Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"hinnaelastsus" - 158 õppematerjali

hinnaelastsus - määrab ära selle, kui oluliselt sõltub ühe või teise kauba läbimüük tema hinnast 25. hinna kujundamine- protsess mis algav eesmärkide seadmisest ja lõpeb konkreetse hinna kehtestamisega 26. hinnakõrgend- kulude katmise ja kasumi müügihinna suhtes 27. hinnalagi- kõrgem hind, mis kaubal võib olla 28. hinnatäiend- kulude katmise ja kasumi hankeväärtuse ehk soetushinna suhtes 29. hulgi- rohkesi, suures koguses
thumbnail
9
pdf

Nõudluse ja pakkumise elastsus

E-seminar 03

Majandus → Majandusteaduse alused
374 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Turunduse konspekt

Hinnaelastsuse arvutamine ; E > 1 jäik; E<1 elastne 1. E= 2. Turundusjuhtimiseetapid : · Turundusplaan · Turundustegevus · Kontroll 3. Turuleidmise etapid: a.i.1) Turu üldhinnang ­ turusuurus ja arengusuunade määramine a.i.2) Turu segmentimine ­ max. turu jagamine sihtturgudeks (mehed, naise,d noored, vanad jne.) ­ aluseks on tarbija käitumine a.i.3) Sihtturu valik ­ valitakse 1 segment, kellele hakatakse toodet arendama a.i.4) Positsioneerimine ­ enda asukoha määramine turul 4. Marketing mix: · Price · Product · Promotion · Place 5. Hinna tähtsus: · ettevõttele ­ kasumi kujundaja · ühiskonnale ­ suunad resurssid kõige ratsionaalsema tootja kätte 6. Hind on väärtus rahas väljendatuna. Väärtuste kogum, mida ostja on nõus vahetama toote omamisest tulenevate kasude vastu. (nt õppem...

Majandus → Majandus
18 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Majandusõppe kordamisküsimused

suurem väärtus kui teisel.Kahanev piirkasulikkus- kauba või teenuse kogus, milleni jõudes iga järgmine ühik pakub vähem rahulolu kui eelmine.Asenduskaubad- alternatiivsed kaubad ja teenused 15. Mis on turunõudlus ja kuidas see kujuneb?Individuaalsete nõudluste summa antud turul kindlal ajahetkel. Turunõudlus kujuneb majapidamiste kasulikkuse maksimiseerimisel etteantud kitsenduste korral. 16. Mis on hinnaelastsus, selgita näite abil.Hinnamõju mõõt. Näitab valmisolekut osta toodet või teenust, kui hind muutub.Kui mõju on suur, on nõudlus elastne. Kui mõju on väike, on nõudlus jäik. 17. Mis mõjutavad nõudluselastsust?Asenduskaupade olemasolu, osatähtsus eelarvest ja aeg. 18. Mis vahe on hinnamõjul ja nõudluse muutumisel?Nõudluse muutumisel on inimesed igasuguse hinna juures valmis ostma rohkem antud toodet või teenust. 19. Mis mõjutavad nõudluse muutmist

Majandus → Eelarvestamine
8 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kuidas mõjutab elastsus tarbijat ja ettevõtjat

Kuidas mõjutab elastsus tarbijat ja ettevõtjat? Ka siin on elastsusel põhiline roll selles, kui palju muutub kauba kogus või hind. Eluks vajalikud kaubad nagu toit ja riided tarbijat eriti ei mõjuta, kuna ta on sunnitud neid ostma. Aga on ka olemas suhteliselt lähedasi või sarnaseid kaupu .Näiteks ühe hind tõuseb veidike , siis selle nõudlus väheneb , aga teise kauba hind jääb samaks, siis seda ostetakse rohkem. Tarbijate sissetulekul on samuti suur roll ning hinnaelastsus mõjutab seda ka palju . Luksuskaupade puhul on neil suur tulu elastsus, kuna kui tarbijad leiavad et nende sissetulek väheneb, saavad nad ka ilma nendeta hakkama. Pakkumise elastsuse juures on oluline mõjur ka ajaperioodi pikkus, see tähendab seda et näiteks tootjad pole võimelised lühikese ajaga oluliselt kauba kogust suurendama või vähendama. Hinnaelastsus mõjutab tarbijat just selles osas, milliseid kaupasid on tarbija suuteline ostma. Pakkumise elastsuse põhjal on tarbijal

Majandus → Majandus
14 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Nõudmise elastsus

Nõudluse hinnaelastsus ◦ Nõudluse hinnaelastsus − näitab nõudmise suhtelist muutust, mis sõltub hinna suhtelisest muutusest (teisisõnu - kui palju protsentuaalselt muutub nõutav kogus võrreldes hinna protsentuaalse muutusega). Majandusteaduse alused Nõudmise ja pakkumise elastsus

Majandus → Majandus
22 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

MIKRO- JA MAKROÖKONOOMIKA: Nõudluse ja pakkumise elastsus

HINNAELASTSUS Kuidas nõudlus ja pakkumine reageerivad hinna muutustele? Tundlikkust hinna mõjule mõõdetakse hinnaelastsusega. Arvuline väljendus ­ elastsuskoefitsient Kaubakogusemuutus% = Hinnamuutus% 1 10.02.2014 NÕUDLUSE HINNAELASTSUS Nõudluse hinnaelastsus ­ nõutava kaubakoguse reageeri- mistundlikkus kauba hinna muutusele. Näitab ostja valmisolekut osta toodet või teenust, kui hind muutub. Nõutavakaubakogusemuutus% = Hinnamuutus% Negatiivse väärtusega; enamasti kasutatakse absoluutväärtust. NÕUDLUSE HINNAELASTSUS Nõudluse hinnaelastsuse liigid: 1) mitteelastne nõudlus ­ elastsuskoefitsient on alla 1 ( < 1); nõutava kaubakoguse muutus on väiksem hinna muutusest;

Majandus → Majandus
30 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Nõudlus

Nõudlus III peatükk · Mis on nõudlus ja kuidas see illustreerib hindade mõju? · Miks inimesed ostavad mingit kaupa madalamate hinnaga rohkem ja kõrgema hinnaga vähem? · Milline seos on üksikisikute nõudmiste ja turunõudluse vahel? · Mis on nõudluse hinnaelastsus ja mis seda määrab? · Milline erinevus on hinnamõju ja nõudluse muutus vahel? Nõudlus Teatud kauba või teenuse kogus, mida tarbijad soovivad ja suudavad osta erinevate võimalike hindadega kindlal ajahetkel. Nõudlusseadus Inimesed ostavad mingit kaupa rohkem madalama hinna kui kõrgema hinna eest. Nõudluskõver Nõudluskõver on (kõver)joon nõudlust kujutaval

Majandus → Majandus
40 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Nõudluse ja pakkumise elastsus

3. ühikelastne ED=1 4. täielikult elastne ED=lõpmatus 5. täielikult mitteelastne ED=0 Praktikas (igapäevaelus) on koefitsiendi väärtus nulli ja ühe vahel või suurem kui üks. Null ja lõpmatus koefitsiendi väärtusena on üsna harva esinevad. (joonis nr 4) Elastsuskoefitsiendi arvutamiseks kasutatakse punkti elastsuse ja keskpunkti ehk kaareelastsuse valemit. ED väärtus sõltub sellest, kas... Nõudluse hinnaelastsus ei ole muutumatu suurus. Tähtsamad mõjutavad tegurid on järgmised: · sarnaste asenduskaupade olemasolu, kui on asenduskaubad ­ on elastsem nõudlus; · hädavajalik või luksusese ­ luksusesemetel elastsem nõudlus (inimesed on tundlikumad hinna suhtes, nt kui luksuseseme hinda alandada 50% siis hakkavad inimesed neid rohkem ostma, aga leiva hinnaga ei hakka rohkem ostma); · tarbija sisstuleku osakaal, mis kaubale kulutatakse ­ kaupadel, mille osakaal

Majandus → Micro_macro ökonoomika
431 allalaadimist
thumbnail
1
doc

MÕISTED - mikroökonoomika põhimõisted

asenduskaup - hüvis, mis rahuldab mingit konkreetset vajadust sarnasel, analoogilisel moel defitsiit - tasakaaluhinnast madalama hinna juures tekkiv hüvise pakkumist ületav nõudmise kogus esmatarbekaup - hüvis, mis rahuldab tarbija mingit primaarset, eluliselt tähtsat vajadust lukskaup - hüvis, mis rahuldab tarbija mingit kõrgemat, mitteprimaarset vajadust nõudjad - kõik, kes turult midagi osta soovivad nõudmise hinnaelastsus (ka: nõudmise hinnatundlikkus)- näitab hüvise nõudmise suhtelist muutust, mis sõltub hinna suhtelisest muutusest nõudmise hinnatundlikkus - vt nõudmise hinnaelastsus nõudmise kõver - soovitud ostukoguse ja hüvise hinna vahelise sõltuvuse graafiline kirjeldus nõudmise struktuur - näitab, kui palju sooviksid tarbijad igal konkreetsel hinnatasemel teatud hüvist osta nõudmise üldine seaduspärasus - hindade alanemine suurendab nõutavat hüviste kogust ja kõrgem hind vähendab seda

Majandus → Mikro ja makroökonoomika
105 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Nõudluse ja pakkumise elastsus

3. NÕUDLUSE JA PAKKUMISE ELASTSUS Lk 60- 78 Elastsus näitab tarbijate tundlikkust (hinna)muutuste suhtes ja selgitab, kuidas reageerivad hinna muutustele nii tarbijad kui tootjad oma majandusliku käitumisega ehk majanduslike otsustega. 3.1 NÕUDLUSE HINNAELASTSUS Nõudluse hinnaelastsus ­ nõutava koguse muutus, mis järgneb hinna muutusele. Nõudluse hinnaelastsuse koefitsent: ED - kauba X koguse muutus %-des jagatud kauba X hinna muutusega %-des. ED= q% / p% , Nt: 1) kui p%=10 ja q%=10, siis ED=-1 ehk ühikelastne. 2) kui p%=10 ja q%=5, siis ED = -1/2 ehk mitteelastne, ED < 1 3) kui p%=15 ja q%=30, siis ED = -2 ehk elastne, ED > 1 Nõudluse hinnaelastsuse liigid: ED <1 mitteelastne ­ nõutava koguse suhteline muutus on väiksem hinna suhtelisest muutusest

Majandus → Micro_macro ökonoomika
303 allalaadimist
thumbnail
1
txt

Majanduse mõisted ptk 1-5

Pakkumise hinnaelastsus - hinnamju mt, mis nitab, kui kergelt mjad suudavad suurendada vi vhendada pakutava kauba kogust. Turunudlus - indviduaalsete nudluste summa antud turul kindlal ajahetkel. Nudluse hinnaelastsus - nitab nudluse tundlikkust hinnamuutuse suhtes. Vhenev isiklik vrtus - kaupu ja teenuseid saab kasutada erineval otstarbel. Mnel kasutusvimalusel on suurem vrtus kui teisel. Nappus - vajadused ja nende rahuldamiseks kttesaadavad ressurssid ei ole omavahel koosklas. Kompromiss - osapooled nustuvad hisseisukohaga ainult osaliselt, ent kituvad nii, nagu nad nustuksid sellega tielikult. Kasum - tulude ja kulude vahe. Turukonkurents - vistlus ostjate ja mjate seas ressursside ja kaupade

Majandus → Majandusõpetus
9 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kuidas mõjutab elastsus tarbijat ja ettevõtjat?

Kuidas mõjutab elastsus tarbijat ja ettevõtjat? Ka siin on elastsusel põhiline roll selles, kui palju muutub kauba kogus või hind. Eluks vajalikud kaubad nagu toit ja riided tarbijat eriti ei mõjuta, kuna ta on sunnitud neid ostma. Aga on ka olemas suhteliselt lähedasi või sarnaseid kaupu .Näiteks ühe hind tõuseb veidike , siis selle nõudlus väheneb , aga teise kauba hind jääb samaks, siis seda ostetakse rohkem. Tarbijate sissetulekul on samuti suur roll ning hinnaelastsus mõjutab seda ka palju . Luksuskaupade puhul on neil suur tulu elastsus, kuna kui tarbijad leiavad et nende sissetulek väheneb, saavad nad ka ilma nendeta hakkama. Pakkumise elastsuse juures on oluline mõjur ka ajaperioodi pikkus, see tähendab seda et näiteks tootjad pole võimelised lühikese ajaga oluliselt kauba kogust suurendama või vähendama. Hinnaelastsus mõjutab tarbijat just selles osas, milliseid kaupasid on tarbija suuteline ostma. Pakkumise elastsuse põhjal on tarbijal

Majandus → Majandus
4 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

Test 03 - Nõudluse ja pakkumise elastsus

Mõelge läbi, mida hinna alandamine kaasa tooks ning siis jõuate ka vastuseni. Küsimus 18 Viimaste uurimuste kohaselt võib öelda, et sigarettide hinna 10%­line tõus Valmis toob endaga kaasa suitsetamise vähenemise teismeliste hulgas 14% ulatuses. Hinne 2,0 / 2,0 Missugune võiks olla staažikate suitsetajate sigarettide nõudluse Mitteelastne hinnaelastsus? Missugune on sigarettide nõudluse hinnaelastsus teismeliste Elastne hulgas? Vastuseni jõuudmiseks tuleb analüüsida hinna muutuse mõju tarbimise muutumisele ning seostada see nõudluse hinnaelastsuse mõistega.

Majandus → Mikroökonoomika
660 allalaadimist
thumbnail
50
pdf

Nõudmise ja pakkumise elastsus

Olek Lõpetatud Lõpetatud esmaspäev, 25 september 2017, 19:56 Aega kulus 1 tund 34 min Hindepunktid 19.0/21.0 Hinne 7.2 , maksimaalne 8.0 ( 90 %) Küsimus 1 Mida vähem on kaubal asendajaid, seda hinnaelastsem on tema nõudlus. Valmis Valige üks: Hindepunkte 1.0/1.0 Tõene Väär Hinnaelastsus väljendab nõutava koguse muutust, mis järgneb hinna muutusele. Üheks nõudluse elastsust mõjutavaks teguriks on asenduskaupade hulk . Mida rohkem ja mida lähedasemaid asenduskaupu saadaval on, seda suurem on antud kauba nõudluse hinnaelastsuse koe tsient. Teisisõnu - mida vähem on

Majandus → Majandus
34 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pakkumine

Pakkumine IV peatükk · Mis on pakkumine ja kuidas see illustreerib hinnamõju? · Miks soovivad tootjad müüa mis tahes kaupa rohkem kõrgema ja vähem madalama hinnaga? · Milline seos on turupakkumise ja üksikmüüjate pakkumise vahel? · Mis on pakkumise hinnaelastsus ja mis seda määrab? · Milline erinevus on hinnamõju ja pakkumise muutuse vahel? Pakkumine Pakkumine tähendab erinevaid koguseid mingeid kaupu, mida tootjad soovivad ja suudavad müüa erinevate võimalike hindadega teatud kindlal ajahetkel. Pakkumisseadus Kõrgemate hindadega soovitakse müüja enam tooteid kui madalate hindade puhul.

Majandus → Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pakkumine ja nõudlus

Pakkumine IV peatükk Mis on pakkumine ja kuidas see illustreerib hinnamõju? Miks soovivad tootjad müüa mis tahes kaupa rohkem kõrgema ja vähem madalama hinnaga? Milline seos on turupakkumise ja üksikmüüjate pakkumise vahel? Mis on pakkumise hinnaelastsus ja mis seda määrab? Milline erinevus on hinnamõju ja pakkumise muutuse vahel? Pakkumine Pakkumine tähendab erinevaid koguseid mingeid kaupu, mida tootjad soovivad ja suudavad müüa erinevate võimalike hindadega teatud kindlal ajahetkel. Pakkumisseadus Kõrgemate hindadega soovitakse müüa enam tooteid kui madalate hindade puhul. Pakkumise Kui hinnamuutusel on suur mõju pakutavate toodete

Majandus → Majandus alused
7 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Majanduse KT kordamine

Ja kui ettevõtteid on palju siis on ka palju erinevate hindadega pakkumisi. 7). Miks ostavad inimesed mingit kaupa madalama hinnaga rohkem ja kõrgema hinnaga vähem? Raha kulutust on vähem Madalama hinnaga saab rohkem aga kõrgemaga vähem Kui raha on vähe siis kohe kindlasti valitakse odavam toode Odavama toote ostmisel üle jäänud rahast saab siis midagi muud osta. 8). Mis on nõudluse hinnaelastsus ja mis seda määrab? Nõudluse hinnaelastsus on hinnamõju mõõt. See näitab ostja valmisolekut osta toodet või teenust, kui hind muutub. Kui hinnamõju on suur siis nõudlus on elastne. Kui aga hinnamõju on väike, on nõudlus jäik ehk mitteelastne. 9). Mis on pakkumine ja kuidas see mõjutab hindu? Pakkumine on erinevad kogused mingit kaupa, mida tootja soovib ja süüdab müüa erinevate hindadega teatud kindlal ajahetkel. Ja mõjutab see siis hindu

Majandus → Majandus
78 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mikroökonoomika konspekt

Kui pakkumine väheneb rohkem kui nõudlus, siis tasakaaluhind tõuseb. · Nõudlusseaduse kohaselt on hüvise hind ja nõutav kogus antud perioodil pöördvõrdelises seoses.Seda kajastab negatiivse tõusuga nõudluskõver. · Pakkumisseaduse kohaselt on hüvise hind ja pakutav kogus võrdelises seoses.Seega on pakkumiskõver positiivse tõusuga. · Nõudluse hinnaelastsuse koefitsient väljendab tarbijate reaktsiooni hinna muutusele. Nõudluse hinnaelastsus: · Mitteelastne nõudlus-nõutava koguse protsentuaalne muutus on väiksem kui hinna protsentuaalne muutus. · Elastne nõudlus-nõutava koguse protsentuaalne muutus on suurem kui hinna protsentuaalne muutus. · Ühikelastne nõudlus-nõutava koguse protsentuaalne muutus on võrdne hinna protsentuaalse muutusega. Pakkumise hinnaelastsus: · Mitteelastne-kui koefitsiendi arvväärtus on väiksem kui 1. · Elastne-kui koefitsiendi arvväärtus on suurem kui 1.

Majandus → Mikroökonoomika
198 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Nõudluse mõjutamine- mis see on ?

individuaalsete tarbijate poolt sel konkreetsel hinnatasemel nõutavate koguste summa vahel. Seega on turunõudluskõver individuaalsete nõudluskõverate horisontaalsumma. Nõudlust võivad mõjutada mitmed tegurid. Tähtsamad nõudluse mõjurid on: 1) tarbijate sissetulek; 2) teiste hüviste hinnad; 3) tarbijate ootused (hüvise tulevase hinna või oma tulevase sissetuleku suhtes); 4) tarbijate arv; 5) tarbijate maitse ja eelistused. Nõudluse hinnaelastsus Nõudluse hinnaelastsus on hinnamõju mõõt. See näitab ostja valmisolekut osta kaupa või teenust. Kui mõju on suur, on nõudlus elastne ehk iga väiksemgi hinna muutus mõjutab oluliselt ostetava kauba kogust. Kui hinnamõju on väike, on nõudlus jäik. Vt. tabel 2 Nõudluselastsust üAsenduskaupade olemasolu, kättesaadavus ja hind

Majandus → Kaubandus ökonoomika
16 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Nõudmise ja pakkumise olemus.

5 x 1200 / 8 x 625= 6000 / 5000= 1,2 Alaelastsus - Ehk väheelastsus - E<1 - Nõutava koguse suhteline muutus on väiksem kui antud kauba hinna suhteline muutus 7 x 400 / 8 x 700= 2800 / 5600= 0,5 Lõputu elastsus - E= (tagurpidi kaheksa) - Väikseimgi hinna muutus mõjutab nõudmist nullist kuni lõpmatu koguseni. Täielik mitteelastsus - E=0 - Hinna muutus ei mõjuta vähimalgi määral nõudmise suurust. Nõudmise hinnaelastsus on väike esmavajalike kaupade puhul ja suur luksuskaupade puhul.

Majandus → Ettevõttlus
28 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

NÕUDLUS

Graafiliselt tuleb turunõudluse leidmiseks individuaalselt nõutavad kogused erinevate hindade korral kokku liita; sisuliselt on tegemist individuaalsete nõudluste horisontaalse summeerimisega. Turunõudlus on reeglina seda suurem, mida rohkem on ostjaid, mida jõukamad nad on ja mida rohkem nad just antud toodet tarbida eelistavad. Kuna iga tarbija poolt nõutav kogus on seda väiksem, mida kõrgem on hind, on turunõudluskõver sarnaselt individuaalse nõudluse kõverale langev. Nõudluse hinnaelastsus - Nõudluse hinnaelastsus on hinnamõju mõõt. See näitab ostja valmisolekut osta kaupa või teenust. Kui mõju on suur, on nõudlus elastne ehk iga väiksemgi hinna muutus mõjutab oluliselt ostetava kauba kogust. Kui hinnamõju on väike, on nõudlus jäik. Nõudluselastsust mõjutavad tegurid: Asenduskaupade olemasolu, kättesaadavus ja hind Täiendkaupade hinnad ja kättesaadavus Osatähtsus eelarves Aeg Sisetulekute muutus Ilm või hooaja muutus

Majandus → Majandus
13 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Nõudlus II osa

Majandus: Tund 6 10.klass NÕUDLUS II 1.Milline seos on üksikisikute nõudmiste ja turunõudluse vahel? Turunõudlus ja koos sellega ka hind peaks (teor.) kasvama kui üksikisiku nõuded mingi kauba järele suurenevad järsult. Turunõudlus peegeldab enamasti keskmist üksikisiku nõudluste summat ja kaudselt majanduse ,,tervislikku" seisu. 2.Mis on nõudluse hinnaelastsus ja mis seda määrab Hinnamuutuse mõju kogusele mida tarbijad ostavad on nõudluse hinnaelastsus. Kui väike hinnamuutus toob kaasa suure nõutava koguse muutuse, siis on hinnamõju suur ja nõudlus elastne. Sellisel juhul vähendab kõrgem hind kogutulu. Kui hinnamõju on väike, on nõudlus jäik ehk mitte elastne. Viimane kehtib enamasti esmatarbe kaupade grupi suhtes. 3.Milline erinevus on hinnamõju ja nõudluse muutuse vahel?

Majandus → Majandus
54 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kordamine eksamiks

Mikroökonoomika eksam Nõutav kogus väheneb ­ kauba hind tõuseb. Nõutav kogus suureneb ­ kauba hind langeb. Normaalkaubad ­ kui raha on rohkem, siis ostan rohkem. Inferioorkaup ­ kui raha on rohkem, siis ostan vähem. Giffenikaup ­ kui hinda tõsta, siis ostetakse rohkem. Pakkumine (S) ­ seos hüvise hinna ja selle koguse vahel, mida tootjad soovivad ja suudavad antud ajaperioodil müüa. PAKKUMISSEADUS: muude tingimuste samaks jäädes, mida kõrgem on hüviste hind,seda suurem on pakutav kogus. Hinnavaru ­ tarbija ülejääk, iseloomustab asjaolu, et tarbija valmisolek makta on suurem kui tarbimiskulutused. Nõudluskõver ­ mida vertikaalsem, seda väiksem hinna tundlikus. Mida horisontaalsem, seda suurem hinna tundlikus. Hinnaelastsuse määrab asenduskaupade lähedus ja olemasolu, kauba kasutamisvõimalused. Hind ja kogukulutused muutuvad samas suunas kui nõudlus on mitteelastne (1st väiksem). Hind ka kogukulutused muutuvad erinevas suunas kui nõudlus ...

Majandus → Mikroökonoomika
603 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Mikroökonoomika 1 KT vastused

Käesolevas ülesandes tõi hinna tõus kaasa tulemi suurenemise soja turul ja vähenemise aprikooside turul. Järelikult võib väita, et soja nõudlus on hinna suhtes mitteelastne ja aprikooside nõudlus on hinna suhtes elastne. Siinkohal peab tähele panema, et sellised elastsused on iseloomulikud just nendele konkreetsetele hinnamuutustele. e) Arvutage nõudluse elastsus küsimuses b) olnud hinnamuutuse alusel. Elastsuste arvutamiseks kasutan järgnevalt keskpunkti meetodi. Soja nõudluse hinnaelastsus: Aprikooside nõudluse hinnaelastsus: ( )⁄ ( )⁄ ( )⁄ ( )⁄ 9 5) Tabel iseloomustab Kalja ja Koka nõudlust. Koka hind Koka nõudmine Kalja hind Kalja nõudmine

Majandus → Mikro- ja makroökonoomika
428 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Mikroökonoomika eksamiks vajalik materjal

(pakkumine) Alternatiivne kaup asenduskaup (nõudlus) TURU TASAKAAL (nõudluskõvera ja pakkumiskõvera lõikepunkt) 2 TARBIJA HINNAVARU TVH = maksmise koguvalmidus ­ tegelik kulu (kolmnurga pindala: P telje lõikepunkt-ostuhind x nõutav kogus selle hinna juures/2 ) NÕUDLUSE JA PAKKUMISE ELASTSUS NÕUDLUSE HINNAELASTSUS (NB MÄRK puudub/puudub mõõtühik) QD 100 90 muutus 10% 10 <25 = mitteelastne (koguse muutus väiksem, kui hinna muutus) P 1 1,25 muutus 25% Nt. kui nõudluse hinnaelastsuskoef. On 2,5 siis hinna P 21,80 toob kaasa nõutava koguse Q D 25% võrra. NÕUDLUSE HINNAELASTSUS PUNKTELASTSUSENA NÕUDLUSE HINNAELASTSUS KAAR e KESKPUNKTI ELASTUSENA

Majandus → Mikroökonoomika
556 allalaadimist
thumbnail
6
docx

10. klassi majanduse kokkuvõtted (3.-7.ptk)

Majanduses peegeldab NÕUDLUS toodete ja teenuste koguseid, mida inimene soovib ja suudab osta erinevate hindadega antud ajahetkel. Inimesed ostavad mingit kaupa rohkem madalamate kui kõrgemate hindadega. Seda nimetatakse HINNAMÕJUKS ehk NÕUDLUSSEADUSEKS. Kui inimesed turul kaupu ja teenuseid ostavad, siis ühinevad nende nõudmised TURUNÕUDLUSEKS. Nagu iga üksikisiku nõudmine, näitab ka turunõudlus alati hinnamõju. Hinnamuutusemõju kogusele, mida tarbijad ostavad, on nõudluse hinnaelastsus. Kui väike hinnamuutus toob kaasa suure nõutava koguse muutuse, on hinnamõju suur ja nõudlus elastne. Sellisel juhul vähendab kõrgem hind kogutulu. Kui hinnamõju on väike, on nõudlus jäik, sellisel juhul suurendab kõrgem hind kogutulu. 4.peatükk ­ Pakkumine Ettevõtted puutuvad kokku alternatiivkuludega, mil tahes nad tooteid ja teenuseid toodavad. Kulu, mida nad kannavad, et toota oma kaupu lisakogustes, on tuntud PIIRKULUNA. Piirkulu tõuseb tavaliselt koos

Majandus → Majandus
13 allalaadimist
thumbnail
24
odt

Nõudluse ja pakkumise mehhanism

toodete ja kaupade hinnad ja valik turul. Töö põhieesmärgiks ongi kirja panna mis siis ikkagi on nõudlus ja pakkumine ja kuidas nad kujunevad.Lisaks sellele püüan mõista paremini seoseid nende vahel. Referaat jaguneb 3 peatükiks. Esimeses peatükis annan ülevaate mis on tarbijanõudlus, nõudlusseadus,nõudluse kasvu ja kahanemis põhjused.Samuti ka nõudluseelastsust ja selle liigid.Teises peatükis on kirjas mis on pakkumine,selle seadus ja selle mõjurid. Pakkumise hinnaelastsus ja selle liigitus.Kolmandas peatükis käsitlen nõudluse ja pakkumise dünaamikat ehk ämblikuvõrguteooriat. Oma referaadi materjali sain mitmest mikroökonoomika raamatust kus oli kõik lihtsalt ja arusaadavalt lahti seletatud. I Tarbijanõudlus 3 Nõudlus on seos hüvise hinna ja koguse vahel, mida tarbijad vaadeldaval perioodil soovivad ja suudavad osta.

Majandus → Mikro ja makroökonoomika
15 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Transpordiökonoomika spikker

· Liikluse tööaeg · Sagedus ehk intervall · Ühissõidukite täituvus Nõudluse elastsuse mõõtmine · Keeruline ülesanne: ­ Turud ei ole homogeensed, vaid koosnevad väikestest komponentidest, nt reisiraudtee turg sisaldab reise vägagi erinevate lähte- ja sihtkohtade vahel ning erinevatel eesmärkidel, näiteks pendelreisid, vabaajareisid, ärireisid Näited elastsusest · Autokütuse hinnaelastsus -0.3, aga pikaajaline kuni -0.7. · Bussireiside hinnaelastsus (erinevate uuringute kokkuvõte) · Keskm linna ühistranspordi hinnaelastsus: -0.3 Hüsteeriaefekt · Sisu - suured hinnakõikumistega kaasneb suurem elastsus kui väikste aga regulaarsete hinnatõusudega. Hinnangud auto ja rongi elastsuskoefitsientidele Tarbija hinnavaru · kogus, mille võrra reisist saadav väärtus ületab reisi kulu tarbija jaoks Laiemalt on üldistatud reisi kuludeks:

Logistika → Transpordiökonoomika
66 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Tarbijakäitumine

Sotsiaal-demograafilised tegurid vanus rahvus haridus pere elukoht tulutase töökaaslased, sõpruskond huvid, elustiil religioon jne ÜMBRITSEVAST KESKKONNAST TULENEVAD TEGURID Sotsiaal-majanduslikud tegurid ühiskonna struktuur seadusandlus, normid konkurents, pakkumine, hinnatase jne Millised on hinnaelastsuse erinevad variandid? Kuivõrd mõjukas võib olla hinnasoodustuskampaania erinevates tooterühmades, mida iseloomustab erinev hinnaelastsus? Toodete jaotamine sõltuvalt nende hinnaelastsusest Eristatakse: Ülielastsed tooted (nõudluse suhteline muutus on suurem kui hinna suhteline muutus, näiteks hinda vähendati 10%, kuid müük kasvas 30%) ­ harva ostetavad tooted ja kõrge emotsionaalse lisaväärtusega tooted/teenused Normaalelastsusega tooted (hinna ja nõudluse suhteline muutus on võrdväärne) ­ keskmise emotsionaalse lisaväärtusega tooted/teenused

Majandus → Tarbijakäitumine
67 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Mikroökonoomika I konspekt

Hinnaelastsuskoefitsient on lõpmatu. Täielikult mitteelastne nõudlus – nõudluskõver on vertikaalne (tõus on lõpmatu), nõudluse hinnaelastsuskoefitsient on 0 Kogutulu – rahasumma, mida firma saab oma toodangu müügist. Leitakse kaubaühikuhinna ja müüdud koguse korrutamisel Koefitsient on 1-st suurem, siis vähendab hinna tõus kogutulu Koefitsient =1, jääb kogutulu hinna tõusu korral samaks Koefitsient on 1-st väiksem, suurendab hinna tõus kogutulu Nõudluse hinnaelastsus – väljendab kauba nõudluse suhtelist muutust kauba enda hinna suhtelise muutuse suhtes Nõudluse ristelastsus – väljendab kauba nõudluse suhtelist muutust teise kauba hinna suhtelise muutuse suhtes Nõudluse sissetulekuelastsus – väljendab kauba nõudluse suhtelist muutust tarbija sissetuleku suhtelise muutuse suhtes. Koefitsient on suurem, kui 1 Nõudluse sissetuleku mitteelastsus – Koefitsient väiksem, kui 1

Majandus → Mikroökonoomika
86 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Sissejuhatus majandusse riigiteadlastele

tasakaal nõudmine puudujää k kogus S+ maks Hinnavaru ­ asi on odavam kui nõus maksma ollakse Tarbija Tootja hinnavaru 19.02 Elastsus Nõudmise hinnaelastsus iseloomustab nõudmise suhtelist muutust, mis sõltub hinna suhtelisest muutumisest Pakkumise hinnaelastsus Nõudmise sissetulekuelastsus Ristelastsus Tundlikkus hinnamuutuste suhtes: mandariinid vs sool Mandariinide tundlikkus on suurem sest neil on rohkem alternatiivkaupu Mida rohkem asenduskaupu seda tundlikum on hinnamuutuste suhtes Elastsust mõjutavad tegurid Asenduskauba arv ja lähedus Kauba kasutusvõimaluste arv Kulutused kaubale

Politoloogia → Riigiteadused
5 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Turumajandus, nõudlus, turu tasakaal, pakkumine

nimetatakse nappuseks. Nappus sunnib inimesi ühinevad nende nõudmised turunõudluseks. Nagu valikuid tegema. Alternatiivkulu, nappuse tulemus, iga üksikisiku nõudmine, näitab ka turunõudlus alati on otsuse tegemisel loobutud parima alternatiivi hinnamõju. Hinnamuutuse mõju kogusele, mida tarbijad väärtus. Majanduslik mõtteviis on analüüsivahend, ostavad, on nõudluse hinnaelastsus. Kui väike mis uurib otsustamisprotsessi. Majanduslikus hinnamuutus toob kaasa suure nõutava koguse mõtle mi ses on suur tähtsus stiimulitel ning sellel, muutuse, on hinnamõju suur ja nõudlus elastne. kuidas need inimkäitumist mõjutavad. Sellisel juhul vähendab kõrgem hind kogu tulu Piirprintsiibi kasutamine mõtlemises on lisanduvate (hind x kogus). Kui hinnamõju on väike, on nõudlus

Majandus → Majandus
34 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Pakkumine

Kui tootja müüb kaupa kõrgemate hindadega, siis on tal võimalik ka katta kulutusi paremini. Kui aga müüdakse madamala hinnaga rohkem, siis võib tootja jääda miinustesse, kuna tulu puudub. 3.Selgita oma sõnadega, milles seisneb pakkumisseadus? Tootja soovib ja suudab kõrgamete hindadega tooteid rohkem müüa, kuna siis on tootjal võimalik ka katta suuremaid piirkulusid, mis tekivad suurema tootmismahu juures. 4.Milles väljendub pakkumise hinnaelastsus? Kui hinnamõju on suur, on pakkumine elastne . Kui hinnamõju on väike, on pakkumine jäik. Pakkumine kaldub olema elastsem, kui ressursse saab kiiresti antud kauba tootmisse lülitada ja sealt eemaldada. 5.Milline seos on turupakkumise ja üksikmüüjate pakkumise vahel? Turupakkumise ja üksikmüüjate pakkumine on mõlemad erinevad kogused mingit kaupa, mida tootja soovib ja suudab müüja erinevate võimalike hindadega teatud kindlal ajahetkel. Kuid

Majandus → Majandus
35 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Tarbijakäitumise ülevaade nutitelefonide kasutajatest

Tallinna Ülikool Sander Mets Tarbijakäitumise ülevaade nutitelefonide kasutajatest Praktiline töö Õpetaja: Aivar Voog Tallinn 2017 Sisukord Nutitelefonide tarbimisnõudlus............................................................................... 3 Nutitelefonide hinnaelastsus.................................................................................. 5 Nutitelefonide konkurentsisituatsioon....................................................................5 Tarbijaskonna margiteadlikkus................................................................................ 6 Tarbija üldised hoiakud........................................................................................... 7 Kasutatud materjal.............................................................

Psühholoogia → Mõjutamise psühholoogia
1 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Majandusmatemaatika - Ühe muutuja funktsioonid 2

3 3 lastse nõudlusega, kui p = 5, 4 ning elastse nõudlusega, kui p < 5, 4. 3. Pakkumine on võrdeline hinna n-da astmega (n on naturaalarv). Tõestada, et pakkumise hinnaelastsus on kõikide hinnaväärtuste korral ühesugune. Lahendus: Pakkumisfunktsiooni saab kirja panna järgmiselt QS = a · pn . Leiame elastsuse Ep (Q) = a·pp n · a · n · pn-1 = n Tulemus ei sisalda argumenti p ja seega tõepoolest hinnaelastsus ei sõltu hinnast. 4. Gunnar ostab vaid kolme liiki kaupu: leiba, juurvilja ja piimasaadusi. Leivale kulutab ta 15% oma sissetulekutest, juurviljale 60% ja piimasaadustele 25%. Teades, et Gunnari nõud- luse elastsus sissetuleku suhtes on piimasaaduste korral +1,5, leiva korral -0,5, leida Gunnari nõudluse elastsus sissetuleku suhtes juurvilja korral, kui eeldada, et Gunnar kulutab alati ära kogu raha. Lahendus: Oletame, et Gunnari sissetulek on 1000 krooni

Matemaatika → Majandusmatemaatika
91 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Transpordiökonoomika I kt

Otsus meetme rakendamise kohta Huvigrupid – ◦transpordi kasutajad, transporditeenuste pakkujad, muud kaudselt mõjutatud huvigrupid („välismõjud“) ning valitsus. Mõjud – rikkamad saavad endale rohkem ja kallemaid asju lubada kui vaesemad, olenemata sellest, kui kasulik ja vajalik see neile on. Globaalne soojenemine on probleemiks kus kulud on suured kuid seda ära hoida on raske. Samuti inimesed soetavad endale autosid. ??? 2. Transpordi nõudlus. Powell ptk 2 ja 4. Märksõnad: hinnaelastsus, ristelastsus, asendus- ja täiendkaubad, piirkasulikkus, pika- ja lühiajaline elastsus. Reisinõudluse analüüsi kaks alusväidet. Reisi üldistatud maksumus. Reisija ajaväärtus. Nõudlust transpordi järgi nim. tuletatud nõudluseks (derived demand). Tuleneb inimeste vajadusest jõuda sihtpunktidesse: töö, kool, kauplused, sotsiaalne suhtlus, teenindus- ja meelelahutus, turismiobjektid … Hinnaelastsus - Elastsus näitab, kui palju reageerib turg hinnamuutusele

Logistika → Transpordiökonoomika
19 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Kordamine majanduse üleminekueksamiks

· Normaalhüvised - esmatarbekaubad ­ - Hinnamuutus ei mõjuta väga oluliselt nõudmist · Inferioorsed e. Väheväärtuslikud kaubad ­ luksuskaubad - Hinnamuutus mõjutab oluliselt nõudmist Teiste hüviste hinnamõju · Asendushüvised - hindade tõustes hakkavad inimesed eelistama odavamat, asenduskaupa · Täiendhüvised ­ kasutatakse mingi vajaduse rahuldamiseks koos - ühe hüvise hinna tõus toob kaasa teise hüvise nõudluse languse Nõudmise hinnaelastsus · Nõudmise suhteline muutus, mis sõltub hinna suhtelisest muutusest · HINNAELASTNE ­ hindade alanemine toob kaasa suure nõudmise kasvu (mitte esmatarbekaup) · MITTE HINNAELASTNE ­ hindade alanemine/tõusmine ei mõjuta oluliselt kaupade nõudmist (esmatarbekaubad) PAKKUMINE-Kaubakogus, mida tootja soovib ja suudab müüa ning on suuteline valmistama olemasoleva hinna eest Pakkumise mõjutajad: · KAUBA HIND · TOOTMIS JA MÜÜGIKULUD · HINNANGUD TULEVIKU SUHTES

Majandus → Ettevõtlus
18 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Mikroökonoomika KT

Niisugustes olukordades tuleb jälgida peale muutuse suuna ka muutuste ulatust. 8. Mõnikord toimub turgudel hindade reguleerimine, seega kehtestatakse teadlikult hind, mis on erinev tasakaaluhinnast. Miinimumhind > tasakaaluhind See tekitab kauba ülejäägi- tuleb hinna kehtestajal, (valitsusel) sekkuda ülejäägi kõrvaldamisse turult. Maksimumhind

Majandus → Mikroökonoomika
369 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kõike majandusest

MAJANDUS MAJA NDUS POLIIT IKA RAKENDUSLIK MAJANDUSTEADUS MAJANDUSTEOORIA Uurib ratsionaalset majanduslikku käitumist. Majandusteooria alla kuulub mikroökonoomika ja makroökonoomika.Nende alusel tekivad suunad nt: neoklassikalik, keinsistlik ja monetaristlik. · Mikroökonoomika- kirjeldab täielikult või mittetäielikult konkureerival turul oma kasulikkust maksimeerivaid majandusobjekte. · Makroökonoomika- kirjeldab majandussektorite vahelisi seoseid. 1. neoklassikalises makroökonoomikas on selleks kapitaliturg ja intressimäär; 2. keinist...

Majandus → Majandus
501 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Majandus

sissetulekuallikas. Mitteaktiivne rahvastik ehk väljaspool tööjõudu olevad inimesed. Töötu on inimene, kes ei tööta. Heitunud inimene on inimene, kes on kaotanud lootuse tööd leida. 8. Nõudlus ­ teatud kauba või teenuse kogus, mida tarbijad suudavad ja soovivad osta erinevate võimalike hindadega kindlal ajahetkel. Pakkumine ­ on toodete hulk, mida tootja soovib ja suudab müüa erinevate hindadega antud ajahetkel. Hinnaelastsus ­ hindade alanemine toob kaasa suure nõudmise kasvu. 9. Turu ülejääk ­ suurus, mille võrra pakutav kogus antud hinna korral ületab nõutava koguse(liigpakkumine). Turu defitsiit(puudujääk) ­ suurus, mille võrra nõutav kogus antud hinna korral ületab pakutava koguse(liignõudmine) 10. Bioloogised, vaimsed ja sotsiaalsed vajadused. Säästmine on raha kogumine ootamatuteks ja planeeritud tulevasteks väljaminekuteks. Omandiõigust tõestavad väärtpaberid ehk aktsiad

Majandus → Majandus
30 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Majandus

sissetulekuallikas. Mitteaktiivne rahvastik ehk väljaspool tööjõudu olevad inimesed. Töötu on inimene, kes ei tööta. Heitunud inimene on inimene, kes on kaotanud lootuse tööd leida. 8. Nõudlus ­ teatud kauba või teenuse kogus, mida tarbijad suudavad ja soovivad osta erinevate võimalike hindadega kindlal ajahetkel. Pakkumine ­ on toodete hulk, mida tootja soovib ja suudab müüa erinevate hindadega antud ajahetkel. Hinnaelastsus ­ hindade alanemine toob kaasa suure nõudmise kasvu. 9. Turu ülejääk ­ suurus, mille võrra pakutav kogus antud hinna korral ületab nõutava koguse(liigpakkumine). Turu defitsiit(puudujääk) ­ suurus, mille võrra nõutav kogus antud hinna korral ületab pakutava koguse(liignõudmine) 10. Bioloogised, vaimsed ja sotsiaalsed vajadused. Säästmine on raha kogumine ootamatuteks ja planeeritud tulevasteks väljaminekuteks. Omandiõigust tõestavad väärtpaberid ehk aktsiad

Majandus → Majandus
10 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Majandusteooria alused

– NB! Pakkumise muutus ei ole sama, mis pakutava koguse muutus. – Pakkumise muutus tähendab terve pakkumiskõvera nihkumist (või selle kuju muutumist): seda põhjustab mingi pakkumise mõjuri muutus. Pakkumise mõjuriteks on: • Tehnoloogia tase • Hüvise tootmiseks vajalike ressursside hinnad • Alternatiivsete hüviste hinnad • Tootjate ootused • Tootjate arv • Maksud ja subsiidiumid 7. Elastsus Nõudluse hinnaelastsus näitab nõutava koguse suhtelist muutust hinna suhtelise muutuse suhtes Pakkumise hinnaelastsus näitab pakutava koguse suhtelist muutust hinna suhtelise muutuse suhtes • PS on olemas sissetuleku elastsus, kaupade ristelastsus 8.Nõudluse ja pakkumise elastsus, ja nende omavahelised kombinatsioonid kuidas muutub turu tasakaal erinevate nõudluse või pakkumise muutudes. Hüvise nõudluse hinnaelastsus sõltub: • Hüvise olulisusest tarbijale; • Asenduskaupade olemasolust;

Majandus → Majandusteooria alused
89 allalaadimist
thumbnail
70
docx

Mikroökonoomika

Küsimus 3 Valmis Hinne 2,0 / 2,0 Märgista küsimus Küsimuse tekst Tabelis on toodud kauba A nõutav kogus kuus, kauba hind ning pakutav k (Vihje lahendamiseks: arvuta elastsuskoefitsiendi väärtus E ning langeta otsus allo Hinnavahemikus 8-7 krooni on kauba nõudlus Vastus 1 elastne õige Hinnavahemikus 6-5 krooni on kauba pakkumine Vastus 2 mitteelastne vale Tagasiside Nõudluse hinnaelastsus hinnavahemikus 8-7 kr: Pakkumise hinnaelastsus hinnavahemikus 6-5 kr: Mõlemal juhul on elastsuskoefitsiendi absoluutväärtus ühest suurem, seega on mõ vastavalt elastse nõudlusega ning elastse pakkumisega. Küsimus 4 Valmis Hinne 0,7 / 1,0 Märgista küsimus Küsimuse tekst Nõudluse struktuuri muutus tähendab seda, et Vali üks või enam: !!! nõudluse elastsus on muutunud nõutav kogus muutub, kui hind muutub nõudluskõver on nihkunud

Majandus → Mikro ja makroökonoomika
434 allalaadimist
thumbnail
8
doc

10.klassi majandus eksami konspekt

· Maksud · Seadused · Looduslikud tegurid Kõver: pakutava ostukoguse ja hüvise hinna vahelise sõltuvuse graafiline kirjeldus 6. Turu tasakaalu hind; nõudlse/pakkumise kõveranihked; elastsuse mõiste; elaste/mitteelastne/ühikuelastne Turu tasakaalu hind: turul hüviste nõudmist ja pakkumist võrdsustav hind Turu tasakaal : tähistab nõutava ja pakutava kaubakoguse võrdsust mingil konkreetsel hinnatasandil Nõudluse/pakkumise kõveranihked: Nõudmise hinnaelastsus: näitab hüvise nõudmise suhtelist muutust, mis sõltub hinna suhtelisest Muutusest. Pakkumise hinnaelastsus: näitab hüvise pakkumise suhtelist muutust, mis sõltub hinna suhtelisest muutusest. Nõudmine Pakkumine 7. Tööjõu nõudlus ja pakkumine, neto ja brutopalk ja selle arvutamine, ametiühingu roll ühiskonnas, streik Tööjõu nõudlus ja pakkumine: tööjõu nõudlus ­ näitab, kui paljud ettevõtted soovivad töötajaid mingi teatud palga eest tööle võtta

Majandus → Majandus
256 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Mikro- ja makroökonoomika põhimõisted

koguse. Tasakaaluhind - on hind, mille korral ostjate ja müüjate soovid kokku langevad. Tasakaalukogus - on kogus, mille korral nõutav ja pakutav kogus on ühesuurused. Maksimumhind - on seadusega kehtestatud hind, mis antud tasemest kõrgemale tõusta ei tohi. Miinimumhind - on seadusega kehtestatud hind, mis antud tasemest allapoole langeda ei tohi. Elastsus Nõudluse hinnaelastsus - kirjeldab nõutava koguse muutumist vastuseks hüvise hinna muutumisele Nõudluse hinnaelastsus koefitsent - mõõdab hinna suhtelisest muutusest põhjustatud nõutava koguse suhtelist muutust. E= : Q= Q2-Q1 Nõudluse hinnaelastsuse liigid: Elastne nõudlus: nõutava koguse suhteline muutus on suurem kui hinna suhteline muutus. Koefitsient on > 1. Ühikuelastne nõudlus: nõutava koguse suhteline muutus on sama suur kui hinna suhteline muutus. Koefitsient =1.

Majandus → Micro_macro ökonoomika
364 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mikromajanduse mõisted

koguseid muudavad Nõudlusseadus: inimesed ostavad tooteid ja teenuseid kõrgema hinnaga vähem kui madalama hinnaga, juhul kui teised tingimused jäävad samaks Ostujõud on nõudlus, mis on rahaga tagatud Turunõudlus on individuaalsete nõudluste summa antud turul kindlal ajahetkel Asenduskaubad on kaubad, mis rahuldavad sarnaseid vajadusi Kahaneva piirkasulikkuse seadus: Iga järgmine tarbitud ühik pakub vähem rahulolu kui eelmine Nõudluse hinnaelastsus näitab, nõudluse tundlikkust hinnamuutuse suhtes Täiend- ehk siduskaubad on kaubad, mida sageli kasutatakse koos Pakkumine on kaupade või teenuste kogus, mida tootjad soovivad ja suudavad müügiks anda erinevate hindadega teatud ajahetkel Turupakkumine on kõiki müüjate pakkumiste summa Turuhind ehk tasakaaluhind on hind, mille puhul pakutav kogus on võrdne nõutava kogusega Defitsiit on olukord, kus kaupade nõudlus ületab pakkumise

Majandus → Majandus
21 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Majandus aluste mõisted

mida tarbijad soovivad ja on võimelised ostma olemasoleva hinna eest turupakkumine - turul müügisoovide summa; hüviste kogus, mida pakkujad soovivad müüa ja on suutelised valmistama olemasoleva hinna eest nõudmise kõver ­ soovitud ostukoguse ja hüvise hinna vahelise sõltuvuse graafiline kirjeldus. nõudmise üldine seaduspärasus ­ hindade alanemine suurendab nõutavat hüviste kogust ja kõrgem hind vähendab seda. nõudmise hinnaelastsus (ka: nõudmise hinnatundlikkus) ­ näitab hüvise nõudmise suhtelist muutust, mis sõltub hinna suhtelisest muutusest pakkumise kõver ­ pakutava ostukoguse ja hüvise hinna vahelise sõltuvuse graafiline kirjeldus. pakkumise üldine seaduspärasus ­ hüvise hinnatõus suurendab ja langus kahandab selle pakkumist. defitsiit ­ tasakaaluhinnast madalama hinna juures tekkiv hüvise pakkumist ületav nõudmise kogus.

Majandus → Majanduse alused
160 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Mis on majandusteadus?

koguseid muudavad. JOONISTA NÕUDLUSE KÕVER Ostujõud on kaupade ja teenuste hulk, mida inimene saad teatud rahasumma eest osta. Kahanev piirkasulikkus on selline kogus, kuhu jõudes iga lisanduv ühik pakub vähem rahuldust kui eelmine. Näiteks sinu lemmik heliplaat. Asenduskaubad. Suuremal osal toodetest on asenduskaubad, aga meie valmisolek neid tarbida, sõltub hinnast. Turunõudlus on individuaalsete nõudluste summa antud turul kindlal ajahetkel. Nõudluse hinnaelastsus näitab nõudluse tundlikkust hinnamuutuse suhtes JOONISTA TURUNÕUDLUSE GRAAFIK Täiend ehk siduskaubad on mida sageli kasutatakse koos. Nõudluse suurenemine ja vähenemine sõltub: SISSETULEKUTE MUUTUS ASENDUSKAUPADE KÄTTESAADAVUS JA HINNAD ILMA-VÕI HOOAJA MUUTUS MUUTUSED MOES, MAITSES, HARJUMUSTES OOTUSTE MUUTUS PAKKUMINE Pakkumine on kaupade ja teenuste kogus, mida tootjad soovivad ja suudavad müügiks anda erinevate hindadega teatud ajahetkel. JOONISTA PAKKUMISE GRAAFIK

Majandus → Majandus
11 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Majandus aluste mõisted

mida tarbijad soovivad ja on võimelised ostma olemasoleva hinna eest turupakkumine - turul müügisoovide summa; hüviste kogus, mida pakkujad soovivad müüa ja on suutelised valmistama olemasoleva hinna eest nõudmise kõver ­ soovitud ostukoguse ja hüvise hinna vahelise sõltuvuse graafiline kirjeldus. nõudmise üldine seaduspärasus ­ hindade alanemine suurendab nõutavat hüviste kogust ja kõrgem hind vähendab seda. nõudmise hinnaelastsus (ka: nõudmise hinnatundlikkus) ­ näitab hüvise nõudmise suhtelist muutust, mis sõltub hinna suhtelisest muutusest pakkumise kõver ­ pakutava ostukoguse ja hüvise hinna vahelise sõltuvuse graafiline kirjeldus. pakkumise üldine seaduspärasus ­ hüvise hinnatõus suurendab ja langus kahandab selle pakkumist. defitsiit ­ tasakaaluhinnast madalama hinna juures tekkiv hüvise pakkumist ületav nõudmise kogus.

Majandus → Majandus alused
5 allalaadimist
thumbnail
6
doc

LÜHENDID JA SÜMBOLID

цен D Deposits Сбережения Hoiused D Demand Спрос Nõudlus DI Disposible income Используемый доход Kasutatav tulu E Expenses Издержки Kulutused εD,p Price elastity of demand Эластичность спроса по Nõudluse hinnaelastsus цене εD,Y Income elastity of Эластичность спроса по Nõudluse tuluelastsus demand доходу εD,X,Z Cross elastity of demand Перекрестная Nõudluse ristelastsus эластичность спроса FC Fix cost Постоянные затраты Püsikulud

Keeled → Vene keel
7 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun