ARVUTIGRAAFIKA Ajalugu Tavaliselt öeldakse, et arvutigraafika sai alguse professor Ivan E. Sutherlandi töödest 1963. Tema tollases, nüüdseks klassikaks saanud töös näitas ta, kuidas kasutada arvutit joongraafika interaktiivseks modelleerimiseks kasutades tulemuse kuvamiseks kineskoobi ehk CRT (Cathode Ray Tube) ekraanile ja reaalajas sisestamiseks omaloodud sisestusseadet. Juba eelnevalt (varastel viiekümnendatel) oli CRT-sid arvutite külge ühendatud ning ka neile
docstxt/12315318566461.txt
Euroakadeemia Kujunduskunsti teaduskond MD II Arvutigraafika Referaat Õppejõud: Tallinn 2013 Sisukord Sissejuhtus 1. Photoshopi paneelid 1.1 Tools presets 1.2 History 1.3 Action 1.4 Histogram 1.5 Layers 1.6 Channels 1.7 Paths 1.8 Paragraph 1.9 Character 1.10 Notes 1.11 Navigator 1.12 Color 1.13 Clone source 1.14 Adjustments 1
docstxt/.txt
docstxt/136162090254.txt
docstxt/136162106585.txt
docstxt/136162115342.txt
docstxt/136162119541.txt
docstxt/129690821280201.txt
Arvutigraafika I ÜLESANNE II Tihend Uued käsud CIRCLE lk. 23 COLOR lk. ID lk. 31 LAYER lk. 41 LAYERPMODE LK. 51 LINETYPE lk. 66 OSNAP lk. 33 TRIM lk. 75 WIEWRES lk. 31 A(235,185) L C A M D E J K H B G F .5 Tööülesanne Ülesanne II Tihend 1 Tööülesane: ...
Arvutigraafika I Töö 12 Maja plaan 11700 450
docstxt/15319899026556.txt
docstxt/136162029651.txt
docstxt/13616211527.txt
docstxt/129473822656880.txt
docstxt/14585764001584.txt
docstxt/136162029532.txt
docstxt/15319899538177.txt
docstxt/15319901465853.txt
docstxt/15319898165581.txt
Haapsalu Kutsehariduskeskus Arvutigraafika Adobe Photoshop CS6 baasil Mario Metshein Sisukord Sisukord.......................................................................................................1 02 - Photoshop - Mis on arvutigraafika.........................................................4 03 - Photoshop - Tere Photoshop..................................................................9 04 - Photoshop - Esimene pilditöötlus (Ülesanne 1)...................................24 05 - Photoshop - Mittelõhkuv pilditöötlus (Ülesanne 2)..............................41 Ülesanne 2.................................................................................................61 06 - Photoshop - Pildiparandused (Ülesanne 3)....
docstxt/129690869980201.txt
docstxt/15319903394553.txt
docstxt/15544060993542.txt
Scribus'e programmiga kujundatud artikkel skisofreeniast. Kaks veergu teksti. Töös on 1 pilt ja 2 joonist olulise infoga. Töös: Mis on skisofreenia? Skisofreenia sümptomid Varased ohumärgid Diagnoosi oodates Mida saad oma lähedaste haigestumise korral kui ka enese ja oma pereliikmete heaks teha? Helen'i ja Alice'i lugu
Profaanarhidektuur usuga seotud minarett Profaan* - ilmalik loss, villa, teater, kino Mõisted: Interjöör siseruum Eksterjör hoone väljaspoolt Fassad välisilme Famous Hindu Akshardham temple in South Delhi Monterrey Mexico, this is modern and luxury hotel Graafika Alaliigid: Joonistamine Paljudusgraafika: Trükigraafika (15saj. Kui Saksamaal leiutatid trükipress) Arvutigraafika, Gutenberg, originaal teoseid rohkem kui üks. Mõisted: Originaal Kunstniku ainuteos Reproduktsioon trükitõmmis, plakat, poster. Koopia Järele tehtud originaal Trükigraafika tehnikad: Kõrgtrükk Linoollõige, papitrükk. Trükitavad osad asetsevad trükialusel kõrgemal. Sügavtrükk Trükitavad osad asetsevad trükivormi süvistatult. Lametrükk Trükitavad ja mittetrükitavad osad astesevad õhel ja samal tasandil. Litograafia, valgustrükk.
Kunstiliigid Kunstiliigid on: Arhitektuur Skulptuur Maalikunst Graafika Tarbekunst I Arhitektuur ehk ehituskunst • Arhitektuur on kreeka sõnast architektōn 'ehitusmeister') • Arhitektuur ehk ehituskunst on ehitiste ja neid ümbritseva keskkonna kujundamine. • Arhitekt on inimene, kes kujundab arhitektuurilisi hooneid ja rajatisi. • https://et.wikipedia.org/wiki/Arhitektuur Arhitektuur Sakraalarhite ktuur Profaanarhitektuur ilmalik usuga seotud ehitised mõis, palee, loss, kindlus, tempel, katedraal, kirik, linnus, elamud, kabel, klooster kontorid, avaliku hooned, tootmishooned, vms II Skulptuur e. voolimiskunst, raidkunst • Skulptuuri peamiseks väljendusvahendiks on vorm. •...
Sass Henno Maarja Kaljula MJ211 ELulugu Sündis 13.09.1982 Tartus 19892001 Tartu Miina Härma Gümnaasium 20012003 Tartu Kõrgem Kunstikool (arvutigraafika ja reklaam) 20032005 Tallinna Ülikool (filmi, videot ja meediareziimi) Alates 14.09.2005 Eesti Kirjanike Liidu liige Teosed/looming ,,Elu algab täna" ,,Mina olin siin. Esimene arest" (2005 aasta romaanivõistluse võitja) ,,Mereröövlimäng" Tõsieluromaan ,,Homse maailma kirjanikud" Lühimängufilm ,,Südameasjad" Raamatu kirjutamise kursus Õpetab huvilisi aastaga kirjutama http://menu.err.ee/uudised/3d834ab5-f908-4237-b44f-d456a088391b Kursus maksab 16 400 Tstaadid Inimesed ei ole luiged, kes oma elu ühe ja sama kaaslase kõrval mööda saadavad. Naised on nagu autod: kujult erinevad, kuid tööpõhimõtted on üldjoontes sarnased. Me ütleme pidevalt asju, mida me ei mõtle ja seetõttu saame ka koguaeg haiget. Ja mitte ainult meie, vaid ka inimesed, kellest m...
26.05.2010 Mõningad arvutialased terminid Eesti keeles Inglise keeles Mõiste selgitus Aadress Address Kood, mis määrab andmete asukoha arvuti mälus Andmebaas Database Andmefailidena salvestatud informatsioon Arvutigraafika Graphics Diagrammide, piltide, graafika ja sümbolite kujul esitatud informatsioon ekraanil või ...
mängitakse), teadmiste laiendamine ajaloo kohta, loogilise mõtlemise areng ja parem reaktsioonikiirus. Negatiivsete mõjude all on kindlasti nägemise kahjustumine ja arvutimängudest sõltuvusse jäämine. Neutraalseks mõjuks võib olla pingete maandamine, mis võib olla erineda inimeseti. Arvutimängudel on kindlasti nii positiivseid kui ka negatiivseid mõjusid. Arvutimängu teeb heaks selle mängu lugu, heli, arvutigraafika, mängu meelelahutuslikkus ning palju muid asju, millele niisama mängides väga tähelepanu ei pööragi. Enim illegaalselt allalaaditud mängude hulgas on arvatavasti "Call of Duty Modern Warfare 3", "Crysis" ja "Battlefield 3", on ka teisi mänge aga eelmainitud on ühed populaarsemad. Kõige rohkem müüdud mängude hulka kuulub "The Sims" ja "Half - Life". Videomängudest võib jääda sõltuvusse, mille puhul on negatiivseid arvutimängude mõjusid
VEENUS Veenus Veenus o Nimi Vanarooma elu- ja armastusjumalanna järgi o Koidu- ja Ehatäht o Maale lähim planeet o Päikesest teine o Mõõtmetelt sarnane Maale o Kaetud läbipaistmatu kollase pilvekihiga o Palju vulkaane ja mägesid o Kõige tulisem (300-400 km/h) o Peegeldab Päikese valgust 77% (2x rohkem kui Maa) o Pole kaaslaseid Päev-Öö o Orbiit ringikujuline o Pöörlemine aeglane, tiirlemisele vastassuunas o Tiirlemisperiood on võrdne 225 päevaga o Päikeseööpäev 117 päeva o Telg orbiidi tasandiga risti (aastaajad puudu) Veenus ja Maa · On peetud Maa kaksikõeks · Veenus on natuke väiksem kui Maa · Mõlemal täheldatakse mõningaid kraatreid suhteliselt noorel pinnal. · Nii Maa kui ka Veenuse tihedused ja keemilised koostised on väga sarnased. · Veenus ei sarnane Maaga sellepärast, et Veenusel puudub vesi. Rõhk ja temperatuur Veenuse atmosfääris (maa...
Arvan, et üks suurimaid valdkondi läbimurretes on olnud tehnika. Aastasadu tagasi ei uskunud keegi, et on võimalik omada kasti, mis näitab liikuvat pilti. Ja nüüd on kõiil kodudes see sama kastike mis näitab liikuvat pilti ja mida nimetame televiisoriks. Tänu televiisori leiutamisele on kasvanus filmitööstuse tähtsus. See baseerub inimeste ja masinate koostööle ning tulemus on hämmastav. Algselt toimis film tummfilmina, kuid nüüd võib kinoekraanidelt näha arvutigraafika tippteoseid animafilmidest või märulidest, mida inimese silm tavaelus ei näe. Üks laiemaid valdkondi tehnikas on transpordidvahendid. Tänu nende suurele arengule on ka trantspordi valikuvõimalus suur ja lai. Märkimisväärseimad on lennukid, mis on valmis ehidatud tänu loogika ning füüsika põhi seadustele. Kindlasti on lennuk ka üks kardetavamaid transpordivahendeid, kuna viibides taevas puudub inimesel kõrgusetaju. Kuid
Data Geometry – Geomeetriline andmete analüüs võib viidata geomeetrilisele aspektile kujutise analüüsiks, mustri analüüsiks ja kuju analüüsiks või lähenemist statistikale mis kohtleb omavoliliselt mitmemõõtmelist andmekogumit, nagu punkte n-dimensioonilises ruumis. Metadata – Metaandmed on "andmed andmete kohta". On olemas kaks tüüpi metaandmeid: struktuursed metaandmed ja kirjeldavad metaandmed. Structure – JUURDE CASE – Computer-aided software engineering – Arvutigraafika tarkvara on domeen tarkvara tööriistadel, mida kasutatakse kujundamiseks ja et rakendada rakendusi. CAS – Computer-assisted surgery – Arvutipõhine lõikus/kirurgia esindab kirurgia mõistet ning määrab meetodid, mis kasutavad infotehnoloogiat kirurgiliseks planeerimiseks. CIM – Computer-integrated manufacturing – Raalintegreeritud tootmine on tootmisele lähenemine arvutite kaudu, et kontrollida kogu tootmisprotsessi.
1. Adapter Nn. vahelüli, mis aitab kokku viia kaks seadet oma vahel 2. Arvuti on elektrooniline masin, mis töötleb informatsiooni vastavalt etteantud reeglitele. 3. Arvutigraafika kaks põhiliiki rastergraafika ja vektorgraafika 4. Audio kõige lihtsam selgitus oleks ilmselt heli. 5. Avi on tavaliselt filmi formaat. DivX filmi formaat 6. Bitt informatsiooni põhiühik. Väärtus on harilikult 1 ja 0. 7. Brauser- lihtsamalt õeldes veebibrauser 8. CD-lugeja seade, mis vastavalt loeb CD pealt andmeid 9. Desktop on töölaud, mis kuvatakse siis kui teisi aknaid lahti ei ole 10. DHCP - Dünaamiline hostikonfiguratsiooni protokoll 11
jäädvustamine aitab meil välja elada. Looming muutub ajas. Eri aegadel on kunst varieerunud, kuid siiski püsima jäänud. Kui antiikajal elati kaasa gladiaatorite võitlustele, et näha kellegi kannatusi ja surma, siis nüüdseks on taoline huvi kandunud üle näiteks filmindusse, kus inimesed siiani jälgivad põnevusega õudusfilmide jubedusi. Vahe on vaid selles, et siis toimus surmaheitlus reaalselt, kuid nüüd näideldes. Ka tehnika areng on mõjutanud kunsti. Nimelt arvutigraafika abiga on võimalik teha palju sellist, mida palja käega ei suudeta. Meil on palju rohkem eeliseid erinevateks kunstivormideks ja nende viljelemiseks kui meie esivanematel. Kultuur ei suuda püsida ilma kunstita. Läbi Kreekas asuva Polykleitose "Odakandja" skulptuuri teame me, et peeti oluliseks atleetlikku keha. Me ei teaks, millised nägid välja meie eelnevad generatsioonid või millesse nad uskusid, kui ei oleks kõik see raiutud kivisse või jäädvustatud lõuendeile
Looming muutub ajas. Eri aegadel on kunst varieerunud, kuid siiski püsima jäänud. Kui antiikajal elati kaasa gladiaatorite võitlustele, et näha kellegi kannatusi ja surma, siis nüüdseks on taoline huvi kandunud üle näiteks filmindusse, kus inimesed siiani jälgivad põnevusega õudusfilmide jubedusi. Vahe on vaid selles, et siis toimus surmaheitlus reaalselt, kuid nüüd näideldes. Ka tehnika areng on mõjutanud kunsti. Nimelt arvutigraafika abiga on võimalik teha palju sellist, mida palja käega ei suudeta. Meil on palju rohkem eeliseid erinevateks kunstivormideks ja nende viljelemiseks kui meie esivanematel. Kultuur ei suuda püsida ilma kunstita. Läbi Kreekas asuva Polykleitose "Odakandja" skulptuuri teame me, et peeti oluliseks atleetlikku keha. Me ei teaks, millised nägid välja meie eelnevad generatsioonid või millesse nad uskusid, kui ei oleks kõik see raiutud kivisse või jäädvustatud lõuendeile
DWG, DWT, DXF, EMF, JPEG, JPEG2000, KMZ, LWO, PDF, POV, SAT, WMF. ProgeCAD’iga on võimalik lugeda järgmisi faile: ACIS, DWF, DWG, DXF, PDF, SAT. CAD on tähtis tööstuskunst, mida kasutatakse laialdaselt mitmesugustes valdkondades, sealhulgas autotööstuses, laevatööstuses, tööstuslikus ja arhitektuurilises disainis, jpm. CADi kasutatakse ka filmide eriefektide animeerimiseks. Majandusliku tähtsuse tõttu on CAD olnud suuremaks suunavaks jõuks arvutusgeomeetria, arvutigraafika (riistvaraline ja tarkvaraline) ja diskreetse diferentsiaalgeomeetria uurimisel. 10 Kasutatud kirjandus 1. https://en.wikipedia.org/wiki/ProgeCAD 2. http://www.progecad.us/index.pl?id=2942 3. https://et.wikipedia.org/wiki/Raalprojekteerimine 4. https://annaabi.ee/Referaat-arvuti-m74794.html 5. http://www.progesoft.com/ 6. http://cad.softwareinsider
Lametrükk on üldmõiste trükitehnika kohta, mille puhul trükkivad ja mittetrükkivad osad asetsevad trükiplaadil ühel ja samal tasandil, trükiplaadi pind on täiesti tasane. Trükivärvi jagunemine toimub rasva ja vee vastastikuse tõukamise printsiibil. Lametrükimenetlused on litograafia, ofsett-trükk ja valgustrükk. (Aarmaa, s.d.) Graafika alaliikideks on illustratsioon, kalligraafia ehk kirjakunst, tarbegraafika, plakat, karikatuur, vabagraafika, arvutigraafika (rastergraafika, vektorgraafika) ja graafiline disain. (Vikipeedia, 2014) Graafika areng maailmas on näinud mitmeid muutusi. Esmasest maalide reprodutseerimise meetodist kujunes ta XIX sajandi lõpuks iseseisvaks kunstiliigiks. Aeg XX sajandi keskpaigast kümnendi lõpuni kujunes graafikatehnikatel põhineva vabagraafika õitsenguks. Sajandi viimane veerand tõi kaasa digitaalse revolutsiooni, mis omakorda muutis totaalselt graafika olemust
Jooniste vormistamisel kasutatavad joonepaksused: o mõõtjooned, abijooned ja vaatejooned on vahemikus 0,10,25 mm; o lõikejoon on vahemikus 0,30,6 mm; o pealkirjad on vahemikus 0,50,7 mm; o mõõtarvud ja muud kirjad on vahemikus 0,250,35 mm. Kirjanurk joonistel pole vajalik, aga kindlasti peab olema igal joonisel üliõpilase nimi, rühm ja kood; Joonised võib vormistada arvutigraafika abil või käsitsi, kuid vormistus peab olema korrektne. Töös hinnatakse: Hoone konstruktiivset lahendust ja tarindite valikut ja lahendusi (vundament, põrand, sein, lagi, katus jne.); Hoone plaanilahendust, väliskuju, vastavust lähteülesandele; Seletuskirja; Korrektset vormistust, jooniste kokkulangevust, Tähtaegadeks esitamist. Töö on eelduseks eksamile pääsuks ja mõjutab eksami tulemust 10 protsendipunkti võrra.
mida nad kutsusid Apple II. Hiljem kutsuti seda Macintoshiks. Jobs oli sellest meeskonnast esimene kes märkas äripotentsiaali hiire juhitud graafilisest kasutajaliidesest. Pärast kaotatud võimuvõitlust Jobs lahkus Apple'st 1985ndal aastal ja asus tööle NeXT'is( see on arvuti platvormi ehitus või kujundus firma). Pärast seda kui NeXT oli Apple välja ostnud(1985. aastal) asus Jobs tagasi tööle Apple's. Aastal 1986 omandas Jobs arvutigraafika jagamise Lucasfilm Ltd, mis oli loodud nagu Pixar Animation Studios. Jobs oli Lucasfilm'i tegevjuht ja suuraktsionär kuni selle mahamüümiseni Walt Dinsey'le. Jobs on praegu Walt Disney Company nõukogus liige. ________________________________________________________________________ 4 Viide: [http://www.apple.com/support/expert/] (11. aprill 2010) Stephen Gary Wozniak
Rakvere Ametikool Kadri Küttim ja Aliis Pääro Arvutiteenindus laomajanduses Animatsiooni ajalugu Referaat Juhendaja: Kaarin Vask Rakvere 2009 Sisukord Sissejuhatus...................................................................................................................................... 3 Animatsiooni seletus.........................................................................................................................4 Animatsiooni ajalugu........................................................................................................................4 Animatsiooni ajalugu Eestis............................................................................................................. 6 Pildid animatsiooni multifilmidest...................................................................
VEEENUS Kenno Epler 9b Tartu 2005 Veenus Kreeka Aphrodite (rooma Venus) oli Zeusi ja Dione tütar, armastuse- ja ilujumalanna. Meie esivanemad tundsid Veenust Eha- ja Koidutähena, kuna Maal on ta nähtav ainult kas hommikuti või õhtuti. Päikesest lugedes teine (0,72 a.ü.) ning meile lähim planeet (minimaalne kaugus 42 milj. km) on peaaegu maakera suurune. Kui meil Maal Päike ega Kuu parasjagu ei paista, on Veenus kõige heledam ja inimese silmale kõige ilusam taevakeha. Antiikajal nähti temas armastuse ja ilu jumalannat ning roomlased pärandasid meile selle planeedi nimes oma jumalanna nime. Siseplaneedina ei kaugene Veenus Päikesest kunagi rohkem kui 49 kraadi. Rahvasuu nimetab teda seetõttu vastavalt olukorrale kas koidu- või ehatäheks. Planeet on kaetud tiheda pilvekihiga ja peegeldab Päikese valgusest 77%, kaks korda rohkem kui Maa. Juba sajandeid on teada, et Ve...
Võrreldes PC-ga, kus erinevaid riist- ja tarkvarakonfiguratsioone ning nende ühilduvusprobleeme on peaaegu lõpmatult, on Macintoshil probleemide lahendamine ja sujuva töö tagamine lihtsam. Mitmetel põhjustel on keskmised töös kasutatavad Macid vanemad kui PC-d - Maci riistvara eluiga on pikem ning erinevalt PC-st ei nõua uus tarkvara iga kord ka võimsamat arvutit, vaid töötab ka vanema Maci peal. Ka arvutigraafika valdkonnas on Mac nii maailmas kui ka Eestis standard. Juba sel ajal, kui PC kasutajad ei olnud veel kokku puutunud ei erinevate kirjatüüpide ega graafilise töökeskkonnaga, töötasid Maci peal paljud kujundusprogrammid, mis panid aluse tänapäeva arvutigraafikale. Oma edumaa on Macintosh säilitanud tänini. Lisaks on Macile loodud ColorSync tehnoloogia, mis võimaldab kontrollida värve, kalibreerida skannereid, ekraane ja printereid ning trükimasinaid.
VEENUSE UURIMINE KOSMOSEAPARAATIDE ABIL Ultraviolettipilt Veenusest Veenus (VanaKreeka)on armastuse ja ilu jumalanna. Arvatavasti nimetati planeeti nii sellepärast, et ta oli heledaim antiikrahvaste poolt tuntud planeet. Tänu Veenuse heledusele,algas Veenuse vaatlemine juba 3000 aastat eKr. Kui Galileo Galilei 1609 aastal teleskoobi lõi, hakati Veenus faase jälgima. Kuid Veenuse pinda ei nähtud, kuna paksud läbipaistmatud pilved varjasid seda. Kui meil Maal Päike ega Kuu parasjagu ei paista, on Veenus kõige heledam ja inimese silmale kõige ilusam taevakeha. Siseplaneedina ei kaugene Veenus Päikesest kunagi rohkem kui 49 kraadi. Rahvasuu nimetab teda seetõttu vastavalt olukorrale kas koidu või ehatäheks. Planeet on kaetud tiheda pilvekihiga ja peegeldab Päikese valgusest 77%, kaks korda rohkem kui Maa. Veenust on mõnikord peetud Maa kaksikõeks. Mõnes...
10 2.6 Kolmemõõtmeline kujund Kuigi Wordi 'Drawing' (joonistamise) nupurida on eelkõige äärmiselt kasulik igasuguste ovaalide ja ristkülikute joonistamiseks, on selle abil võimalik ka kergelt muuta need 2D kujundid 3D kujunditeks. Selleks peate tegema aktiivseks mõne 2D kujundi ja klõpsama 3D-ikoonil (ikoonil on kujutatud kuup). Seejärel saate korrigeerida 3D efekti suunda, nurka, sügavust ja muidki parameetreid. Tegu ei ole küll mingi arvutigraafika tippsaavutusega, kuid lihtsate vahenditega on võimalik lisada dokumenti värvikust. 2.7 Kuidas panna Wordile internetiviidaga tööriistanuppu Alustame nupu panemisest tööriistaribale. Selleks avage 'Tools->Customize...' dialoogiaken. Minge 'Commands' lehele. Lehe parempoolsel väljal on rida erinevaid käske, mida saab kasutada. Võtke mõni suvaline kanne ja lohistage teile sobivale tööriistaribale. Ärge 'Customize' dialoogiakent kinni pange!
2.6. Kolmemõõtmeline kujund Kuigi Wordi 'Drawing' (joonistamise) nupurida on eelkõige äärmiselt kasulik igasuguste ovaalide ja ristkülikute joonistamiseks, on selle abil võimalik ka kergelt muuta need 2D kujundid 3D kujunditeks. Selleks peate tegema aktiivseks mõne 2D kujundi ja klõpsama 3D-ikoonil (ikoonil on kujutatud kuup). Seejärel saate korrigeerida 3D efekti suunda, nurka, sügavust ja muidki parameetreid. Tegu ei ole küll mingi arvutigraafika tippsaavutusega, kuid lihtsate vahenditega on võimalik lisada dokumenti värvikust. 2.7. Kuidas panna Wordile internetiviidaga tööriistanuppu Alustame nupu panemisest tööriistaribale. Selleks avage 'Tools->Customize...' dialoogiaken. Minge 'Commands' lehele. Lehe parempoolsel väljal on rida erinevaid käske, mida saab kasutada. Võtke mõni suvaline kanne ja lohistage teile sobivale tööriistaribale. Ärge 'Customize' dialoogiakent kinni pange!
esimene elektronarvuti? tohutu hinnaga.See andis hoogu ka nende firmade hinna Õppimine,Keeled ja kompilaatorid,Krüpto), Veel kasvule, kes kasumit tekitasid.2000 aasta alguses oli praktilisem arvutiteadus (Andmebaaside teooria ja 1939-44 Mark I (Aiken) IBMi tehnoloogia, Failisüsteemid, Arvutigraafika, NASDAQ index veidi üle 4500. 2002 sügis oli see Võrgusüsteemide).Kommertsrakendused elektriline(releed)digitaalne arvuti(5t). 1139!2000-2002 olid nii NASDQ kui DOW pidevalt Laiatarberakendused(Opsüsteemid, draiverid langenud. Analoogia eestis: börsimull 1997
Informaatika ja biomeetria teooria eksam 1.LOENG Informaatika - info struktuuri, hankimist, töötlemist ja esitamist käsitlev teaduse ning tehnika haru. Arvutiõpetus - sama asi aga kitsam Infotehnoloogia - sama asi aga laiem Informatsioon ehk teave - andmeid ja teateid ● Informatsioon eristub teadmetest selle poolest, et andmed võivad olla töötlemata kujul faktid, millest üldistamise või muu töötlemise järel saab informatsioon. Vahetu info - kogud/ õpid midagi sinule uut (isegi kui ühiskonnale on vana info) Vahendatud info - teatud, räägid informatsioon ● Suurem osa meie infost on vahendatud Bait on kõige levinum infohulga mõõtühik, tähis B. Infoühiskonna ajalooline areng Kirjakeele ja tähestiku leiutamine võimaldas edastada inimkonna talletatud kogemusi ja infot, ilma et oleks vajalik vahetu kontakt info koguja ja selle hilisema o...