Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Informatsioon, juhtimine ja otsustamine (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

7
INFORMATSIOON, JUHTIMINE JA OTSUSTAMINE
MAINORI KÕRGKOOL
Ettevõtluse Instituut

Helina Herman
INFORMATSIOON, JUHTIMINE JA OTSUSTAMINE
Referaat
Juhendaja: Tõnu Nõmmik

Tallinn 2009
SISUKORD
1. JUHTIMINE...................................................................................................................3
1.1 Juhtimisõpetuse koolkonnad ................................................................................3
1.2 Organisatsioonitunnetus.......................................................................................3
1.3 Ettevõte kui teadmiste kogum..............................................................................3
2. otsustamine.............................................................................................................4
2.1 Otsuste tüübid.......................................................................................................4
2.2 Struktueeritud ja mittestruktueeritud otsused.......................................................4
2.3 Otsustusprotsessi arenguetapid .............................................................................4
2.4 Organisatsiooni otsustusmudelid ..........................................................................5
3. Infotehnoloogia on juhtimisprotsessi muutnud...............................5
3.1 Lame ja pikk struktuur..........................................................................................5
3.2 Süsteemi disaini

Vasakule Paremale
Informatsioon-juhtimine ja otsustamine #1 Informatsioon-juhtimine ja otsustamine #2 Informatsioon-juhtimine ja otsustamine #3 Informatsioon-juhtimine ja otsustamine #4 Informatsioon-juhtimine ja otsustamine #5 Informatsioon-juhtimine ja otsustamine #6 Informatsioon-juhtimine ja otsustamine #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-03-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 127 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor helina87 Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
13
doc

Juhtimise alused, I KT

JUHTIMISE ALUSED Arvestustöö nr 1 MÕISTED 1. Juhtimine (management)- inimeste spetsiaalne intellektuaalne tegevusobjektsüsteemi viimine algseisundist soovitud seisundisse. Lihtsustatult on juhtimine subjekti ja objekti vaheline suhe ehk tegevus, mille tulemusena saavutatakse ressursside efektiivne ja edukas kasutamine. 2. Juhtimisfunktsioonid (management functions)- on üldised juhtimiskohustused, mis peavad olema täidetud kõigis tõeliselt tootlikes organisatsioonides. Juhtimisfunktsioonid jagunevad neljaks: planeerimine, organiseerimine, eestvedamine, kontrollimine,(valitsemine). Ent tänapäeval tuntakse 10-t juhtimisfunktsiooni. 3

Juhtimis alused ja organisatsiooni käitumine
thumbnail
16
doc

Juhtimise alused

eesmärgid on ette kindlaks määratud ning sinna kuuluvaid inimesi seovad struktuur, tehnoloogia ja strateegia. 3. Mitteformaalne organisatsioon ­ ehk mitteametlik organisatsioon. *Struktuur puudub 4. Primaarne organisatsioon ­ Inimestele meeldib koos teatud tööd teha 5. Sekundaarne organisatsioon ­ tähtis on tulemus 6. Juht - Juht on amet, millega kaasneb õigus, kohustus ja vastutus tagada organisatsiooni ettenähtud toimimine. 7. Juhtimine ­ Juhtimine on teadus. Juhtimise eesmärk on kindlustada inimeste koostegevuse koordineeritus. Juhtimine on ka kunst. Optimaalne otsustamine. 8. Planeerimine ­ Planeerimine on keskkonna määramatusega toimetuleku protsess, mille käigus määratakse kindlaks organisatsiooni tegevussuunad ja eesmärgid tulevikus. 9. Organiseerimine ­ Organiseerimise käigus määratakse planeerimisel fikseeritud eesmärkide saavutamise teed. Strateegia pannakse paika, mida teha,

Juhtimis alused ja organisatsiooni käitumine
thumbnail
16
doc

Juhtimisarvestus

tekitanud olukorra, kus arvestus, eelkõige juhtimisarvestus, omab aina olulisemat rolli juhtimisprotsessis. Vajakajäämised infos on tänapäeval organisatsioonile kulukamad võrreldes ajaga paarkümmend aastat tagasi. Arvestusinformatsiooni kasutamine juhtimisprotsessis on saanud aga võimalikuks eelkõige tänu infotehnoloogia tormilisele arengule viimastel aastakümnetel. Organisatsioonide juhid vajavad oma tööks mitmesugust infot. Neile kättesaadav info peaks kajastama organisatsiooni sees toimuvaid protsesse ning nende protsesside nii organisatsioonis kui ka väliskeskkonnas avalduvaid tulemusi. Seoses organisatsiooni väliskeskkonas toimuvate kiirete muutustega ning vajadusega nende muutustega võimalikult kiiresti ning väikseimate kuludega kohaneda, vajavad organisatsioonide juhid aina rohkem infot ka organisatsiooni väliskekkonnast. Tänu eespoolnimetatule võib öelda, et viimase paarikümne aastaga on toimunud

Äriökonoomika
thumbnail
108
doc

Organisatsioon ja juhtimine

Organisatsiooni käekäiku ilmestab tema eluiga, millele avaldavad mõju tema vanus, 3 suurus ja kriisikäsitlemise võime. Mida pikem on olnud organisatsiooni eluiga, seda suurem on tema kestvuse tõenäosus, kusjuures uuenemis-noorenemiskuuride tagajärjel võib elu- ja käekäik hoogsalt jätkuda. Samuti on suurem võimalus ellu jääda suurematel organisatsioonidel ja neil, kes suudavad probleemidega paremini toime tulla. 1.2. Juhtimine Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. Juhtimine on tegevus, kus juht mõjutab teiste inimeste tegevust eesmärgipärases suunas. Juhitakse tegevusi (protsesse), mitte inimesi, esemeid ja asju. (Loeng) Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ning üheks hästi talitlevaks tervikuks sulatamine, selleks et rakendada organisatsiooni varad, saavutada tema eesmärgid ja rahuldada liikmete vajadused.

Majandus
thumbnail
17
pdf

Juhtimise aluste kordamine eksamiks

Kahe osapoole mõju teisele Ühe osapoole mõju teisele Tulemuste eesmärgivastavuse kontroll c. Juhtide ülesanded Tööde planeerimine ja teostamine, töö efektiivsuse tõstmise kavade väljatöötamine Alluvate allüksuste jooksva töö täitmise kontrollimine ja hindamine Kontaktide pidamine, info vahetamine Tööde organiseerimine, alluvate tegevuse kooskõlastamine, nõupidamiste läbiviimine Arvestus või selle kontrollimine, vajalike materjalide, toorme ja info tellimine Otsuste tegemine Alluvatega tootmis- ja muude probleemide arutamine ja analüüsimine Alluvatele ülesannete andmine ja vormistamine

Juhtimise alused
thumbnail
13
doc

JUHTIMISE ALUSTE EKSAMIKÜSIMUSED KOOS VASTUSTEGA

määral. Selline keskkond on kõige kompleksem. 4. Mintzbergi rollide jaotus.(10 erinevat rolli) · Suhtlemisega seotud rollid Tseremoniaalne ­ sümboolse tähendusega kohustused Juhtija- eestvedaja ­ tegeleb töötajate motiveerimisega Sidepidaja ­ koostegevused teiste juhtidega organisatsioonis ja organisatsioonile vajalike inimestega väljaspool organisatsiooni · Infoga seotud rollid Info koguja, vastuvõtja- hangib teavet nii organisatsiooni seest kui väljast Info jagaja ­ vahendab ja korraldab alluvatele vajalikku teavet organisatsiooni sees Kõneleja ­ annab infot peamiselt neile , kes antud organisatsiooni ei kuulu · Otsustamisega seotud rollid Ettevõtja- uuendaja ­ püüab organisatsiooni probleemide lahendamisel leida uusi ja paremid lahendusi Ressursi jagaja ­ kuidas jagada vaimseid ja materiaalseid ressursse organisatsioonis

Juhtimine
thumbnail
52
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse kontrolltöö teooria

· Süsteemiarendaja (analüütik, programmeerija, testija) - IS/IT süsteemide arendamine ja kasutajatele kättesaadavaks tegemine IS/IT juhte ja nende vastutusi IS/IT juhte ja nende põhivastutusi: · Infosüsteemi juht (Chief Information Officer (CIO)) - IS/IT-d puudutava tulevikuvisiooni loomine, IS strateegia koostamine; IS-i valitsuse ülesehituse loomine; IS/IT projektide portfelli kokkupanek; organisatsiooni toimimise muutmise juhtimine · infotehnoloogia juht (Chief Technology Officer (CTO) või IT Manager) - IT strateegia väljatöötamine · IT projektijuht - IS/IT-alaste muudatuse teostuse juhtimine Süsteemina käsitlemine Süsteemina käsitlemine (Systems Thinking) Probleemi analüüsimeetod või lähenemisviis, mis aitab inimesel näha laiemata, terviklikumat pilti sellest, kuidas asjad on omavahel seotud. Teiste sõnadega, süsteemina võtmine ehk süsteemianalüüs tegeleb süsteemist

Sissejuhatus infosüsteemidesse
thumbnail
13
doc

Inimeste juhtimine organisatsioonis

1. Juhtimise koht inimkäitumises Planeerimine, organiseerimine, mehitamine, kontrollimine. Millegi (eesmärkide) saavutamine. 2. Muutunud juhtimise paradigma. Vana vertikaalne, uus horisontaalne, juhtimisstiil autoritaarne- kollektiivne, orienteeritus kasumile- kliendile, motivatsioon enesetähtsustamine- altruism, e/v struktuur iseseisvad üksused- omavahel seotud, turg kohalik- globaalne, peamine ressurss kapital- uus informatsioon , konkurentsieelis hind- aeg, töötajaskond homogeenne- mitmekesine, töötajate ootused, kindlustunne- isiklik areng, töö individuaalne- meeskondlik, kvaliteet kohustuslik- isiklik 3. Juhi kaksikroll ­ juht ja liider Juhil on õigused ja kohustused organ. tegevuste ja eesmärkide täitmisel. Liidri eesmärgid on pikaajalised, uudsed ja muutustele orienteeritud. Juhid on alluvad, liidrid on järgijad. Liidrid kujundavad organisatsiooni kultuuri

Juhtimispsühholoogia




Kommentaarid (2)

kaarika profiilipilt
kaarika: Materjal oli abiks tööde koostamisel ja üsna põhjalik käsitlus.
12:45 29-09-2010
raikozirul profiilipilt
raikozirul: Suureks abiks...

21:13 27-05-2009



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun