Motivatsioonisüsteemid
Eesti ettevõtetes
Inimese
käitumine lähtub erinevatest ajenditest, motiividest. Sama tegevuse
tõukejõud on aga erinevatel inimestel erinevad – soov areneda,
soov rohkem teenida, soov kuuluda ja olla aktsepteeritud, soov
saavutada, soov turvatundele jne. Igapäevaelus peame siiski suutma
leida toimivaid motivaatoreid, mis suunaksid suurema hulga inimesi
teatud soovitul viisil käituma. Motivatsioonisüsteeme, mida
ettevõtetes rakendada on erinevaid. Igal ettevõttel on soovitatav
oma eesmärkidest lähtuvalt välja töötada parim võimalik
lahendus, tehes seda siis rahaliselt või mitterahaliselt. Antud
teema puhul analüüsisimegi, millised motiveerimissüsteemid on
tõhusamad ning kumba süsteemi rakendavad Eesti ettevõtted rohkem.
Samuti spekuleerisime, millest selline valik võib tingitud olla.
Rahaliste
ehk materiaalsete motivaatorite hulka kuuluvad erinevad materiaalsed
hüved, mida ettevõtted oma töötajatele pakuvad. Nendeks võivad
olla firmasisesed soodustused, lisapuhkused, ametikõrgendus,
tulemuspalk , preemiad (rahalised, preemiareisid, teatripiletid vms)
või
meened .
Üks
materiaalset motiveerimist kasutav ettevõte on näiteks
mobiilioperaatorfirma Elisa, kus võimaldatakse peaaegu kõigile oma
töötajatele tasuta helistamist ning tasuta interneti kasutamist.
Töötingimuste parandamise ja efektiivsema töötamise eesmärgil
annab firma oma töötajatele kasutada ka eraldi tööarvutid,
milleks tavaliselt on
mugavad ning kaasaskantavad sülearvutid. Kõige
silmapaistvamatele ja tublimatele töötajatele jagatakse lisaks
veel tasuta uuemaid telefone firmat toetavate
Kõik kommentaarid