Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Väikese kohviku saamise lugu – stardipäeviku analüüs (0)

2 HALB
Punktid

Lõik failist

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL
Majandusteaduskond
Ärikorralduse instituut
Kinnisvara, logistika ja ettevõtluse õppetool
Väikese kohviku saamise lugu – stardipäeviku analüüs
Ettevõtluse kodudöö 1
Juhendaja : dotsent Juhan Teder

Tallinn 2011
Käesolev ettevõtluse esimene kodutöö on kirjutatud Kohvik Truffe stardipäeviku kohtata. Kohviku stardipäevik on valitud seetõttu, et ettevõte tegutseb edukalt tänaseni ja on omal alal kõrgelt tunnustatud nii kohvikuna, kui eduka ettevõttena. Alljärgnev analüüs on üles ehitatud märksõna põhiselt, mis tähendab, et väikeste pealkirjade taga on välja toodud olulisemad tähelepanekud ja õppetunnid, mida väikese kohviku loomise loost õppida. Analüüsis astutakse läbi ettevõtjaks saamis lugu alates ettevõtja isikuomadustest kuni igapäevase tegevuse tähelepanekuteni.
Ettevõtja omadused.
Väikese kohviku stardipäeviku alusel on kõige olulisemad omadused mis ettevõttega alustajatel peaksid olema muidugi ettevõtlikkus, pealehakkamine aga ka vajalikud tutvused . Tutvused tulevad kasuks just siis, kui oma ettevõtte loomisel tuleks kaasata ka muude valdkondade eksperte. Samuti on oluline see, et ettevõtja oleks võimeline pingele vastu pidama , ta oleks järjekindel ja ei annaks alla, kui tekivad esimesed takistused. Ettevõtja peab olema valmis ka tagasilöökideks, kus kõik edasine tundub mõttetu, sellest ülesaamiseks peab tal olema piisavalt sisemist motivatsiooni ja lähedaste tuge. Asjaajamisel peaks ettevõtja olema kannatlik ja sõbralik ning järgima kõiki nõudeid, mis esitatakse. Tegutsemisel peaks ettevõtja olema edasipüüdlik ja kindlasti palju jõudma.
Äriidee valik.
Äriidee valikul on kõige olulisem kriteerium see, et alustaval ettevõttjal oleks kindlasti selle valdkonna ja tegevusala vastu isiklik huvi ja kirg. Parem oleks eelistada valdkonda, mis on seotud hobiga või mille vastu on pikemat aega huvi. Samuti tuleb kasuks kui samas valdkonnas on omandatud haridus , kuid see ei ole eelduseks kui on suur huvi ja usk, et suudetakse teha midagi väga head. Teisest küljest on oluline omada konkreetset ideed ja visiooni. Sellest tuleks edasi arendada toode või kogemus, mida soovitakse tarbijale pakkuda. Tänapäeva kliendid ei osta niivõrd tooteid, kui kogemusi, seega on tähtis ära tunda milliseid kogemusi tarbija ootab.
Kõige olulisem oma ideede tõsiselt läbi kaaluda ja selgeks teha, mida tahetakse saavutada ning kas inimesed ikka on selleks valmis, mida soovitakse pakkuda.
Ressrusid pole takistuseks.
Kindlasti ei tohiks ennast heidutada lasta sellest, kui esialgu ei ole piisavalt rahalisi vahendeid eesmärgi saavutamiseks. Praktikas ei ole raha kunagi takistuseks, kuna alati leidub neid, kes on nõus investeerima või abistama, kui tegemist on väärt ideega, millesse ettevõtja ise usub.
Äripartnerite valik.
Äripartnerite valikul on kõige olulisem silmas pidada, et kõikidel parnteritel oleksid projekti siht ning lõppeesmärk samad. Jagatud peavad olema visioon ja soov teha asju järjest paremini.
Otsustamine.
Väikese kohviku stardipäevikus oli üks oluline soovitus, mida tasuks alati otsustamisel silmas pidada. Nimelt alati ei ole mõistlik vastu võtta kiireid otsuseid, tuleb oodata ja kaaluda erineviad vairante.
Idee presenteerimine .
Kellele iganes oma äriideed presenteerides tuleb ennast põhjalikult ette valmistada ning olla valmis seda tutvustama lühidalt ja konkreetselt. Kui äriidee seletamine võtab kaua aega jäetakse kuulajatele mulje, et ei teata isegi mida täpselt soovitakse teha.
Planeerimine .
Planeerimisel on oluline enda jaoks selgeks teha kõikvõimalikud kulud, mis võivad tekkida ja millega tuleb arvestada. Sealhulgas tuleks arvestada kõikvõimalike maksudega. Esialgu tuleks kuludega kindlasti ettevaatlik olla ning püüda valida parima hinnaga kvaliteetseid vahendeid ja teenuseid. Planeerides peaks arvestama ja varuma asjaajamisele kuluvat aega. Esialgselt planeeritud ajad võib julgelt kahekordistada, kuna igas ametiasutuses on ette nähtud menetluse aeg, mille jooksul toimub kas uurimine , menetlemine, otsustamine, vormistamine või muud protseduurid. Kõikvõimalikke asjaajamise tegevusi tuleks samas ise tagant kiirustada.
Välisabi kasutamine alustamisel .
Stardipäeviku autori soovitus teistele alustajatele, kes pole varem äriga kokku puutunud on kindlasti kasutada võimalust saada tasuta konsultatsiooni ärinõuandlast. Vastava tegevusvaldkonna konsultantide kasutamine aitab vältida asjatuid kulutusi. Samuti, kui alustajal on tuttavaid firmajuhte või kedagi, kes on äriga enam kursis, siis tuleks julgesti nõu küsida, sest kui kõike ise mõelda ja teha, läheb raudselt kordades kauem. Teisest küljest tuleks kasuta ka kõiki võimalikke infomaterjale ettevõtte loomise kohta, mida leiab internetis (nt. Aktiva). Konsultantide ja finantsala spetsialistide näiteks raamatupidajate kaasamine on vajalik ka äriplaani kirjutamisel .
Ettevõtte loomiseks vajalik paberimajandus.
Järgnevalt on punktidena toodud tegevused mis on vajalikud ettevõtte alustamiseks:

  • Enda koostatud asutamisdokumendid tuleb notariaalselt tõendada.
  • Notaris tõendatud dokumentidega tuleb minna panka ja avada seal firma nimele stardikonto, kuhu tuleb maksta osakapital.
  • Pangas tuleb tasuda ka asutamise riigilõiv
  • Notari dokumentidele lisatud pangast küsitud tõend osakapitali sissemakse kohta ning riigilõivu tasumise kviitungi tuleb viia Äriregistrisse.
  • Seejärel tuleb Äriregistri vastus, et firma on registreeritud.
  • B-kaart saadetakse postiga - seda läheb kohati lepingute sõlmimistel tarvis
  • Järgmiseks tuleb end registreerida majandustegevuse registris, selleks tuleb teha registreerimistaotlus, mis tuleks esitada tegevuskohajärgsele valla- või linnavalitsusele.
  • Samuti tulen maksta riigilõivu Majandustegevuse registris
Eelnimetatud info põhjal tasusks alustaval ettevõtjal teha endale ülevaade riigilõivudest ja teistest maksudest, aga samuti ka kogu protsessile kuluvast ajast. Alustaval ettevõtjal tuleb järgida kõiki nõudeid, täita hulk avaldusi ja blankette ning maksta erineviad riigilõive.
Tegevusload ja litsentsid.
Kindlasti tuleks eelnevalt tutvuda enda tegevusvaldkonna nõuetega, et hilisemalt ei tekiks ebameeldivaid üllatusi kui puuduvad vastavad litsentsid või load . Load ja paberid tuleks korda ajada kõigepealt ja arvesta vajaliku paberimajandusega. Planeerides tuleks kindlasti arvestada, et kui tegevus vajab litsentse või lube, siis on vaja leida asjalik konsultant , kes protsesse selgitab, see muudab kogu tegutsemise kiiremaks ja efektiivsemaks ja aitab seda õiget tegevuste järjekorda.
Toodete ja teenuste testimine .
Enne oma tegevusega alustamist on üheks heaks soovituseks testida oma tooteid või teenuseid kasutades selleks oma sõpru ja tuttavaid. Nemad annavad alustavale ettevõtjale kõige parema ja ausama tagasiside, mille põhjal oma tegevust veel lihvida.
Personal ja abikäed.
Kui tegevuse alustamisel on vaja koheselt palgata inimesi, siis tuleb arvestada sellega, et personali valik on ülimalt kriitiline ning ettevõtte edu saladus või läbikukkumise põhjus. Inimesi tuleks juurde palgata ainult siis, kui selleks on reaalne vajadus. Sobivate töötajate leidmiseks mõistlik otsida tuttavate hulgast, tuttavate soovitatud tuttavate hulgast ja omakorda nende inimeste seast, kes on samal alal juba töötanud. Inimesed, kes on samal alal töötanud, panevad tähele aspekte millele alustavad ettevõtjad ei oska kohe tähelepanu pöörata. Samuti, kui on võimalik, on otstarbekas erinevate väikeste abistustööde juures kasutada oma tuttavaid, kes sooviksid aidata.
Töötajad ning nendega läbisaamine on potentsiaalselt firma üks edu saladusi. Töötajatega tuleb alati rääkida avatud kaartidega, neile ei tohi liiga teha ei palga ega ka liigse töökoormusega. Kui olla töötaja vastu aus ja hea, siis on töötajad seda ka ettevõtjaga.
Kui alustav ettevõtja korraldab oma töötajatele koolitusi, peaks ta nendel ka ise osalema , et tekitada usaldusväärsust ja teada, mida oma inimestelt nõuda.
Kvaliteedi jälgimine.
Ettevõtja peaks panustama iseenda aega selleks, et jälgida oma toodete-teenuste kvaliteeti mis kliendile läheb. Ainult ettevõtja ise teab, millist kvaliteeti ta soovib enda klientidele pakkuda, selleks tuleks vähemalt esialgu ise oma tegevuse kvaliteeti ka kontrollida.
Äriplaan.
Äriplaani tegemiseks vajaliku info leiab alustav ettevõtja EASi veeblilehelt. Äriplaani kirjutamine on hea abivahend planeerimisel, seda nii oma tegevussuundade paikapanekul, kui realistliku pildi loomisel kuludest ja tuludest. Samuti on äriplaan vajalik kui soovitakse taotleda toetuseid või laenata raha pangast. Toetust on alati mõtet küsida, see aitab ettevõtte kiiremini edasi.
Äriplaani kirjutama hakates tuleks uurida turgu kus tegutsetakse või tegutseda plaanitakse. Selleks võiks ettevõtjal juba olla ülevaade ja arusaam klientidest, reaalsetest kuludest ja tuludest aga ka oma konkurentidest ning nende tegevusest. Tuleb kasutada kõikvõimalikke loovaid meetodeid , et nende tegevusi uurida.
Pakkuda tuleb seda, mida konkurendid ei pakud või midagi mille poolest eristutakse ja olla parem. Konkurendist peab alati sammukese eespool olema, kui tahad üldse olla keegi ehk siis tegija turul.
Äriplaan ei ole mitte ainult selleks, et raha saada ning see siis riiulisse tolmuma jätta, vaid selle tegemise käigus selginevad ettevõtete plaanid ja mõtted tulevikust ning nähakse täpsemalt, mis on olemas ja mida saaks sellega edasi ette võtta.
Tagasiside küsimine.
Kui ettevõte on oma tegevusega juba alustanud on väga oluline oma klinetidelt tagasisidet küsida, seda nii positiivse kui negatiivse tagasiside osas. Tagasiside on parim viis teada saada kuidas teenusel või tootel läheb, mida kliendid veel ootavad või millest puudust tunnevad . Tagasiside annab ettevõtjale aluse ennast arendada ja paremaks saada. Selleks on hea ise asja sees olla – kuulata otse klientide tagasisidet ja kogemuse põhjal teada milline on toodete-teenuste nõudlus.
Reklaam ja turundustegevus.
Kõik ettevõtted vajavad väikestviisi tutvustust. Selleks kõige parem relaam on see, mis liigub suust suhu . Seda võivad esialgu teha sõbrad, tulevikus kliendid, kes soovitavad ettevõtja toodet või teenust ning kiidavad selle tegevust. Kui toode või teenus on hea siis räägib ta sageli iseenda eest, sest kõige parem reklaam on rahulolev klient, kes ettevõtte toodet-teenust soovitab .
Teine hea viis enda tutvustamiseks on tekitada uudishimu. Ettevõtjatel pole vaja niivõrd reklaamikanaleid otsida, kui seda, et uudishimulikud ise ettevõtja juurde tuleksid – ajakirjanikud, kes soovivad artikleid avaldada, reporterid kes tahavad persooni lugu teha jne. Tasuta reklaam paneb inimesed ettevõtte tegevuse vastu huvi tundma.
Tasuta reklaamiks saab nimetada ka aega mis investeeritakse tasuta toodete või teenuste pakkumisele – tutvustades oma tegevust ja hellitades seeläbi kliente on võimaliks end positiivselt pildis hoida.
Reklaamis on kõige olulisem lugu – kui ettevõtja kohta tekib juba lugu, siis sellega lastakse sõna liikuma ja sattutakse ka laiema meedia huviorbiiti.
Ettevõte peab ennast ise huvitavaks ja põnevaks tegema, et temast tahetaks lugu või pilti teha, ja see on parim reklaam, mis üldse olla saab.
Toode või teenus peaks alati värske ja püsikliendile uus tunduma, kliente tuleb oma toodete-teenustega positiivselt üllatada. Vahest piisab isegi väikestest erisustest, mis konkuretnidega võrreldes ettevõtja esile tõstavad.
Samas on reklaamis möödapääsmatud kohad, näiteks infoliinid ja tutvustavad veebilehed, millest tänapäeval mööda ei saa. Nendesse kanalitesse on mõistlik investeerida, et ka laiemas pildis püsida.
Nõuanded tegutsemiseks.
Järgnevalt on loetletud olulisemad näpunäited tegutsemiseks:
  • Kui ettevõtte tegevuses on oht, et seda riiklikult kontrollitakse, siis tuleks kindlasti vastavasisuline paberimajandus alati korras hoida
  • Ettevõtja peaks ennast oma valdkonnas pidevalt täiendama, lugema erialaseid materjale ja käima valdkonnaga seotud koolitustel. Sellisel viisil saadakse paremaks ja oskatakse ka oma töötajatelt õigemaid asju nõuda. Uusi teadmiseid ei tohiks kindlasti endale hoida, vaid neid tuleks ka oma personaliga jagada.
  • Ettevõtja peaks oma töötajaid enda tegevusse ja juhtimisse kaasama. Näiteks korraldades kord kuus kohtumisi, kus antakse sõna töötajatele, hetkeprobleemidest rääkimiseks ja arendus ning parendusettepanekute tegemiseks.
  • Korraldada firma sees koolitusi. Nii kasvab kogu kollektiiv kokku ning üksteist abistades ja toetades lahenevad probleemidki ladusamalt.

7
Vasakule Paremale
Väikese kohviku saamise lugu – stardipäeviku analüüs #1 Väikese kohviku saamise lugu – stardipäeviku analüüs #2 Väikese kohviku saamise lugu – stardipäeviku analüüs #3 Väikese kohviku saamise lugu – stardipäeviku analüüs #4 Väikese kohviku saamise lugu – stardipäeviku analüüs #5 Väikese kohviku saamise lugu – stardipäeviku analüüs #6 Väikese kohviku saamise lugu – stardipäeviku analüüs #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-12-14 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 137 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor j8rr Õppematerjali autor
Käesolev ettevõtluse esimene kodutöö on kirjutatud Kohvik Truffe stardipäeviku kohtata. Kohviku stardipäevik on valitud seetõttu, et ettevõte tegutseb edukalt tänaseni ja on omal alal kõrgelt tunnustatud nii kohvikuna, kui eduka ettevõttena. Alljärgnev analüüs on üles ehitatud märksõna põhiselt, mis tähendab, et väikeste pealkirjade taga on välja toodud olulisemad tähelepanekud ja õppetunnid, mida väikese kohviku loomise loost õppida. Analüüsis astutakse läbi ettevõtjaks saamis lugu alates ettevõtja isikuomadustest kuni igapäevase tegevuse tähelepanekuteni.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
docx

Kohviku stardipäeviku analüüs. 2012

Diana Brodskaja 103793 TABB54 KOHVIKU STARDIPÄEVIKU ANALÜÜS Cafe Truffe stardipäevik on hea võimalus õppida teiste kogemuse pealt ning märkida enda jaoks mõned nippid, mis oleksid kasulikud oma ettevõtte rajamisel. Loomulikult, mitte keegi ei anna lubadust, et peale tutvumist antud stardipäevikuga, oma äri avamine läheb sul takistuseta, kuid mõned vead saab küll vältida. Esimene ja üks olulisematest etappidest on äriidee valimine. Siin peab lähtuma sellest, mille vastu sa tunned huvi, ning kasuks tuleb ka samas valdkonnas omandatud haridus. Samuti on

Ettevõtlus
thumbnail
9
doc

Kuidas koostada äriplaani

Kuidas koostada äriplaani? Efektiivne äri planeerimine ja hea äriplaani loomine on hädavajalikud esimesed sammud ettevõtte rajamisel. Selleks, et olla oma ettevõtmise edus kindel, on oluline planeerida tegevusi, mis aitavad reageerida tõhusalt probleemidele ja võimalustele, vältides seega ilmselgelt ebameeldivusi. On ikka veel palju äriinimesi, kes jättes koostamata esmalt selge tegevusplaani, astuvad seiklustesse riskides kogu oma isiklike ressurssidega. Soovitame alustaval ettevõtjal koostada oma äriplaan ise! Lisaks allolevale juhendile võite leida palju infot ettevõtluse kohta ettevõtja portaalist www.aktiva.ee . Äriplaani koostamiseks võite kasutada ka järgmist juhendit. Äriplaani koostamise juhend Äriplaani struktuur oleneb projekti vajadustest ja tuleneb autori eelistustest, kuid igas korralikus äriplaanis võiksid olla kajastatud vähemalt järgmised osad/peatükid: Kokkuvõte äriprojektist · Kokkuvõttes kirjeldatakse oma projekti ning äriva

Kategoriseerimata
thumbnail
15
pdf

Ettevõtlus

· Kaitsestrateegia ja kaitsetaktika · Erinevad kaitsestrateegiad · Turuliidri strateegiad · Väljakutsuja strateegiad · Järgija strateegiad · Nisiturunduse strateegia Kokkuvõtteks:(Turutegurid. Üks olulisemaid turu ligitõmbavuse määrajaid on tema suurus. Suured turud pakuvad laialdasi võimalusi müügi ekspansiooniks. Firmad peavad oluliseks ka turu kasvutegureid. Kui firma otsib kiire tulu saamise võimalust, sobib talle juba küps turg. Pikaajalise eesmärgiga turule minnes ja tehtud investeeringutest algul saadava väikese tuluga leppides, sobib firmale arenev turg. Mida ennustatavam on turg, seda paremini annab määrata segmendi potentsiaalset väärtust. Kui firmal puuduvad konkurentidega võrreldes kulude eelised, siis meeltavad seda firmat vähem hinnateadlikud turud, kus on väike hinnaelastsus

Ettevõttlus
thumbnail
31
docx

Äriplaani koostamise juhend

- kas vajalikul hulgal ja oskustega töötajad on olemas või tuleb need koolitada - töökoha loomiseks tehtavad kulutused (tööriistad, sõiduvahendid, olmetingimused, riietus jms.) - kui palju plaanitakse palka maksta ja millistel alustel (tükitöö, tunnipalk, tulemuspalk vms.) - kulutused täiendkoolitusele 6. Riskianalüüs Kõige lõpuks analüüsitakse läbi riskid. Üks efektiivsemaid ettevõtte riskide analüüsimiseks on SWOT analüüs, mille koostamist on kirjeldatud artiklis "Äriplaan - SWOT analüüs". Sagedasemad vead äriplaani koostamisel · Eesmärgid püstitatakse peale finantsprognooside koostamist vastavalt prognooside tulemustele. Äriplaani üks eesmärke on leida strateegiad, mis aitaksid ettevõtja eesmärke ellu viia.. Kui finantsprognoosid näitavad, et eesmärke valitud strateegiaga saavutada ei õnnestu, tuleks muuta strateegiat, mitte eesmärke.

