Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Avaliku sektori ökonoomika (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milles seisneb turu nähtamatu käe toimimise mehhanism ?
  • Mis mõttes toimib turu nähtamatu käsi ühiskonna huvides?
  • Millised kolm tingimust peab olema täidetud et majandus oleks Pareto-efektiivne?
  • Kuidas kujuneb ja mida väljendab indiviidi eelarvepiirang?
  • Mida väljendab samakasulikkuse kõvera kaugus null-punktist?
  • Miks on samakasulikkuse kõver nõgus ?
  • Miks on tootmise samamahukõver nõgus?
  • Kui kõigil tootjail on sisendite tehnilise asendamise piirmäärad samad?
  • Kuidas tagavad täiusliku turu tasakaaluhinnad tootmise Pareto-efektiivsuse?
  • Kuidas ühendab tootekogumi efektiivsus tootmise ja tarbimise efektiivsuse?
  • Milles seisneb avaliku sektori erinevus eraettevõtlusest ja kodumajapidamistest?
  • Milles nende erinevus?
  • Milles seisneb erinevate võimutasandite suhete probleemide olemus?
  • Millised on Eesti ja EL vastastikused rahanduslikud suhted?
  • Milles seisneb heaoluökonoomika koolkonna olemus?
  • Milles seisneb ühiskondliku valiku koolkonna olemus?
  • Milles see vastuolu seisneb?
  • Mis mõttes kujutavad maksud endast hinda avalike hüvede ja hüviste eest?
  • Millise maksustamisprintsiibi aluseks on maksude käsitlus hinnana?
  • Milles seisneb ratsionaalsuse põhimõtte olemus indiviidide käitumises?
  • Milles seisnevad informatsiooniga seotud põhiprobleemid indiviidide käitumises - - info mittetäielikkus info asümmeetrilisus?
  • Milline on info mittetäielikkuse mõju avaliku sektori arengule?
  • Milline on info assümeetrilisuse mõju avaliku sektori arengule?
  • Milline peaks olema rahandusanalüütiku roll ühiskonnas?
  • Millised on poliitiliste konjunktuuritsüklite tekkepõhjused avalikus sektoris?
  • Milles seisneb selle nõude rakendamise olemus praktikas?
  • Millist liiki turutõrkeid esineb?
  • Kuidas kutsub informatsiooni asümmeetrilisus esile turutõrke?
  • Millised probleemid tekivad seoses ühiselt kasutatavate ressurssidega?
  • Millised probleemid tekivad seoses meritoorsete välismõjudega hüvistega?
  • Millised probleemid esinevad ühiskonnas seoses tööjõu rakendamisega ?
  • Kuidas kujunevad avaliku sektori nõudluskõvera punktid?
  • Mille poolest erineb Lindahli tasakaal erahüviste turutasakaalust?
  • Miks võib õiglus olla majanduse suhtes eksogeenne mõiste?
  • Kuidas mõjutab ümberjaotamisprotsessi efektiivsus jaotusprotsessi?
  • Kuidas saab õigluse indiviidide käitumisotsustest endogeenselt tuletada käitumise kokkulepitud reeglitele vastavuse hindamine?
  • Milles seisnevad põlvkondadevahelise ümberjaotamise probleemid?
  • Mis räägib tarbija suveräänsuse poolt ja mis vastu?
  • Millistes kohtades kelle juures avaldub ühiskondlik heaolu?
  • Mis piirab ühiskonnale kasulike avaliku sektori projektide teostamist?
  • Millisel juhul on tootja ülejääk võrdne nulliga?
  • Milles seisneb ja mis põhjustel tekib tsüklilise hääletamise paradoks?
  • Millised võimalused on enamushääletuse tulemuse manipuleerimiseks?
  • Milles seisneb strateegilise hääletamise olemus?
  • Milles seisneb Arrow teoreemi olemus?
  • Milles seisneb ühe- ja mitmetipuliste eelistuste olemus?
  • Millist hääletajat nimetatakse mediaanhääletajaks?
  • Millistel tingimusel kujuneb mediaanhääletaja valik Pareto- efektiivseks ?
  • Milline on riigi roll inimeste tööhõive tagamisel ?
  • Millised on avaliku sektori sekkumise vormid hüviste pakkumisse?
  • Kuidas on ajaloolised tingimused muutunud?
  • Mis põhjustab tootmise ebaefektiivsust?
  • Mis muudab raskeks avaliku ja erasektori efektiivsuse võrdluse?
  • Mida selgitab Parkinsoni seadus?
  • Kuidas ametnikkond seda ära kasutab?
  • Millest tekib tootmisel või tarbimisel välismõju?
  • Mis põhjusel ja mille võrra erineb erapiirkulu sotsiaalsest piirkulust?
  • Miks raskendavad pöördumatud kulud turult väljumist?
  • Millest sõltub sotsiaalsete normide tõhusus välismõjude minimeerimisel?
  • Milles seisneb välismõjusid korrigeerivate maksude olemus?
  • Milles seisneb välismõjude piiramisel mõte väljastada kaubeldavad load?
  • Millised on regulatsiooni kehtestamisega seotud probleemid?
  • Millised on avaliku sektori sekkumise alternatiivsed variandid?
  • Milline on toetuse tuluefekti ja asendusefekti mõju efektiivsusele?
  • Millised toetused tekitavad tuluefekti ja millised asendusefekti?
  • Millest tuleneb totatsiooni mõju efektiivsusele ja kuidas seda hinnata?
  • Kuidas hinnata avaliku sektori sekkumise mõju jaotuse õiglusele?
  • Kes saab lühiajaliselt ja pikaajaliselt kasu perede eluasemetoetustest?
  • Milles seisneb progressiivse ja regressiivse ümberjaotamise olemus?
  • Milles seisneb põlvkondadevahelise ümberjaotamise olemus?
  • Millest tuleneb regionaalse ümberjaotamise vajadus?
  • Mis ülesandeid lahendab avaliku sektori piiratud kontingendile tasuta pakkumise kulu - tulu analüüs?
  • Mis ülesandeid lahendab avaliku sektori tootmiskuludest madalama hinnaga pakkumise kulu - tulu analüüs?
  • Mis ülesandeid lahendab avaliku sektori poolt doteeritud turuhinnaga eraettevõtetes pakkumise kulu - tulu analüüs?
  • Mis oleks võrdne tavateatri pileti kompenseeritud osaga?
  • Mis ülesandeid lahendab regulatsioonidest tuleneva avaliku hüve eraettevõtetes pakkumise kulu - tulu analüüs?
  • Millised kaks olulist erinevust on avaliku sektori projektide kulu-tulu analüüsil võrreldes kulu - tulu analüüsiga erasektoris?
  • Milliseid lahendusi pakutakse?
  • Milliseid lahendusi pakutakse?
  • Millisel juhul erinevad sotsiaalsed varihinnad turuhindadest?
  • Mida väljendab sotsiaalne diskontomäär?
  • Millised probleemid tõstatuvad sotsiaalse diskontomäära valimisel ?
  • Kuidas mõjutab määramatuse riski suurenemine diskontomäära taset?
  • Milliseid meetodeid kasutatakse projekti mõju hindamiseks heaolule?
  • Keskmise bruto - ja netopalga tase dünaamika ning suhe kõigi tegevusalade töötajate keskmise bruto - ja netopalga tasemega?
  • Keskmisega - dünaamika aastatel 1997-2008?
  • Kuidas on viimasel aastakümnel muutunud eesti valitsussektori võla kogusumma ja selle suhe SKP - ga?
  • Keskmise tasemega?
  • Keskmisega viimasel kümnel aastal?
  • Milliste sotsiaalse kaitse kulu liikide lõikes esitatakse andmed Eurostat-is?
  • Keskmisega aga ka kogu Eesti elanikkonna vaesusriskiga?
  • Keskmisega aga ka kogu Eesti elanikkonna vaesusriskiga?
  • Keskmisega aga ka kogu Eesti elanikkonna vaesusriskiga?
  • Keskmisega aga ka kogu Eesti elanikkonna vaesusriskiga?
  • Keskmisega aga ka kogu Eesti elanikkonna vaesusriskiga?
  • Keskmisega aga ka kogu Eesti elanikkonna vaesusriskiga?

Lõik failist

SISUKORD
1. Peatükk. Ühiskonna ja heaolu ja turgude efektiivsus
2. Peatükk. Vahetuse , tootmise ja toodetekogumi Pareto-efektiivsus
3. Avaliku sektori ökonoomika ja rahanduse olemus
4. Avaliku sektori ökonoomika ja rahanduse uurimisobjekt ning meetod
5. Avaliku sektori ökonoomika ja rahanduse ajalooline areng
6. INDIVIIDI HUVI
Vasakule Paremale
Avaliku sektori ökonoomika #1 Avaliku sektori ökonoomika #2 Avaliku sektori ökonoomika #3 Avaliku sektori ökonoomika #4 Avaliku sektori ökonoomika #5 Avaliku sektori ökonoomika #6 Avaliku sektori ökonoomika #7 Avaliku sektori ökonoomika #8 Avaliku sektori ökonoomika #9 Avaliku sektori ökonoomika #10 Avaliku sektori ökonoomika #11 Avaliku sektori ökonoomika #12 Avaliku sektori ökonoomika #13 Avaliku sektori ökonoomika #14 Avaliku sektori ökonoomika #15 Avaliku sektori ökonoomika #16 Avaliku sektori ökonoomika #17 Avaliku sektori ökonoomika #18 Avaliku sektori ökonoomika #19 Avaliku sektori ökonoomika #20 Avaliku sektori ökonoomika #21 Avaliku sektori ökonoomika #22 Avaliku sektori ökonoomika #23 Avaliku sektori ökonoomika #24 Avaliku sektori ökonoomika #25 Avaliku sektori ökonoomika #26 Avaliku sektori ökonoomika #27 Avaliku sektori ökonoomika #28 Avaliku sektori ökonoomika #29 Avaliku sektori ökonoomika #30 Avaliku sektori ökonoomika #31 Avaliku sektori ökonoomika #32 Avaliku sektori ökonoomika #33 Avaliku sektori ökonoomika #34 Avaliku sektori ökonoomika #35 Avaliku sektori ökonoomika #36 Avaliku sektori ökonoomika #37 Avaliku sektori ökonoomika #38 Avaliku sektori ökonoomika #39 Avaliku sektori ökonoomika #40 Avaliku sektori ökonoomika #41 Avaliku sektori ökonoomika #42 Avaliku sektori ökonoomika #43 Avaliku sektori ökonoomika #44 Avaliku sektori ökonoomika #45 Avaliku sektori ökonoomika #46 Avaliku sektori ökonoomika #47 Avaliku sektori ökonoomika #48 Avaliku sektori ökonoomika #49 Avaliku sektori ökonoomika #50 Avaliku sektori ökonoomika #51 Avaliku sektori ökonoomika #52 Avaliku sektori ökonoomika #53 Avaliku sektori ökonoomika #54 Avaliku sektori ökonoomika #55 Avaliku sektori ökonoomika #56 Avaliku sektori ökonoomika #57 Avaliku sektori ökonoomika #58 Avaliku sektori ökonoomika #59 Avaliku sektori ökonoomika #60 Avaliku sektori ökonoomika #61 Avaliku sektori ökonoomika #62 Avaliku sektori ökonoomika #63 Avaliku sektori ökonoomika #64 Avaliku sektori ökonoomika #65
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 65 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-10-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 89 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Mirell Põlma Õppematerjali autor
ASÖ eksami kordamisküsimused koos vastustega

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
66
pdf

Avaliku sektori ökonoomika

seisund. 5. Selgitage II heaoluteoreemi sisu? II heaoluteoreem väljendab seda,et kui konkurentsituru tekitatav tulude jaotus on ebameeldiv, ei pea konkurentsituru mehhanismist loobuma, vaid võib ressursse lihtsalt ümber jaotada (eeldusel, et ümberjaotus lisakulutusi kaasa ei too). Sotsiaalselt soovitava heaolu jaotuse saavutamiseks ühiskonnas turu “nähtamatu käe” toimet piirama ei pea. Tuleb kujundaada lihtsalt sobiv ressursside jaotus. 6. Mis on avaliku sektori ökonoomika ja rahanduse ülesandeks täiusliku (vaba ja võrdse konkurentsiga) turu tingimustes? Avaliku sektori ökonoomika ja rahanduse ülesandeks täiusliku konkurentsiga turu tingimustes on analüüsida ühiskondlikult õiglaseks hinnatava heaolutaseme jaotuse eelduseks oleva ressursside jaotuse omadusi ja sellise jaotuseni jõudmise võimalusi. 1 7. Mis on pakkuja motivatsioon turgu tasakaalustava kauba- või teenustekoguse

Avaliku sektori ökonoomika
thumbnail
80
docx

Rahanduse konspekt

on stabiilsed, inimesed maksimeerivad oma kasu ja neil on otsuste tegemiseks piisavalt informatsiooni. Analüüsi rakendused: 1) Eeldus: käitumine poliitikas = käitumine turul. Ratsionaalse valiku mudeliga saab analüüsida poliitikute, ametnike, kodanike käitumist. Avalik valik on riigi rahendusega seotud pigem perifeerselt. 2) Avalik valik kui riigi rahanduse keskne lähenemine. Analüüsib institutsioonide/mängureeglite mõju riigi rahanduse otsustele. Avaliku valiku/riigi rahanduse peamised teoreetikud – Wicksell, Lindahl. Avaliku valiku kriitika heaoluökonoomika osas: heaoluökonoomiline analüüs põhineb eeldustel, mis pole ideoloogiliselt neutraalsed. Heaoluökonoomika kriitika avaliku valiku poolt. Heasoovliku despoodi mudel: despoodi aspekt – ei võta arvesse demokraatlikke protsesse. Nt valimiste tõttu seatud piirandud poliitikute valikutele. Heasoovlikkuse aspekt – otsuseid tehes

Riigirahandus
thumbnail
30
doc

Mikro- ja makroökonoomika kordamisküsimused

1 tasakaal muutub mingite tingimuste muutudes. Dünaamiline uurib ka muutumist ajas – kas ja kuidas uue tasakaaluseisundini jõutakse, oluline on seega ka tasakaalustumisprotsess. 10. Millised on agregeerimise head ja halvad küljed? Sellega kaasneb suur infokadu, kuna vaadeldakse ainult sektorite vahelisi transaktsioone, vaatluse alt jäävad välja investeeringud, mis toimuvad sektori sees. Selle tõttu on tegelikult harilikult hoopis rohkem sektoreid ja agregaate. Plusspoolteks on ülevaatlikus ning küllaltki lihtne opereeritavus. Empiirilistes analüüsides on sellel väga tähtis roll. 2. Majapidamisteooria Majapidamine – ühine eelarve, ühine sissetulek, ühine otsus hüvite tarbimiseks; hüvised – kasutatakse tarbijate vajaduste rahuldamiseks – kas kaubad või teenused; tarbimiskomplekt

Mikro ja makroökonoomika
thumbnail
15
doc

Mikro- ja makroökonoomika - kordamisküsimused

1 tasakaal muutub mingite tingimuste muutudes. Dünaamiline uurib ka muutumist ajas ­ kas ja kuidas uue tasakaaluseisundini jõutakse, oluline on seega ka tasakaalustumisprotsess. 10. Millised on agregeerimise head ja halvad küljed? Sellega kaasneb suur infokadu, kuna vaadeldakse ainult sektorite vahelisi transaktsioone, vaatluse alt jäävad välja investeeringud, mis toimuvad sektori sees. Selle tõttu on tegelikult harilikult hoopis rohkem sektoreid ja agregaate. Plusspoolteks on ülevaatlikus ning küllaltki lihtne opereeritavus. Empiirilistes analüüsides on sellel väga tähtis roll. 2. Majapidamisteooria Majapidamine ­ ühine eelarve, ühine sissetulek, ühine otsus hüvite tarbimiseks; hüvised ­ kasutatakse tarbijate vajaduste rahuldamiseks ­ kas kaubad või teenused; tarbimiskomplekt

Majandus
thumbnail
37
doc

Majandusteooria

nind heaolu jaotus. Eriti aktuaalne on välismõjude probleem, kui ühe toote valmistamise kõrvalsaadusena tekib kahjulik produkt või põhitootest erineva nõudlusega hüvis. Avalik hüvis ­ tarbimisel ei ole võimalik välistada teisi majandussubjekte. On kõigi mõjupiirkonnas olevate tarbijate käsutuses, sõltumata sellest, kas viimased soovivad neid kasutada või mitte. Tarbimisel ei kaota kogu oma väärtust, alles mingi piiri ületamisel võivad tarbijad osutuda rivaalideks. Avaliku hüvise kasutamise piirkulu on äärmiselt väike. Nulliga võrdub piirkulu, mitte avaliku hüvise tootmise kogukulu. Tarbimisest saadav kasulikkus peab olema võrreldav individuaalhüvistest saadava kasulikkusega. Spetsiifiline välismõju, mistõttu nende jaotamisel tekib turutõrge. Individuaalhüvis ­ selle tootmist finantseeritakse müügituludest. Optimaalse toodangumahu määrab nende hinna ja tootmise piirkulu võrdlus. Ostu kasulikkus on fikseeritud ostu sooritamisel makstud hinnaga

Õigus
thumbnail
29
doc

Avaliku sektori ökonoomika eksami konspekt

Kordamisküsimused 1. Avaliku sektori ökonoomika aine ja põhimõisted Avaliku sektori ökonoomika (public economics) uurib avaliku sektori kulude, maksustamise ja majandusagentide (kodumajapidamiste, firmade ja valitsuse) vahelisi suhteid. Avalik haldus (public administration) keskendub riigi tegevuse korraldamisele, selle institutsionaalsele aspektile. Riigi rahandus (public finance) on orienteeritud maksudele ja riigi rahavoo (eelarve laekumiste ja kulutuste) juhtimisele. Avalik sektor on see osa majandusest, mis on seotud valitsuse ülekannetega (transactions). Valitsus

Majandus
thumbnail
13
docx

Majandusteooria kordamisküsimused

tegutseda võrdse konkurentsi tingimustes. 84. Mille poolest erineb avalike hüviste nõudlus ja pakkumine erahüviste nõudlusest ja pakkumisest? Avalike hüviste pakkumise üle otsustavad ühiskonna poolt valitud esindusorganid, mida nimetame lihtsustatult valitsuseks. Avalike hüviste pakkumise kogumaht ja struktuur sõltuvad valitsussektori kasutada olevatest tuludest ja ühiskonna eelistustest. 85. Millest koosnevad avaliku sektori kulud? Millised on peamiste kululiikide proportsioonid Eestis? Avaliku sektori tarbimiskulutused (G); riiklikud investeeringud; valitsuse tulusiirded (TR); riigivõla intressid. Suurim osa Eesti riigieelarve kuludest tehakse sotsiaalsfääris. Sotsiaalne kaitse, tervishoid ja haridus hõlmavad üle poole riigieelarvelistes kulutustest. Olulisemad kuluartiklid on veel majandustegevusega seotud väljaminekud, üldised

Majandus
thumbnail
30
docx

Sissejuhatus majandusteooriasse konspekt

odavamalt. See, kes on kaasaegsem, suudab toota odavamalt. (tehnoloogia mängib rolli) Selline mudel paneb piduri tootearendusele, huvi puudub (seega ei ole täiuslik konkurents, vaid täielik) Kirjeldab lühiperioodi MC Pikk periood Aeg Turutõrked · Asenduskaubad · Turuvormid (nt monopol) · Asümmeetria ­ üldjuhul teab pakkuja rohkem kui tarbija · Avalik sektor ja erasektor on omavahel konkurendid Wagner ­ mida rikkamaks inimene läheb, seda rohkem tahab ta avaliku sektori poolt pakutavat (19.saj) Vastand täielikule konkurentsile ­ monopol Täis- ehk täielik monopol · 1 pakkuja · Palju ostjaid · Eksporti/importi ei ole · Asenduskaupu ei ole Monopol kruvib hinna nii kõrgeks, kui võimalik. Monopoli eesmärk on kasumi maksimeerimine. Monopol küsib hinda p1, sest nõudlus (D) nõuab seda. Hinna saab tõsta nii kõrgele, kui suur on nõudlus.

Majandusteadus




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun