TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL
Majandusteaduskond
Ärikorralduse instituut
Kinnisvara, logistika ja ettevõtluse õppetool
Väikese kohviku saamise lugu – stardipäeviku analüüs
Ettevõtluse kodudöö 1
Juhendaja : dotsent Juhan Teder
Tallinn 2011
Käesolev ettevõtluse esimene kodutöö on kirjutatud Kohvik Truffe stardipäeviku kohtata. Kohviku stardipäevik on valitud seetõttu, et ettevõte tegutseb edukalt tänaseni ja on omal alal kõrgelt tunnustatud nii kohvikuna, kui eduka ettevõttena. Alljärgnev analüüs on üles ehitatud märksõna põhiselt, mis tähendab, et väikeste pealkirjade taga on välja toodud olulisemad tähelepanekud ja õppetunnid, mida väikese kohviku loomise loost õppida. Analüüsis astutakse läbi ettevõtjaks saamis lugu alates ettevõtja isikuomadustest kuni igapäevase tegevuse tähelepanekuteni.
Ettevõtja omadused.
Väikese kohviku stardipäeviku alusel on kõige olulisemad omadused mis ettevõttega alustajatel peaksid olema muidugi ettevõtlikkus, pealehakkamine aga ka vajalikud tutvused . Tutvused tulevad kasuks just siis, kui oma ettevõtte loomisel tuleks kaasata ka muude valdkondade eksperte. Samuti on oluline see, et ettevõtja oleks võimeline pingele vastu pidama , ta oleks järjekindel ja ei annaks alla, kui tekivad esimesed takistused. Ettevõtja peab olema valmis ka tagasilöökideks, kus kõik edasine tundub mõttetu, sellest ülesaamiseks peab tal olema piisavalt sisemist motivatsiooni ja lähedaste tuge. Asjaajamisel peaks ettevõtja olema kannatlik ja sõbralik ning järgima kõiki nõudeid, mis esitatakse. Tegutsemisel peaks ettevõtja olema edasipüüdlik ja kindlasti palju jõudma.
Äriidee valik.
Äriidee valikul on kõige olulisem kriteerium see, et alustaval ettevõttjal oleks kindlasti selle valdkonna ja tegevusala vastu isiklik huvi ja kirg. Parem oleks eelistada valdkonda, mis on seotud hobiga või mille vastu on pikemat aega huvi. Samuti tuleb kasuks kui samas valdkonnas on omandatud haridus , kuid see ei ole eelduseks kui on suur huvi ja usk, et suudetakse teha midagi väga head. Teisest küljest on oluline omada konkreetset ideed ja visiooni. Sellest tuleks edasi arendada toode või kogemus, mida soovitakse tarbijale pakkuda. Tänapäeva kliendid ei osta niivõrd tooteid, kui kogemusi, seega on tähtis ära tunda milliseid kogemusi tarbija ootab.
Kõige olulisem oma ideede tõsiselt läbi kaaluda ja selgeks teha, mida tahetakse saavutada ning kas inimesed ikka on selleks valmis, mida soovitakse pakkuda.
Ressrusid pole takistuseks.
Kindlasti ei tohiks ennast heidutada lasta sellest, kui esialgu ei ole piisavalt rahalisi vahendeid eesmärgi saavutamiseks. Praktikas ei ole raha kunagi takistuseks, kuna alati leidub neid, kes on nõus investeerima või abistama, kui tegemist on väärt ideega, millesse ettevõtja ise usub.
Äripartnerite valik.
Äripartnerite valikul on kõige olulisem silmas pidada, et kõikidel parnteritel oleksid projekti siht ning lõppeesmärk samad. Jagatud peavad olema visioon ja soov teha asju järjest paremini.
Otsustamine.
Väikese kohviku stardipäevikus oli üks oluline soovitus, mida tasuks alati otsustamisel silmas pidada. Nimelt alati ei ole mõistlik vastu võtta kiireid otsuseid, tuleb oodata ja kaaluda erineviad vairante.
Idee presenteerimine .
Kellele iganes oma äriideed presenteerides tuleb ennast põhjalikult ette valmistada ning olla valmis seda tutvustama lühidalt ja konkreetselt. Kui äriidee seletamine võtab kaua aega jäetakse kuulajatele mulje, et ei teata isegi mida täpselt soovitakse teha.
Planeerimine .
Planeerimisel on oluline enda jaoks selgeks teha kõikvõimalikud kulud, mis võivad tekkida ja millega tuleb arvestada. Sealhulgas tuleks arvestada kõikvõimalike maksudega. Esialgu tuleks kuludega kindlasti ettevaatlik olla ning püüda valida parima hinnaga kvaliteetseid vahendeid ja teenuseid. Planeerides peaks arvestama ja varuma asjaajamisele kuluvat aega. Esialgselt planeeritud ajad võib julgelt kahekordistada, kuna igas ametiasutuses on ette nähtud menetluse aeg, mille jooksul toimub kas uurimine , menetlemine, otsustamine, vormistamine või muud protseduurid. Kõikvõimalikke asjaajamise tegevusi tuleks samas ise tagant kiirustada.
Välisabi kasutamine alustamisel .
Stardipäeviku autori soovitus teistele alustajatele, kes pole varem äriga kokku puutunud on kindlasti kasutada võimalust saada tasuta konsultatsiooni ärinõuandlast. Vastava tegevusvaldkonna konsultantide kasutamine aitab vältida asjatuid kulutusi. Samuti, kui alustajal on tuttavaid firmajuhte või kedagi, kes on äriga enam kursis, siis tuleks julgesti nõu küsida, sest kui kõike ise mõelda ja teha, läheb raudselt kordades kauem. Teisest küljest tuleks kasuta ka kõiki võimalikke infomaterjale ettevõtte loomise kohta, mida leiab internetis (nt. Aktiva). Konsultantide ja finantsala spetsialistide näiteks raamatupidajate kaasamine on vajalik ka äriplaani kirjutamisel .
Ettevõtte loomiseks vajalik paberimajandus.
Järgnevalt on punktidena toodud tegevused mis on vajalikud ettevõtte alustamiseks:
Diana Brodskaja 103793 TABB54 KOHVIKU STARDIPÄEVIKU ANALÜÜS Cafe Truffe stardipäevik on hea võimalus õppida teiste kogemuse pealt ning märkida enda jaoks mõned nippid, mis oleksid kasulikud oma ettevõtte rajamisel. Loomulikult, mitte keegi ei anna lubadust, et peale tutvumist antud stardipäevikuga, oma äri avamine läheb sul takistuseta, kuid mõned vead saab küll vältida. Esimene ja üks olulisematest etappidest on äriidee valimine. Siin peab lähtuma sellest, mille vastu sa tunned huvi, ning kasuks tuleb ka samas valdkonnas omandatud haridus. Samuti on
Kuidas koostada äriplaani? Efektiivne äri planeerimine ja hea äriplaani loomine on hädavajalikud esimesed sammud ettevõtte rajamisel. Selleks, et olla oma ettevõtmise edus kindel, on oluline planeerida tegevusi, mis aitavad reageerida tõhusalt probleemidele ja võimalustele, vältides seega ilmselgelt ebameeldivusi. On ikka veel palju äriinimesi, kes jättes koostamata esmalt selge tegevusplaani, astuvad seiklustesse riskides kogu oma isiklike ressurssidega. Soovitame alustaval ettevõtjal koostada oma äriplaan ise! Lisaks allolevale juhendile võite leida palju infot ettevõtluse kohta ettevõtja portaalist www.aktiva.ee . Äriplaani koostamiseks võite kasutada ka järgmist juhendit. Äriplaani koostamise juhend Äriplaani struktuur oleneb projekti vajadustest ja tuleneb autori eelistustest, kuid igas korralikus äriplaanis võiksid olla kajastatud vähemalt järgmised osad/peatükid: Kokkuvõte äriprojektist · Kokkuvõttes kirjeldatakse oma projekti ning äriva
· Kaitsestrateegia ja kaitsetaktika · Erinevad kaitsestrateegiad · Turuliidri strateegiad · Väljakutsuja strateegiad · Järgija strateegiad · Nisiturunduse strateegia Kokkuvõtteks:(Turutegurid. Üks olulisemaid turu ligitõmbavuse määrajaid on tema suurus. Suured turud pakuvad laialdasi võimalusi müügi ekspansiooniks. Firmad peavad oluliseks ka turu kasvutegureid. Kui firma otsib kiire tulu saamise võimalust, sobib talle juba küps turg. Pikaajalise eesmärgiga turule minnes ja tehtud investeeringutest algul saadava väikese tuluga leppides, sobib firmale arenev turg. Mida ennustatavam on turg, seda paremini annab määrata segmendi potentsiaalset väärtust. Kui firmal puuduvad konkurentidega võrreldes kulude eelised, siis meeltavad seda firmat vähem hinnateadlikud turud, kus on väike hinnaelastsus
- kas vajalikul hulgal ja oskustega töötajad on olemas või tuleb need koolitada - töökoha loomiseks tehtavad kulutused (tööriistad, sõiduvahendid, olmetingimused, riietus jms.) - kui palju plaanitakse palka maksta ja millistel alustel (tükitöö, tunnipalk, tulemuspalk vms.) - kulutused täiendkoolitusele 6. Riskianalüüs Kõige lõpuks analüüsitakse läbi riskid. Üks efektiivsemaid ettevõtte riskide analüüsimiseks on SWOT analüüs, mille koostamist on kirjeldatud artiklis "Äriplaan - SWOT analüüs". Sagedasemad vead äriplaani koostamisel · Eesmärgid püstitatakse peale finantsprognooside koostamist vastavalt prognooside tulemustele. Äriplaani üks eesmärke on leida strateegiad, mis aitaksid ettevõtja eesmärke ellu viia.. Kui finantsprognoosid näitavad, et eesmärke valitud strateegiaga saavutada ei õnnestu, tuleks muuta strateegiat, mitte eesmärke.
......................24 1.10 Ettevõtte alustamine......................................................................................................26 3 1.11 Ettevõtte tegevus...........................................................................................................28 1.12 Uurimus tulemuste ja teooria peatüki vastavuse analüüs..............................................29 Kokkuvõte.................................................................................................................................31 Kasutatud kirjandus...................................................................................................................32 Summary...................................................................................................................................35 Lisad.......................
toodete hindadega. Senine äritegevus Lühiülevaade ettevõtte senisest arengust. Eraldi tuuakse välja olulisemad saavutused, aga ka peamised raskused ning võimalused neid ületada. Pole mingit vajadust varjata varasemaid ebaõnnestumisi. Nende väljatoomine näitab pigem, et olete valmis nendest õppima. Hea toon ei ole süüdistada kedagi teist oma ebaõnnestumistes. 7 Soovitav on lisada sellele osale ka graafikuid, näiteks käibe, kasumi kohta ja analüüs sellele. 1.4 ÄRIIDEE ISELOOMUSTUS Selles osas kirjeldatakse lühidalt oma äriideed (kuni ühe lehekülje ulatuses). Kirjutage: · missuguse ärialaga on tegemist, mis on Teie toode; · kuivõrd on tegemist originaalse ideega; · miks just Teie peaksite selle äriidee edukalt ellu viima ja milles seisnevad Teie positiivsed eeldused; · kas Teil on selle alaga tegelemiseks professionaalsed oskused ja kogemused; · kas Teie sihtturul on just selle äriidee jaoks vajadust ja ruumi;
- väliskeskkonnast tulenevad võimalused Mida otsida? - mida hetkel ei ole olemas, kuid mille järele oleks nõudlus - uued ja erilised lähenemised - tühjad nišid - trendid ja muutused - tehnoloogilised uuendused, läbimurded Äriideedel on erinevad tekkepõhjused: - soov olla vaba, ise planeerida oma elu ja tegevust - soov rohkem raha teenida - juhus - ränk töö - kaine analüüs - vajadus kasvada - vajadus uute keskkonnasõbralike tehnoloogiate järele Mõned eksiarvamused äriideede kohta ja tegelikkus: 1. Äriideed tekivad iseenesest. Ei teki. Äriideede tuletamiseks tuleb teha tööd ja näha vaeva. 2. Kõik rumalana tunduvad ideed on väärtusetud. Paljud alguses rumalaks või võimatuks peetud ideed on hiljem osutunud väärtuslikuks. 3. Kliendid ütlevad alati, mida tuleks neile pakkuda, tootja asi on toodet
- väliskeskkonnast tulenevad võimalused Mida otsida? - mida hetkel ei ole olemas, kuid mille järele oleks nõudlus - uued ja erilised lähenemised - tühjad nisid - trendid ja muutused - tehnoloogilised uuendused, läbimurded Äriideedel on erinevad tekkepõhjused: - soov olla vaba, ise planeerida oma elu ja tegevust - soov rohkem raha teenida - juhus - ränk töö - kaine analüüs - vajadus kasvada - vajadus uute keskkonnasõbralike tehnoloogiate järele Mõned eksiarvamused äriideede kohta ja tegelikkus: 1. Äriideed tekivad iseenesest. Ei teki. Äriideede tuletamiseks tuleb teha tööd ja näha vaeva. 2. Kõik rumalana tunduvad ideed on väärtusetud. Paljud alguses rumalaks või võimatuks peetud ideed on hiljem osutunud väärtuslikuks. 3. Kliendid ütlevad alati, mida tuleks neile pakkuda, tootja asi on toodet
Kõik kommentaarid