........................................................................................................22 8.MAAGILINE RUUT.................................................................................................. 22 KOKKUVÕTE..............................................................................................................24 KASUTATUD KIRJANDUS........................................................................................25 Sissejuhatus 6. klassi matemaatilise ristsõna teema valisin selle pärast, et teha ristsõnu mis muudaksid matemaatika ülesanded huvitavamaks ja kordaksid õpitud teemasid. Ülesandeid lahendades pead kirjutama vastused ruutustikku ja saama sealt lahenduse. Kui oled valesti arvutanud, siis selgub see ristsõnas ja vastused ei sobi kokku. Ristsõnade eesmärk on kontrollida, kuidas on õpitud teema meelde jäänud ja korrata õpitut ning muuta ülesannete lahendamine huvitavamaks. Oma töös üritasin valida erinevaid tüüpi ristsõnu.
Saad töölehe vormistada just nii nagu sina seda soovid, lisada ülesandeid, lisada nime ja kuupäeva rea vms. 3 Prinditavate õppematerjalide koostamine veebis Juhendi koostas Margit Lindau 2. toolsforeducators.com keskkond Otsi sõnu tehtud aadressil www.toolsforeducators.com/wordsearch Saab ka piltidega ristsõna koostada, mis on raskem, sobib tugevamatele. Kuidas sellest keskkonnast mängu Wordi tuua ja eestikeelseid tööjuhiseid lisada? Siin tee ekraanitõmmis - PrtSc, kleebi Wordi või PAINTI. Kärbi pilti. 4 Prinditavate õppematerjalide koostamine veebis Juhendi koostas Margit Lindau 3. http://www.kidzone.ws/puzzles/cryptogram/index.asp keskkond
Erika Vederman KAALB-1 Nädala teema: Kosmos Laste vanus: 6-7 a. Eesmärgid Üldoskused: Lapsel areneb tähelepanu ja mälu, laps tunneb rõõmu keskkonnast ja mängust Mina ja keskkond: Laps teab planeetidest, kosmonautidest, tähtedest Keel ja kõne: Laps suudab arendada oma keele ja kõne oskusi tegevuses päeva jooksul Matemaatika: Laps tunneb ja kirjeldab geomeetrilisi kujundeid, järjestab esemeid suuruse põhjal ning oskab panna numbreid õigesse järjekorda. Kunst: Tunneb rõõmu loovast eneseväljendusest, kasutab õpitud joonistamis- ja maalimisvahendeid ohutult ning sihipäraselt Liikumine: Tahab liikuda ja tunneb liikumisest rõõmu, tegutseb aktiivselt üksi ja rühmas Muusika:Laps oskab liikuda muusikalises rütmis Valdkonnad Õppe- ja kasvatustegevused Esmaspäev Teisipäev Kolmapäev Neljapäev
Infootsing ja edastamine Info kogumine Salvesta kõik veebiaadressid, millega tutvumist sinult võidakse eeldada Hangi varasemate aastate eksamite ja näidisküsimuste/-vastuste koopiad Tutvu õppeinfosüsteemis õppeaine õpiväljunditega Uuri, kas ainekavas/kursuseprogrammis leidub täpsustusi eksami ja selle korralduse kohta Info kogumine Kontrolli, et sul on olemas kõigi loengute konspektid Pane märkmed õigesse järjekorda Osta või laenuta õpikuid, kust saad lisateavet Kogu kokku kõik materjalid, mis võivad olla olulised Koosõppimise eelised Saad toetuda oma tugevatele külgedele, aidates teisi nendes valdkondades, kus oled tugev, samas kui teised aitavad sul edeneda valdkondades, milles oled nõrk Seletades kellelegi oma ettekujutust asjast, võib teema, protsess meetod sulle endale selgemaks saada Kaastudengi seletusest võib paremini aru saada kui õppejõu omast
Inimesel seda vaja ei lähegi, loomad kuulevad nõnda paremini. 6. Miks on inimesel silmahambad? Millisele loomale neid väga vaja on? Toidu hammustamiseks inimestel, loomadel neid vaja rohkem, kuna murravad ja söövad kõvemaid asju.... 7. Mida nimetatakse bioloogiliseks evolutsiooniks? Maa elusa looduse ajaloolist arengut liikide üksteisest põlvnemise kaudu nimetatakse bioloogiliseks evolutsiooniks. 8. Järjesta järgnevad sündmused õigesse järjekorda. Tekita sõnadest õige järjestus (lohista sõnad üksteise järele õigesse järjekorda) Maa tekkimine Elu teke Esimesedhulkraksed organismid Esimesed selgroogsed
Tekstitöötlus Väino Tuisk Eesnimi ja perekonnanimi: Tiia-Triin Tomson 1. Pane vanasõnades sõnad õigesse järjekorda, jälgi ka kirjavahemärke: Kus vaesel õigus või kehval kohus! (Kus vaesel õigus või kehval kohus!) Tõsi tõuseb ja vale vajub. (Tõsi tõuseb ja vale vajub.) Laiskus ning hooletus on vennakesed. (Laiskus ning hooletus on vennakesed.) Söö mis küps ja räägi mis tõsi! (Söö mis küps ja räägi mis tõsi!) Homseks hoia leiba, aga mitte tööd. (Homseks hoia leiba, aga mitte tööd.) 2
Kõik vastused tee siniseks. Barokkstiil kujunes välja … (kus?)Itaalias (millal?)16. saj lõpul. Termin barokk pärineb Portugali keelest ja tähendab korrapäratut poolümmargust pärlit. Millised omadused sobivad barokkstiili iseloomustamiseks. Tee sobivad siniseks. LOPSAKAD KAUNISTUSED; DEKORATIIVNE; TAGASIHOIDLIK; ROHKETE KAUNISTUSTEGA; RANGE; LUKSUSLIK; ASKEETLIK; TORETSEV; LIHTNE SISEKUJUNDUS 2.Koosta ristsõna Euroopa barokkstiili kohta Tutvu ristsõnade loomiseks mõeldud veebikeskkonnaga SIIN Vali ristsõnatüüp Criss-Cross (risti-rästi). Järgi juhendit. 1. Pane oma ristsõnale pealkiri: Barokkstiil Itaalias ja mujal Euroopas 2. Sisesta ristsõna ruutude arv (sobima peaks 25x25) 3. Ruudu standardsuurus on 30 4. Sisesta igale reale küsitav sõna; seejärel sisesta tühik ja pärast tühikut küsimus.
Jaga kuud vastavalt aastaaegadele: Lahenda ristsõna: 1. ema 2. ämber 3. saar 4. oks 5. vesi 6. auto ...................................... Vali välja tähed, mis esinevad üks kord. Millised sõnad saad?
.............................................................................................. ....................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... 3. Kuidas toimub vere liikumine inimese organismis? Pane loetletud vereringeelundkonna osad õigesse järjekorda: a) veenid; b) süda; c) kapillaarid; d) süda; e) arterid. 4. Milline on suur, milline väike vereringe? ....................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... .........................................................................................
Christel Nael 16 Helena Karen 14 Kati Kukk 13 Pealdiste ( pealkirjade ) panemine tabelitele ja joonistele, valemitele, graafikutele... Lastes Wordil pealdised panna, saad hiljem lasta masinal nendest nimekirju koostada . Aktiviseeri object paremklõpsa Caption Või Akt Insert Reference Caption kirjuta pealdise tekst Label loetelust vali õige element ( tabel, joonis , skeem jne ) · uue nimetuse ( N! Ristsõna ) saad New Label valides 36 · masin nummerdab ise Label-ite alusel Position pealdis lisada ette / taha Loetelu koostamine failis leidutavatest tabelitest, graafikutest jm. Pealdised peavad olema lisatud Caption käsuga )
Ainsuses: tegevuse matkimine üksinda Mitmuses: leia pariline ja tehke koos tegevust. KASUTADA SAAB ERINEVAID Mitmuse tunnus- d: KOKKULEPITUD TEGEVUSI. Sügisel, kui lehed maas ja valikut jagub. Õpilastel palutakse tuua vastav arv erinevate puude lehti. Seejärel mäng: Kui sõna on ainsuses, siis üks leht, kui mitmuses, siis 2, 3, 4... (Kokkuleppe alusel). 7. MATEMAATIKA GALERII Õpilased jagatakse klassis rühmadesse. Igas rühmas on 2 töölehte ülesannetega: NUPUTAMINE, JÄRGARVUD JA LOENDAMINE, KUJUNDID, TEKSTÜLESANDED, ARVUTAMINE. Õpilased töötavad pesades teatud aja. Liiguvad järgmisesse rühma nii, et teevad ringi ümber oma laua ja liiguvad järgmisesse pesasse. Tagasi jõudnud oma kohale, hakkavad tehtud kontrollima. 8. VUNK- MATEMAATIKA VUNK- kaardid kokkulepitud kohas. Õpilaste ülesanne on leida kaardid ja
Segadik & Ristsõna Lahenda ristsõna. Lahenduse saad tumedatest ruutudest. 1. 2. 4. 5. 6 . 7. 9. 10 11. . 12. 3. 8. 1. Mida rakendatakse eelkõige taimekasvatuses kahjurputukate tõrjes? 2. Bakterirakus esinev väike DNA rõngasmolekul. 3
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL INFORMAATIKAINSTITUUT EKSPERTSÜSTEEM AJAKIRJA VALIKUKS Realisatsioon 2, testimine, kokkuvõte 2. iseseisev töö õppeaines "Ekspertsüsteemid" Koostaja: Anneli Kaldamäe Martr. nr: 991476 Õpperühm: LAP-81 Esitatud: .................. Juhendaja: Jaak Tepandi 1 Tallinn 2003 Sisukord Sisukord.....................................................................................................................2 1
Suur oli vanemate rõõm oma lapsi nähes. Hans ja Grete lubasid edaspidi ettevaatlikumad olla. Kes on selle muinasjutu peategelased? Vali õige vastus. a) Puuraidur ja tema naine b) Nõiamoor ja kass c) Hans ja Grete d) Öökull ja kass Kes juhatas lapsed nõiamoori maja juurde? Vali õige vastus. a)Puuraidur b)Öökull c)Kass Mida tahtis nõid Hansuga teha? Vali õige vastus. a)Ära süüa b)Ahju lükata. c)Grete eest päästa. Pane laused õigesse järjekorda. ___ Vapper Grete päästis om venna. ___ Lapsed jõudsid õnnelikult koju. ___ Öökull juhatas lapsed nõia juurde ___ Hans ja Grete läksid metsa. ___ Nad eksisid ära. Funktsionaalne lugemine/ 1.klass/ Õp. Anne Aviste
1 ) Pane sündmused õigesse järjekorda, alustan esimesest. 1. Tekkis planeet Maa 2.Maal tekkis elu 3.Esimesed tuumaga organismid 4.Tekkisid esimesed hulkraksed organismid 5.Esimesed hulkraksed loomad 6. Esimesed maismaataimed 7.Esimesed maismaaselgroogsed 8.Maal kasvasid suured sõnajalgtaimed 9.Sauruste jt roomajate valitsemisaeg 10.Imetajate ja õistaimede valitsemisaeg 2) Kirjutan nii nagu õige on. Elu tekkis ürgookeanis. Esimesed organismid olid üherakulised ja tuumata algloomad. Aguaegkonnas arenesid hulkraksed taimed ja seejärel hulkraksed loomad. Esimesed selgroogsed olid kalad. Kui ookeanis kasvasid juba taimed, arenesid seal esimesed loomad. Need olid kalad, kes hingasid veehapnikku. Keskaegkonnas , mil kliima oli niiske ja soe valitsesid maal roomajad. Kui kliima muutus, said valitsejateks imetajad, kes on kuivuse jakülma eest paremini kaitstud. 3) Millised kolm taimerühma kasvasid kivisöeajastul kõrgeks metsaks ? Kollad, Osjad ja sõnajalad. Millised nendest
Võidab mängija, kes lööb auku kõik oma grupi kuulid ning seejärel reeglitepäraselt kaheksanda kuuli. 1. Löögi nimetamine Löögil olev mängija nimetab kuuli, mida ta kavatseb lüüa, ning augu, kuhu ta selle kuuli lööb. Ilmseid lööke ei ole vaja nimetada, vastasel on siiski õigus küsida, millist kuuli ning kuhu auku lüüakse. Põrkelööke ja kombineeritud lööke ei loeta ilmseteks. Põrgete ja puudete arvu ja järjekorda ei ole vaja nimetada. Avalööki ei nimetata. 2 2. Kuulide asetus Avalöögiks paigutatakse kuulid kolmnurka tipuga laua keskkoha poole nii, et tipus (laua ülemise poole keskpunktis) on esimene kuul, kaheksas kuul on esimese taga ning kolmnurga alumistes tippudes on eri grupi kuulid. 3 3. Löögikuuli löömisel avalöögiga auku või laualt välja 1
Kaka ja kevad andrus kivirähk Illustreerinud heiki ernits Raamat räägib erinevaid, põnevaid lühijutukestest. Iga jutt on väga naljakas ja omapärane. Nt see kuidas koer kakas, ning kevade saabudes leidisi kaka endale kaaslaseks võilille. Kuidas lapsed arvasid et söögitädi lasteaias peab kõik toidu ära sööma, mitte ei pane toitu lauale. Villu ja radiaator. Kuidas villu leidis radiaatori tagant igasuguseid riideesemeid. Ja siis kui ta need kokku pani õigesse järjekorda siis avastas et nägu on veel puudu .villu arvas et radiaator sõi lapse ära . ning kui järgmisel päeval selle radiaatori asemel uus lapik radiaator pandi. Siis õeldi et ta hakkas vett jooksma ja villu arvas et tal hakkas suu vett tilkuma kuna tal oli isu veel kellegi järele. Lusikas otsustas mereröövliks hakata. Ning läks supi sisse teisi püüdma. Hiljem ei teadnud ta mida peale hakata. Aga siis otsustas ta vaesele koerale kinkida röövitud kartulid, frikadellid ja herned.
Loendid, äärised ja varjustus – MS Word 2003 Jüri Kormik Loendid, äärised ja varjustus Jätkame lõigu kujundamisega. Nagu eelmises tunnis juba lugeda võisid, saab vaikeseadistatud loendeid (nummerdatud ja nummerdamata) ning ääriseid määrata vormindamise nupurealt. Rohkem võimalusi leiab menüükäskudega Vorming > Täpp- ja numberloendid… (ingl. Format > Bullet and Numbering…) ja Vorming > Äärised ja varjustus… (ingl. Format > Borders and Shading…) avanevad vastavad dialoogiaknad. Nendest allpool. Loendid Word pakub kasutajale võimaluse lõike nummerdada või tärnida – moodustades sel teel loendeid. Kui vähegi võimalik, tuleks neid võimalusi kasutada. Nummerdatud loetelu muut- misel – lisamisel või kustutamisel – korrigeeritakse numbreid automaatselt. Menüükäsuga Vorming > Täpp- ja numberloendid avaneb järgmine dialoogiaken: Nagu kõrvalol
tulemuste analüüs ,järelduste tegemine probleemi püstitamine küsimuse või situatsiooni kujul, Tehase reovee kontrollimine. Ülesanne 5. Milline vahe on teaduslikul faktil ning loodusseadusel? Loodusseadused on teaduslike faktide üldistused, mis võimaldavad samaaegselt selgitada mitmeid loodusnähtusi Ülesanne 6. Paiguta teadusliku meetodi etapid loogilisse järjekorda! Kirjuta need kõrvale uuesti välja! A. 3. Eelnevate aastate jooksul tehtud uuringute tulemuste kogumine ja analüüs B. 5.Vesi on tugevasti reostunud C. 2. Puhta vee indikaatorid puuduvad jões 3 D. 4.Veeproovide võtmine ja analüüs E. 1. Kas läbi Maardu linna voolav jõgi on reostunud Ülesanne 7.
Inglise keele kontrolltööd 3. ja 4. klassile. I love English 1 (3. ja 4. Round-up õppetükkide peale). I love English 2 (4. Round-up õppetüki peale). Koostaja Heddy Uustal. Viljandi Maagümnaasium. Juhendaja Toomas Rähn. I love English Form 4 Test 4 name................................. 1. Kirjuta sobiv küsisõna. What? When? Where? Who? Why? 1) .................................... do you go after school? 2) .................................... books do you like? 3) .................................... do you like summer? 4) .................................... do you do in summer? 5) .................................... do you go to school? 2. Võrdle.
Tartu Ülikool Haridusteaduste instituut 10 võimalust, kuidas tegevusi integreerida teiste valdkondadega/ 5 võimalust teatmekirjandust lasteni viia Kodune töö aines lapsekesksed tegevused ja mäng Koostaja: Jaak Timberg Tartu 2012 10 võimalust, kuidas tegevusi integreerida teiste valdkondadega 1. Kunstis puhul oleks võimalik välja lõigata värvilisest paberist erinevaid looma kehaosi (pea, jalad, saba) ja need omavahel kokku kleepida. Kasutada saaks nii paberit kui ka pehmemat pappi. 2. Kõne/keele ja looduse integreerimise jaoks võib printida või äärmisel juhul joonistada teatud
Seadusandlikku kogu nim Riigikogu Riigikogu Riigi nõukogu/Volikogu Täidesaatva kogu nim Valitsus Valitsus Valitsus Riigipea nim Riigivanem Riigivanem President Koostaja/vastuvõtja Asutav Kogu vapsid Rahvuskogu 25. Pane õigesse järjekorda Esimene President - 38 Kom mäss Tallinnas 34 I PS 20 Sõjaväeline riigipööre 34, 12 märts Eesti Rahvaste Liidu liikmeks 21 26. Keda on iseloom a) EV 1. Pres Päts b) Erukindral, kes korraldas sõjaväelise riigipöörde Laidoner c) 1. Valitsus juht, peamister, kelle nim valitsusse pres Kaarel Eenpalu 27. Aastaarvud a) Vaikiva ajastu algus 1934 b) Eesti saab autonoomia 1917 c) Iseseisvuse väljakuulutamine 1918
(kool,asutus) REFERAADI VORMISTAMISE JUHEND referaat Koostaja: Nimi Perenimi (klass) Juhendaja: ........................... (koht,aeg) 2 Sisukord 1. Referaadi osad..................................................................................................4 1.1. Tiitelleht...........................................................................................................................4 1.2
.varud ...materiaalne põhivara ...pikaajalised finantsinvesteeringud 13.Omakapitali koosseisu kuulub... ...aktsiakapital nominaalväärtuses ...reservid ...eelmiste perioodide jaotamata kasum/kahjum ...aruandeaasta kasum/kahjum ...omaaktsiad 14.Kasumiaruanne... ...peegeldab aruandeperioodi tulusid ja kulusid ...peegeldab aruandeperioodi tegelikke rahavoogusid ...kajastab aruandeperioodi tulusid, kulusid ja kasumit/kahjumit ...iseloomustab ettevõtte rahaliste vahendite olukorda 15.Pane õigesse järjekorda kasumiaruanne ...tulu ...kulu ...ärikasum ...puhaskasum ...kasum enne... 16.Nimeta vähemalt viis finantseerimis allikat 17.Nimeta vähemalt viis koduettevõtte tegevust (toimivat) asjaolu 18.Nimeta vähemalt viis olulist ettevõtte asukoha valikut määravat tegurit 19.Nimeta vähemalt viis ettevõtlusega seotud riski
Selles piirkonnas oli laiali jaotatud üheksa punkti, kus tuli lahendada erinevaid ülesandeid. Võistkonnad lasti mängima kahe ja poole minutiliste vahedega. Algus oli ajaloo klassis, kus me andsime neile esimese vihje, milleks oli, et punkt asub seal, kus on palju kappe. Peale vihje kuulmist said kõik kohe aru, kuhu peab minema. Ning andsime teada, et igast punktist tuleb üles märkida üks täht. 1. punkt: Ülesandeks oli lahendada ristsõna.(Lisa) Kuna see osutus natukene keeruliseks, siis tõttas appi õpetaja, kes jagas vihjeid. Peale ristsõna lahendamist saadi esimene täht, milleks oli B. Järgmise punkti ära arvamiseks tuli lahendada arvutustehe, mille vastuseks oli klassinumber. 2. punkt: Asus eesti keele klassi juures, kus ülesannet ei olnud ning üles tuli märkida ainult järgmine täht, milleks oli U. Vihje(Lisa) 3. punkt: Ülesandeks oli ühendada numbrid.(Lisa) Täht D. 4
Teksti redigeerimise ülesanne. 1. Käivita tekstitöötlusprogramm ning kopeeri kogu Harjutus 2 tekstitöötlusprogrammi. 2. Salvesta dokument ,,redigeerimine1_perekonnanimi" NB! Vaata, et dokument jääks personaalsesse kausta 3. Täida ära failis olevad ülesanded. 4. Salvesta dokument üle ning välju programmist. Harjutus 2 1. Tee laulusalmist luuletus ja joonda see keskele. Pane ka puuduvad kirjavahemärgid. Põdral maja metsa sees; väiksest aknast välja vaatab. Jänes jookseb kõigest väest; lävel seisma jääb. Koppkopp lahti tee; metsas kuri jahimees. Jänes tuppa tule sa; anna käppa
Seda nimetatakse tema individuaalseks arenguks ehk ontogeneesiks. 4) Milliseid vahendeid kasutatakse rasestumise vältimiseks? Rasestumise vältimiseks kasutatakse mehhaanilsi, keemilisi, emakasiseseid, hormonaalseid ja bioloogilisi vahendeid. 5) Millest sõltub organismide eluiga? Eri liikide isenditel on erinev keskmine eluiga, mis sõltub mitmesugustest geneetilistest mehhanismidest ja keskkonnateguritest. V . Pane joonise nimed õigesse järjekorda . a) metafaas (2) b) profaas (1) c) telofaas (4) d) anafaas (3)
Vii see 3 cm kohale. Mis juhtus? Parempoolne piiraja nihuta 10 cm kaugusele. Et tekst näeks kena välja kasuta rööpjoondust. Siia on tipitud kolmas lõik teksti. Joonlaua kasutamine on sul nüüd selge. Proovi selle lõigu taanete määramisel kasutada korraldust VORMING/LÕIK. Joonda tekst vasakult 3 cm kaugusele ja paremalt 2 cm kaugusele. Esireataane 1,5 cm. Harjutus 7. Lase arvutil nummerdada tunniplaan alates 1-st 6. Emakeel 7. Matemaatika 8. Astronoomia 9. Bioloogia 10. Kehaline kasvatus 11. Füüsika 12. Keemia 13. Inglise keel Lisa nüüd Bioloogia ja Kehalise kasvatuse vahele ajalugu. Kas number tekkis ette? Kas teised numbrid muutusid ka suuremaks (õigeks)? Katseta ka erinevaid täpploetelusid! Kas näiteks telefoni pilti on ka võimalik täpiks panna? Pane siis, kui saab! Õun Pirn Mango Banaan Ploom Apelsin
(AASTA,AASTAAJAD, PÄEVAD) Liikumine Nt. sammude lugemine: Kaks sammu ette, üks samm tagasi Kunstiline tegevus Nt. Joonistada paberile viis õuna, kolm õuna värvi roheliseks, kaks punaseks. Mäng Matemaatilised mängud Igapäevategevustega Riietumine Nööbid jopel mitu nööpi? Mis värvi nööbid? Mitu auku nööpidel? Kohaloleku kontroll Lapsed loevad üle, mitu neid lasteaias kohal on, mitu on puudu Pesemine Enne pesemist järjekorda võtmine, Kalendri jälgimine Nädalapäevade õppimine Laua katmine mitu taldrikut? Mitu kahvlit/lusikat? Mitu tassi? Jalutuskäigud Vaatlemine, suuruste võrdlemine (tänaval on kaks autot kõrvuti, milline on suurem, milline on väiksem, mis värvi need on..) 2. Too näiteid vähemalt 2 erineva mänguliigi ja matemaatika seoste kohta. Millised matemaatilised teadmised/oskused lapsel kinnistuvad/kujunevad? 1
SISUKORD REFERAADI KOOSTAMINE............................................................................................................................... 1 Paberi äärised...........................................................................................................................................................2 Päis ja jalus.............................................................................................................................................................. 2 Leheküljepiiri lisamine e lehe katkestus..................................................................................................................2 Allmärkuse lisamine................................................................................................................................................3 Sisukorra automaatne koostamine (koosneb 2st osast)........................................................................................... 4 1. Pealkirjade mää
DNA ahel: TACACGAAGATGTCGATCCTATTC RNA ahel: AUGUGCUUCUACAGCUAGGAUAAG Valgufragment IV Pane järgnevad protsessid ja nende tulemused õigesse järjekorda: RNA, replikatsioon, transkriptsioon, DNA, valk, translatsioon. 1.DNA ;2.Transkriptsioon ;3.valk, 4.RNA, 5.translatsioon V Leia tulpadest sobivad vasted, kirjuta selgituse lõppu omaduse nr Geneetilise koodi omadused 1. Sünonüümsus Ühesugune koodonite ja aminohapete vastavus eksisteerib peaaegu kõigis pro- ja eukarüootides 3 2
1). Foto loetakse jooniseks. · Tabelil on pealkiri. (näiteks: Tabel 1. Pealkiri). KOKKUVÕTE - lühike ülevaade sellest, mis teemal töö Esitatakse eraldi lehel. võtab lühidalt on kirjutatud; Maht ei tohiks olla üle 1/10 töö põhiosa mahust kokku kõige - töö sisulises osas saadud peamised olulisema tulemused (mida koostaja ise uut teada referaadist sai), järeldused, hinnangud, ettepanekud jne; - koostaja avaldab oma arvamuse või seisukoha. KASUTATUD - peatükk, kus on iga kasutatud allika (vt näidis 3). MATERJALID kohta kirje. Kasutatud materjalide peatükis on kirjed reastatud ja nummerdatud.
Võistkonna esimene mängija viskab palli vastas olevale oma võistkonna mängijale ning ütleb mingi looma või linnu. Kui viskaja nimetab linnu püüdja kükitab ning kui looma siis püüdja viskab korraks palli õhkui. Looma või linnu ütleja jookseb vastasoleva kolonni taha nign püüdja viskab järgmisele püüdjale korrates eelmise mängija tegevust jne. Mäng lõpeb kui kõik on saanud visata ja püüda ning kõik on oma kohtadel tagasi. 4. "Numbrite väljakutse" - Teema: Matemaatika Mängu käik: Iga võistkonna jaoks niipalju tehteid ning vastuseid, kui palju lapsi võistkonnas on. Võistkonnas öeldakse igale lapsele oma number. Õpetaja ütleb näiteks number 3 ning see laps jookseb kes oli number 3. Ta läheb võtab ühest hunnikust tehte ning arvutab peast vastuse, siis võtab teisest hunnikust tema arvates õige vastuse ning jookseb oma võistkonna juurde tagasi. See võistkond, kelle mängija leidis õige vastuse ning jõudis oma võistkonna