Majandus
thumbnail
40
doc

Uurimustöö Ettevõtte esimene aasta AS Baltic Pack Est näitel

......................24 1.10 Ettevõtte alustamine......................................................................................................26 3 1.11 Ettevõtte tegevus...........................................................................................................28 1.12 Uurimus tulemuste ja teooria peatüki vastavuse analüüs..............................................29 Kokkuvõte.................................................................................................................................31 Kasutatud kirjandus...................................................................................................................32 Summary...................................................................................................................................35 Lisad.......................

Uurimistöö
thumbnail
21
doc

Äriplaani koostamine

toodete hindadega. Senine äritegevus Lühiülevaade ettevõtte senisest arengust. Eraldi tuuakse välja olulisemad saavutused, aga ka peamised raskused ning võimalused neid ületada. Pole mingit vajadust varjata varasemaid ebaõnnestumisi. Nende väljatoomine näitab pigem, et olete valmis nendest õppima. Hea toon ei ole süüdistada kedagi teist oma ebaõnnestumistes. 7 Soovitav on lisada sellele osale ka graafikuid, näiteks käibe, kasumi kohta ja analüüs sellele. 1.4 ÄRIIDEE ISELOOMUSTUS Selles osas kirjeldatakse lühidalt oma äriideed (kuni ühe lehekülje ulatuses). Kirjutage: · missuguse ärialaga on tegemist, mis on Teie toode; · kuivõrd on tegemist originaalse ideega; · miks just Teie peaksite selle äriidee edukalt ellu viima ja milles seisnevad Teie positiivsed eeldused; · kas Teil on selle alaga tegelemiseks professionaalsed oskused ja kogemused; · kas Teie sihtturul on just selle äriidee jaoks vajadust ja ruumi;

Majandus
thumbnail
12
doc

Äriidee leidmine, hindamine. Äriplaan konspekt

- väliskeskkonnast tulenevad võimalused Mida otsida? - mida hetkel ei ole olemas, kuid mille järele oleks nõudlus - uued ja erilised lähenemised - tühjad nišid - trendid ja muutused - tehnoloogilised uuendused, läbimurded Äriideedel on erinevad tekkepõhjused: - soov olla vaba, ise planeerida oma elu ja tegevust - soov rohkem raha teenida - juhus - ränk töö - kaine analüüs - vajadus kasvada - vajadus uute keskkonnasõbralike tehnoloogiate järele Mõned eksiarvamused äriideede kohta ja tegelikkus: 1. Äriideed tekivad iseenesest. Ei teki. Äriideede tuletamiseks tuleb teha tööd ja näha vaeva. 2. Kõik rumalana tunduvad ideed on väärtusetud. Paljud alguses rumalaks või võimatuks peetud ideed on hiljem osutunud väärtuslikuks. 3. Kliendid ütlevad alati, mida tuleks neile pakkuda, tootja asi on toodet

Majandus
thumbnail
6
doc

Äriidee leidmine, hindamine

- väliskeskkonnast tulenevad võimalused Mida otsida? - mida hetkel ei ole olemas, kuid mille järele oleks nõudlus - uued ja erilised lähenemised - tühjad nisid - trendid ja muutused - tehnoloogilised uuendused, läbimurded Äriideedel on erinevad tekkepõhjused: - soov olla vaba, ise planeerida oma elu ja tegevust - soov rohkem raha teenida - juhus - ränk töö - kaine analüüs - vajadus kasvada - vajadus uute keskkonnasõbralike tehnoloogiate järele Mõned eksiarvamused äriideede kohta ja tegelikkus: 1. Äriideed tekivad iseenesest. Ei teki. Äriideede tuletamiseks tuleb teha tööd ja näha vaeva. 2. Kõik rumalana tunduvad ideed on väärtusetud. Paljud alguses rumalaks või võimatuks peetud ideed on hiljem osutunud väärtuslikuks. 3. Kliendid ütlevad alati, mida tuleks neile pakkuda, tootja asi on toodet

Majandus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun