Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto

Kunstiteose "Püha Peetruse ristilöömine" analüüs (1)

5 VÄGA HEA
Punktid
Kunstiteose-Püha Peetruse ristilöömine-analüüs #1 Kunstiteose-Püha Peetruse ristilöömine-analüüs #2 Kunstiteose-Püha Peetruse ristilöömine-analüüs #3
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-11-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 120 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Minirisk Õppematerjali autor

Märksõnad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
1
doc

Kunstiteose Surmatants analüüs

Kätriin Vossi 10.D klass Kunstiteose analüüs ,,Surmatants" Maal on loodud Bernt Notke poolt 15.sajandil. Bernt Notke oli saksa maalikunstnik ja skulptor. Tema teosed on levinud kogu Põhja-Euroopas. See maal mis asetseb Niguliste kirikus on tehtud sama kunstniku poolt maali "Surmatants" järgi, mis asus Lübecki Maria kirikus ning mis hävis Teises maailmasõjas liitlaste pommitamise tagajärjel. Maal on loodud õlimaalina. Maali praegune asukoht on Niguliste kirikus.

Kunstiajalugu
thumbnail
2
docx

Carravagio "Peetruse ristilöömine"

Kunstiteose analüüs Caravaggio ,,Peetruse ristilöömine" Autor: Caravaggio Pealkiri: ,,Peetruse ristilöömine" Aasta: 1600 Tehnika: Õli lõuendil Mõõtmed: 230 x 175 Asukoht: Santa Maria del Popolo, Ceraci Chapel, Rooma Kirjeldus: Caravaggio maalil kujutatakse Peetruse ristilöömist. Peetrust peetakse Rooma kristliku koguduse ehk kiriku rajajaks ning selle linna esimeseks piiskopiks, seega siis paavstiks ­ Kristuse asemikuks maa peal. Ta suri märtrisurma ja löödi risti pea alaspidi keiser Nero ajal. Enne hukkamist lõi Peetrus kartma ja tahtis põgeneda. Roomast väljuval teel Via Appial kohtus Peetrus (tõenäoliselt unes) Kristusega. Peetrus küsis: ,,Domine, quo vadis?" (ladina k. Issand, kuhu sa lähed

Kunst
thumbnail
20
docx

10. klass kunstikultuuri ajalugu

Kunstiajalugu aeg stiil 40 000 e.m.a. kiviaeg 10 000­3000 e.m.a. neoliitiline kunst 4000­1530 e.m.a. Vana-Mesopotaamia 3000 e.m.a.­30 m.a.j. Vana-Egiptus u 3000­1100 e.m.a. Egeuse ehk Kreeta-Mükeene 1600 e.m.a.­539 m.a.j. Assüüria ja Uus-Babüloonia 480­323 e.m.a. Vana-Kreeka klassikaline aeg 323 e.m.a.­30 m.a.j. Vana-Kreeka hellenistlik aeg 509 e.m.a.­476 m.a.j. rooma kunst 3.saj. ristiusu teke 4.saj. kirikute ehitamise algus 527­1453 Bütsantsi kultuur u 862­1582 vanavene kunst 7.saj. lõpp­5.saj. e.m.a. sküüdid, keldid, viikingid 493­604 merovingid 717­962 karolingid 10. saj.­1192 romaani stiil 1108­1485 gootika 14. saj. eelrenessanss 15. saj varar

Kunst
thumbnail
12
doc

APOSTLID Peetrus ja Paulus

APOSTEL PEETRUS Kreekakeelne sõna ,apostel' on meie keeles saadik. Jeesus andis selle aunimetuse üksnes oma 12 õpilasele. Seega on meid huvitavast kahest suurest usumehest apostel üksnes Peetrus. Jeesuse sõpru Laatsarust või Maarja Magdaleenat ei saa me ka parima tahtmise juures apostliteks kutsuda, küll aga Jeesuse jüngriteks, tema õpetuse järgijaiks. Et aga misjonär e. usulevitaja Paulusel on ristiusu levitamisel Peetrusega sama suured (kui mitte suuremad) teened, nimetavad kristlased traditsiooni kohaselt apostliks ka teda. El Greco. Apostlid Peetrus ja Paulus. Ermitaaz. Peterburi. Peetruse õige nimi oli Siimon

Ajalugu
thumbnail
12
doc

Kunsti liigid ja kunstnikud

Foovid moodustasid üsna kindlapiirilise rühmituse, kes pidevalt omavahel suhtles ja kunstiprobleeme arutas. Sellest peale said ühesuguste veendumuste ja kujutamislaadiga kunstnike seltskonnad 20. sajandi kunstis üsna tavalisteks. Foovide rühmituse keskseim kuju oli Henri Matisse (1869-1954). Ta arvas, et kunstnik ei peaks loodust kopeerima, vaid tal tuleks lasta tegelikkusel enda peale mõjuda ja saadud muljeid siis lõuendil väljendada. Samuti arvas ta, et kunstiteos peaks vaimselt väsinud inimesele mõjuma samamoodi nagu tugitool kehaliselt väsinud inimesele. Nii ongi Matisse'i teosed vaatamata väga erksatele ja kontrastsetele värvidele harmoonilised ja kaunid. Foovid püsisid suhteliselt ühtsena 1907. aastani, mil aga enamik senistest liikmetest uutest väljakutsetest kinni haaras ja uusi radu pidi edasi läks. Fovismile jäi elu lõpuni truuks ainult Matisse.

Kunstiajalugu
thumbnail
14
doc

Renessanss - periodiseering, maalid ja kunstnikud

2. ruum ­ Stanzad Elidoro Selles ruumis olid "Helidorose väljaajamine," "Peetruse vabastamine vangikongist" ja "Bolsena missa." 3. ruum ­ Stanza de Jucendio. See on tulekahju ruum, mille maalivad tema õpilased. Kasutas palju abilisi. Lõpus ainult kavandas, maalisid teised. Kavandas veel villasid, palazzosid ja sai kõrvalülesandeid. 1515-1516 paavst Leo 10's tellis temalt 10 seinavaiba kavandit. Teemaks olid Peetruse ja Pauluse lood. Valmis see Brüsselis. ptk. Kõrgrenessanss Tizian(1480/90-1576). Oli Veneetsia kunstnik. Õppis G. Bellini juures ja hiljem ühines Giorgione töökojaga. Tööd olid algul unistavad ja lüürilised. 1510. aastast saabub tema isikupära. Teemaks oli: madonnad, mütoloogia, pidustused. Sai tunnustuse paavst Paulus III'lt ja temalt ka tellimusi. 1550. aastast töötas Karl V'le ja teistele mõjuvõimsatele isikutele. Loomingu kõrgperiood oli 1530-1550. Töid

Kunstiajalugu
thumbnail
17
pdf

Barokk Itaalias ja Saksamaal

dramaatilisust. ANNIBEL CARRACCI koos oma venna Agostino ja nõo Lodoviciga panid aluse baroki idealistlikule e akadeemilisele suunale. Mõjus karmi ja proosalisena. Kasutasid kõrgrenessanssi pärandit. Maaliti põhiliselt paljufiguurilisi altarimaale ja antiikmütoloogiateemalisi freskosid. Kahe suuna esindajate vahel käis pingeline võistlus ja neil mõlemil oli toetajaid kirikuringkondades, kes olid kunsti peamised tellijad Michelangelo da Caravaggio. Peetruse ristilöömine. Caravaggio. Lautomängija Annibale Carracci. Palazzo Farnese laemaalid Roomas. Annibale Carracci. Bacchuse ja Ariadne võit, detail Palazzo Farnese laemaalilt. Barokkskulptuur · Kujud on rahutud, ilmekad, dünaamilised, liikuvad. · Eelistati võitlus- ja röövimisstseene. Lorenzo Bernini. Vasakul Apollon ja Daphne, paremal Persephone röövimine. Barokkarhitektuur Saksamaal. Saksamaa eeskujuks oli Itaalia barokk. Kuulsamad

Kunstiajalugu
thumbnail
4
doc

Michelangelo Merisi da Caravaggio

ning "mustade jalgade maalijaks". Kardinal Albani iseloomustas Caravaggio stiili veelgi äärmuslikumalt: "Tema stiil on kuristik ning kõige üleva ja tehniliselt täiusliku hävitamine maalikunstis." Ristija Johannes ja Püha Matteus olid Caravaggio lemmiktegelased, neist on ta maalinud terve sarja. Miks on aga Caravaggiot nimetatud "maalikunsti antikristuseks", saab selgeks tema religioossete tööde põhjal. Kompositsioonil "Püha Matteuse kutsumine" seisavad Kristus ja Püha Peetrus, mõlemad paljaste jalgadega, pimedas nurgas. Nad kutsuvad Matteust jumala teenistusse - evangeeliumi kirjutama. Kristus on tõstnud käskivalt käe ja osutab sõrmega Matteusele. Püha Peetrus saadab Kristust varjuna, temagi on tõstnud käe, et kinnitada oma õpetaja soovi. Tölner Matteus ja tema maksukogujatest abilised istuvad laua taga. Nende uhked rõivad, laual olevad hõbedased mündid ja punnis rahakukrud näitavad maist rikkust. Mõned

Kunstiajalugu



Lisainfo

Michelangelo da Caravaggio „Püha Peetruse ristilöömine” maali üsna põhjalik analüüs pildiga.


Meedia

Kommentaarid (1)

aero14 profiilipilt
aero14: huvitav tekst
11:40 14-03-2010



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun