene, kellel on vähemalt 1 alluv 3) Mis on juhtimine? Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu. 4) Nimeta neli sagedamini välja toodud juhtimise ülesannet · Planeerimine ( eesmärkide püstitamine ja nende saavutamise teede määratlemine) · organiseerimine (kohustuste, õiguste ja vastutuse kindlaksmääramine); · eestvedamine (inimeste motiveerimine vajalike tööde tegemiseks);

    Juhtimine
    thumbnail
    16
    docx

    Juhtimise alused

    Juhtimistegevus seotud eeskätt tehniliste näitajate suunamise ja kontrollimisega 2. Kesktaseme juhid ­ juhivad valdkonda, osakonda või struktuuri üksust. Eeskätt spetsialistide tegevuse suunamine 3. Tippjuhid ­ organisatsiooni tipus olevad juhid, kes juhivad kogu organisatsiooni ja esindavad seda. Eeskätt juhtide tegevuse otsene suunamine. 3. Nimetage milliseid oskuseid juhtimine eeldab (3 gruppi) ning kuidas nende oskuste kasutamine on seotud juhtimistasandiga? 1.Tehnilised oskused ­ teadmine ja professionaalsus teatud valdkonnas. Nt koosolekute korraldamine, organisatsiooni põhitegevusega seonduvate erialateadmiste valdamine jm. 2. Suhtlemis oskused - oskus töötada koos teiste inimestega (oskus motiveerida, lahendada konflikte, korraldada meeskonnatööd jms.) 3

    Juhtimise alused




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun