Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Juhi roll koostöö kujundamisel (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • MIS MÕJUTAB INIMESE ENESEHINNANGUT?

Lõik failist


Artur Kaupmees
Suhtlemispsüholoogia Arvestustöö
ARVESTUS
Õppeaines: Kommunikatsioon, loovus ja koostöö
Mehaanikateaduskond
Õpperühm: KMI 11/21
Õppejõud: Ellen Trell
Tallinn 2015

Sisukord

1Mis mõjutab inimese enesehinnangut? 3
2Juhi roll koostöö kujundamisel 5
  • Mis mõjutab inimese enesehinnangut?


    Inimese enesehinnangut mõjutab põhiliselt lapsepõlvest saadud tagasiside oma vanematelt ja teistelt lähikondlastelt oma käitumisele. Kas last armastati piisavalt, lubati teha vigu jne. Enesehinnangut mõjutavad ka erinevad sündmused elus ja see, kuidas nende sündmuste/probleemide lahendamisega hakkama saadi.
    Madala enesehinnanguga inimesed võivad kergemini teisi solvata ja kiusata . Nad ei ole oma tegemistes kindlad. Madala enesehinnanguga inimesed on altimad riskikäitumisele ( alkohol , narkootikumid ). Suhtlemisel võivad madala enesehinnanguga inimesed võtta kaitsepositsiooni ja rünnata esimesena süüdistades oma eksimustes teisi. Samuti võivad alavääristada teisi, et ennast paremini tunda.
    Ka liiga kõrge enesehinnanguga inimesel võib tekkida suhtlemisel probleeme teistega . Probleemid võivad tekkida liiga kõrgetes ootustes endale ja teistele, hoolimatusest, eneseimetlusest. Enda arvamuse teistele pealesurumises. Selline inimene kipub halvustama teisi, et ennast paremini tunda.
    2.
    Esmamulje põhjal inimesed otsustavad, kellega on tegu, kas inimene meeldib neile või mitte. Tuttavad annavad hinnanguid esmamulje alusel: välimuse järgi, kuidas inimene riides on, kas ta naeratab, kas inimene on avatud, kuidas suhtleb teistega, oma hoiaku järgi teistesse.
    Firma mainet mõjutab väga palju esmamulje efekt. Esmamuljest sõltub kas inimene hakkab firmat usaldama ja soovib antud firmaga koostööd
  • Vasakule Paremale
    Juhi roll koostöö kujundamisel #1 Juhi roll koostöö kujundamisel #2 Juhi roll koostöö kujundamisel #3 Juhi roll koostöö kujundamisel #4 Juhi roll koostöö kujundamisel #5 Juhi roll koostöö kujundamisel #6 Juhi roll koostöö kujundamisel #7 Juhi roll koostöö kujundamisel #8
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-12-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 19 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Grante Õppematerjali autor
    Suhtlemispsüholoogia Arvestustöö

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    34
    doc

    Meeskonnatöö

    KUIDAS LAHENDADA MEESKONNATÖÖ KONFLIKTE? Meeskonnatöö edu või ebaedu jaoks võivad määravaks saada vead mida tehakse äripartnerite või omavaheliste konfliktide lahendamisel ning inimsuhete korraldamisel. Mõnest tülist võib tegelikult alguse saada intensiivne loovusperiood. Konflikti lahendamise tulemuseks võivad olla uued ja innovaatilised ideed. Konfliktide lahendamisel saab määravaks juhi analüüsivõime ja oskus olukorda erapooletult hinnata ning teha vahet faktide ja arvamustel. Faktid esitatud juhtumis vajaliku info hiline andmine, projekti tähtaja edasilükkamine ja sellest tekkinud tüli; arvamus; ebakvaliteetne info. Olukorra erapooletul hindamisel tuleks faktide põhjal hinnata tekkinud kahju suurust. Finantsilisest kahjust suuremaks võib osutuda inimestevahelised pingest tekkinud moraalne kahju. Seda tajub tark juht intuitiivselt. Lahendused juhile: 1

    Meeskonnatöö
    thumbnail
    23
    docx

    Motivatsioon ja sekretäritöö

    asjaajamine; büroos majandusalaste tööde ja suuremahuliste koristustööde algatamine, vastavate teenuste tellimine ja nende täitmise kontrollimine; dokumentide tõlkimise korraldamine; ajakirjanduse tellimine ja jälgimine ning vajaliku informatsiooni edastamine; organisatsiooni esitlusteks vajalike dokumentide, materjalide vormistamine; majanduskaupade ja bürootarvete vajaduse väljaselgitamine, tellimine ja nende üle arvestuse pidamine; ühisürituste korraldamine; juhi korraldusel ühekordsete ülesannete täitmine. Siia hulka kuuluvad koosolekute protokollimine, paljundustööde tegemine, külaliste esmane vastuvõtt ja kohvi serveerimine, samuti juhi kohtumiste kokkuleppimine ja kooskõlastamine ning väiksemate vastuvõttude ja kohtumiste korraldamine. Tänapäeva sekretäridelt oodatakse sageli enamat kui ainult ülaltoodud ülesannete täitmist. Juhiabina tuleb sekretäril tegeleda märksa keerukamate ülesannetega. Ta peab valdama

    Meeskonnatöö
    thumbnail
    10
    doc

    Juhtimise alused. Eksamimaterjal.

    organisatsioonis?Näited, analüüs, mõtteid loetud kirjanduse kohta(nimeta allikad ja tooge välja olulisem loetelust.Juhtimise uus ja vana paradigma. Vana paradigma industriaalajast juhtimise uus paradigma infoajastul -ühetaolisus -mitmekesisus -stabiilsus - muudatused -konkurents - koostöö -asjad - inimesed ja suhted -kontroll - võimustamine .missioon,visioon ja strateegia ­mõisted Missioon- üldine ülesanne,funktsioon, mis õigustab olemasolu ja on eristatav eesmärgist. Visioon ­ konkreetne nägemus org.-nist, mis on unikaalne. Missioon on ettevõtte peamine ülesanne, mille kaudu ta klientidele väärtust loob

    Juhtimine
    thumbnail
    40
    docx

    Organisatsiooni juhtimise kordamisküsimused

    Spetsialistide tegevuse suunamine.  Esmatasandi juhid (esmasjuhid) – juhendada üksiktoimingute elluviimist ja neid kontrollida. Tehniliste täitjate suunamine ja kontrollimine. 6. Juhtide jaotus juhtimisvaldkondade järgi  Finantsjuhid  Personalijuhid  Turundusjuhid  Kvaliteedijuhid  Tootmisjuhid  Haldusjuhid 7. Juhi rollid H. Minzbergi järgi 8. Otsustamisega seotud rollid  Ettevõtja roll  Ressursside jagaja roll  Arusaamatuste lahendaja roll  Läbirääkija roll 9. Suhtlemisega seotud rollid 10. Infoga seotud rollid  Tseremoniaalne (esindaja) roll  Info vastuvõtja roll  Juhtija-eesvedaja roll  Ingo jagaja roll

    Organisatsiooni juhtimine
    thumbnail
    22
    pdf

    Organisatsiooni juhtimine I Kontrolltöö

    • Otsustamine on protsess, milles tehakse kindlaks probleemid ja võimalused ning seejärel valitakse erinevate tegevusvariantide vahel. • Otsustamine kujutab endast kahe või enama võimaluse hulgast sobivaima väljavalimist. • Inimene osaleb otsustamises niivõrd kuivõrd tähtis on tulemus tema jaoks. • Kõrge osalusmääraga on inimene tavaliselt otsustamisel siis, kui otsus on tema jaoks tähtis. Ja vastupidi. • Otsuste vastuvõtmine on juhi ametiülesannete lahutamatu osa Otsustamine toimub etappide kaupa: • Probleemi määratlemine. Probleemi - st. otsustamist vajava küsimuse tuuma on seotud eesmärgi püsitusega, st. selle määramisega, mida põhimõtteliselt tahetakse saada. Eesmärk peab olema konkreetne ja formuleeritud terminites, mis ei võimalda mitut tõlgendust. • Olemasoleva olukorra analüüsimine. Analüüsi eesmärk on võimaluste selgitamine saadudülesande täitmiseks.

    Organisatsiooni juhtimine
    thumbnail
    28
    docx

    ORGANISATSIOONIKÄITUMISE EKSAMIKÜSIMUSED 2015

    töötajate rahulolematus, ärritunud õhkkond, konfliktid, võimuvõitlus, keelepeks, kaadrivoolavus jne. Tasakaalust väljasoleva süsteemi osad tegutsevad üksteise vastu kuni uue tasakaalu saavutamiseni. 5. Mc Gregor X-Y teooria. 1957.a. esitas Douglas McGregor oma seisukoha, mille põhjal tuleneb suurem osa juhtimistegevusest juhtide poolt kasutatavast inimkäitumise teooriast. Personalitöös, otsustamisel ja isegi organisatsiooni kujundamisel lähtuvad juhid nende poolt eelistatavast inimkäitumise filosoofiast. Need eeldused on pigem endastmõistetavad kui sõnaselgelt väljendatavad, kuid need on juhtide tegevuse erinevate külgede jälgimise tulemuseks. Mc Gregor eristas kaht vastandlikku filosoofiat, nimetades seda X-Y-teooriaks. X- teooria põhjal Inimene ei armasta töötada ja püüab seda vältida kui võimalik Inimesel pole vastutustunnet ega ambitsioone ja ta püüdleb kõiges turvalisuse poole

    Organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    18
    docx

    Juhtimine

    1.Mida nimetatakse eestvedamiseks? Eestvedamine on protsess, milles mõjutatakse ja toetatakse inimest eesmärkide saavutamise nimel töötama. Kolm olulist elementi eestvedamises on mõjutus/toetus, vabatahtlik pingutus ja eesmärgi saavutamine. Eestvedamine on tähtis osa juhtimisest, kuid see ei ole kogu juhtimine. 2.Millised on juhi ja liidri erinevused? Juht on tihtipeale inimene, kes omab teistest kõrgemat positsiooni ning kes on ametisse võetud selleks, et teised teda järgiksid. Tal on kindel nägemus eesmärkidest ja nõuab ka meeskonna liikmetelt nende saavutamist. Ometi jääb paljudel juhtidel puudu liidri omadustest ning oskusest hoida oma meeskond motiveeritud ja pühendunud. Liider on seevastu meeskonnamängija. Teda järgitakse vabatahtlikult, hoolimata tema positsioonist. Ta

    Juhtimine
    thumbnail
    17
    pdf

    ORGANISATSIOONIKÄITUMINE EKSAMI KÜSIMUSED 2014 KEVAD

    ,,õige" või millest lähtuvalt eelistatakse üht alternatiivi teisele. Väärtused kujunevad: omanikud, tegevusvaldkond, kultuur, töötegijad. Positiivne mõju: 1) käitumine ühtsem, tekib ,,oma nägu"; 2) kergendavad uute töötajate valikut; 3) suurem pühendumine; 4) asendavad protseduure Negatiivne mõju: 1) pidurdavad muutuste läbiviimist; 2) võivad muutuda omaette eesmärgiks; 3) võivad suurendada sallimatust 5. Milline on kaasaegse juhi roll tänapäeva organisatsioonis? Mitte nii väga ise kõike ära teha, vaid suunata ja arvestada oma alluvate oskustega. Eelkõige on juht tänapäeval korraldaja, tiimikaaslane, treener/õpetaja, partner, kes täidab organisatsioonis kindlaksmääratud ülesandeid ning vastutab põhieesmärkide täitmise eest. Samuti on ka eestvedamine H. Mintzbergi järgi üks juhi rollidest. Juht kui eestvedaja motiveerib töötajaid: julgustab uustulnukaid, tunnustab saavutusi, värbab ja vabastab töölt.

    Ühiskonnaõpetus




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun