Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Ettevõtlus (0)

1 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millised põhitegevused ettevõttes tehakse ?
  • Milliseid tegevusi eristatakse turunduses ?
  • Mida mõeldakse kui kõneldakse turumajandusest ?
  • Kuidas hinnata äriideed ?
  • Millised on hinnad Mille poolest sinu idee on parem või halvem juba toimivast?
  • Mis on sinu ettevõtmise hind?
  • Kuidas mõjutab seadusandlus sinu idee elluviimist?
  • Kui palju see maksaks?
  • Milliseid ressursse on vaja ja kas need on saadaval?
  • Mitmed küsimused Üheks küsimuseks on et mida edasi tegema peab?

Lõik failist

PÄRNU HANSAGÜMNAASIUM
ETTEVÕTLUS 10B
Kelli Sepp
ETTEVÕTLUS- TURUMAJANDUS Õpimapp
Juhendaja :Priit Tannik
Pärnu 2010 1. Millised põhitegevused ettevõttes tehakse ? Põhitegevusest tulenev rahasumma on põhinäitaja, mis osutab, kas ettevõtte on teeninud piisavalt raha, et maksta tagasi laene, säilitada ettevõtte toimimisvõimsust, maksta dividende ja teha uusi investeeringuid, kasutamata väliseid investeerimisallikaid. Põhitegevuse varasemate rahavoogude komponente käsitlev informatsioon on koos muu informatsiooniga kasulik ka põhitegevuse tulevaste rahavoogude prognoosimisel.
2. Milliseid tegevusi eristatakse turunduses ? · Turunduskotseptsioon · Ühiskondlik turunduskontseptsioon · Müügikontseptsioon · Tootmiskontseptsioon · Tootekontseptsioon · Ründestrateegia ja ­taktika · Otserünnak · Tiibrünnak · Piiramisrünnak · Kõrvaltrünnak · Partisanirünnak · Kaitsestrateegia ja kaitsetaktika · Erinevad kaitsestrateegiad · Turuliidri strateegiad · Väljakutsuja strateegiad · Järgija strateegiad · Nisiturunduse strateegia
Kokkuvõtteks:(Turutegurid. Üks olulisemaid turu ligitõmbavuse määrajaid on tema suurus. Suured turud pakuvad laialdasi võimalusi müügi ekspansiooniks. Firmad peavad oluliseks ka turu kasvutegureid. Kui firma otsib kiire tulu saamise võimalust, sobib talle juba küps turg . Pikaajalise eesmärgiga turule minnes ja tehtud investeeringutest algul saadava väikese tuluga leppides, sobib firmale arenev turg. Mida ennustatavam on turg, seda paremini annab määrata segmendi potentsiaalset väärtust. Kui firmal puuduvad konkurentidega võrreldes kulude eelised, siis meeltavad seda firmat vähem hinnateadlikud turud, kus on väike hinnaelastsus . Need turud, kus tarbijatel on suur võim, on tavalisel vähem atraktiivsed, kui turud, kus pakkujad saavad ise tingimusi dikteerida. Segmendi atraktiivsust mõjutab ka nõudmise sesoonsus ja tsüklilisus.)
3.Mida mõeldakse kui kõneldakse turumajandusest ?
Turumajandus on arenenud riikides valitsev majandussüsteem, mida iseloomustab majandusvabadus , konkurents ning hinna kujunemine nõudmise-pakkumise suhte tulemusena. Mis on äriidee
Ettevõtja vajab äriideed ja võimalust selle elluviimiseks. Ilma ideedeta või võimalusteta pole äri. Võib ka öelda, et äriidee on lahendus olemasoleva võimaluse realiseerimiseks.
Juhus - on palju edukaid ärisid, mis on alguse saanud juhusest. Piisanud on sellest, et mõni inimene on täiesti tavalisel päeval korraga avastanud, et tema poolt välja mõeldud asja eest ollakse nõus raha maksma. Tihti on need olnud ka kõrvalseisjad, kes on avastanud et mõne teise inimese poolt väljamõeldu eest oleks kliendid nõus maksma.
Ränk töö - on ka äriideid, milleni on jõutud ränga ja pikaajalise töö tulemusena. On nähtud vajadust mõne olemasoleva probleemi uue lahenduse järele ja päev päeva ning aasta aasta järel on katsetatud ja proovitud kuni on jõutud toimiva lahenduseni. Näitena võib siin tuua Gilette firma looja, kes polnud rahul sellega, et habemeajamine habemenoaga rongis reisides on väga ebamugav. Ta töötas pikalt erinevate materjalide ja tootmisvõtetega kuni jõudis toimiva ziletiterani, mille kolme- või neljateralisi edasiarendusi me tänapäevalgi kasutame. Ränk töö viis sihini!
Kaine analüüs - head äriideed on võimalik ka tuletada analüüsides ja võrreldes erinevaid statistilisi andmeid - elanikkonna vanust , haridust, autode hulka, toitumisharjumusi, haridustaset jne. Näiteks autode hulka, nende hoolduseks kuluvat aega ja olemasolevate hooldusjaamade hulka omavahel võrreldes võib hinnata, kas hooldusjaamu on palju või vähe. Kui neid on vähe, võib selle analüüsi põhjal panna püsti autohooldusettevõtte.
Vajadus kasvada - juba toimivate ettevõtete puhul on äriideede algpunktiks vajadus kasvada. Firmal on olemas rahulolevad kliendid ja head tooted, kuid konkurentsis püsimiseks tuleb läbimüüki tõsta. Väljakujunenud turul võib uute klientide saamine olla liiga kallis - kulud reklaamile, allahindlustele ja muudele uute klientide saamiseks suunatud tegevustele võivad ületada uutelt klientidelt saadava tulu. Seega tuleb ühe võimalusena mõelda, kuidas olemasolevatelt klientidelt rohkem raha saada.
Kuidas hinnata äriideed ?
Äriidee olemasolu ei tähenda veel seda, et te võite hakata plaane pidama , kuidas teenitava rahaga oma äraolemist mõnusamaks teha. Kuigi lehtedest võib tihti lugeda, et oleks vaid ideid, küll siis raha leiab, siis mina väidan, et idee üksi pole midagi väärt. Väärtus tekib, kui idee on kirjutatud äriplaaniks. Kuna äriplaani kirjutamine on aega nõudev tegevus, tuleks enne seda endale selgeks teha kas sinu idee on hea või ei. Selleks tuleb vastused leida järgmistele küsimustele:
1) Kas sinu ideele on turgu?
Maailmas ringleb palju huvitavaid või isegi hulle ideid mis pakuvad kliendile võimalust midagi teha. Siiski pole enamikku nendest hulludest ideedest rakendatud ettevõtluses. Põhjus on selles, et kliendid pole valmis või nõus seda teenust tarbima või toodet ostma. Idee üksi vastu ei pea. Iga idee jaoks tuleb leida võimalus selle ellu viimiseks. Võimalus idee ellu viimiseks tähendab hulka inimesi, kes on valmis sinu idee vilju kasutama - potentsiaalset turgu. Kui sa oled veendunud, et sellised inimesed on olemas, leia vastus järgmisele küsimusele: 2) Kas teised on proovinud sarnast äri teha? Ettevõtjad teevad vea, kui nad alustavad kohe äriga, kui näevad, et nende tegevuspiirkonnas sarnast toodet või teenust ei pakuta. Ebameeldivuste vältimiseks tasub uurida, kas keegi teine on proovinud sama võimalust kasutada. Kui te leiate ettevõtteid, kes on seda proovinud, kuid mõne aja pärast loobunud, siis uurige välja põhjused. Targem on õppida teiste vigadest, kui need omal käel läbi teha. Samamoodi tuleb otsida ettevõtteid, kes juba pakuvad sarnast teenust ning uurida kuidas neil läheb. Kas neil on kliente? Millised on hinnad? Mille poolest sinu idee on parem või halvem juba toimivast?
3) Mis on sinu ettevõtmise hind? Iga ettevõtte käivitamine nõuab vahendeid - raha ja aega. Hinda, kui palju tuleks sinul kulutada, et oma ideed ellu viia! Kui sa tead, palju aega ja raha selleks vaja läheb võrdle seda prognoositava kasumiga ja mõtle, kas sellise ettevõtmise jaoks tasub vajaminevat hulka vahendeid kasutada.
4) Kuidas mõjutab seadusandlus sinu idee elluviimist?

Vasakule Paremale
Ettevõtlus #1 Ettevõtlus #2 Ettevõtlus #3 Ettevõtlus #4 Ettevõtlus #5 Ettevõtlus #6 Ettevõtlus #7 Ettevõtlus #8 Ettevõtlus #9 Ettevõtlus #10 Ettevõtlus #11 Ettevõtlus #12 Ettevõtlus #13 Ettevõtlus #14 Ettevõtlus #15
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-12-28 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 55 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kelli sepp Õppematerjali autor
õpimapp

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
9
doc

Kuidas koostada äriplaani

Kuidas koostada äriplaani? Efektiivne äri planeerimine ja hea äriplaani loomine on hädavajalikud esimesed sammud ettevõtte rajamisel. Selleks, et olla oma ettevõtmise edus kindel, on oluline planeerida tegevusi, mis aitavad reageerida tõhusalt probleemidele ja võimalustele, vältides seega ilmselgelt ebameeldivusi. On ikka veel palju äriinimesi, kes jättes koostamata esmalt selge tegevusplaani, astuvad seiklustesse riskides kogu oma isiklike ressurssidega. Soovitame alustaval ettevõtjal koostada oma äriplaan ise! Lisaks allolevale juhendile võite leida palju infot ettevõtluse kohta ettevõtja portaalist www.aktiva.ee . Äriplaani koostamiseks võite kasutada ka järgmist juhendit. Äriplaani koostamise juhend Äriplaani struktuur oleneb projekti vajadustest ja tuleneb autori eelistustest, kuid igas korralikus äriplaanis võiksid olla kajastatud vähemalt järgmised osad/peatükid: Kokkuvõte äriprojektist · Kokkuvõttes kirjeldatakse oma projekti ning äriva

Kategoriseerimata
thumbnail
31
docx

Äriplaani koostamise juhend

ettevõtteid rahuldab klientide samu vajadusi ja kui paljud neist pakuvad meie toote/teenusega analoogset toodet. Esmalt tuleks välja uurida, kas antud tegevusharus domineerivad suurfirmad või on turg jagatud väikeste tegijate vahel. Samuti uuritakse, kas antud tegevusharu on kasumis või kahjumis, kuidas kasum ja käive on viimastel aastatel muutunud ning kuidas on muutunud ettevõtete ja tegevusharus töötavate töötajate arv. Mis on ettevõte, ettevõtlus ja kes on ettevõtja Lugedes praegu Aktiva portaalis erinevaid nõuandeid, kuidas äri alustada, võib nii mõnigi lugejatest mõelda, et ettevõte, ettevõtlus ja ettevõtja on terminid, mis kõigepealt seostuvad Äriseadustiku, Maksuameti ja teiste samast mastist sõnadega. Mõnesid teist võib see veidi kohutada. Küsimus, kas ettevõtlus sobiks mulle ja kas ma saaksin ettevõtjana hakkama mõlgub nii mõnegi lugeja peas. Võib-olla need küsimused isegi hirmutavad veidi

Majandus
thumbnail
12
doc

Äriidee leidmine, hindamine. Äriplaan konspekt

ÄRIIDEE LEIDMINE JA HINDAMINE Äriidee olemus. Äriidee ei ole lihtsalt mõte, vaid see on leidlik mõte, mille realiseerumisel on võimalik teenida kasumit. See on kirjeldus sellest, mida ja kellele me midagi pakume ning kuidas me seda teeme. Kasumit me teenime klientide vajaduste rahuldamise kaudu. Klientide olemasolu on äriidee realiseerumise esimene ja kõige olulisem tingimus. Keskkond, kus ettevõte tegutseb, muutub pidevalt (uued tehnoloogiad, muutused ühiskonnas, uued seadused, muutuvad väärtused). Selleks, et ettevõte suudaks hoida või juurde võita kliente, peab ta pidevalt uuendama ja täiustama ka pakutavat toodet. Äriidee allikad. Äriidee allikad on väga erinevad. Kus keegi näeb ainult probleemi, võib ettevõtlik inimene näha suurt võimalust. Mõned allikad: - isiklikud huvid või hobid - töökogemus, oskused, võimed - kaubad ja teenused, millega ollakse või ei olda tuttavad - väliskeskkonnast tulene

Majandus
thumbnail
6
doc

Äriidee leidmine, hindamine

ÄRIIDEE LEIDMINE JA HINDAMINE Äriidee olemus. Äriidee ei ole lihtsalt mõte, vaid see on leidlik mõte, mille realiseerumisel on võimalik teenida kasumit. See on kirjeldus sellest, mida ja kellele me midagi pakume ning kuidas me seda teeme. Kasumit me teenime klientide vajaduste rahuldamise kaudu. Klientide olemasolu on äriidee realiseerumise esimene ja kõige olulisem tingimus. Keskkond, kus ettevõte tegutseb, muutub pidevalt (uued tehnoloogiad, muutused ühiskonnas, uued seadused, muutuvad väärtused). Selleks, et ettevõte suudaks hoida või juurde võita kliente, peab ta pidevalt uuendama ja täiustama ka pakutavat toodet. Äriidee allikad. Äriidee allikad on väga erinevad. Kus keegi näeb ainult probleemi, võib ettevõtlik inimene näha suurt võimalust. Mõned allikad: - isiklikud huvid või hobid - töökogemus, oskused, võimed - kaubad ja teenused, millega ollakse või ei olda tuttavad - väliskeskkonnast tulene

Majandus
thumbnail
26
docx

ETTEVÕTJA OLEMUS. ETTEVÕTJA EESTIS

Alati on ka võimalus vajaminevad teadmised ja kogemused töötajate näol sisse osta. 9 8) Kas sa oled valmis piisavalt pühenduma oma idee elluviimiseks? Paljude edukate ettevõtjate tulemuste taga on nende kirglik tegutsemine. Nad ei ole toimetanud rahulikult vaadates, mis välja tuleb. Nad on uskunud oma ideesse ja seepärast selle elluviimisele pühendunud. Kas sinu idee nakatab sind? Kui ei, siis jäta pigem proovimata, sest ettevõtlus oleks päris kallis eksperiment millegi lihtsalt huvitava ära proovimiseks.[2] Kuidas äriideed tekivad? Tihti on tegemist probleemiga, millele lahendust otsides tulebki hea idee, mida äris rakendada saab. Teadlased viivad igapäevaselt läbi katseid. Mõne katse tagajärjel võib sündida homne suurepärane leiutis. Selleks, et hea äriideega lagedale tulla ei pea aga olema tingimata teadlane. Vahel piisab sellest, et täiustada olemasolevat või kasutada juba leiutatut teistmoodi.

Ettevõtlus
thumbnail
22
pdf

Äriplaani juhend

EESTI TÖÖTUKASSA ÄRIPLAANI KOOSTAMISE JUHEND Tallinn 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS ............................................................................................................................ 3 1. KOKKUVÕTE ........................................................................................................................... 4 2. ETTEVÕTTE ÜLDANDMED .................................................................................................. 4 3. ÄRIIDEE .................................................................................................................................... 4 4. VISIOON, MISSIOON JA EESMÄRGID ................................................................................. 4 4.1 Visioon ..................................................................................................................................... 4 4.2 Missioon ..................................................................

Äriplaan
thumbnail
19
doc

Äriplaani koostamine

Mis on äriplaan? Aeg on raha. Kui te kirjutate äriplaani, ilma et teil oleks selge ettekujutus selle otstarbest, siis raiskate tõenäoliselt nii oma aega kui raha. Äriplaani kirjutamine nõuab aega, pingutust ja ressursse. Enne kui pühendada kõik oma ressursid äriplaani kirjutamisele, peate te teadma, mida see äriplaan teie äri jaoks saavutab. Äriplaani all mõeldakse ettevõttja poolt kirjalikult fikseeritud nägemust oma ettevõttest, eesmärke, kogu olemasolevat informatsiooni ettevõtet ümbritsevast keskkonnast, ettevõtja ning tema ettevõtte objektiivset hinnangut ja konkreetset majandusarvestust. Äriplaanil on kolm funktsiooni. Ta võib olla ärisisene juhtimisvahend, mille abil saate teha tulevasi äriotsuseid. Olles selgelt määratlenud oma eesmärgi, võite ära hoida kulukaid vigu ning teha tarku äriotsuseid. Teiseks, ta võib anda asjasthuvitatud investeerijatele ja pankadele lühikes

Majanduse alused
thumbnail
21
doc

Äriplaani koostamine

1.Äriplaan 1.1 ÄRIPLAANI KOOSTAMISE VAJADUS JA PÕHIMÕTTED. Äriplaan on planeerimise protsessi tulemusel saadav kirjalik dokument. - Planeerimine on sisuliselt ettevõtte tuleviku kavandamine. Planeerides otsime vastust küsimustele: - milliseks teie firma kujuneb ja kui kiirest? - kuidas ta oma eesmärgid saavutab? - kuidas vähendada ebakindlust, juhtida riske ja kasutada ära võimalusi? Äriplaani koostamiseks on mitmeid võimalusi: 1. ettevõtte juhtidel oleks tegevuskava, millest otsuse langetamisel lähtuda; 2. äriplaani ettevalmistamine sunnib ettevõtjat uurima oma äritegevuse eri aspekte ning küsima endalt küsimusi, mille peale ta muidu ei tuleks; 1 3. äriplaan on hea vahend, kui soovitakse oma töötajatele firmat ja selle eesmärke ning tulevikuplaane tutvustada; 4. äriplaan võimaldab hinnata oma edusamme ja võrrelda tegelikku arengut planeerituga; 5. e

Majandus




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun