Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Väljastusleti töökorraldus (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


Väljastusleti  töökorraldus  
Väljastusletti kasutatakse restoranides, kus tellimusi täidetakse  menüü  alusel. 
Kuumad  taldrikud  on   roogade  väljapaneku laual  ja  kokad   asetavad tooteid taldrikule 
(mitme taldriku puhul liigutakse toorainega ühe taldriku juurest teise juurde). Tooted võivad 
olla liigutataval kärul või käes hoitavates nõudes. 
Meeles  tuleb  pidada,  et  kuumade  roogade  väljastamisel  tuleb  võimaluse  korral 
kasutada soojendusega lauda või soojenduslampe. Tööd võidakse teha ka selliselt, et taldrikud 
liiguvad ja kokad püsivad paigal. 
 
Iseteenindusliini töökorraldus 
Iseteenindus  ehk  letiteenindus  on  kasutusel  maanteeäärsetes  söögipaikades, 
kaubamajade  odavates   kohvikutes ,  tehase-  ja  ülikoolisööklates,  puhkekeskustes  ning 
tervishoiuasutustes. Seda süsteemi saab rakendada mitmel viisil ja igal viisil on oma head ja 
halvad küljed. Iseteeninduse variandid on: 
• Otselett,  kus   klient   juhitakse  väljapandud  toidu  juurde.  Ta  valib   road ,  lükates  kandikut 
liugteel, sedamööda kuidas  järjekord  edasi liigub. 
 
• Ešelonisüsteem,  kus  klient  saab  minna  otse  selle  leti  juurde,  kus  asuvad  tema  soovitud 
toidud; see on  soodsam   kui ühe järjekorraga  lett , eriti kui kõik kliendile  vajalik asub ühel 
letil. 
 
• Vabavoolusüsteem, kus toit on sobivates konteinerites liikuvatel lettidel, mis säilitavad road 
vastavalt kas külmana või kuumana. Kliendid tõstavad oma valiku kandikule, lähevad siis 
joogileti juurde ja sealt edasi  kassasse
 
• Karusellsüsteem  kujutab  endast  mitmekorruselist  pöörlevat  serveerimislauda,  kus  on   laias  
valikus  külmi  roogi  alumistel  ja  kuumi  roogi  ülemistel  riiulitel.  Sel  viisil  saab  kiiresti  ja 
tõhusalt teenindada hulka külastajaid. 
 
Iseteenindavad on paljud kohvikud, einelauad, kiirtoitlustuskohad, aga mingil määral 
ka restorani lihaletiteenindus. 
Iseteenindussööklas valib klient letilt toidu, võtab sobilikud söögiriistad ja viib lauda. 
Vasakule Paremale
Väljastusleti töökorraldus #1 Väljastusleti töökorraldus #2 Väljastusleti töökorraldus #3 Väljastusleti töökorraldus #4 Väljastusleti töökorraldus #5 Väljastusleti töökorraldus #6 Väljastusleti töökorraldus #7 Väljastusleti töökorraldus #8
Punktid Tasuta Faili alla laadimine on tasuta
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-05-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 13 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor marili.papp Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
docx

Iseteenindus

Iseteenindus Iseteenindus on levinud, kliendi jaoks kiire ja mugav teenindusviis, mis on kasutusel paljudes kohvikutes, einelaudades, bistroodes jne. Iseteeninduse korral valib klient harilikult letilt valmis pandud toitu või esitab teenindajale oma tellimuse, võtab sobilikud söögiriistad ja viib portsjoneeritud toidu ise lauda. Kasutatud nõud koristab kas saalitöötaja või tõstavad külastajad ise kasutatud nõud saali paigutatud kasutatud nõude kärudele. Iseteeninduse puhul vajalikud teenindustoimingud võib jaotada kolmeks etapiks: · ettevalmistus, · teenindus · teeninduse järeltoimingud. Näited teenindustoimingutest erinevates teeninduse etappides on toodud tabelis 2. Tabel 2. Teenindustoimingud iseteenindusega ettevõttes Teeninduse etapp Teenindustoimingud Ettevalmistus · Puhastada vastavalt puhastusplaanile kõik avalikud ruumid, kaasa arvatud tualetid ja garderoob, samuti toiduletid, nende ümbrus,

Toit ja toitumine
thumbnail
652
pdf

Asjaajamise alused

Programm „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013“ SIRJE REKKOR ANNE KERSNA ANNE ROOSIPÕLD MAIRE MERITS TOITLUSTUSE ALUSED KOHANDANUD: ANA KONTOR 2013 1 SISUKORD 1. Toitlustusettevõtete ja teenuste liigid 4  Toitlustusettevõtete tüübid ja äriideed 4  Kiirtoiduettevõtted 6  Kohvikud 8  Sööklad ja teised suurköögid 10  Restoranid 13  Baarid 19  Catering-ettevõtted 21 2. Toitumise alused

Analüüsimeetodid äriuuringutes
thumbnail
15
odt

Toitlustuse konspekt

Alusmaterjal · Laudlinade all kasutatakse lausmaterjali kuna: · Libedast materjalist lina püsib paremini paigal · Lauapind on siledam · Lauaplaatide vahed ei paista välja · Lauapind on paremini kaitstud · Nõud ei kolise · Selvelaua seelikut on kergem kinnitada Aluslinana võib kasutada viltjat materjali, paksemat kangast, kulunud laudlina, õhukest kulunud tekki. Linade kokkupanek ja liitmine · Laudlinu pannakse kokku W või M kujulist voldingut jälgides. · Sisse pressitud võib olla vaid keskjoon. · Laudlinu tuleks säilitada puul rippuvana · Linade liitmist kasutatakse pikkade laudade puhul. · Linutamist alustataske uksest kõige kaugemast otsast. · Iga eelmise lina serv kaetakse 20-30 cm ulatuses. Ajalugu · Euroopa toidukultuuris alates 17. sajandist. · Ülesandeks oli kaitsta suuri pitskraesid ja volange. · Salvrättide voltimine ja pidulik asetamine kujunes välja baroki ajastul. · Peamis

Toitlustusettevõtte töö planeerimise ja korralduse...
thumbnail
6
doc

Trendid roogade kujundamisel

1. Trendid roogade kujundusel Aja jooksul on nähtud palju erinevaid roogade serveerimise võtteid ja viise. Kui minna ajas tagasi, siis märkame, et roogadele on antud isikute ja sündmuste nimesid, mis ei ole otseses seoses toidu valmistamisega. Trendid on alati vähemal või suuremal määral mõjutanud roogade väljanägemist. Varem oli trendide kestvus mõõdetuna ajas pikem kui nüüd, kuid suundumused olid samad; trendid on ilmestanud oma aja tähelepanu keskkohti. Trend on "ilming" ja see ei püsi samasugusena kuigi pikalt; midagi eelmisest võib jääda uue juures samaks, kuid üldilme muutub. Suundumused võivad olla mõjuvõimsa või juhtiva isiku ­ peakoka või kellegi teise asjatundja ­ loodud mudelid. Sealt jätkavad nad teistesse köökidesse, restoranidesse, kus neid sealse töötajaskonna poolt mugandatakse. Mida rohkem neid on suudetud põhjendada, õigustada, seda püsivamaks nad on jäänud, ja mõnedest on saanud isegi "klassikud".

Värvusõpetus
thumbnail
6
docx

Ala carte

1. Teenindamismeetodid Serveerimine saksa moodi Saksapärase teenindamise all mõistame teenindamist lauas/nõude ja söögi lauale toomist. Taldrik asetatakse külalise ette paremalt poolt. Vaagnad ja kausid asetatakse lauale tema käe ulatusse. Lihavaagen asetatakse kahvlist vasakule, teised nõud magustoidulusikast ülespoole. Külaline teenindab end ise. · Serveerimine Ameerika moodi Ameerikapärase teenindamise all mõistame toidu taldriku peal lauale toomist. Toit pannakse taldrikule köögis ja ettekandja asetab selle külalise ette paremalt poolt. Serveerimine Inglise moodi Inglisepärase teeninduse all mõistame teenindamist serveerimislaualt (guéridon). Toidud asetatakse köögis serveerimisnõudesse. Peatoitu näidatakse külastajale ja asetatakse kuumalusele. Road pannakse serveerimislaual taldrikutele. Töötatakse mõlema käega. Märkus: ainult pool portsjonit serveerida, et mitte taldrikut üle kuhjata. Taldrik asetada paremalt poolt. Teenindamise ju

Teenindus ja müük
thumbnail
36
docx

Laua katmine ja toidu serveerimine

Laua katmine ja toidu serveerimine Õppematerjal Koostas: Marell Rõss 2016 Sissejuhatus 1. Lauakultuuri ajaloost.......................................................................................... 2 2. Laua katmine...................................................................................................... 7 2.3 Kohvi ja –teelaud........................................................................................... 8 2.4 Peolaud.......................................................................................................... 8 2.5 Laua katmise eripärad................................................................................. 12 Kõikidel maadel on oma kultuur ning sellest lähtuvalt erinevad ka laudade katmise traditsioonid. Toome välja inglispäraselt, prantsuspäraselt ja ameerikapäraselt kaetud lauad, et näidata kui erinevad võivad olla laua katmise viisid vastavalt asukohale...

Toit ja toitumine
thumbnail
15
doc

Köögis kasutatavad serveerimisvahendid

KÖÖGIS KASUTATAVAD SERVEERIMISVAHENDID Referaat Tallinn 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS.................................................................................3 1. SERVEERIMISKÄRUD......................................................................4 2. LAUANÕUD..........................................................................................4 3. TOIDURIISTAD...................................................................................9 KOKKUVÕTE.............................................................................................................11 KASUTATUD KIRJANDUS......................................................................................12 Lisa 1. Pildid.................................................................................................................13 2 SISSE

Toitlustus
thumbnail
5
doc

Restoraniteeinduse kokkuvõte

1. Restorani liigitus- Ajaviiterestoran,vabaajarestoran,toidurestoran jne jne jne 2. Kelneri töö organiseerimisel kasutatavad teenindusviisid Individuaalne teenindusviis-kelner tegeleb oma laudades istuvate klientidega algusest lõpuni;võtab tellimuse ja täitab selle ja arveldab. Paarisviisiline teenindusviis-ühes töötsoonis 2 kelnerit;kelnerid kokkuleppel jagavad töökohustusi. Meeskondlik teenindusviis-vanemkelner juhib 3-4liikmeliste kelnerite meeskonda;vanemkelner organiseerib aktiivset tööd söögisaalis. 3. Restoraniteenindajate tüüpkohustused Kelner- · roogade ja jookide serveerimine ( kandikult: vasakus käes nii, et sõrmed välja sirutatud, õla kõrgusel , vaagnalt: tõstab toite taldrikule, enne serveerimist näitab seda ) · Klientidega suhtlemine · Puhaste nõude poleerimine · Kasutatud nõude koristamine · Tuhatoosi vahetamine · Laudade pühkimine

Restoraniteenindus




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun